2016-Mazda-CX-3-headlamp

Ο IIHS είναι ένας από τους 2 οργανισμούς που ασχολούνται με την ασφάλεια των αυτοκινήτων στις Η.Π.Α. και έχει ως μέλη ασφαλιστικές εταιρίες. Στις διάφορες δοκιμές που πραγματοποιεί, υπάρχουν 4 κατηγορίες: φτωχή, οριακή, αποδεκτή και καλή και σε πρόσφατη δοκιμή που πραγματοποίησε, για την απόδοση των φωτιστικών σωμάτων σε 21 μικρά SUV με 47 διαφορετικούς συνδυασμούς, τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Κανένα μοντέλο δεν απέσπασε την κορυφαία διάκριση, τέσσερα ήταν αποδεκτά, πέντε οριακά και 12 φτωχά.

Το καλύτερο μοντέλο αναδείχθηκε το Mazda CX-3 στην  έκδοση με curve-adaptive LED φωτιστικά και υποβοήθηση μεγάλης σκάλας. Την κατηγορία συμπληρώνουν τα Ford Escape, Honda CR-V, και Hyundai Tuscon στην έκδοση Limited. Το χειρότερο αποτέλεσμα ήταν του Honda HR-V που αποδείχθηκε ανεπαρκές σε όλες τις δοκιμασίες.

Υπήρχαν πέντε διαφορετικές δοκιμασίες. Ευθεία, κλειστή και ανοικτή δεξιά στροφή και κλειστή και ανοικτή αριστερή στροφή. Εκτός από την υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων, δεν δίνονταν έξτρα βαθμοί για οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία. Έτσι δοκιμάστηκαν φώτα με λάμπες αλογόνου, HID και LED. Το ζητούμενο ήταν ο καλύτερος δυνατόν φωτισμός στην μεσαία και μεγάλη σκάλα

Μεγάλη προσοχή δόθηκε στη θάμβωση που μπορεί να προκληθεί στους οδηγούς που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα. Αυτό οφείλεται συνήθως στη λάθος ρύθμιση της δέσμης των φώτων. Αν το φαινόμενο ήταν έντονο, το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν βαθμολογούνταν καλύτερα από αποδεκτά. Η απόδοση των φωτιστικών σωμάτων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς μελέτες δείχνουν ότι τα μισά θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν νύχτα ή κατά την ανατολή ή δύση του ήλιου.

iihs