clio rs

Στα τέλη Μαΐου, η Renault εξέπληξε τους πάντες και παρουσίασε το Clio RS16 Concept, ένα “SuperClio” που μας θυμίζει γιατί αγαπάμε την Renault – εκτός από τα εκπληκτικά hot hatches που βγάζει φυσικά. Την αγαπάμε για την τρέλα που την έκανε να λανσάρει αυτοκίνητα όπως το 5 Turbo και το brutal Clio V6. Την αγαπάμε γιατί έχει την όρεξη να γιορτάσει τα 40 χρόνια της Renault Sport με ένα Clio που φορά τον κινητήρα του Megane RS και τον συνδυάζει με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Renault Clio R.S. 16 Concept (1)

Κατά την παρουσίαση του δεν αναφερόταν πουθενά μια επικείμενη -έστω περιορισμένη- παραγωγή του μοντέλου, αλλά όπως είχες διαβάσει, κάτι τέτοιο ίσως ήταν παραπάνω από σίγουρο από την πρώτη μέρα.

Στελέχη της γαλλικής εταιρίας από την παραγωγή και τις αγορές έχουν εμπλακεί από την αρχή του project, ώστε να εκτιμηθεί η πιθανότητα κατασκευής του αυτοκινήτου και σύμφωνα με νέες πληροφορίες, προερχόμενες από τη χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου, στην έκθεση του Παρισιού σε ένα μήνα, η Renault θα ανακοινώσει επίσημα την παραγωγή του αυτοκινήτου, πιθανότατα περιορισμένη στις 500 μονάδες.

Η πηγή αναφέρει και την τιμή που εκτιμάται ότι θα έχει, η οποία θα κυμαίνεται στις €40.000. Μπορεί να ακούγονται αρκετά, και σχεδόν διπλάσια από το Clio RS 200 EDC, αλλά το Clio RS16 φορά τον δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο κινητήρα του Megane RS 275 Trophy-R. Αυτό σημαίνει ότι διαθέτει 275 άλογα και 360 Nm ροπής. Ο κινητήρας, συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο.

Renault-Clio_RS16_Concept-2016-1600-05

Για να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης τους βάρους, τόσο τα πίσω καθίσματα όσο και το air-condition λάμπουν δια της απουσίας τους. Επίσης άξια αναφοράς είναι η προσπάθεια “ανακύκλωσης” που έγινε από την ομάδα εξέλιξης του αυτοκινήτου για την επίλυση ορισμένων θεμάτων. Ολόκληρη η πίσω ανάρτηση, προέρχεται απευθείας από το Clio R3T rallycar ενώ η εμπρός διάταξη, είναι ένας συνδυασμός εξαρτημάτων από το Megane 275 και το Clio RS του 2009. Ναι, σωστά διάβασες. Ο λόγος; Σύμφωνα με τους μηχανικούς, ορισμένα κομμάτια της εμπρός ανάρτησης του Mk3 Clio RS ήταν “overdesigned” αφού υπήρχε πρόβλεψη για μία πιο ισχυρή έκδοση – κάτι που προφανώς δεν συνέβη. Για την στήριξη του κινητήρα, χρησιμοποιήθηκε ένα εξάρτημα από το Renault Kangoo ενώ το πρόβλημα της συνεννόησης των ηλεκτρονικών του drivetrain με τα ηλεκτρονικά του Clio λύθηκε με την βοήθεια εξαρτημάτων από ένα Dacia!

Renault-Clio_RS16_Concept-2016-1600-02

Επειδή το όλο project αναπτύχθηκε σε 5 μόλις μήνες, η ομάδα δεν είχε χρόνο να κατασκευάσει νέα φτερά, και έτσι το bodykit αποτελείται από συνθετικά “πρόσθετα” που κουμπώνουν πάνω στο εργοστασιακό αμάξωμα του Clio RS. Ήταν απαραίτητα όμως, γιατί το “SuperClio” έχει κατά 60 χιλιοστά μεγαλύτερα μετατρόχια σε σύγκριση με το “ταπεινό” αδερφάκι του. Η εξάτμιση είναι της Akrapovic ενώ τα αμορτισέρ, είναι τα ρυθμιζόμενα της Ohlins που φοράει και το Megane 275. Από το ίδιο αυτοκίνητο προέρχεται και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης γιατί ο στόχος όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά, είχε τεθεί και δεν ήταν προς διαπραγμάτευση.