skyactiv

Μπορεί η πρώτη γενιά της σειράς Skyactiv της Mazda να ξεκίνησε το 2011 με καθαρούς αλλά και κινητήρες επιδόσεων να βρίσκονται στα σχέδια της ιαπωνικής εταιρίας, ωστόσο πέντε χρόνια μετά δεν έχουν καταφέρει να εισέλθουν στην αμερικανική αγορά. Αυτό οδήγησε τον CEO της Mazda, Masamichi Kogai, να ανακοινώσει ότι είναι στα σχέδια της Mazda να λανσάρει νέους κινητήρες diesel στην αγορά των Η.Π.Α, διαθέτοντας μάλιστα και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για να το πετύχει, χωρίς ωστόσο να το κάνει γνωστό.

Ο Kogai, ανακοίνωσε ότι οι νέοι κινητήρες θα βγουν στην αγορά όσο βρίσκεται εκείνος στο τιμόνι της Mazda, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των ανανεωμένων Mazda3 sedan και hatchback που έλαβε χώρα στις 14 Ιουλίου στις Η.Π.Α.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του τμήματος ανάπτυξης νέων οχημάτων, Hiroyuki Matsumoto, οι μηχανικοί της Mazda δουλεύουν ώστε να πετύχουν στους diesel κινητήρες μία ιδανική ισορροπία μεταξύ οδηγικών επιδόσεων και καθαρών εκπομπών ρύπων, γεγονός που έχει σταθεί εμπόδιο για την ένταξη των μοντέλων diesel στην αμερικάνικη αγορά. Πιο συγκεκριμένα, οι κινητήρες Skyactiv της Mazda έχουν εξαιρεθεί από τις Η.Π.Α λόγω των αυστηρών προτύπων εκπομπών ρύπων. Μολονότι η σειρά Skyactiv-D έχει γίνει ανάρπαστη σε αγορές άλλων χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της Ιαπωνίας, οι κανονισμοί των Η.Π.Α απαιτούσαν την επεξεργασία των εκπομπών ρύπων, κάτι που θα σήμαινε μείωση των οδηγικών επιδόσεων.

Η νέα σειρά Skyactiv 2 της Mazda, σύμφωνα με τον Kogai, θα περιλαμβάνει μία ολόκληρη αναμόρφωση της πλατφόρμας που θα εστιάζει στη μείωση του βάρους, στην καλύτερη οδηγική άνεση και συμπεριφορά και στη μείωση της κατανάλωσης έως και 30%. Οι μηχανικοί της Mazda σκοπεύουν να αυξήσουν τη συμπίεση του κινητήρα από 14:1 σε 18:1, με τη νέα σειρά Skyactiv 2 να αναμένεται τον Μάρτιο του 2018.