focus-rs-vs-autonomous


Το μεγαλύτερο ερώτημα που τίθεται, με την ολοένα και μεγαλύτερη επέκταση της αυτόνομης οδήγησης -ένα παιχνίδι στο όποιο μπαίνουν όλοι σιγά-σιγά – είναι αν η οδηγική απόλαυση θα εξαφανιστεί από τον τομέα “αυτοκίνητο”. Μάλιστα, στον κατάλογο των εταιριών που έχουν πάρει στα σοβαρά αυτή τη νέα τεχνολογία, είναι και η Ford, που πρόσφατα μας έκανε μια επίδειξη της προόδου της εκεί.

Όλα αυτά έρχεται να τα προλάβει ο αναλυτής του μέλλοντος της εταιρείας, Sheryl Connelly, που δηλώνει:

H Ford θα συνεχίσει να δημιουργεί αυτοκίνητα που προσφέρουν ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό, παρά τις εξελίξεις στην αυτόνομη τεχνολογία. Η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα φάσμα τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης, με το adaptive cruise control στο ένα άκρο, και την πλήρη αυτόνομη οδήγηση στο άλλο. Παραμένουμε δεσμευμένοι να φτιάχνουμε αυτοκίνητα για τους λάτρεις του αυτοκινήτου και στο μέλλον. Είναι κάποια μοντέλα που η αυτόνομη τεχνολογία έχει νόημα και κάποια που δεν έχει.

Σημασία έχει επίσης μια έρευνα της Μπλε Οβάλ, που δείχνει την αποδοχή της νέας αυτής τεχνολογίας σε διάφορες περιοχές ανά την Υφήλιο. Δείχνει λοιπόν, πως ο πιο ενθουσιασμένος λαός είναι οι Κινέζοι, με 84% από τους ερωτηθέντες να βλέπουν θετικά την τεχνολογία αυτή. Ακολουθούν με 78% οι Ινδοί, με την κυκλοφοριακή συμφόρηση, αλλά και τη δυσκολία της εκπαίδευσης να είναι οι φερόμενοι ως πιο βασικοί λόγοι για την επιλογή τους.

Από την άλλη πλευρά σε μια άλλη έρευνα, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 40% για τις ΗΠΑ, ενώ πηγαίνει ακόμα πιο χαμηλά, στο 30% για τη Μ. Βρετανία. Αυτό μπορεί να δείχνει ότι είναι μια όχι και τόσο επιθυμητή νέα τεχνολογία για τις χώρες αυτές.

Ο Connelly, επανέρχεται λοιπόν για να μας δώσει μια εικόνα για τη νέα αυτή τεχνολογία, και τα οφέλη από μια “μερική” εφαρμογή της:

Κάποιοι γονείς μπορεί να προτιμούν να βάζουν τα παιδιά τους σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, παρά σε ένα ταξί της Uber που οδηγεί ένας ξένος.

Αυτή η διατύπωση φανερώνει το γεγονός, ότι η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης θα βοηθήσει κάποιες συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων, παρέχοντας τους τη δυνατότητα για μια πιο εύκολη και άνετη μετακίνηση. Ωστόσο, θα ήταν πολύ θετικό, κάποιος που δεν θέλει να χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνολογία, να μπορεί να το κάνει, και ασφαλώς να του έχουν αφήσει και αξιόλογες επιλογές. Γιατί όπως και να το κάνουμε, ένας κόσμος γεμάτος με αυτόνομα αυτοκίνητα θα ήταν πολύ βαρετός. Ψέματα;

Ο πρόεδρος της Lyft, John Zimmer, προβλέπει πως το τέλος της ατομική ιδιοκτησία αυτοκινήτων θα έρθει το 2025 στι πολλές πόλεις των Η.Π.Α. Σήμερα, η κυριότητα ενός αυτοκινήτου κοστίζει σε έναν μέσο Αμερικάνο περίπου 9.000 δολάρια κάθε χρόνο, ενώ όλο και λιγότεροι Αμερικάνοι αποκτούν δίπλωμα οδήγησης. Το 1983, το 92% των ανθρώπων 20 έως 24 ετών είχαν δίπλωμα, με το αντίστοιχο ποσοστό το 2014 να μειώνεται στο 77%. Το 1983, το 46% των 16αριδων ήταν δίπλωμα, αλλά σήμερα, μόλις το 24% διαθέτει. Οι έρευνες έχουν δείξει πως η γενιά των Millennials είναι 30% λιγότερο πιθανό να αγοράσει ένα αυτοκίνητο σε σχέση με έναν άνθρωπο της προηγούμενης γενιάς.

  • DimiE92

    Να κανω και εγω τον αναλυτη του μελλοντος?
    Οπως εξαφανιζονται τα τριπορτα
    Οπως εξαφανιζονται τα roadster
    Οπως εξαφανιζονται σκληροπυρηνικα διπορτα πισωκινητα
    Οπως εξαφανιζονται 12κυλινδροι και 10κυλινδροι
    Οπως εξαφανιζονται τα χειροκινητα κιβωτια
    Οπως πηξαμε απο SUV
    Ετσι ακριβως θα εξαφανιστουν σε λιγα χρονια και τα ¨κανονικα¨ αυτοκινητα και θα εχουμε μονο αυτονομα(θα υπαρχει και ενα κανονικο τυπου GT86 – vintage φαση).
    Ο λογος ειναι οτι θα υπαρξουν νεοι ανθρωποι οι οποιοι δεν θα εχουν καμια εμπειρια οδηγησης και θα προτιμουν αντι να μπαινουν στον κοπο να μαθουν να οδηγουν, να αγοραζουν ενα αυτονομο οχημα.
    Επομενως ο μονος τροπος να μην γινει κατι τετοιο ειναι να αποτυχει η τεχνολογια αυτη καθ αυτη γιατι αποκλειεται να απορριφθει απο τους καταναλωτες

  • Diagrafeas

    Τα αυτόνομα θέλουν και σωστούς δρόμους για να λειτουργήσουν (φανάρια, διαγραμμίσεις, …)
    Η χρήση τους συνεπώς έχει νόημα σε αυτοκινητοδρόμους και σε μεγάλες χρονικά διαδρομές.

    Τώρα για το άλλο με τους νέους και το δίπλωμα, αφού οι περισσότεροι δεν έχουν δουλειά σε όλο τον κόσμο τί να το κάνουν; Ούτε να αγοράσουν μπορούν αυτοκίνητο, ούτε να το συντηρήσουν και βολεύονται με τα φτηνά ΜΜΜ για τις μικρές αποστάσεις που διανύουν καθημερινά…

    • mother1russia

      Εδω στην Ελλαδα κυκλοφορουν ακομα Lada σιγα μην μας παρουν φαλαγγι τα αυτονομα. Θα παρει πολλα χρονια για αυτο

  • JohnnyXP64

    ειναι απλο, αυτονομα αυτοκινητα για οσους δεν εχουν εμπειρια στην οδηγηση

    • gronholm89

      Eιναι ακομη πιο απλο… Οχι (παγκοσμιως) σε αυτοκινητα με αυτονομη τεχνολογια και θα σου πω εγω πως την παιρνουν πισω οπως την εφεραν αυτη τη “μοδα”. Οπως επισης δεν αγοραζεις (εαν βεβαια δεν θες) 5πορτο και πας στον απεναντι που εχει ακομη 3θυρο χατσμπακ, και σου λεω εγω πως φυτρωνουν ξανα σαν μανιταρια τα διπορτα! Μυαλο θελει, ο καταναλωτης εχει την δυναμη, οχι ο πωλητης. Αλλα τι ψαχνεις να βρεις απο εναν κοσμο που καθεται αναμεσα σε θαμνους και περπαταει σαν τον χαζο για να βγαλει ποκεμον!!!!

    • τα αυτονομα ειναι το μελλον αρεσει δεν αρεσει!!!!
      ας αφησουμε το ρομαντσο στην ακρη !!!

      πλεον με την επιλογη ενος αυτονομου…θα μπορεις να κανεις τοσο αυστηρα τις εξετασεις για το διπλωμα…χωρις βεβαια να στερεις απο εναν την ιδιωτικη μετακινηση και να αφησεις εναν ακομη χαρο να κυκλοφορει ελευθερος !!!

      ατομα με ειδικες αναγκες θα μπορουν να μετακινηθουν ελευθερα με το δικο τους οχημα !!

      να το συνεχισω να απαριθμω κιαλλους λογους ??? η να το αφησω εδω ?? :-D

    • Anestis Genk

      Έφερα τον ρομαντισμό στην μέση, εσύ τον είχες αφήσει στην άκρη; :P

    • ρομαντισμος < πραγματικοτητα/καθημερινοτητα !!!! :-D

  • Anestis Genk

    Αυτό λέγεται θεολογία της επιστήμης και βεβαίως είναι αντιεπιστημονικό.
    Σκέφτηκε ποτέ κανείς να πει…
    Δίνονται τόσα φράγκα για διάφορα γκατζετάκια, ώστε να μιμούμαστε το sci fi του hollywood. Κάποιοι θα πουν είναι πρακτικά και δεν μπορούν χωρίς αυτά.
    Ναι κάποιοι πλέον δεν μπορούν να πάνε για τρέξιμο χωρίς το “personal trainer”.
    Έρευνες δείχνουν πως η τεχνολογία από μικρή ηλικία μας κάνει χαζούς αφού δεν εξασκούμε το μυαλό στην εξεύρεση λύσεων και δεν εξασκούμαστε την υπομονή και την επιμονή.
    Πάμε τώρα στην θεολογία των αυτόνομων…
    Πολλοί λένε πως βολεύουν αν δεν θες να οδηγάς, μα γι’αυτό υπάρχουν τα ΜΜΜ, δεν βλέπω να υπάρχει τέτοια καΐλα για την ανάπτυξη ποιοτικότερων ΜΜΜ.
    Άλλοι θα πουν για την βαρετή οδήγηση στην κίνηση, μα για την κίνηση φταίει η αστυφιλία, που δεν είναι κάνα φυσικό φαινόμενο, μόνοι μας την κάναμε, μόνοι μας μπορούμε να την ξέκανουμε.
    Γιαυτό τον λόγο λέω πως καλύτερα να προσπαθούμε να βρούμε τις αιτίες των προβλημάτων και όχι να βρίσκουμε ένα πρόβλημα για κάθε λύση.

    • η θεωρια σου μπαζει…μιας και τα ΜΜΜ δεν με πανε ακριβως εκει που θελω….και το καλοκαιρι μυριζει μασχαλιλα και εχω στενες επαφες με ιδρωμενα μπυροκοιλια!!!!

    • Anestis Genk

      Τα ΜΜΜ που έχουμε είναι έτσι, αν δίναν τα δισεκατομμύρια που δίνουν στα gadget και παστίτσιο θα σου μυρίζει αν θες.

    • οταν θα δωσουν δις……θα ειναι σαν τα αυτονομα ταξι της UBER !!!! :-D