Jubilaeumsmagazin Design

Ο ιταλικός οίκος Italdesign Giugiaro παρουσίασε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1973 το Audi Asso di Picche (ace of spades στα ιταλικά, άσσος μπαστούνι στα ελληνικά, Motorhead FTW).

Είχε ανατεθεί και κατασκευάστηκε από τον Γερμανό κατασκευαστή αμαξωμάτων Karmann, με το Asso di Picche να ήταν το πρώτο από μια σειρά τριών πειραματικών κουπέ, που σχεδιάστηκαν για ένα πιθανό αυτοκίνητο παραγωγής.

Το concept βασιζόταν στο Audi 80 και δανείστηκε στιλιστικά στοιχεία, όπως το σφηνοειδές σώμα του και έντονες ακμές του από τα προηγούμενα concept του Giugiaro, όπως το Maserati Boomerang και η Alfa Romeo Caimano. Οι τετραπλοί στρογγυλοί προβολείς και τα οριζόντια πίσω φώτα ήταν οι μόνες οπτικές συνδέσεις μεταξύ των Asso di Picche με την πρώτη γενιά του Audi 80.

1973_Audi_Asso_di_Picche_14

Στο εσωτερικό, το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα είχαν αντικατασταθεί από μια κυλινδρική δομή, που ομαδοποιούσε τα όργανα, τους διακόπτες του κλιματισμού και τα διάφορα προειδοποιητικά φώτα σε μία ενιαία μονάδα. Οι δερμάτινες τσέπες στις πόρτες είχαν σχήμα όπως οι τσάντες χειρός, με τον μονοάκτινο τιμόνι να συνέχιζε τον άγριο σχεδιασμό του εξωτερικού.

1973_Audi_Asso_di_Picche_03

Η Karmann και ο Giugiaro ήλπιζαν ότι η Audi θα περάσει το μοντέλο σε περιορισμένη παραγωγή, γι’αυτό και είχαν συμφωνήσει να βασιστεί πάνω στο σχετικά μη τροποποιημένο σασί του 80, κάτι που εξασφάλιζε ότι θα μπορούσε να κινηθεί είτε με έναν 1,3-λίτρων ή με έναν 1,5-λίτρων τετρακύλινδρο κινητήρα. Και οι δύο κινητήρες θα έστελναν τη δύναμη στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου, αλλά ποτέ δεν έγιναν γνωστές άλλες τεχνικές λεπτομέρειες.

1973_Audi_Asso_di_Picche_08

Στην Audi άρεσε το Asso di Picche, αλλά δεν ενδιαφερόταν να το προσθέσει στη γκάμα της, καθώς προτίμησε να εστιάσει τους πόρους της για την δημιουργία μιας πλήρους γκάμας επιβατικών αυτοκινήτων, πριν στρέψει την προσοχή της σε ένα μοντέλο μικρής παραγωγής, όπως ένα sport coupe. Επίσης, στελέχη της “μαμάς” Volkswagen φοβήθηκαν πως ένα Audi coupe θα κλέψει τα φώτα της δημοσιότητας από το Scirocco, που ήταν προγραμματισμένο να λανσαριστεί το επόμενο έτος.