[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Viper-v10

Με την Dodge να καταργεί την Viper, θα πούμε αντίο σε ένα ακόμη αυτοκίνητο με τεράστιο κινητήρα, σε μια εποχή που το downsizing και οι μικροί κινητήρες έχουν τον πρώτο λόγο.

Πριν κάποιους μήνες, διάβασες για τους 10 μεγαλύτερους κινητήρες αυτή τη στιγμή στον κόσμο και τώρα, ας δούμε 11 αυτοκίνητα, που οι εταιρίες τα εξόπλισαν με κινητήρες χωρητικότητας έως και 13.600 κ.εκ!

[/nextpage]

[nextpage title=”Chiron” ]

Bugatti Chiron

Ακόμη και εν έτει 2016, οι τεράστιοι κινητήρες είναι εδώ. H Bugatti τοποθετεί στην Chiron έναν 7.993 κ.εκ. W16 quad-turbo κινητήρα απόδοσης 1.500 ίππων και 1.600 Nm ροπής, με την ψύξη τους να την έχουν αναλάβει 15 ψυγεία, ικανά να ψύξουν επαρκώς ακόμη και 3.000 άλογα, με την αντλία του ψυκτικού υγρού να είναι ικανή να κυκλοφορήσει 800 λίτρα!

Χαρακτηριστικό του κινητήρα της Chiron είναι το σύστημα υπερτροφοδότησης “δύο σταδίων” που χρησιμοποιεί μόνο δύο από τα τέσσερα turbos μέχρι τις 3.800 σ.α.λ. ώστε να βελτιωθεί η απόκριση στο γκάζι και όλα τα turbos από εκεί και πάνω. Την τεχνική αυτή την συναντάμε περισσότερες φορές σε κινητήρες πετρελαίου (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών), και σπάνια σε κινητήρες βενζίνης. Η Bugatti έχει αναπτύξει το σύστημά της έτσι ώστε οι τουρμπίνες να παρέχουν περισσότερη ισχύ αλλά και υψηλότερη ροπή. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των συστημάτων υπερτροφοδότησης δύο σταδίων είναι πως ο πεπιεσμένος αέρας, ανυψώνεται σε έναν δεύτερο θάλαμο σε υψηλότερο επίπεδο. Αυτό συμβάλει στην απόδοση του κινητήρα, στην απόκριση του γκαζιού, αλλά και στις χαμηλότερες εκπομπές NOx.

[/nextpage]

[nextpage title=”Venom 1000″ ]

2007 Hennessey Venom 1000; Dodge Viper; top car design rating and specifications

O αμερικάνικος βελτιωτικός οίκος Hennessey, πήρε μια Viper, και αφού τοποθέτησε διπλά turbo στον 7.995 κ.εκ κινητήρα της, την έκανε να παράγει 1.000 άλογα και 1.490 Nm ροπής.

[/nextpage]

[nextpage title=”Bristol Fighter” ]

Bristol Fighter

Κάτω από το μακρύ καπό του Bristol Fighter συναντάμε τον ίδιο δεκακύλινδρο κινητήρα της Chrysler, που φορά και η Viper.

[/nextpage]

[nextpage title=”Hunaudieres ” ]

bentley Hunaudieres

Τα πρωτότυπα είναι μια καλή ευκαιρία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μας δείξουν για το τι είναι ικανές να προσφέρουν στην αγορά και η Bentley, τοποθέτησε στο Hunaudieres, τον W16 8,0-λίτρων κινητήρα της VW, απόδοσης 632 ίππων με 760 Nm ροπής.

[/nextpage]

[nextpage title=”Rosemeyer ” ]

autowp.ru_audi_rosemeyer_concept_8

Λίγο πριν παρουσιαστεί η Bentley Hunaudieres, η Audi τοποθέτησε τον ίδιο W16 κινητήρα της VW, χωρητικότητας 8.000 κ.εκ, στο δικό της πρωτότυπο, στο Rosemeyer. Για πολλούς, ο πρόδρομος της Bugatti Veyron, απέδιδε 700 άλογα, έχοντας τελική ταχύτητα 350 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Panther 6″ ]

Panther 6

Οι έξι τροχοί ήταν ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του Panther 6. Το άλλο ήταν ο V8 8.193 κ.εκ κινητήρας της Cadillac με δύο turbo. Τα πάντα πάνω του φωνάζουν Αμερική.

[/nextpage]

[nextpage title=”Viper SRT-10″ ]

2004-dodge-viper-srt-10-1024

Η πρώτη Dodge Viper δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τη συγκεκριμένη λίστα. 8.285 κ.εκ για την Dodge Viper SRT-10.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ram SRT-10″ ]

Dodge-Ram-SRT-10

Ο κινητήρας της Viper σε ένα αγροτικό; Εντελώς περιττό, εντελώς γελοίο, εντελώς Αμερικάνικο. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το Dodge Ram SRT-10 με τον 8.285 κ.εκ V10 κινητήρα να κρύβεται κάτω από αεριζόμενο καπό του.

[/nextpage]

[nextpage title=”TZ3 Stradale” ] zagato TZ3 Stradale

H Zagato τον Απρίλιο του 2011 παρουσίασε την Alfa Romeo TZ3 Stradale ή αλλιώς το πως μοιάζει μια Viper με ιταλικό κουστούμι, μιας και κάτω από το γεμάτο καμπύλες, Zagato όσο-δεν-πάει, παρουσιαστικό, βρίσκεται μία Dodge Viper ACR. Όπως και να έχει, μόλις 9 παραδείγματα της Alfa Romeo TZ3 Stradale Zagato έχουν κατασκευαστεί και φορά τον V10 8.382 κ.εκ κινητήρα της Viper ACR απόδοσης 640 ίππων.

[/nextpage]

[nextpage title=”100ΕΧ/101EX” ]

Rolls-Royce-100EX_Centenary_Concept-2004-1280-01

Η Rolls-Royce το 2004 παρουσίασε τα πρωτότυπα 100EX και 101ΕΧ με τον V16 9,0-λίτρων να κρύβεται κάτω από το μακρύ αλουμινένιο καπό. Το 101EX μάλιστα συμμετείχε στη ταινία Johnny English Reborn, με τον Rowan Atkinson, aka Mr Bean.

[/nextpage]

[nextpage title=”Sixteen” ]

Cadillac Sixteen Concept (5)

Για το τέλος άφησα το Cadillac Sixteen concept. Ένα πρωτότυπο που μόνοι οι Αμερικάνοι της Cadillac θα μπορούσαν να κατασκευάσουν.

Παρουσιάστηκε το 2003 στην έκθεση του Detroit και μηχανικά φορά έναν V16 32-βάλβιδο 13.600 κ.εκ κινητήρα που αποδίδει 1.000 άλογα με 1.354 Nm ροπής, οποίος συνδυάζεται με ένα 4-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που στέλνει τη κίνηση στους πίσω τροχούς.

Αν εξαιρέσει κανείς το γεγονός ότι το σχεδιαστικό τμήμα μάλλον δεν είχε χρήματα για οτιδήποτε άλλο πέρα από χάρακες, η Sixteen ήταν ένα απίστευτα εντυπωσιακό όχημα, τόσο στην όψη, όσο και στα χαρτιά. Οι διαστάσεις και οι αναλογίες προκαλούν θαυμασμό, οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως το τεράστιο καπό που χωρίζεται στα δύο και ανοίγει όπως σε οχήματα του προηγούμενου αιώνα και οι ζάντες των 24 ιντσών σε κερδίζουν και το εσωτερικό σε κάνει να σκέφτεσαι πόσες δύσμοιρες αγελάδες και πόσα κακόμοιρα δέντρα έπρεπε να θυσιαστούν για να παραχθεί αυτή η ομορφιά.

Έχει μήκος 5,8 μέτρα, βάρος 2.270 κιλά και κινητήρας διαθέτει το σύστημα ενεργής διαχείρισης καυσίμου “Displacement On Demand” που απενεργοποιούσε 12 κυλίνδρους σε χαλαρή οδήγηση, 8 κυλίνδρους σε έντονη οδήγηση και λειτουργούσε και τους 16 κυλίνδρους μόνο σε πλήρη επιτάχυνση. Χάρη σε αυτό το σύστημα η Sixteen μπορούσε να πετύχει κατανάλωση της τάξεως των 7,5 λίτρα/100km. Χμμμμ, αμφιβάλλω αλλά δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας… Να μην ξεχάσω ότι η Sixteen διέθετε και τετραδιεύθυνση και το καλύτερο όλων; Λειτουργούσε σαν κανονικό αυτοκίνητο παρότι ήταν concept! Γιατί GM; Γιατί δεν την έβγαλες σε παραγωγή;

[/nextpage]