2016 Japanese Grand Prix, Friday

Τρίτη συνεχόμενη πρωτιά για τον Nico Rosberg στο Ιαπωνικό Grand Prix. Ο πρωτοπόρος ήταν για μία ακόμα φορά ο ταχύτερος οδηγός, ελπίζοντας πως αυτό θα συμβεί και τη στιγμή που πρέπει, δηλαδή σε μερικές ώρες. Πίσω του δεν ήταν ο Lewis Hamilton, αλλά ο Daniel Ricciardo, δείχνοντας ότι η Red Bull έχει ταχύτητα και στον έναν γύρο, όχι μόνο σε αγωνιστικό ρυθμό.

Η τρίτη θέση ανήκει στον Sebastian Vettel, για να ακολουθήσουν οι Max Verstappen, Kimi Raikkonen, Felipe Massa, Lewis Hamilton, Jolyon Palmer, Kevin Magnussen και ο Nico Hulkenberg που συμπληρώνει τη 10άδα. Ας δούμε τα σημαντικότερα από τη μία ώρα του FP3:

Ο ουρανός ήταν φορτωμένος με σύννεφα και η πίστα ήταν υγρή, μιας και είχε προηγηθεί βροχή. Βέβαια, το νερό ήταν σε πολύ μικρές ποσότητες, όμως οι οδηγοί επέλεξαν αρχικά τα ενδιάμεσα ελαστικά στο installation lap, παρόλο που η πίστα ήταν αρκετά στεγνή σε κάποια σημεία. Το θερμόμετρα έδειχνε 25°C στον αέρα και 26°C στην άσφαλτο, και φυσικά οι οδηγοί ήταν αρκετά προσεκτικοί.

Ο πρώτος που ολοκλήρωσε γύρο ήταν ο Alonso, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:35.9, φορώντας τη μέση γόμα, παρόλο που η πίστα ήταν υγρή σε κάποια σημεία, επιστρέφοντας στα pits αμέσως μετά. Ο Gutierrez έκανε ακριβώς το ίδιο μερικά λεπτά αργότερα, όμως ο Μεξικανός βγήκε λίγο εκτός στη Spoon, με αποτέλεσμα να καταστρέψει τον γύρο του, ενώ στον επόμενο γύρο έκανε τε-α-κε στα «S».

Ο Rosberg βγήκε με τη μέση γόμα και δε δυσκολεύτηκε να περάσει στην πρώτη θέση με χρόνο 1:33.2, την ώρα που και ο Hamilton άφηνε τα pits. Ο Βρετανός έκανε λόγο για θερμότητα από τη δεξιά πλευρά του καθίσματός του, ωστόσο αυτό δεν τον εμπόδισε από το να κάνει έναν καλό γύρο με τη μέση γόμα και να πάρει τη δεύτερη θέση, 54 χιλιοστά.

Στην αρχή του δεύτερου 30λεπτου, 7 μονοθέσια πατούσαν πίστα, μεταξύ των οποίων οι Vettel και Raikkonen, επιλέγοντας και αυτοί τη μέση γόμα. Ο Raikkonen ανέβηκε στην 3η θέση και ο Vettel στην 4η, με τον Γερμανό να κάνει μερικά κρίσιμα λάθη στον γύρο του, έτσι τον χώριζε ένα δευτερόλεπτο από την κορυφή και 7 δέκατα από τον team-mate του.

Με 25 λεπτά να μένουν για τη λήξη, οι περισσότεροι οδηγοί έγραφαν περάσματα και οι θέσεις άλλαζαν διαρκώς χέρια. Ο Ricciardo πήρε την τέταρτη θέση από τον Verstappen, όσο ο Vettel ήταν στα pits. Ο Αυστραλός ήταν 35 χιλιοστά αργότερος από τον Raikkonen, φορώντας τη μέση γόμα, όπως και όλοι οι οδηγοί σε εκείνο το σημείο. Η θερμοκρασία της πίστα είχε ανέβει κατά 1°C, αλλά το γεγονός ότι δεν ήταν στρωμένη με γόμα δε βοηθούσε τους πιλότους.

Η πίστα έμεινε σχεδόν άδεια στην αρχή του τελευταίου 15λεπτου, μιας και οι οδηγοί προετοιμαζόταν για τις προσομοιώσεις κατατακτήριων που έχουμε συνήθως στα τελευταία λεπτά. Βέβαια, ο Bottas είχε ήδη τη μαλακή γόμα και πίεζε την FW38, ανεβαίνοντας στην 7η θέση, μισό δευτερόλεπτο και μία θέση μπροστά από τον team-mate του.

Τα μονοθέσια εγκατέλειπαν τα pits στο τελευταίο 10λεπτο, ώστε να κάνουν μερικούς μόνο γύρους με χαμηλό φορτίο καυσίμου και τα μαλακά ελαστικά. Ο Rosberg βελτίωσε σε 1:32.0, με ταχύτερα περάσματα σε όλα τα κομμάτια. Δυνατός φαινόταν και ο Raikkonen, μα ο Πρωταθλητής του 2007 έκανε λάθος στην Degner, έτσι εγκατέλειψε την προσπάθειά του.

Στη δεύτερη θέση ανέβηκε ο Vettel, σχεδόν 7 δέκατα πίσω από τον Rosberg, την ώρα που ο Verstappen ήταν τρίτος, με το ταχύτερο όλων πέρασμα στο πρώτο sector. Ο Hamilton δεν μπορούσε να βελτιώσει, πέφτοντας στην 5η θέση, μιας και ο Ricciardo μετακινήθηκε στην 2η θέση, 3 δέκατα μακριά από την κορυφή. Ο Verstappen έδειχνε τον εκνευρισμό του για τα μονοθέσια που συναντούσε, τα οποία του στερούσαν έναν γρήγορο γύρο.

Ο Hamilton δεν κατάφερε να κάνει τον γύρο που θα ήθελε, λόγω λάθους στην Degner, ενώ κι άλλοι οδηγοί δεν κατάφεραν να βελτιώσουν την επίδοσή τους. Η καρώ, όμως, ήταν γεγονός, για να στείλει τα μονοθέσια στα γκαράζ τους.

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα ξεκινήσουν στις 09:00 ώρα Ελλάδας.