nissan-bladeglider-6

Είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι τα ηλεκτροκίνητα μπορεί να είναι από γρήγορα, έως εξαιρετικά γρήγορα, σε σημείο που να κερδίζουν Ferrari. Και εντάξει, ίσως δεν είναι το όνειρο κάθε “petrolhead”, που θέλει να ακούει τα μέταλλα να “οδύρονται” νικώντας την τριβή και διεγείροντας όλες τις αισθήσεις του. Όμως, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το ότι οι εκκινήσεις των ηλεκτροκίνητων είναι σαν “εκτόξευση”.

nissan-bladeglider-92

Παρόλα αυτά, είναι μεγάλο ερωτηματικό το πώς θα αποδεχτεί ο κόσμος ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο. Για αυτό το λόγο ίσως, η Nissan δηλώνει πως αν και έχει στα σχέδιά της ένα τέτοιο σπορ αυτοκίνητο, δεν σκοπεύει να το δώσει στην αγορά μέχρι το 2020, γιατί θεωρεί πως η αγορά δεν είναι ακόμη έτοιμη.

Αυτό δήλωσε στην ουσία και ο Διευθυντής Ηλεκτρικών Οχημάτων της Nissan στην Ευρώπη, Gareth Dunsmore, στην παρουσίαση του πρωτότυπου της φίρμας, το BladeGlider EV concept, λέγοντας:

Καθώς προχωράμε για το 2020, θα δείτε μεγαλύτερες κινήσεις προς την ηλεκτροκίνηση. Οι κυβερνήσεις ξεκινούν να υποστηρίζουν κινήσεις που είναι υπέρ του περιβάλλοντος, και για να συμβεί αυτό χρειάζεται μια τεράστια στροφή στην ηλεκτροκίνηση. […] Χρειάζεται να παρουσιάσουμε την αξία ενός τέτοιου οχήματος, που δεν είναι το κόστος για την απόκτησή του, αλλά ένα μήνυμα που θα μεταστρέψει την σκέψη τους. Είναι για να δείξουμε ότι υπάρχουν διαφορετικές επιλογές.

nissan-bladeglider-93

Είπε όλα αυτά στην παρουσίαση του αυτοκινήτου, αφήνοντας υπόνοιες για το ότι η αγορά χρειάζεται ακόμη χρόνο να “πάρει” την αλλαγή. Επίσης, είπε ότι η παρουσίαση παρόμοιων “επαναστατικών” μοντέλων έχει σκοπό να τραβήξει την προσοχή των λατρών της αυτοκίνησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να δείξουν ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να προσφέρει και κάτι περισσότερο πέρα από τα αυτοκίνητα που εστιάζουν αποκλειστικά στην οικονομία, όπως το Leaf.

Συγκεκριμένα, το BladeGlider EV concept, αποδίδει 268 ίππους από δύο ηλεκτρικά μοτέρ που δίνουν κίνηση στον πίσω άξονα, χαρίζοντας στο αμάξωμα των περίπου 1.400 κιλών επιτάχυνση για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα μέσα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα. Είναι μια εξέλιξη του Deltawing και του ZEOD RC, με το σχέδιό του να προκαλεί εντύπωση, μοιάζοντας περισσότερο σε ένα βέλος, και έχοντας μπροστά μια μονή θέση. Σίγουρα είναι κάτι πολύ φουτουριστικό.

nissan-bladeglider-7

Προσωπικά πάντως, πιστεύω ότι μια τέτοια αλλαγή θα έρθει πολύ αργά, γιατί πέρα από τους απόλυτους αριθμούς των επιδόσεων, υπάρχει και ένα άλλο κομμάτι του ‘’εαυτού’’ μας που για την απόλαυσή του χρησιμοποιεί την ακοή! Και αυτό ίσως να μην είναι ίδιο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα οποία κατά βάση ακούγεται η μετάδοση και ο ‘’απαθής’’ ήχος του ηλεκτρομοτέρ.