volvo-concept-26-autonomous-driving-0

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα δε προβλέπεται να κατακλύσουν την αγορά σε λιγότερο από μία, ίσως και δύο δεκαετίες. Οι προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών όμως που σχετίζονται με αυτή τη τεχνολογία, βλέπουν ήδη τα κέρδη τους να αυξάνονται. Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία AlixPartners γινόταν αναφορά για κέρδη ύψους 20 έως και 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν αισθητήρες και λογισμικά, για να επιταχύνουν, να φρενάρουν και να στρίφουν αυτόνομα. Η ιταλική συμβουλευτική εταιρία, στήριξε τις προβλέψεις της σε έρευνες αγοράς που πραγματοποίησαν δύο άλλες αντίστοιχες εταιρίες, η Dolcera και η IHS Automotive.

Η συμβουλευτική εταιρία Dolcera, με έδρα το Σαν Ματέο της Καλιφόρνια, προέβλεψε ότι τα κέρδη από διάφορους τύπους λογισμικού, όπως οι χάρτες πλοήγησης και τα προγράμματα αποφυγής συγκρούσεων, θα κυμανθούν από 10 έως 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Η HIS Automotive, που εδρεύει στο Ντιτρόιτ, προβλέπει ότι συσκευές όπως οι κάμερες, τα ραντάρ, οι αισθητήρες υπερήχων αλλά και η τεχνολογία Lidar θα επιφέρουν ετήσια κέρδη της τάξης των 9,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της AlixPartners, Mark Wakefield που συμμετείχε στη σύνταξη της έρευνας δήλωσε:

Πρόκειται για μία αγορά που ακόμα δεν έχει ωριμάσει. Οι ρυθμοί ανάπτυξης του κλάδου ακόμα αυξάνουν και έχουν ξεπεράσει κατά πολύ αυτούς των αυτοκινήτων.

Συσκευές όπως τα ραντάρ, οι κάμερες και οι αισθητήρες υπερήχων έχουν ήδη εδραιωθεί στην αγορά. Η τεχνολογία Lidar όμως, τώρα ξεκινάει να μπαίνει στο στόχαστρο των κατασκευαστών αυτοκινήτου. Το Lidar χρησιμοποιεί δέσμες λέιζερ για να εντοπίσει και να υπολογίσει την απόσταση διάφορων αντικειμένων. Είναι μια συσκευή με διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση καθώς οι εταιρίες που την κατασκευάζουν, μειώνουν το κόστος και τις συνολικές διαστάσεις της διάταξης. Ήδη, ορισμένοι από τους μεγαλύτερους προμηθευτές του κλάδου, όπως η Continental AG, η Robert Bosch GmbH, η Valeo και η Autoliv αναπτύσσουν προϊόντα τεχνολογίας Lidar.

Οι κολοσσοί της Silicon Valley, ήδη προετοιμάζονται κυριαρχήσουν στον τομέα του λογισμικού που υποστηρίζει την αυτόνομη οδήγηση, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πάρει στα σοβαρά την ανάπτυξη αυτών των τεχνολογιών.

Ο Wakefield επίσης δήλωσε ότι η Google, είναι κατά πάσα πιθανότητα στην καλύτερη θέση και συμπλήρωσε ότι και η Mobileye είναι ένα καυτό όνομα του χώρου αυτή τη περίοδο. Η Mobileye είναι μια εταιρία ανάπτυξης λογισμικού αποφυγής συγκρούσεων με έδρα το Ισραήλ. Και οι δύο αυτές εταιρίες, έχουν ήδη συνάψει συμφωνίες με μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Google εργάζεται με τον όμιλο FCA στην ανάπτυξη και δοκιμή 100 αυτόνομων Chrysler Pacifica και η Mobileye προμηθεύει με κάμερες και διάφορα λογισμικά την BMW.