Koenigsegg One1

Η Koenigsegg, μετά το ατύχημα της One:1 στο Nurburgring, πήρε το αυτοκίνητο και το γύρισε στα κεντρικά της, στο Angelholm της Σουηδίας, ώστε να διαπιστώσει τι πήγε στραβά, στη προσπάθεια της να πετύχει ένα νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου στο Nürburgring. Μετά την εξέταση του αυτοκινήτου και της τηλεμετρίας του, η σουηδική εταιρία υποστηρίζει πως το ατύχημα προκλήθηκε από τον ελαττωματικό αισθητήρα του ABS στον μπροστά αριστερό τροχό, κάτι που δικαιολογούν τις ροδιές που άφησε στην άσφαλτο της πίστας η One:1.

Koenigsegg-One1-Nuburgring-crash-3

Συνεχίζοντας, η εταιρία αναφέρει πως ο οδηγός της One:1 πάτησε τα φρένα, όταν κινούνταν με περίπου 170 χλμ/ώρα, αλλά η αποτυχία του αισθητήρα του ABS, οδήγησε στο κλείδωμα του μπροστά άξονα, με το αυτοκίνητο να καταλήγει στις μπαριέρες με ταχύτητα περίπου 110 χλμ/ώρα. Η επαφή με αυτές είχε σαν αποτέλεσμα να εκτινάξει το αυτοκίνητο στον αέρα για περίπου 22 μέτρα, προτού τελικά αυτό πέσει στο έδαφος με τον πίσω αριστερό τροχό, περιστραφεί και τελικά προσγειωθεί παράλληλα με την περίφραξη. Σύμφωνα με την Koenigsegg, τα συστήματα των αερόσακων, τα συστήματα διακοπής καυσίμου και όλα τα υπόλοιπα συστήματα ασφαλείας αναπτύχθηκαν κανονικά, όπως είχαν σχεδιαστεί.

Από την σύγκρουση και κατά την προσγείωση του αυτοκινήτου, υπήρξε μια μικρή φωτιά στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, εξαιτίας της επαφής των carbon πάνελ με την εξάτμιση, η οποία σβήστηκε από τον οδηγό, χρησιμοποιώντας έναν πυροσβεστήρα που βρισκόταν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Koenigsegg One1

Οι Σουηδοί αναφέρουν ότι προτού το αυτοκίνητο τρακάρει, η κίτρινη προειδοποιητική λυχνία του ABS στο πίνακα οργάνων άναψε, αλλά, όπως εξηγεί, η μικρή ένδειξη της δεν ήταν ικανή για να την παρατηρήσει ο οδηγός, και επειδή φορούσε κράνος, αλλά και γιατί ήταν επικεντρωμένος με την οδήγηση. Όπως υποστηρίζει η Koenigsegg, τίποτα δεν θα γινόταν, αν ο αισθητήρας του ABS δεν ήταν ελαττωματικός, ο οποίος, κατά το φρενάρισμα, οδήγησε στο “κλείδωμα” του μπροστά άξονα.

Koenigsegg One1 Nuburgring crash (11)

Το σύστημα ABS της Koenigsegg αφήνει στους πίσω τροχούς να συνεχίσουν να περιστρέφονται, ακόμη και σε περίπτωση μπλοκαρίσματος του μπροστά άξονα, επιτρέποντας έτσι στο αυτοκίνητο να συνεχίσει ευθεία πορεία, αντί να γυρίσει και να κινηθεί εκτός ελέγχου. Οι μηχανικοί της Koenigsegg αναπαρήγαγαν το ατύχημα στην ιδιόκτητη πίστα της εταιρίας στο εργοστάσιό της, με τα αποτελέσματα να είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά που κατέγραψε το σύστημα τηλεμετρίας του αυτοκινήτου.

Στα θετικά είναι ότι ο οδηγός δεν τραυματίστηκε, ενώ ούτε το monocoque σασί υπέστη βλάβες, όντας άθικτο, ενώ ακόμα και τα συστήματα καυσίμου, βενζίνης και υδραυλικών δεν παρουσίασαν κάποια διαρροή μετά το ατύχημα. Άθικτες είναι επίσης οι πόρτες, οι οποίες ανοίγουν και κλείνουν στις αρχικές τους θέσεις, αλλά και η αφαιρούμενη οροφή, η οποία είναι πλήρως άθικτη και σωστά ευθυγραμμισμένη. Η Koenigsegg προγραμματίζει στο προσεχές μέλλον να κάνει κάποιες αλλαγές στο λογισμικό όλων των αυτοκινήτων που χρειάζονται, με μια από αυτές να είναι μια μεγαλύτερη, και δυσκολότερη να αγνοήσεις ένδειξη για το πότε είναι ενεργοποιημένο το ABS.

Η εταιρία δηλώνει πως μπορεί να επισκευάσει πλήρως το αυτοκίνητο, κάτι που θα το κάνει όσο γρηγορότερα μπορεί, ώστε να επιστρέψει στο Nürburgring, στη προσπάθειά της να σπάσει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Το πότε ακριβώς θα είναι έτοιμο ξανά το αυτοκίνητο, είναι κάτι που η Koenigsegg δεν μπορεί να το απαντήσει με ακρίβεια.