Τον Μάιο του 2015, η Toyota και η Mazda ανακοίνωσαν επίσημα τη συνεργασία τους, με την πρώτη να μοιράζεται με την δεύτερη την plug-in υβριδική τεχνολογία της αλλά και αυτή της υδρογονοκίνησης, ενώ η Mazda, θα συνεισφέρει με την παροχή Skyactiv κινητήρων.

Τον περασμένο Αύγουστο ανακοίνωσαν ότι θα χτίσουν ένα κοινό εργοστάσιο στις ΗΠΑ στην πολιτεία της Alabama, ενώ αντάλλαξαν μετοχές. Συγκεκριμένα, η Toyota εξαγόρασε το 5,05% των μετοχών της Mazda (31.928.500 κοινές μετοχές) αξίας 50 δισ. γιεν (382 εκατ. ευρώ), ενώ από τη μεριά η Mazda εξαγόρασε μετοχές της Toyota ίδιας αξίας, που αντιστοιχούν στο 0,25% του μετοχικού κεφαλαίου της Toyota.

Και εύλογα κυκλοφορεί η φήμη ότι είναι πιθανή μια ενδεχόμενη συγχώνευση των δύο εταιριών. Έρχεται, όμως, ο CEO της Mazda Βορείου Αμερικής, Masahiro Moro, να διαλύσει οποιαδήποτε υπόνοια ότι η εταιρία του θα γίνει μια ακόμα θυγατρική της Toyota.

Ο Moro τόνιζε ότι οι δύο εταιρίες δεν έχουν κανένα πλάνο για συγχώνευση, με την Mazda να θέλει να παραμείνει ανεξάρτητη. Παρόλα αυτά, θέλει οι δύο εταιρίες να συνεχίσουν να συνεργάζονται σε νέες τεχνολογίες και προϊόντα.

Ακόμα, ο διευθύνων σύμβουλος της Ιαπωνικής εταιρίας είπε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν τουλάχιστον μια δεκαετία ζωής, και ο πρωτοποριακός Skyactiv-X βενζινοκινητήρας της Mazda είναι ότι καλύτερο υπάρχει.