Volkswagen-dieselgate-logo


Το σήριαλ αποζημιώσεων της Volkswagen στην Ευρώπη συνεχίζεται, με το Bloomberg να αναφέρει πως η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πιέσει την VW να δώσει αποζημιώσεις στους 8,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες των diesel αυτοκινήτων της που επηρεάζονται από το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών μέσω του παράνομου λογισμικού.

Η Ε.Ε θέλει η VW να δώσει παρόμοιες αποζημιώσεις με αυτές που έδωσε στους περίπου 500.000 Αμερικάνους, αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει τη νομική εξουσία να επιβάλει πρόστιμα στην VW, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συνεδριάζει στις Βρυξέλλες το ερχόμενο Σεπτέμβριο για να συζητήσει πιθανές λύσεις.

Ένας εκπρόσωπος της Volkswagen, αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα, που αναφέρει πως θα πρέπει οι ιδιοκτήτες και των 28 χωρών-μελών της Ε.Ε να πάρουν αποζημιώσεις. Ορισμένες ημέρες νωρίτερα, το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ανακοίνωσε πως θα τιμωρήσει την VW με πρόστιμο που θα καθοριστεί με βάση το ποσό των κερδών που απέφερε στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία η πώληση των περίπου 11 εκατομμυρίων οχημάτων με το παράνομο λογισμικό.

Ορισμένα κράτη-μέλη της Ε.Ε, καθώς και καταναλωτικές οργανώσεις και ρυθμιστικοί φορείς, έχουν δηλώνει την αντίθεσή τους στην πρόθεση της VW να μην δώσει αποζημιώσεις στους Ευρωπαίους καταναλωτές, κατηγορώντας την εταιρία για μη δίκαια συμπεριφορά.

Στις σχετικές ειδήσεις, η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει τη παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Βόρειο Αμερική στα τέλη της δεκαετίας. Σύμφωνα με την The Wall Street Journal, η οποία επικαλείται μια συνέντευξη του επικεφαλής της Volkswagen Βορείου Αμερικής Heinrich Woebcken, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στα δύο εργοστάσιά της σε Μεξικό και Tennessee. Η VW μέσα στην επόμενη δεκαετία θα φέρει στην αγορά 30 ηλεκτρικά μοντέλα, οπότε η παραγωγή τους στις Η.Π.Α για την τοπική αγορά έχει νόημα.