dieselgate

Την περασμένη Παρασκευή ο James Robert Liang, μηχανικός της VW και των diesel κινητήρων της Volkswagen, που έπαιξε μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη του ΑΕ 189 2,0-λίτρων diesel κινητήρα, δήλωσε ένοχος για το Dieselgate και η απόφασή του να συνεργαστεί πλήρως με τους εισαγγελείς των Η.Π.Α, ίσως θα ξεκαθαρίσει την υπόθεση με την χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων από την VW σε περισσότερα από 11 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Ο Liang είπε πως μαζί με άλλους μηχανικούς ανέπτυξαν το παράνομο λογισμικό από το 2006, το οποίο ήταν σε θέση να αναγνωρίζει πότε το όχημα βρισκόταν σε τυποποιημένες δοκιμές εκπομπών σε δυναμόμετρο από τις αρχές των Η.Π.Α ή αν οδηγείτε στο δρόμο υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, προκειμένου να εξαπατήσει τις δοκιμές ρύπων. Ο λόγος που αναπτύχθηκε το παράνομο λογισμικό ήταν επειδή οι diesel κινητήρες 2,0-λίτρων της VW δεν θα ήταν σε θέση να πληρούν τις αυστηρότερες εκπομπές ρύπων που θέσπισαν οι Η.Π.Α.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ όλα τα άτομα που εμπλέκονται στην ανάπτυξη του παράνομου λογισμικού, , συμπεριλαμβανομένων τόσο των νυν όσο και των πρώην υπαλλήλων της VW, γνώριζαν πως οι διαφημίσεις της VW πως τα TDI αυτοκίνητα της ήταν εξοπλισμένα με κινητήρες “clean diesel” ήταν παραπλανητικές.

Σε εσωτερικά e-mails τον περασμένου Ιούνιο, όταν η EPA ανακοίνωσε πως θα εντείνει τις δοκιμές μέτρησης ρύπων των αυτοκινήτων της VW, που τελικά οδήγησε στη δημοσιοποίηση του σκανδάλου, ένας υπάλληλος της VW έγραψε στα γερμανικά:

Πρέπει να είμαστε σίγουροι πως θα αποτρέψουμε τις αρχές να δοκιμάσουν την πρώτη γενιά των 2,0-λιτρων EA189 TDI κινητήρων. Αν η πρώτη γενιά πάει για έλεγχο από τον CARB, τότε δεν θα μπορούμε να γελάμε.

Για την ώρα δεν έχει γίνει γνωστό αν το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ έχει απαγγείλει κατηγορίες και σε άλλους υπαλλήλους της VW, αλλά η συνεργασία του Liang θα μπορούσε να φέρει και άλλους μηχανικούς ενώπιος ενωπίω με τη δικαιοσύνη.