focus-rs-vs-autonomous

Το μεγαλύτερο ερώτημα που τίθεται, με την ολοένα και μεγαλύτερη επέκταση της αυτόνομης οδήγησης -ένα παιχνίδι στο όποιο μπαίνουν όλοι σιγά-σιγά – είναι αν η οδηγική απόλαυση θα εξαφανιστεί από τον τομέα “αυτοκίνητο”. Μάλιστα, στον κατάλογο των εταιριών που έχουν πάρει στα σοβαρά αυτή τη νέα τεχνολογία, είναι και η Ford, που πρόσφατα μας έκανε μια επίδειξη της προόδου της εκεί.

Όλα αυτά έρχεται να τα προλάβει ο αναλυτής του μέλλοντος της εταιρείας, Sheryl Connelly, που δηλώνει:

H Ford θα συνεχίσει να δημιουργεί αυτοκίνητα που προσφέρουν ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό, παρά τις εξελίξεις στην αυτόνομη τεχνολογία. Η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα φάσμα τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης, με το adaptive cruise control στο ένα άκρο, και την πλήρη αυτόνομη οδήγηση στο άλλο. Παραμένουμε δεσμευμένοι να φτιάχνουμε αυτοκίνητα για τους λάτρεις του αυτοκινήτου και στο μέλλον. Είναι κάποια μοντέλα που η αυτόνομη τεχνολογία έχει νόημα και κάποια που δεν έχει.

Σημασία έχει επίσης μια έρευνα της Μπλε Οβάλ, που δείχνει την αποδοχή της νέας αυτής τεχνολογίας σε διάφορες περιοχές ανά την Υφήλιο. Δείχνει λοιπόν, πως ο πιο ενθουσιασμένος λαός είναι οι Κινέζοι, με 84% από τους ερωτηθέντες να βλέπουν θετικά την τεχνολογία αυτή. Ακολουθούν με 78% οι Ινδοί, με την κυκλοφοριακή συμφόρηση, αλλά και τη δυσκολία της εκπαίδευσης να είναι οι φερόμενοι ως πιο βασικοί λόγοι για την επιλογή τους.

Από την άλλη πλευρά σε μια άλλη έρευνα, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 40% για τις ΗΠΑ, ενώ πηγαίνει ακόμα πιο χαμηλά, στο 30% για τη Μ. Βρετανία. Αυτό μπορεί να δείχνει ότι είναι μια όχι και τόσο επιθυμητή νέα τεχνολογία για τις χώρες αυτές.

Ο Connelly, επανέρχεται λοιπόν για να μας δώσει μια εικόνα για τη νέα αυτή τεχνολογία, και τα οφέλη από μια “μερική” εφαρμογή της:

Κάποιοι γονείς μπορεί να προτιμούν να βάζουν τα παιδιά τους σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, παρά σε ένα ταξί της Uber που οδηγεί ένας ξένος.

Αυτή η διατύπωση φανερώνει το γεγονός, ότι η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης θα βοηθήσει κάποιες συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων, παρέχοντας τους τη δυνατότητα για μια πιο εύκολη και άνετη μετακίνηση. Ωστόσο, θα ήταν πολύ θετικό, κάποιος που δεν θέλει να χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνολογία, να μπορεί να το κάνει, και ασφαλώς να του έχουν αφήσει και αξιόλογες επιλογές. Γιατί όπως και να το κάνουμε, ένας κόσμος γεμάτος με αυτόνομα αυτοκίνητα θα ήταν πολύ βαρετός. Ψέματα;

Ο πρόεδρος της Lyft, John Zimmer, προβλέπει πως το τέλος της ατομική ιδιοκτησία αυτοκινήτων θα έρθει το 2025 στι πολλές πόλεις των Η.Π.Α. Σήμερα, η κυριότητα ενός αυτοκινήτου κοστίζει σε έναν μέσο Αμερικάνο περίπου 9.000 δολάρια κάθε χρόνο, ενώ όλο και λιγότεροι Αμερικάνοι αποκτούν δίπλωμα οδήγησης. Το 1983, το 92% των ανθρώπων 20 έως 24 ετών είχαν δίπλωμα, με το αντίστοιχο ποσοστό το 2014 να μειώνεται στο 77%. Το 1983, το 46% των 16αριδων ήταν δίπλωμα, αλλά σήμερα, μόλις το 24% διαθέτει. Οι έρευνες έχουν δείξει πως η γενιά των Millennials είναι 30% λιγότερο πιθανό να αγοράσει ένα αυτοκίνητο σε σχέση με έναν άνθρωπο της προηγούμενης γενιάς.