This image was originally published on Onliner.by web site (http://www.onliner.by/). All rights reserved.

Το όνομα Megane το γνωρίζουμε τα τελευταία 20 και χρόνια, με το μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, μετά από τρεις γενιές, και αισίως την πρόσφατη τέταρτη γενιά, να είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και καλοπουλημένα μοντέλα της Renault. Ήξερες, όμως, ότι για πρώτη φορά, παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό ένα μοντέλο, έστω και πρωτότυπο, με το όνομα Megane το 1988;

Το Renault Megane Concept, λοιπόν, έκανε την πρώτη εμφάνισή του στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού 28 χρόνια πριν και πραγματικά ήταν ένα αυτοκίνητο που έδειχνε το μέλλον. To 5 μέτρων Megane Concept εξελίχθηκε σε διάστημα μόλις οχτώ μηνών, υπό την επίβλεψη του νέου τότε στη Renault επικεφαλής σχεδιασμού, Patrick Le Kemal, και σε στενή συνεργασία με την Carozzeria Coggiola, που, μεταξύ άλλων, ήταν υπεύθυνη για την εξέλιξη του Saab Sonett III στις αρχές της δεκαετίας του ’70.

Η Renault χαρακτήριζε το Megane Concept ως supercar for living, μια μίξη ενός sportscar και ενός executive saloon. 4 εντυπωσιακές συρόμενες, ηλεκτρικές πόρτες (χωρίες b-pillars) φρόντιζαν για την άνετη είσοδο-έξοδο των επιβατών, το κάθισμα του οδηγού γύριζε κατά 60 μοίρες, το αντίστοιχο του συνοδηγού κατά 180,μαζί με τη ζώνη ασφαλείας, για να έχει τη δυνατότητα ενώπιος ενωπίω διάλογο με τους πίσω επιβαίνοντες. Τα πίσω καθίσματα ήταν πλήρως ανακλινόμενα, την ίδια ώρα που το πίσω μέρος της καμπίνας των επιβατών μετακινούταν 35 εκατοστά, χαρίζοντας έτσι περισσότερο χώρο. Το πορτμπαγκάζ ήταν εξοπλισμένο με μια συρόμενη πλατφόρμα για την εύκολη φόρτωση των αντικειμένων. Ανάμεσα στο χώρο καθισμάτων των πίσω επιβατών, υπήρχε και ένα μικρό ψυγείο.

This image was originally published on Onliner.by web site (http://www.onliner.by/). All rights reserved.
Ο διευθυντής της Renault Ramon Levy με τον μετέπειτα Πρόεδρο της Γαλλίας Jacques Chirac στην παρουσίαση του μοντέλου το 1988

Οι καθρέφτες λάμπουν δια της απουσίας τους και τη θέση τους έχουν πάρει κάμερες. Στο εσωτερικό, τα πάντα απόπνεαν έναν αέρα πολυτέλειας και απίστευτης άνεσης. Η Renault, σε συνεργασία με το γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι TDF, εξέλιξε και το σύστημα πλοήγησης μέσα σε πέντε χρόνια-με το όνομα Atlas- και οι λειτουργίες του GPS γίνονταν μέσω μιας touch-screen οθόνης, την πρώτη τέτοιου είδους σε αυτοκίνητο. Ο υπολογιστής ήλεγχε τα πάντα στο αυτοκίνητο, ενώ “έτρεχε” όλα τα συστήματα του Megane πριν ο οδηγός να βάλει μπροστά τον κινητήρα. Ένα από τα highlights του πρωτότυπου ήταν ότι ο οδηγός είχε τη δυνατότητα να βλέπει τα προς διαθεσιμότητα δωμάτια κοντινών ξενοδοχείων, όπως και τους ελεύθερους χώρους στάθμευσης! Όλα αυτά, “φορτώνονταν” σε ένα CD, και μιλάμε μόλις για το 1988!

This image was originally published on Onliner.by web site (http://www.onliner.by/). All rights reserved.

Κλασικά για μοντέλο της Renault, οι λειτουργίες του συστημάτων ήχου, αλλά και εικόνας γίνονταν από το τιμόνι, στις οθόνες έβλεπε ο οδηγός τι γινόταν έξω από το αυτοκίνητο χάρη στους “καθρέφτες-κάμερες”, ο κλιματισμός ελέγχονταν αυτόματα από το σύστημα Atlas, ακόμα, ανίχνευε την ύπαρξη πάγου στα παρμπρίζ και στη συνέχεια τον έλιωνε, στην οροφή τέλος υπήρχαν 2 LCD οθόνες για τους πίσω επιβάτες.

Μηχανικά, το Megane Concept κινούταν από τον 3-λιτρο turbo V6 κινητήρα, δανεισμένο από το Alpine, απόδοσης 250 ίππων, και επιτάχυνε από στάση στα 100χ.α.ω σε 8,3”, έχοντας τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα. Ήταν τετρακίνητο και διέθετε τετραδιεύθυνση, με την ηλεκτρονικά ελέγχομενη ανάρτηση να διαθέτει 2 επιλογές, “normal” και “sport”. Οι αεροδυναμιστές της Renault έκαναν θαύματα στον τομέα του και το Megane Concept είχε συντελεστή οπισθέλκουσας μόνο 0,21cd, πολύ ανώτερος από μοντέλα της εποχής του.