Audi RS3 Sedan (1)

Μπορεί να το έχουμε δει από τον περασμένο Φεβρουάριο, αλλά σήμερα η Audi μόλις παρουσίασε στην έκθεση του Παρισιού το νέο RS3 Sedan. Το αυτοκίνητο θα τεθεί απέναντι στην Mercedes-AMG CLA45 και BMW M2, με τη sedan έκδοση του γρηγορότερου μοντέλου της γκάμας του Α3 να φορά τον 2,5-λιτρο TFSI κινητήρα, ο οποίος παράγει 400 άλογα στις 5.850 σ.α.λ. και 480 Nm ροπή από τις 1.700 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 4,1 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα τα 250 χλμ/ώρα, αν και μπορεί να αυξηθεί στα 280 χλμ/ώρα αν το ζητήσεις από την εταιρία.

Audi RS3 Sedan (2)

Σχεδιαστικά δεν διαφέρει σε σχέση με τη Sportback έκδοση μέχρι τη μεσαία κολόνα, καθώς πίσω υπάρχει μια ενσωματωμένη αεροτομή στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών και ένα μεγάλος διαχύτης, που ενσωματώνει τις διπλές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης.

Audi RS3 Sedan (5)

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, αποκλειστικά μέσω του 7-τάχυτου DSG, με το αυτοκίνητο να διαθέτει επίσης μεγάλα φρένα, σπορ bucket alcantara καθίσματα και carbon διακοσμητικά στο εσωτερικό.

Audi RS3 Sedan (15)

Σε σχέση με ένα απλό A3, το εμπρός μετατρόχιο του RS3 sedan είναι φαρδύτερο κατά 20 χλστ., ενώ το πίσω κατά 14 χλστ. Τέλος, εξαιτίας του μεγαλύτερου αμαξώματος, αναμένεται να έχει κατά αυξημένο βάρος κατά 15 κιλά, σε σύγκριση με τη Sportback έκδοση.

Audi-RS3-LMS-0001

Παράλληλα, η γερμανική εταιρία ανακοίνωσε την συμμετοχή της στο πρωτάθλημα TCR, παρουσιάζοντας στην γαλλική έκθεση την αγωνιστική έκδοση του μοντέλου. Το ονομάζει Audi RS3 LMS και είναι εξελιγμένο από την Audi Sport και κινείται από έναν 2-λιτρο TFSI κινητήρα απόδοσης 330 ίππων, βάσει κανονισμών, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ/ώρα σε 4,5 δευτ. και πιάνοντας τελική ταχύτητα 240 χλμ/ώρα.

Audi RS3 Sedan (11)

Η διάθεση του θα ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο για το πρωτάθλημα του 2017, με την τιμή του να ανέρχεται στα €129.000 (χωρίς φόρους) για την TCR έκδοση με το εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο και €99.000 για την club sport έκδοση.

Δελτίο Τύπου

Pole position in the compact segment: The Audi RS 3 Sedan

  • New RS 3 sedan expands the brand’s product line internationally
  • 2.5 TFSI aluminum engine with 294 kW (400 hp) and 480 Nm torque (354.0 lb-ft)
  • Wider track compared with the Audi A3 and distinctive RS design

Audi will be presenting the most dynamic model of the A3 model series, the Audi RS 3 sedan at this year’s Motor Show in Paris*. With a 400 hp five-cylinder engine, groundbreaking efficiency and an even sharper look, it is the first compact Audi sedan to bear the RS label. The new 2.5 TFSI outputs 294 kW (400 hp) – 33 hp more than its predecessor. That makes it the most powerful five-cylinder engine on the world market. Its 480 Nm (354.0 lb-ft) of torque is available at engine speeds between 1,700 and 5,850 revolutions per minute for outstanding tractive power. The compact RS model sprints from 0 to 100 km/h (62.1 mph) in just 4.1 seconds. It can attain a maximum speed of 250 km/h (155.3 mph); on request Audi will increase the electronically limited top speed to 280 km/h (174.0 mph). The unique sound of the five-cylinder unit intensifies an already emotionally charged driving experience. Its sound comes from having the ignition alternate between directly adjacent cylinders and widely spaced ones. The sound can be modified via Audi drive select.

With its light-alloy crankcase, the five-cylinder engine is 26 kilograms (57.3 lb) lighter than its predecessor. It employs a dual injection into the intake manifold and into the combustion chambers, as well as the Audi valvelift system for variable control of the exhaust valves. The result is optimal power development at a reduced consumption level.

Sportiness, top traction and driving safety With lightning-fast shifting, the S tronic seven-speed dual clutch transmission transmits the power of the 2.5 TFSI to the quattro permanent all-wheel drive. Its electro-hydraulic multi-plate clutch distributes the drive torque variably between the axles. The electronic control combines superior stability with a high level of driving pleasure. The sportier the driving, the faster and more often will a large share of the torque reach the rear axle. The result: especially agile driving characteristics.

quattro management is integrated as a standard feature in the Audi drive select dynamic handling system, as are the steering, S tronic, engine management and the adjustable exhaust flaps. The driver can individually vary the operation of these components between the three modes comfort, auto and dynamic. The same is true for the optional RS sport suspension plus with adaptive damper control.

Wheel-selective torque control, an intelligent software feature of the Electronic Stabilization Control (ESC), rounds off the work of the all-wheel drive. In fast cornering it slightly brakes the inside wheels, which are under a reduced load. In this way it can transmit greater lateral power, making handling more fluid and stable. In addition, the RS-specifically tuned ESC comes with a sport mode for controlled drifting. The ESC can also be fully deactivated for especially sporty driving characteristics.

Progressive steering, four-link rear axle, a tight setup and lowered by 25 millimeters (1.0 in) relative to the standard model – the chassis of the RS 3 sedan is the perfect partner for the powerful drive system. From its stable center position, the RS 3 sedan spontaneously steers into curves and follows through with superior precision. The front brake disks have a diameter of 370 millimeters (14.6 in), while eight-piston calipers with large-area linings provide optimal deceleration. Alternatively, Audi supplies carbon-fiber ceramic disks in front. At the rear axle there are brake disks with a diameter of 310 millimeters (12.2 in). Standard on the RS 3 sedan are 19-inch wheels and 235/35 tires. 255/30 tires are optionally available in front.

Distinctive RS design outside and inside The new top athlete in the compact segment also expresses its sporty character visually. The Singleframe with its three-dimensional honeycomb grille bears the quattro logo along the bottom. Underneath, a blade extends across the entire width of the front into the side air inlets, where it forms narrow funnels for better air flow through the wheel arches. LED headlights with their distinctive daytime running light signature are standard; Audi also offers matrix LED headlights as an option. Compared with an A3, the front track of the RS 3 sedan is wider by 20 millimeters (0.8 in) – the front wheel arches are accordingly wider flared as well. At the rear axle the wheels are spaced 14 millimeters (0.6 in) further apart compared with the basic model.

A fixed spoiler lip on the luggage compartment lid improves the separation of air flow. A distinctive diffusor insert with vertical struts and the large oval tailpipes of the RS exhaust system terminate the rear. Audi exclusively offers the RS-specific paint colors Nardo gray and Catalunya red as options.

The dark-toned interior welcomes the driver and passengers with illuminated door sills bearing the RS 3 logos as a standard feature. Black fine Nappa leather sport seats with RS logos on the backrests are standard. Optionally available are more contoured RS sport seats with integrated head restraints. Their covers are also diamond patterned and color-perforated. The RS sport leather steering wheel is flattened at the bottom. Inlays at the instrument panel and at the doors complete the atmosphere of sporty elegance.

Intuitive operation and high-definition displays The flat hierarchies and intelligently linked context menus make operation of the Audi RS 3 sedan intuitive and ergonomic. The main control element is the rotary/push-button control on the console of the center tunnel. With the top infotainment system MMI navigation plus with MMI touch, the terminal includes a touchpad for scrolling, zooming and writing. Additionally included is a free text search feature that automatically completes the user’s input after entering just a few letters. The voice control processes questions and commands formulated in ordinary language.

Standard is an electrically extending MMI screen with a 7-inch diagonal. The two circular instrument dials are black with red needles and white scales. The centrally positioned driver information system includes a boost pressure indicator, an oil thermometer and a lap timer. The fully digital Audi virtual cockpit is optionally available. On its high-resolution 12.3-inch monitor the driver can choose between three display modes. They include a special RS screen that moves the tachometer to the center. On the left and right information appears on tire pressure, torque and g‑forces. When the transmission is operating in manual mode, a scale with a color background prompts the driver to use the steering wheel paddle or selector lever to upshift when approaching maximum revs.

Always online with Audi connect and Audi smartphone interface An LTE module gets the Audi RS 3 sedan online. It brings on board the various services of Audi connect, including navigation with Google Earth and Google Street View, as well as information on fuel prices, the weather, travel and traffic. The information is displayed directly in the MMI, and operation is by way of the standard-equipped RS multifunction steering wheel, the rotary/push-button control and touchpad or by spoken command. Data is transmitted via the new Audi connect SIM, which is factory-installed in the car. With the corresponding data flat rate the customer can immediately use the services for up to three years free of charge – even in other European countries. In addition, the navigation systems include a Wi-Fi hotspot enabling passengers to surf the web with their tablets, smartphones and other mobile devices.

The free Audi MMI connect app offers many other features, such as transferring your smartphone’s calendar to the MMI. Through Aupeo! and Napster it affords access to countless music tracks and audio books. Destinations from Google Maps, points of interest (POIs) and the entries from the “Travel” service can be transferred from your smartphone to your car’s navigation system using the app. The Audi smartphone interface brings Apple Car Play and Android Auto into the car.

Selected apps for the phone, navigation and streaming services, for example, are then directly displayed on the MMI screen. The driver can control the apps using the various operating options in the car.

Attractive supplementary components complete the infotainment line. The Audi phone box inductively charges the smartphone according to the Qi standard and connects it to the car antenna via near-field coupling for optimal reception quality. The Bang & Olufsen Sound System produces an excellent sound experience with 705 watts of power and 14 speakers.

Arrive safe and relaxed at your destination thanks to new assistance systems The RS 3 sedan is also the top of its class when it comes to driver assistance systems. They keep the car at the desired distance from the vehicle in front, assist the driver when changing lanes and staying within the given lane, detect traffic signs and help avoid rear-end collisions and pedestrian accidents.

New are the traffic jam assist, which briefly takes over the steering in slow-moving traffic up to 65 km/h (40.4 mph), the emergency assist, which automatically stops the car if required, and cross traffic assist rear. The latter system looks out for crossing vehicles when pulling out of a parking space.

The compact RS model will be launched in China and the USA from summer 2017 under the “Audi Sport” label.

Audi Sport develops racing version of the Audi RS 3

  • Audi RS 3 LMS new entry-level model for customer sport
  • Touring car for worldwide TCR racing series
  • Managing Director Stephan Winkelmann: “Attractive opportunity to get started in fascinating Audi racing”

With a racing version of the new Audi RS 3 that made its world debut at the Paris Motor Show, Audi Sport customer racing will extend its offering in customer sport starting in the 2017 season. The TCR version of the Audi RS 3 sedan puts customer sport at Audi on an even broader base. “Audi has been active in motorsport on the highest level for generations,” says Stephan Winkelmann, Managing Director at Audi Sport with responsibility for the Audi R and RS models which Audi sells under the “Audi Sport” label. “With the Audi R8 LMS, Audi Sport customer racing, in a very short time, managed to build a successful customer sport program alongside the factory commitments in the WEC and the DTM. The Audi R8 LMS has since become the market leader in its segment. We have the same plans for the Audi RS 3 LMS, which offers customers an attractive opportunity to get started in fascinating Audi racing.”

The Audi RS 3 LMS is being developed by Audi Sport customer racing for the TCR category which is still relatively new. In addition to an international TCR series, with some of its races being held as part of the FIA Formula One World Championship supporting program, more and more national racing series for TCR touring cars are being founded. Even major endurance events such as the 24 Hours of Nürburgring are now including TCR classes.

“The TCR market has even larger potential than that of the GT3 category,” says Chris Reinke, Head of Audi Sport customer racing. “In 2016, there were ten TCR series with races in 18 countries, and more and more series are being added. With the TCR version of the RS 3 we’re also reaching countries where no GT3 races are held. The costs for a TCR race car are very low. As a result, we’re going to win new customers for Audi Sport as well. In terms of support and parts supply, they’ll benefit from the experiences we’ve been gathering with the Audi R8 LMS since 2009, which our GT3 customers have come to appreciate.”

The Audi RS 3 LMS accelerates from 0 to 100 km/h in about 4.5 seconds and achieves a top speed of about 240 km/h. In TCR trim, the proven four-cylinder two-liter TFSI engine delivers 243 kW (330 hp).

In terms of safety, Audi Sport customer racing is not making any compromises. The extensive safety package includes an FIA-conformant safety fuel tank, a racing safety cell, the PS3 safety seat, FIA safety nets on both sides of the seat and a rescue hatch in the roof like the one used in the Audi R8 LMS.

Audi Sport customer racing will start delivering the first Audi RS 3 LMS cars to customers this December, in time before the seasons of the major TCR racing series open in 2017. The purchase price is 129,000 euros (plus VAT) for the TCR version with a sequential six-speed racing transmission and 99,000 euros (plus VAT) for a club sport version.

  • DimitrisBXL

    ψιλοτουμπανο.

    • zezadelik

      ψιλουποστροφή

    • DimitrisBXL

      Τετρακουνα τι περιμενεις.. Αν και για μενα ειναι βαρετο σχεδιαστικα

    • JohnnyXP64
    • DimitrisBXL

      Εχει γειτονας το sline καυλα δεν το λες…. για Α3 σενταν μια χαρα ειναι. Παντως εδω δεν εχει πιασει σε σχεση με την CLA που ειναι ο αμεσος ανταγωνιστης.

      Α6 Α4 Α3 δεν τα ξεχωριζεις πια με την πρωτη ματια. Πρεπει να προσεξεις τον ογκο τους

    • DimiE92

      Γιατι ξεχωριζεις την C class me tin E class? H CLA θα μου πεις διαφερει αλλα ειναι και καποια χρονια στην αγορα.

    • DimitrisBXL

      Τωρα πια οχι, ουτε Μερσεντες ουτε BMW ξεχωριζεις. Αλλα η Αουντι εκανε την αρχη το 2006 λανσαροντας πανοιμοιτυπα Α4/Α6.

      Η διαφορα που βλεπω στο σχεδιασμο των Μερσεντες & BMW σε σχεση με την Αουντι ειναι οτι λογο του Γκρουπ δεν βλεπεις μεγαλες διαφορες στα σχεδια ανα γενια. Τι εννοω, πως καθε νεο μοντελο αλλαζει λιγο απο το προηγουμενο.
      Συνεχεια το ιδιο παντεσπανι καποια στιγμη το βαριεσαι.

    • JohnnyXP64

      sLine δεν ειναι RS. τα εχω δει διπλα διπλα. το RS και λογο χαμηλοματος ειναι ποιο ομορφο και εχει αλλους προφιλακτηρες. τουλαχιστον αυτα που ειδαν τα ματια μου και πιασαν τα χερια μου. τα ειδα Λεμεσο το RS to εχει ενα τυπος σε blue electric! γαμάτο γρηγορο και σοβαρο οπως πρεπει, οχι typeR καγκουριες.! :P

    • DimitrisBXL

      Το sline υποτίθεται πως έχει τα σπορ χαρακτηριστικά (προφυλακτήρες, ζάντες κλπ. Όπως είναι και τα M package της BMW) από τα rs. Σίγουρα δεν είναι rs.

      Όπως έλεγα και στον @DimiE92, το θεωρώ στείρο σχεδιαστικά. Δεν λέω πως δεν είναι καλό ή γρήγορο.

    • JohnnyXP64

      Για πολλούς το γαμάτο σχεδιο δεν ειναι οι καγκουριες που κανουν παράδειγμα Honda k Renault που το κοιταν μονο τα γυμνασιοπεδα. Αλλά κάτι που θα περναει σαν λυκος ντυμένο προβατο… Μαύρο…. ?
      Κάτι που δεν θα προκαλεί αλλά θα εντυπώσιαζει… Κάτι που δεν θα φωνάζει είμαι γρήγορο αλλά θα περνά σφερα κ ούτε που θα καταλαβαίνεις τι πέρασε…. Κάτι που θα κυκλοφορείς στο σουπερ μαρκετ η τα παιδιά στο σχολείο αλλά κ σε μια κυριλέ συνάντηση επαγγελματική ή ενα γάμο…κτλ κτλ.. κατι που θα οδηγας με βερμουδα ή κουστούμι κ θα σου ταιριάζει κουτί.
      Για μένα τουλάχιστον έτσι είναι ενα καυλα αυτοκίνητο να τα κάνει όλα σαν σιωπηλή δύναμη ? . Κ τώρα που έχουν κ την δυνατότητα προσαρμογής τιμόνι, μοτέρ, ταχύτητες, εξάτμιση, ανάρτηση κ σασί με προγράμματα με το πάτημα ενός κουμπιού… Δεν υπάρχει λόγος να λες θέλω 2 οχήματα.

      Έτσι επέλεξα κ το νεο μου αμάξι. Δεν νομίζω να το μετάνιωσω..όταν έρθει.

    • DimitrisBXL

      Δεν μιλαμε για καγκουριες τυπου Ρενο ή Χοντα, αλλα για αλλαγη σχεδιασμου ετσι να σπασει η βαρεμαρα βρε αδερφε… Να δουμε τι ειναι ικανοι οι σχεδιαστες τους να παραξουν.

      Συμφωνω στην δευτερη σου παραγραφο.

      Καλοριζικο και καλοταξιδο Johnny

    • JohnnyXP64

      Πλεον επειδή ολες οι μάρκες μοιάζουν μεταξύ τους προσπαθει η κάθε σοβαρή βιομηχανία να κάνει ενα σχέδιο κ να μην ξεφεύγει απο αυτό πάρα πολύ για να την ξεχωρίζουν κ για να γερναν τα παλιότερα μοντέλο καλύτερα. Κακος δε λεω να μην μπορώ στα 10μετρα να ξεχωρίζω το πχ a3 2015 me to 2016 face-lift.. Αλλα δες την Porsche. Ότι μοντέλο κ να ειναι 2012-2015 θα πεις ειναι Porsche απο μακριά. Το αμάξι αυτό rs3 sedan δεν ξέρω αν έπερνε λίγο ακομα αγριαδα… Θα έχανε απο το κυριλέ του…
      Μου άρεσει που το αμάξι ειναι jason stathman ριχνει τρελο ξυλο κ με το βλεμα του σκοτώνει αλλα παντα με κουστούμι κ κυριλέ look :-)

    • Sofian

      Τι επελεξες αγορινα???

    • JohnnyXP64

      To amaxi sto avatar mou.
      Leon Cupra 290 2017 dsg
      Se alor blue with black

    • Sofian

      Ωραιος καλοταξιδο και απροβληματιστο ευχομαι !!!

    • JohnnyXP64

      thanks dude…. 2,5 minakia akoma….. anameno…..

    • manowar

      το χεις οδηγισει;;

    • zezadelik

      όχι, αλλά ήμουν καλός στην φυσική γ’ γυμνασίου

  • Μάνος Μαμαλάκης

    ΣoυπεRS!!!!

  • quattroliebe

    Τσοντ@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

    • Mika

      Και λιγα λες!!!!

    • manowar

      σιλβια σαιντ και βαλε….;-ΡΡ πιστολιαζει το εργαλειον…400 αλογα πουτα μαμα ε…

  • DimiE92

    Αυτο που μου αρεσει και σε αυτο και στην CLA ειναι οτι εχουν το καταλληλο μεγεθως για τα γουστα μου. Τα μεσαια Sedan ειναι πλεον σαν μαουνες. Αυτο τωρα ειναι και σφαιρα οποτε ακομα καλυτερα. Ενδεικτικα να πω οτι το A3 sedan εχει σχεδον ιδιο μηκος με το A4 Β8(1997)

    • vwgt

      1997 -> Β5

    • DimiE92

      Σωστος

  • zisisv

    Ετσι!!! Η audi επέστρεψε επιτέλους!! Οι 5 κύλινδροι επιστρέφουν και η ιστορία ξαναγράφεται!!

  • xrv

    μοτεράκλα ………αλλά βαριέμαι ………όλα ίδια μου φαίνονται η μήπως γερνάω …..δεν ξέρω……

  • Satsok

    Ενα λευκό με μαύρες ζάντες παρακαλώ. Κούκλα είναι.

  • Sciroccakias

    Το ωραιότερο σεντάν μετά το Μ2

    • Satsok

      το Μ2 δεν ειναι σενταν.

    • Sciroccakias

      Ναι ok είναι Coupe, θα το προτιμούσα πάντως

  • οταν μεγaλωσω και κανω λεφτα…….Α3 sedan θα παρω !!!!!! :-D

    • Sciroccakias

      Νομίζω έχεις μεγαλώσει ήδη! χαχαχαχα
      Αστρονομικό ποσό… δεν παίζεται η AUDI, το έχει ξεφτυλίσει

    • Εγώ στη διαφήμιση πάντως το βλέπω από 21.300 !!!!! Τώρα αν έχει μονο σταχτοδοχείο αυτο δεν το ξέρω !!!! ????

    • teddy boy

      ΣΤΟ ΚΕΦΆΛΙ ΜΟΥ ΕΊΣΑΙ ΜΕΣΑ

    • NSchinas

      Porsche Macan θα πάρεις , άστο αυτό

    • Λες να τα κάνω τοσο αργά που τα θέλω μου να αλλάξουν και να προτιμήσω σουβ ;;;;; Πφφφφ με ξενέρωσες !!!! ????

    • DimiE92

      Να ξερεις οτι αν εδινα το δικο μου(δεδομενης και της πραγματικοτητας που ζουμε), θα το εδινα μονο για ενα Α3 sedan, s line, 1.8 tfsi 180hp, quattro, s tronic. Αν και πρεπει να εχει καταργησει τον 1,8 τωρα και εχει μονο διλιτρο οποτε μονο μεταχειρισμενο…

    • Αυτο ακριβώς θέλω και γω !!! Αλλά πλέον μονο δίλιτρο αλλιώς 1400…

    • Mika

      Δυστυχως τον εχει σταματησει τον 1.8..
      :-(

    • MIchael K

      Εγω παντως εζησα για μερικες μέρες με ενα RS5 και νιώθω ξανά 18 χρονών! Όχι πως το RS3 θα με χαλούσε!

    • εγω δεν μιλαω καν για τις RS εκδοσεις…..για ενα απλο 1.8Τ μιλαω !!!
      με κανα προγραμμα της revo…για να σας κουρευω !!!!! :-P

    • MIchael K

      Όταν ασχοληθεις με SVS θα ξεχάσεις για πάντα τη REVO!

    • ποσο χρεωνουν ενα προγραμμα ??? παντως η revo κανει ριμα με το κουρευω !!! :-D

    • MIchael K

      Το υπεθεσα πως το ειπες για την ομοιοκαταληξια! Περα απο την πλακα ομως ψαξε το λιγο γιατι αν πω περισσοτερα θα θεωρηθει διαφημιση.

    • Σιγά ρε !!! Μη με βάζεις σε μπελάδες τώρα από το κινητό !!!! ??????

    • MIchael K
  • Mika

    Εκπληκτικο και το χρωμα σκετη τρελλα!!!

  • Sensei Konstantinos

    Το πιο όμορφο Αουντι σήμερα

  • a_f_a

    όσο διακριτικό και όσο ταυλωτικό πρέπει.
    καρα-λαϊκ

  • manowar

    α ρε μαλκες στο παρισι γινεται της μουρλης και εμεις εδω τρωμε πατατακια..

    • Mika

      To καλυτερο σχολιο!!!
      :p

    • manowar

      ;-Ρ

  • DIETICIAN

    Κοιτα να δεις που θα κανει οσο η veloce και το volvo t6 2.0 polestar με τα 367 hp. Να δω τι θα πρωτοπαρουμε…..Λεμε τωρα!!!!!!!!!

    • manowar

      χαχαχαχ ναι σε λυπαμαι τωρα θα εχεις κουρασει το μυαλο σου ε;;τους εξοπλισμους τους λαμβανεις που δινουν στανταρ αυτες οι 2 η θα πας στις φουλ εξτρα με ειδικες παραγγελιες;;χαχαχαχα

  • Periklis

    Πανέμορφο! Δεν υπάρχει αντίπαλος για το rs3 για αυτοκίνητα overall! Μακάρι να το δούμε στην Ελλάδα . . .

    Άσε που μου ρίχνει και 290 άλογα (αλλά του ρίχνω σε κατανάλωση χάχααα) ! !

    • manowar

      α ρε περικλη ,,περασε η εποχη που σκεφτομασταν με το πανω κεφαλι τι κλιση θα πρπει να εχουν οι κολωνες του παρθενωνα για να μπορει να μεινει σταθερος 10.000 χρονια .τωρα που ειδα την φατσα σου το θυμηθηκα…;-ΡΡ..αν υπαρχει τροπος και μας βλεπου απο πανω αυτοι να ψαχνομαστε για αυτα εδω θα μας εριχναν 2 μουτζες μια χλαπατσα 3 ακυρα και 7 λολ..χαχαχαχα ;-ρ

    • Periklis

      Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι να ξέρεις ότι μας βλέπουν! Από την μια είναι περήφανοι που ύστερα από τόσες κακουχίες που περάσαμε σαν λαός υπάρχουμε ακόμα αλλά από την άλλη θα αισθάνονται οίκτο για την τροπή που έχουμε πάρει εξελικτικά σαν ανθρωπότητα σε αυτόν τον κόσμο!