ram-1

Το 2011 η κυβέρνηση των Η.Π.Α. και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήρθαν σε συμφωνία για την μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων αερίων του θερμοκηπίου. Ο στόχος ήταν έως το 2025 ο μέσος όρος του στόλου αυτοκινήτων της κάθε εταιρίας να έχει κατανάλωση 54.5 mpg (4,3 λίτρα/100 χλμ).

Τη Δευτέρα η EPA, η NHTSA και το CARB παρουσίασαν μια ενδιάμεση έκθεση, σύμφωνα με την οποία ο φιλόδοξος στόχος που έχει τεθεί είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Ο λόγος; Οι αυξημένες πωλήσεις μεγάλων και ενεργοβόρων SUV, Crossovers και Pickup, με τις χαμηλές τιμές των καυσίμων να βοηθούν στην απόκτηση των αγαπημένων οχημάτων των Αμερικανών καταναλωτών.

cadillac

Οι κατασκευαστές και οι συνεργαζόμενοι προμηθευτές, υιοθέτησαν πολύ ταχύτερα τεχνολογίες για την μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων, σε σχέση με το τι αναμενόταν μερικά χρόνια πριν, σημειώνει η έκθεση. Η βελτίωση θα προέλθει κυρίως από τους κινητήρες βενζίνης και δεν θα εξαρτάται από τις πωλήσεις υβριδικών ή ηλεκτρικών μοντέλων.

Παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί, η αγορά μεγάλων οχημάτων δεν επιτρέπει να φανούν οι θετικές αλλαγές, με την κυβέρνηση να αναμένει ένα Μ.Ο. ποιο κοντά στα 4,5 με 4,7 λίτρα/100 χλμ (50 – 52,6 mpg). Σε περίπτωση που οι εταιρίες δεν πιάσουν τους στόχους τους, θα υπάρχουν πρόστιμα, με κόστος $5,50 έως $14 για κάθε 1/10 του μιλίου κάτω από τον προσδοκώμενο Μ.Ο, πολλαπλασιαζόμενο με τις πωλήσεις της χρονιάς.