2016-Mazda-MX-5-Miata-102-876x535

Είναι γνωστή η “εμμονή” της Mazda με το βάρος. Το ND MX-5 είναι ένα από ελαφρύτερα roadsters που έχουμε δει τα τελευταία πολλά χρόνια, αφού ζυγίζει από 975 έως 1.015 κιλά αναλόγως κινητήρα, όμως η Ιαπωνική εταιρία μάλλον έχει όρεξη. Έχει μία πολύ σαφή ιδέα για το πώς πρέπει να είναι το MX-5 και δεν πρόκειται να σταματήσει μέχρι να φτάσει εκεί. Πού; Χαμηλό βάρος φυσικά… Μόνο χαμηλό βάρος όμως. Όχι περισσότερα άλογα και όχι υπερτροφοδότηση.

Ένα turbo δεν ταιριάζει με το ήθος του αυτοκινήτου. Υπάρχει όμως αρκετός “χώρος” για να το κάνουμε ελαφρύτερο, καλύτερο.

Δήλωσε ο επικεφαλής εξέλιξης του US-spec MX-5, David Coleman. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα λανσαριστεί κάποια ακόμα πιο ελαφριά έκδοση. Δεν αποκλείεται, αλλά δεν είναι και σίγουρο.

Ειλικρινά, δεν ξέρουμε πώς [θα το κάνουμε ελαφρύτερο] αλλά το μακροπρόθεσμο πλάνο για το αυτοκίνητο είναι να μειώνεται το βάρος – ελπίζοντας ότι θα βρούμε την τεχνολογία να το κάνουμε με λογικό κόστος.

Είπε ο Coleman και εγώ προσωπικά, ερμηνεύω αυτή τη δήλωση ως την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η Mazda με τις ανανεώσεις του MX-5 – είτε μιλάμε για MY, είτε για το αναπόφευκτο facelift. Όσο για την αύξηση στην ιπποδύναμη; Η θέση της Mazda είναι σαφής:

Περισσότερα άλογα, σημαίνει ότι θα χρειαστούν μεγαλύτερα ελαστικά. Μεγαλύτερα ελαστικά, σημαίνει μεγαλύτερα φρένα. Μεγαλύτερα φρένα σημαίνει περισσότερη ακαμψία που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα είναι βαρύτερο. Ο κόσμος δεν το θέλει αυτό. Γιατί να ακολουθήσουμε αυτή την κατεύθυνση;

Έχει δηλώσει στο παρελθόν ο project manager του MX-5, Nobuhiro Yamamoto. Αν ζούσε ο Colin Chapman θα επικροτούσε…