VW-emissions-getty

Προσπαθώντας να αφήσει πίσω του το dieselgate, ο Matthias Mueller, CEO της VW, δηλώνει ότι σκοπεύει στην αναδόμηση της εταιρείας, αλλάζοντας τον τεχνολογικό και οργανωτικό σχεδιασμό της εταιρείας, παρά της εσωτερικές αντιδράσεις που υπάρχουν, πιστεύοντας ότι όλα αυτά θα αποδώσουν καρπούς σε 2 με 3 χρόνια.

Μάλιστα με απότομο τρόπο, δηλώνει στους δημοσιογράφους:

Ορισμένοι πιστεύουν ότι όλο αυτό θα περάσει τελικά, ότι ο Mueller θα είναι εκεί μόνο για 5 χρόνια, τότε θα έρθει ένα νέο αφεντικό, όταν η κρίση των εκπομπών ρύπων θα έχει περάσει, θα τα πάμε καλύτερα έτσι κι αλλιώς. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Ανεξάρτητα από την κρίση [του σκανδάλου] των εκπομπών ρύπων, αυτή η εταιρεία πρέπει να μεταρρυθμιστεί μόνη της και να ευθυγραμμιστεί για το μέλλον.

Μέχρι στιγμής το Διοικητικό Συμβούλιο της φίρμας, εργάζεται σε περίπου 60 projects με σκοπό την αναδόμηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης μια “πολιτιστικής” μεταστροφής ώστε οι 12 ξεχωριστές φίρμες και τα διάφορα υπεράριθμα τμήματα της εταιρείας να συνεργαστούν, καθώς εργάζονται σε τεχνολογικές αλλαγές, με σκοπό η εταιρεία να σηκωθεί στα πόδια της μετά το σκάνδαλο που αμαύρωσε την εικόνα της.

Αιτία για όλα αυτά, δεν είναι άλλη από την αποκάλυψη του dieselgate. Μετά από αυτό, είδαμε να γίνεται ένας ανασχηματισμός στην οργάνωση της γερμανικής φίρμας, αλλά και την ίδια να δηλώνει πλέον πως θα εστιάσει στην παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων και σε διάφορες άλλες δυνατότητες, όπως είναι η αυτόνομη οδήγηση. Μάλιστα, πρόσφατα η VW επένδυσε 300 εκ. δολάρια στην εφαρμογή για ταξί Gett (τύπου Uber), προσπαθώντας να εξαπλώσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες πέρα από τον τομέα της κατασκευής και πώλησης αυτοκινήτων.

Προς το παρόν όμως, η VW ψάχνει τρόπους να κόψει κόστη, ώστε να ανακάμψουν τα κέρδη της ομώνυμης φίρμας, που είναι μάλιστα και η μεγαλύτερη μέσα στο γκρουπ. Γι’ αυτό το λόγο και είναι πολύ κρίσιμη για την στρατηγική του Muller, ο οποίος έχει να αντιμετωπίσει μέσα σε όλο αυτό και την απαγόρευση των πωλήσεων στις ΗΠΑ και την Β. Αμερική, εξαιτίας του dieselgate, που επηρεάζει 11 εκ. οχήματα παγκοσμίως. Έτσι, σύμφωνα με τα νέα της σχέδια, η VW θα έχει εισάγει 30 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, προβλέποντας ότι θα πουλάει 3 εκ. ηλεκτρικά οχήματα τον χρόνο.

Για να έχεις μια εικόνα του μεγέθους της Volkswagen AG, σκέψου μόνο ότι παρά την πτώση των μετοχών της κατά 7,8% από το dieselgate μέχρι σήμερα, η αξία της εταιρείας είναι στα 63,8 δισ. ευρώ. Σε αυτές τις μετοχές, 3 επενδυτές κατέχουν το 80% των μετοχών, με την Porsche και τις οικογένειες Piech να έχουν την πλειονότητα αυτών, και με το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας να έχει ένα 20% για λόγους ασφαλείας. Εκπρόσωποι αυτών των μετόχων αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του Εποπτικού Συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας, που είναι το ανώτατο εκτελεστικό όργανο για τις γερμανικές εταιρείες. Είναι όμως αυτό καλό τελικά;

Όχι και τόσο καθώς σύμφωνα με τον Λονδρέζο αναλυτή, Arndt Ellinghorst:

Η διοικητική ομάδα της VW φαίνεται να καθοδηγείται εξωτερικά μέρη, αντί για να πάρει την κατάσταση στα χέρια της. Δικηγόροι, ρυθμιστικές αρχές, συνδικάτα, πολιτικοί – είναι πάρα πολλοί για να λειτουργήσει με ταχύτητα η διοίκηση.

Ένα ακόμη σημαντικό πράγμα για την εταιρεία, είναι να διατηρήσει την οικονομική της ισχύ, ενώ παράλληλα να μπορέσει να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες που θέλει. Σε όλο αυτό, μπαίνει και ο πονοκέφαλος του dieselgate, για το οποίο η μεγάλη γερμανική φίρμα έχει βάλει στην “άκρη” περίπου 17,8 δις ευρώ, προκειμένου να φτιάξει τα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα, αλλά και να πληρώσει τα πρόστιμα, με τον Muller να δηλώνει επί του θέματος, πως έχουν όλον τον κόσμο στον λαιμό τους, ελπίζοντας ότι όλο αυτό θα έχει ένα καλό τέλος, το οποίο όμως όσο “καλό” και να είναι, θα είναι εξαιρετικά ακριβό. Παράλληλα με όλο αυτό, δηλώνει πως βγήκε από τα ρούχα του με ορισμένες εταιρείες, όπως η Renault, που όπως λέει “τον έδειχναν με το δάχτυλο”.

Εντύπωση προκαλεί το ότι ρίχνει ευθύνη στις άλλες εταιρείες που δεν σιώπησαν, ώστε να μην αποκαλυφθεί το σκάνδαλο:

Αν είχαν κρατήσει το στόμα τους κλειστό, θα ήταν όλα υποφερτά, αλλά το να κάθονται και να λένε “οι κακοί εκεί στην VW”, προσποιούμενοι ότι όλα είναι καλά με εκείνους, ήταν κάτι το οποίο επίσης πείραξε. Έτσι όμως όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, θα προσπαθήσουμε όλοι μαζί να ενεργήσουμε.

Τελικά, από όλα αυτά βλέπουμε πως το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων έχει πλήξει σημαντικά την VW, που πλέον προσπαθεί με κάθε τρόπο να διώξει αυτή τη μαύρη εικόνα που δημιουργήθηκε. Είναι βέβαια, πολύ νωρίς ακόμη γι αυτό. Όμως, δεν θα διαφωνήσω με τα τελευταία λόγια του Muller, που λέει στην ουσία πως “όλοι κάτι έκαναν”, κάτι που είδαμε και με την περίπτωση της Mitsubishi.