mitsubishi_motors--621x414

Δύσκολη η κατάσταση που έχει βρεθεί η Mitsubishi μετά την παραδοχή της πως εξαπατούσε τις δοκιμές οικονομίας καυσίμου στην Ιαπωνία, κάτι που έκανε από το 1991.

Σε μόλις μια εβδομάδα από τη στιγμή που έσκασε το σκάνδαλο, η τιμή της μετοχή της έκτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας έχει πέσει στο μισό, κάτι που σημαίνει ότι η χρηματιστηριακή της αξίας έχει φτάσει τα μόλις ¥­427 δις, ήτοι €3,4 δις.

Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, η ύπαρξη της εταιρίας βρίσκεται σε κίνδυνο, καθώς σύντομα θα μπει σε μια κατάσταση που “η επιβίωση της θα είναι δύσκολη“, όπως ακριβώς δήλωσε ο πρόεδρος της Mitsubishi, Tetsuro Aikawa, κάτι που μπορεί “να επηρεάσει την ύπαρξη της εταιρίας“. Αλλά πρόσθεσε ότι σκοπός του είναι να λύσει αυτό το πρόβλημα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι πρέπει να αποζημιώσει σχεδόν 625.000 πελάτες της, με τον Aikawa να τονίζει:

Δεν είμαστε σε θέση να ασχοληθούμε με τους πελάτες. Τους λέμε απλά ότι θα τους προσφέρουμε κάτι.

Η ιαπωνική εταιρία βρίσκεται, επίσης, σε συζητήσεις με την Nissan, εταιρία που αποκάλυψε την παρατυπία, καθώς η Mitsubishi της προμήθευσε περίπου τα 3/4 των πληγέντων αυτοκινήτων, με τον CEO της Nissan, Carlos Ghosn, να δηλώνει τη Δευτέρα ότι η εταιρεία θα αποφασίσει σύντομα για το μέλλον της εταιρικής σχέσης με την Mitsubishi. Τόσο ο CEO όσο και ο COO της Mitsubishi δήλωσαν πως δεν πρόκειται να παραιτηθούν, με τους αναλυτές της Goldman Sachs να αναφέρουν πως η Mitsubishi ίσως θα πληρώσει κοντά στο 1 δισ. δολάρια σε αποζημιώσεις και σε πρόστιμα.

Η EPA και η CARB στις Η.Π.Α θέλουν από την Mitsubishi να ξαναγίνουν τα τεστ οικονομίας των μοντέλων που πωλούνται στην χώρα της Βορείου Αμερικής.