736776

Θα περίμενε κανείς εν έτει 2016 όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δημόσιους δρόμους να φέρουν πάω τους τα βασικά έστω στάνταρ ασφαλείας. Βέβαια, σε μερικές χώρες αυτό δε συμβαίνει, κυρίως για οικονομικούς λόγους, κάτι που φυσικά κοστίζει ανθρώπινες ζωές, ενώ άλλοι, αν δεν σκοτωθούν, τραυματίζονται πολύ σοβαρά.

Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Nissan Tsuru. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι το φθηνότερο sedan της Nissan στο Μεξικό και δεν έχει καν αερόσακους! Το καλό είναι ότι περνά στην ιστορία, όμως συνεχίζουν να κυκλοφορούν ακόμα 2,4 εκατομμύρια Tsuru στους δρόμους.

Ο IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) των ΗΠΑ θέλησε να μας δείξει πόσο δολοφονικό είναι το αυτοκίνητο. Γι’ αυτό δημιούργησε μία σύγκρουση με το Nissan Versa (το φθηνότερο sedan της Nissan στις ΗΠΑ), με την αθροιστική ταχύτητα να είναι 129 χλμ/ώρα. Όπως θα δεις και μόνος σου, ο αντίκτυπος του χτυπήματος στο Tsuru θυμίζει αυτοκίνητο από το μακρινό παρελθόν.

  • αυτο το βιντεο να το θυμουντε οι κυριοι που φωναζουν στην πρωτη ευκαιρια….. OLD SCHOOL !!!!!!! ;-)

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Eσύ με το ”new school” είσαι οριακά ζωντανός και πολυτραυματίας, μέχρι τα 64χλμ.
      Αυτά τα χιλιόμετρα φυσικά, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΕΠΑΝΩ ΣΟΥ ΑΛΛΟΣ….. : ) : )
      Αφήστε λοιπόν τις παπάτζες των ”crash test”,γιατί ΑΝ γίνει απλά τον ήπιαμε.
      Το θέμα είναι να ΜΗΝ συμβεί καν.

    • georgekaras

      γι αυτο autopilot

    • Nikolas Karampelas

      ας οδηγούμε με συναίνεση και προσοχή να μην γίνει λοιπόν.

    • biiALFA

      Μαρκετιγκ και η παθητικη ασφαλεια….????
      Τι ειπες τωρα….

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Δεν φταίω εγώ αν φαντασιώνεστε,πως τα εσωτερικά μας όργανα μπορούν να αντέξουν τέτοιες δυνάμεις.
      Εδώ η Gόlfω του Μπαμπίνου μας στα 100χλμ. Φαντάσου να πέσει άλλος πάνω σου με αντίθετες δυνάμεις, έχοντας άλλα 50-100χλμ….
      Από το 4:58, επεξηγούν πως χαλαρά γίνεσαι μακαρίτης.
      https://youtu.be/1TNFDeK6GLE

    • biiALFA

      Οκ,πριν αρχισω ν κλεινω τρυπες στη θεωρια σου,θα θελα να ξερω αν αυτο που θες να πεις ειναι οτι τα συγχρονα αυτοκινητα δεν ειναι αρκετα ασφαλη ή οτι ειναι αχρειαστη ολη αυτη η εξελιξη που υπαρχει ή τί αλλο θελει να πει ο ποιητης….???

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Δεν λέω κάτι παραπάνω από αυτά που τονίζουν οι ίδιες οι εταιρείες.
      Έχουμε ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΝΕΚΡΟΥΣ Παγκοσμίως από τροχαία και η
      παθητική ασφάλεια, ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ, ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ.

      Προχωράνε πλέον στην ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ.
      Τόσο απλό είναι.
      Άν δεν το καταλαβαίνετε τα παράπονα σας στους κατασκευαστές.

    • biiALFA

      Ρε φιλε,επικοινωνουμε ή τι???προφανως κ δεν ειναι παντα αρκετη η παθ. Ασφαλεια,δεν οδηγουμε φορμουλες,αλλα εσυ μασ λες οτι η παθ. ασφ. ειναι απλα ενα προιον του μαρκετινκ κ τπτ παραπανω..δε λεω οτι οι εταιριες δ πουλανε φυκια για μεταξωτες κορδελε,φυικσα και πουλανε παραμυθι για να εχουν κερδος..αλλα η ασφαλεια των αυτοκινητων εδω κι 15-20 χρονια εχει κανει αλματα και εχει σωσει πολλες ζωες, ΤΕΛΟΣ

    • biiALFA

      …καλα,προφανως και κ δε τη πολυπαλευεις αν τρακαρεις με 100χλμ,αλλα τα περισσοτερα γινονται με καμια 60 με 70 οποτε μια χαρα σωζεσαι

    • Christos Dimou

      Με 100 km/h για να προσκρούσεις σε σταθερό εμπόδιο σημαίνει ότι η ταχύτητα σου ήταν πολύ μεγαλύτερη πριν την εμπλοκή σου σε ατύχημα. Η επιλογή των ταχυτήτων στις οποίες γίνονται οι διάφοροι έλεγχοι δεν έχουν επιλεγεί για να βολεύουν τις εταιρείες. Αλλά γιατί αυτές είναι οι ταχύτητες που πραγματικά έχουν τα οχήματα, ο οδηγός φρενάρει δεν είναι απλά επιβάτης, την ώρα της πρόσκρουσης.

      Το small overlap που τώρα θεσμοθετείται στης ΗΠΑ σχετίζεται και με την προσπάθεια του οδηγού να αποφύγει το εμπόδιο.

    • george

      Θα διαφωνήσω μαζί σου… Τα crash test γίνονται πάνω σε συμπαγές μάζα σιδήρου… Δλδ δεν υπάρχει παραμόρφωση , οπότε όλη η δύναμη που χτυπάς στο σταθερό σημείο (αρχή διατήρησης της ενέργειας) επιστρέφει πίσω…. Αυτο σημαίνει πως τα χιλιόμετρα μπορεί να φαίνονται λίγα αλλά δεν είναι. Προσομοιώνουν δλδ μια σύγκρουση μετωπική με άλλο όχημα σε περισσότερα χιλιόμετρα.

    • Ahilleas Tsikelis

      Όταν χτυπας με ένα άλλο αυτοκινητο υπαρχουν 2 ζωνες παραμόρφωσης αρα αν είναι ‘ιδια’τα αυτοκίνητα απλα σαν να πέφτεις σε τοιχο….Αν το άλλο είναι μικροτερο θα τον πεταξεις πισω

    • giorgos

      εισαι παντελως λαθος το να τρακαρεις μετωπικα με 100 και ο αλλος με 50 δεν ειναι σαν να τρακαρει ο καθενας με 150 αλλα με 75 σε ενα σταθερο αντικειμενο(εφοσον μιλαμε για ιδια αυτοκινητα) μιας και το καθενα αυτοκινητο μετα την τρακα αποσβεσε ενα ποσοστο της ενεργειας βεβαια αυτος με το μικροτερο και ελαφρυτερο αυτοκινητο τρωει περισσοτερα g
      οσο για τα παλιοτερα ειναι τρις χειροτερα γιατι ειναι πιο σκληρα και δεχεσαι περισσοτερα g
      https://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4

    • ferrari_ole_ole

      μια μικρη διορθωση….τη στιγμη της σύγκρουσης η στιγμιαια ταχυτητα την οποια δεχεται κάθε ένα αυτοκινητο είναι σα να πέφτεις με το αθροισμα των ταχυτήτων επανω σε ακινητο αντικειμενο (μιλαμε για κλασμα του δευτερολεπτου)…αλλα ικανη ταχυτητα ώστε να δεχτεις αρκετη δυναμη επιβραδυνσης….η συνεχεια της σύγκρουσης είναι περιπου σα να μοιράζεται το αθροισμα των ταχυτήτων στη μεση…λιγο μπερδεμενο να εξηγησω χωρις διάγραμμα και πραξεις :)

    • rous

      Φιλε Νικο εαν σου ελεγαν υποθετικα να εισαι οδηγος σε ενα τρακαρισμα αναμεσα σε Mercedes E class 2016 και Toyota Corolla 1990 σε πιο θα επελεγες να ησουν και γιατι?
      Επισης σε περιπτωση στραβης, με πιο νομιζεις θα μπορουσες να αποφυγεις καλυτερα το ατυχημα?
      Τα crash tests (τα οποια μονο παπατζες δεν ειναι) γινονται για να μας δειξουν την συμπεριφορα του οχηματος στις συγκεκριμενες συνθηκες ωστε να δουμε τι ασφαλεια προσφερει.
      Κανενας δεν σου εγγυαται οτι θα βγεις σωος, απλα παιζεις με πιθανοτητες. Οπως και να το κανουμε, το καινουριο εχει περισσοτερες πιθανοτητες να συμπεριφερθει καλυτερα σε ατυχημα και ειναι φυσιολογικο αυτο γιατι ειναι τεχνολογικα πιο προηγμενο.
      Τελος, οταν δυο αυτοκινητα πηγαινουν αντιθετα με 50 χλμ/ω το καθενα, δεν σημαινει οτι κατα την συγκρουση θα ειναι λες και τρακαρε ο καθενας με 100 χλμ/ω γιατι απορροφουν πολυ μεγαλο μερος της δυναμης το ενα με το αλλο. Ειναι τελειως διαφορετικο απο το να τρακαρεις με 100 χλμ/ω σε τοιχο που δεν προκειται να απορροφησει σχεδον καθολου δυναμη.

      Οταν λοιπον συμβει το μοιραιο, παιζουν ενα εκατομμυριο παραγοντες ρολο, ωστε να βγεις ζωντανος. Συνηθως, τις περισσοτερες πιθανοτητες τις εχουν τα ψηλοτερα και πιο βαρια οχηματα, τα οποια εχουν τις ζωνες απορροφησης της συγκρουσης σε υψηλοτερο σημειο.
      Εν κατακλειδι, το σημαντικοτερο ειναι το οχημα να μπορει να απορροφησει οσο τον δυνατον περισσοτερη δυναμη, κατι το οποιο μπορει να κανει μεχρι ενα οριο.
      Εαν υπερβει αυτο το οριο, ακομη κ αν η καμπινα μεινει ανεπαφη, το ανθρωπινο σωμα δεν θα αντεξει.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Δεν ξέρω τι μου λες εσύ ”τεχνολογικά πιο προηγμένο”,την στιγμή που ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ,δίνουν οριακή ταχύτητα επιβίωσης τα 64χλμ.
      Ακόμα και στο σήμερα δηλαδή, σε πολύ χαμηλές ταχύτητες
      ΟΡΙΑΚΑ επιβιώνεις.
      ΆΡΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ στον βαθμό που φαντασιώνεστε.

      Προσωπικά στο σήμερα, ΔΕΝ θα ήθελα να ήμουν σε κανένα από αυτά που ανέφερες σε ατύχημα.
      Τεχνολογικά πιο προηγμένα, θα είναι τα μοντέλα του κοντινού μέλλοντος,
      έχοντας ”500” αισθητήρες σε 360 μοίρες, να ελέγχουν το περιβάλλον,
      να συνομιλούν με άλλα αυτοκίνητα,ακόμα και σε χιλιόμετρα.
      Εν ολίγοις ΠΡΟΛΗΨΗ.

    • nikos1965krhth

      και πως γίνεται και στην f1 τρακάρουν με 300 και τα όργανα αντέχουν ?? έχουν κατι παραπάνω από εμάς αυτοι οι οδηγοί ???το λέω γιατι υπάρχουν εκατομμύρια με καλύτερη φυσική κατάσταση απο αυτούς του οδηγούς .. γιατί λοιπόν αυτοί με 65 ειναι νεκροί και οι f1 με 300 δεν παθαίνουν τίποτα ?

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Ναι ακριβώς όπως τα λες, επιβίωσε και ο Αyrton Senna!
      Επίσης και ο τελευταίος ο Jules bianchi, όπως τόσοι και τόσοι νεκροί oδηγοί στα μηχανοκίνητα αθλήματα!
      Και γαμώ τις τεχνολογίες η F1!”Μετάλλαξε” το Ανθρώπινο Σώμα!

      Επιβιώνουν όσοι κωλόφαρδοι πέσουν φρεναριστοί σε κανένα ελαστικό και αφού έχουν περάσει πάνω από τις αμμοπαγίδες για να κόψουν χιλιόμετρα.
      Θυμάσαι τον Colin Mcrae που έτρεχε στα Rallye;;;
      Ήταν στην ίδια εποχή με τον Schumacher στην F1.

      O Colin τότε, επίσημα προκάλεσε σε αναμέτρηση τον Schumacher,
      για να δοκιμάσουν τις ικανότητες τους σε F1 και Rallye.
      Ξέρεις τι του απάντησε ο Schumacher;;;
      ”ΔΕΝ τρελάθηκα να τρέχω μέσα στα δάση ανάμεσα στα δέντρα,
      με 200+χιλιόμετρα”…..

      Οι ίδιοι οι οδηγοί αγώνων,γνωρίζουν πως είναι μελλοθάνατοι σε αυτές τις ταχύτητες.
      Για την Ιστορία, ο Schumacher έμεινε παραπληγικός,πέφτοντας σε κάτι με βραχάκια με αστεία χιλιόμετρα σε σχέση με τα αγωνιστικά….
      Ο Colin πήγε από ελικόπτερο.

    • biiALFA

      Σαινθ στη ρωσια,αν θυμαμαι καλα,46g….αλλα τοσα και ο αλονσο στην αυστραλια

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Schumacher F1, τραυματίστηκε στο πόδι του μετά από πρόσκρουση, φρεναριστός στα ελαστικά-αμμοπαγίδα.
      Εκπληκτική αυτή η τεχνολογία των carbon, ανασταίνουν μέχρι και νεκρούς άκουσα!

    • Christos Dimou

      Που επέφερε σημαντικές αλλαγές στο crash box που τοποθετείται εμπρός από τα μονοθέσια. Φυσικά μιλάμε για τον προηγούμενο αιώνα.

    • biiALFA

      ..και τι σχεση εχει αυτο με αυτα που ελεγες πριν???
      Αυτο που ηθελα να πω απο την αρχη αλλα βαριομουν να γραφω,ειναι οτι προφανως με 100 km οι πιθανοτητες να ζησεις ειναι λιγες,αλλα μπορει και να την πουλεψεις αν εισαι λιγο τυχερος…. 25 χεονια πριν,ακομα τα κοματια σογ θα εψαχνα..
      Ο συνοδηγος και οι επιβατες μπορει και να γλιτωσουν ….τα αυτοκινητα ειναι πολυ πιο ασφαλη απο το παρελθον και δε χωρα αμφιβολια…για τα χλμ που περιγραφεις,να ξετρις σπανια γινονται ατυχηματα σε τετπια χιλ…
      Παλιοτερα με 50 χλμ σε κλαιγαν οι ρεγγες..τωρα ανοιγεις την πορτα και και βγενεις εξω κυριος,περπαντωντας…
      Μη τα ισοπεδωνεις ολα…παραπλανηση του μαρκετινγκ ηπαθητικη ασφαλεια,πφφ, αυτα να τα λες σε παιδακια να τους κανεις εντυπωση. στο βιντεακι που εδειξες(θεωρεις αυτονοητο οτι ξερω γερμανικα????wtf) εχει ενα σχεδιαγραμμα/πινακακι στο τελος που δειχνει οτι στα 50χλμ και μεχρι τα 70 περιπου εισαι οκ,οι πιθανοτητες εθναι ακομα αρκετα μικρές…..αν κυκλοφορουσαμε με τους κουβαδες του 90 εγω θα ειχα σκοτωθει δυο φορες….αστο,μεινε στη θεωρια…καλυτερα να μη το δεις στην πραξη

    • Steve A

      Σημασία δεν έχουν τόσο τα g όσο το διάστημα στο οποίο συμβαίνουν. Άμα πχ νιώσεις 46 για νανοδευτερολεπτα κλαιν μαιν αν όμως τα δεχτείς για 3-4 δευτερόλεπτα τότε την πουλεψες. επισης παίζει ρόλο κ το ποσό καλή φυσική κατάσταση έχεις κ άλλοι παράγοντες! Επίσης στις πίστες υπάρχουν κ αμμοπαγιδες, λάστιχα στους τοίχους κτλ..

    • biiALFA

      Ναι το ξερω οτι παιζουν πολλοι παραγοντες ρολο και οτι τα πραγματα δεν ειναι τοσο απλα…..
      Εδωσα μια απλο’ι’κη απαντηση σε μια απλο’ι’κη θεωρια…..
      Αμμοπαγιδες,προστατευτικα κτλ υπαρχουν και για αυτο τα G ειναι μονο τοσα,αλλιως θα ηταν πολυ παραπανω….

    • biiALFA

      ρε πας καλα…? ο σενα πεθανε πριν απο 22 χρονια….τα πραγματα εχουν αλλαξει απο τοτε, το ξερεις ή εχεις μεινει τοσο πισω???
      ρε συ, ο jules χτυπησε με το κεφαλι στον γερανοοοοοο ρε συ ….με το κεφαλι στον γερανο λεμε

    • τωρα σοβαρα ??? μιλας για παθητικη ασφαλεια και βαζεις μεσα στο παιχνιδι το ατυχημα του Senna kai tou Bianchi ?

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Σοβαρότατα μιλώ, απλά δεν βλέπετε ΟΥΤΕ αυτά που γίνονται μπροστά στα μάτια σας!
      Το τελευταίο θανατηφόρο του Jules, είναι η πιο ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ!
      Για ποια ασφάλεια ρε μου μιλάτε στην F1;;;

      Που τρέχουν δίπλα-δίπλα με 300+ και το κεφάλι, το πιο ευαίσθητο του σώματος με τον ΕΓΚΕΦΑΛΟ, είναι χυμαδιό όπως ήταν στα 1900;;;
      Πάτε καλά ρε;;
      Τον Masa κόντεψε να τον περάσει σουβλάκι μια κωλόβιδα και εσείς νομίζετε ότι αυτοί τρέχουν με τίποτα υπερδιαστημικά οχήματα!

    • ο Μπιανκι εφυγε κατω απο γερανο ρε συ…….
      το οτι μενει ακαλυπτο το κεφαλι δεν σημαινει οτι δεν ειναι ασφαλη τα αυτοκινητα……
      σκεψου για παραδειγμα το ατυχημα του κουμπιτσα στον καναδα…..αμα ειχε γινει προ senna εποχη….θα μιλουσαμε για εναν πολωνο που μας αφησε χρονους…….και αντι να τελειωσει η καριερα του εκει……την εχασα απο ενα fabia rs…….

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Τι να σου κάνω εγώ,πέρυσι ”έπρεπε” να ανοίξει το κεφάλι του Alonso
      στα 2 ή να καρατομηθεί και να αρχίσετε σαν τις κλαίουσες ιτιές, τα ”RIP”
      και τις παπάτζες.
      https://youtu.be/kQN3MavG3jU

    • αυτο ρε συ νικο…..που σου λεω..ειναι οτι το ατυχημα του Μπιανκι..του Αλονσο και δεν θυμαμαι για ποιον αλλο….ειναι πως δεν υπαρχει θεμα ασφαλειας απο αποψη παθητικης ασφαλειας να το πω….αλλα απο κενο των κανονισμων !!!

      μεχρι το 1990 εβλεπες στουκο απο 200 και πανω……και περιμενες να δεις ΑΝ βγει ο οδηγος ζωντανος….πλεον βλεπεις στουκο με 300+…..και ξερεις οτι κατα 99% θα βγει ζωντανος και το πιο πιθανο χωρις γρατζουνια !!

      μην μου μπλεκεις ατυχηματα για το ΑΚΑΛΥΠΤΟ κεφαλι……απο στουκα πλεον δεν εχει πεθανει κανεις….οχι οτι δεν μπορει να γινει…..αλλα με αυτα τα μετρα που παιρνουν ΠΛΕΟΝ…..ειναι πολυ δυσκολο..οταν παλιοτερα σκεφτονταν οτι μπορει να μην βγουν απο το μονοθεσιο !!!

    • Christos Dimou

      Η έξοδος από μία στροφή με 300km/h δεν σημαίνει και πρόσκρουση με αυτά τα χιλιόμετρα. Στο τελευταίο ατύχημα που έγινε στην F1 με τον οδηγό να βγαίνει “αψεγάδιαστος” η ταχύτητα πρόσκρουσης ήταν κάτω από 100km/h. Αρωγός σε αυτό οι χώροι διαφυγής από σκυρόδεμα ή άσφαλτο κάτι που μισούν οι θεατές αλλά ως σήμερα έχει αποδειχθεί σωτήριο σε πολλές περιπτώσεις.

      Οι οδηγοί δε φορούν ζώνες 5 σημείων που δεν επιτρέπουν πρακτικά καμία μετακίνηση από το κάθισμα, HANS για να μην τσακίσουν τον σβέρκο τους και είναι φυσικά άτομα με εξαιρετική φυσική κατάσταση.

      Τέλος τα μονοθέσια έχουν ένα σκασμό από crash absorption structures με πολύ περισσότερο υλικό ανά μονάδα ενέργειας από το τυπικό αυτοκίνητο.

      Φυσικά δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπως αυτή του Bianchi που το μονοθέσιο δεν προσέκρουσε σε κάποια επιφάνεια ώστε να επιβραδύνει αλλά χώθηκε κάτω από του μικρού γερανού που πήγε να μεταφέρει το άλλο μονοθέσιο.

    • rous

      Αλλο σε ρωταω αλλα καταληγεις να απαντας. Παραδινομαι.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Σου απάντησα σε ότι με ρώτησες με λογικά επιχειρήματα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
      ΆΝ υπήρχε αυτή η ”τεράστια” εξέλιξη της απορρόφησης δυνάμεων που λες,τότε οι εταιρείες θα πραγματοποιούσαν δοκιμές στα 130 χλμ ή παραπάνω.

      ΛΟΓΩ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΝΕΚΡΩΝ τον χρόνο,το παράτησαν το ”sport” της παθητικής λουγκροασφάλειας των 64χλμ και πάνε στην
      ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ.
      Μέχρι και ΟΙ ΙΔΙΟΙ οι Γερμανοί κατασκευαστές τα δηλώνουν στο video που ανέβασα.
      Το Ανθρώπινο Σώμα, αντέχει εξαιρετικά ΜΙΚΡΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.

    • panos

      συμφωνω, προσθετω κ παραδειγμα που δειχνει οτι ακομη κ σταματημενο να ειναι το αυτοκινητο κ κοντραρισμενο σε σταθερο εμποδιο, αρα σχεδον
      μηδεν g για τους επιβατες, πρεπει η καμπινα του να ειναι ακαμπτη, διαφορετικα θα συνθλιψει τους επιβατες, οπως θα γινοταν αν το micra
      ( στο 0:15 ) ειχε επιβατες..
      https://www.youtube.com/watch?v=u7V-G3PiRUc

    • manowar

      μερσεντες e class λεει και τουοτα κορολλα χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ αχαχαχαχαχααχαχαχααχ αχαχαχαχαχαχαχααχ κατσε να σκουπισω τα ματια μου…..αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ ρε μλκες μην τα λετε ετσι αποτομα κοντεψα να στιψω μια λεμονοκουπα στα ματια μεσα

    • Δεν αντιλέγω !!!! Αλλά προτιμώ στη στραβή να εχω 10 αερόσακους παρά κανέναν …..

    • panos

      που θα αδειασει η τσεπη σου μετα για να αλλαξεις τους αεροσακους
      δεν το σκεφτηκες, ενω αυτα τα λεφτα τα κανεις βενζινη στο mk Ι κ
      θα κινεισαι για χρονια με τα λεφτα που θα αλλαζες τους αεροσακους :ρ
      https://www.youtube.com/watch?v=u4gXdZuPY4I

    • Christos Dimou

      τουλάχιστον θα ζεις για να σκεφτείς την τσέπη σου… Στο MKI δεν θα έχεις τέτοια προβλήματα. Θα το σκεφτούν οι συγγενείς σου που θα σε θάψουν.

    • panos

      πλακα κανω στον μπαμπινο, παντως υπαρχουν ακομα ανθρωποι που τα πιστευουν αυτα, δυστυχως..

    • Christos Dimou

      Απλά τραυματίας είσαι. Ο άλλος είναι νεκρός. Οι “παπάτζες” που λες έχουν σώσει εκατοντάδες χιλιάδες ζωές μόνον τα τελευταία 15 χρόνια.

    • Renesis1

      Συμφωνώ απόλυτα οτι υπάρχει θέμα ασφάλειας των old school.. Απλά οι υποστηρικτές της σχολής αυτής φωνάζουν για τη διαχρονικότητα, το συναίσθημα και την αξιοπιστία, σε σχέση με τα καινούργια. Εννοείται οτι όλοι ξέρουμε οτι πάσχουν σε ασφάλεια.. Βέβαια και τα καινούργια πάσχουν από σύνδρομο Takata, οπότε ζήσε Μάη μου…

      Οι λόγοι της σχολής αυτής είναι άλλοι και τα κριτήρια εντελώς διαφορετικά.. ;)

    • Το μονο που δέχομαι στα πάλια ειναι πως είχαν χαρακτήρα… Παράδειγμα δεν μπορώ να δεχτώ πως το παλιό σιροκο ειναι καλύτερο από το καινούριο…. Το uno από το punto…… Η countach από την aventador…..

    • Anestis Genk

      Σε μια καθημερινή βόλτα το παλιό σιρόκο ίσως είναι πιο ευχάριστο από το καινούριο, στην πόλη και στην πίστα ίσως είναι πιο ευχάριστο το καινούριο. Το καλύτερο είναι περίεργη έννοια, το θέμα είναι εσένα τι σου αρέσει να οδηγάς.

    • otan λες ευχαριστο ???

    • Anestis Genk

      Να γουστάρεις την οδήγησή του, ήχος, αίσθηση χειριστηρίων, να είναι driver’s car.

    • διαφωνουμε…..αλλα περι ορεξεως !!! :-D

    • Renesis1

      Χαρακτήρα + αξιοπιστία (σίγουρα όχι όλα) αλλά τα περισσότερα… Παράδειγμα το Rover του πατέρα μου με κινητήρα Honda μετράει ήδη 24 χρόνια και συνεχίζει.. Θα μου πεις πιο απλή μηχανική, ενώ τα καινούργια έχουν 500 αισθητήρες κλπ, αλλά και πάλι η αξιοπιστία (λόγω απλής μηχανικής) γέρνει σημαντικά προς το μέρος των παλιών..

      Και για να ξεκαθαρίσω κάτι. Δεν υποστηρίζω τα παλιά σε θέμα ασφάλειας, απλά ανέλυσα 3-4 θετικά που έχουν ως πιο παλιά.. Από εκεί και πέρα είναι και θέμα προσωπικών προτιμήσεων σαν εμφάνιση, σπανιότητα κλπ.. Εννοείται οτι τα καινούργια υπερέχουν σε πολλά σημεία των παλιών, απλά τόνισα 3-4 βασικά σημεία των παλιών..

    • χαρακτηρα εννοεις οτι δεν εχουν εταιρικη ταυτοτητα με αλλα οχηματα του ομιλου που ανηκει ???
      αξιοπιστια οκ……αλλα ειναι πλεον αγραφος κανονας ολα να ”χαλανε” στη δεκαετια…αλλα πιο πολυ…αλλα λιγοτερο…..

      αντικειμενικα……ενα παλιο δεν ειναι ποτε καλυτερο απο το νεο..εκτος ελαχιστων περιπτωσεων !!!

    • Renesis1

      Χαρακτήρα όπως λέμε κάτι σπάνιο, με τρόπο οδήγησης που παραπέμπει σε περισσότερη εμπλοκή οδηγού και σε μοντέλα που σχεδιαστικά ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους… πχ Citroen SM, CX, XM..

      Από αξιοπιστία, απλά αναφέρω οτι κάποια βγήκανε μαύρα σκυλιά του πολέμου + οτι τα τωρινά τα βγάζουν με ημερομηνία λήξης κάποιων ανταλλακτικών για να ζει η αγορά από τα after sales service..

      Τέλος σίγουρα ένα παλιό δεν είναι καλύτερο (συνολικά) από ένα καινούργιο. Εξαρτάται το καλύτερο πως το εννοεί κανείς.. Για άλλον μετράει η σπανιότητα, η μοναδικότητα, οι καινοτομίες που έφερε για την εποχή του δες και το παράδειγμα με τις 3 συγκεκριμένες Citroen.. Διαστημόπλοια!…

      Και πάλι, δεν υπερασπίζομαι τα παλιά έναντι των νέων. Απλά αναφέρω κάποια σημεία στα οποία “πατάει” επάνω, η σχολή των ρομαντικών old school υποστηρικτών.. Και σε κάποια έχουνε δίκιο..

    • στο μονο που δεχομαι τα old school ειναι οτι καποιοι μεγαλωσαν με αυτα….ηταν παιδικα ονειρα…και υπαρχει το συναισθηματικο κομματι !!!
      αλλιως απλα δεν το δεχομαι…..

      πχ μπορει η Sclass του 1990 να ηταν πρωτοπορος……αλλα δεν συγκρινεται με την σημερινη !!!
      μπορει το πρωτο GOLF GTI να εκανε τη διαφορα…..αλλα δεν πιανει μια μπροστα στο σημερινο R !!!! k.o.k……

    • Renesis1

      Δεν διαφωνούμε! Απλά τόνισα 3-4 σημεία που αγαπούν οι υποστηρικτές των παλιών και τα ανέλυσα!..

    • ειναι υποκειμενικα αυτα τα κριτιρια πλην της αξιοπιστιας…….οποτε σεβαστη η αποψη…αλλα οχι αποδεκτη !! :-D

      πχ για μενα ως σημερα η καλυτερη ferrari ειναι η 355 !!!! αλλα σε καμια περιπτωση δεν την λεω καλυτερη αντικειμενικα απο μια 488GTB !!

    • mixalhs7

      Δεν υπάρχουν ”παλιά και καινούργια”, υπάρχουν αυτοκίνητα που φτιάχνονται κάθε δεκαετία βάση διαφορετικών κανονισμών και τεχνολογίας.

    • Renesis1

      Παλιά με βάση τα χρόνια που έχουν περάσει από πάνω τους και τη κατάσταση του αμαξώματος και συμφωνώ με αυτό που ανέφερες..

    • LJ

      Ρε Μπαμπη εμπρός το λέμε απο θέμα χαρακτήρα και οδικής συμπεριφοράς όχι απο θέμα παθητικής ασφαλείας.

      Εννοείται ότι η παθητική ασφάλεια των καινούριων αυτοκινήτων δε συγκρίνεται με αυτη των παλιών.

    • insider greece

      εχει γινει καμια μελετη προσφατα που αποδικνυει οτι εχουν μεωθει οι θανατοι και οι τραυματισμοι απο τα νεα αυτοκινητα? δεν νομιζω, τα αυτοκινητα εχουν γινει πιο γρηγορα, πιο επιθετικα, οι οδηγοι εκπαιδευομαστε σαν ζωα παντα, με εξαιρεση μερικους που τα χωνουν αδρα για επιπλεον εκπαιδευση, και τελος απο ιατρικης πλευρας το ανθρωπινο σωμα και ειδικα ο εγγεφαλος (οχι το ECU) αντεχει μεχρι 60g , τοσα αναπτυσσονται σε μετωπικη απο 80-100km, ενοειται οτι αεροσακοι ζωνες πλαισιο εχουν κανει την δουλεια τους ομως ο εσωτερικος τραυματισμος που συντελειται στον εγγεφαλο στα 60g ειναι θανατηφορος και με τη βουλα, και γιαυτο δεν βλεπεις κρασ τεστ με πανω απο 70κμ, και για αυτο δεν βλεπεις να αναφεροναι αποτελεσματα απο τους αισθητηρες στα ανδρικελλα, γιατι θα τα παρει κανενας φοιτητης ιατρικης και θα του κανει ρομπα… στο ΚΑΤ τα ξερουν καλλα αυτα :):):)

    • biiALFA

      ….μπορει σε απολυτα νουμερα οι νεκροι να ειναι περισοοτεροι,ΟΜΩΣ, ποσα αυτοκινητα κυκλοφορουν παγκοσμιως εν ετη 2016 και ποσα πριν απο τριαντα χρονια?? ποσοι εμεειναν αναπηροι??ποσο λιγοτερο σοβαροι τραυματισμοι συμβαινουν τωρα ?με τα παιδια τι γινεται..? τα αυτοκινητα μπορει να τρεχουν παραπανω τωρα αλλα κρατανε και παραπανω,ετσι κια αλλιως αν τρακαρεις με 150 επειδη ειναι μια ταχυτητα που την πιανεις ευκολα με τα σημερινα αυτο δε λεει τιποτα για την παθητικτη ασφαλεια…. στα 50χλμκαι στα 60χλμ οι δυναμεις κατω απο 40 g…. με πανω απο 100χλμ ταχυτητα συγκρουσης θα δεις πολυ πολυ λιγα ατυχηματα.. τα

    • insider greece

      Διλαδη τον παρακατω πινακα πως τον μεταφραζεις?
      http://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/observatory/trends_figures.pdf

    • insider greece

      Διλαδη τον παρακατω πινακα πως τον μεταφραζεις?
      http://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/observatory/trends_figures.pdf

    • insider greece

      Διλαδη τον παρακατω πινακα πως τον μεταφραζεις?
      http://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/observatory/trends_figures.pdf

    • biiALFA

      Σορυ κιολας αλα δε καταλαβα καλα τι λενε οι πινακες

    • insider greece

      Αγαπητε βλεπω μαλλον οτι οι χωρες οι οποιες ειχαν την μαγαλυτερη μειωση στα θανατηφορα ειναι Ελλαδα, ιταλια , ισπανια, και στην περιοδο κρισης, τυχαιο?
      Δες το Λουξεμβουργο, εκει μιλαμε για αλλη νοοτροπια, πειθαρχειμενους πολιτες, ευπορους και μικρης ηλικιας στολο, το λουξεμβουργο ειναι σταθερο απο το 2001 εως σημερα με μικρη ανοδικη ταση, η Γερμανια, Αγγλια περιπου το ιδιο και μιλαμε για χωρες με νομους υποδομες κουλτουρα και οδηγηκη παιδεια και εκπαιδευση διαφορετικη απο την δικη μας, σε αυτες της χωρες που ειναι πλουσιες και εχουν στολο μικρησ ηλικιας κτλ δεν βλεπω να συμβαλει αποτελεσματικα η αναβαθμηση της ασφαλειας των οχηματων στα ατυχηματα, και μιλαμε οτι το 2001 η συντριπτικη πλειοψηφια καινουριων ηταν 3στερα 4 τραστερα, και εκτοτε το euroencap εχει αλλαξει 1-2 φορες τα τεστ αξιολογησης , αν μπορει και το Autoblog να βρει επιπλεον στοιχεια η να πει την γωνμη του, γιατι εγω απο οσο μου κοβει καταλαβαινω οτι η κριση μειωνει τα τροχαια.!!! :):):)

    • NIKOS HomoAkatastatus

      ΆΝ ίσχυαν οι φαντασιώσεις σας περί ”ασφάλειας”,στις Η.Π.Α που έχουν αυτοκίνητα ΘΩΡΗΚΤΑ, έχουν 35.000+ θανάτους μόνο το 2015!
      Και μιλάμε για Χώρα με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας στα αυτοκίνητα!
      Χώρια πόσοι τραυματίες καταλήγουν μετά από μέρες στα νοσοκομεία…
      Πολλές Χώρες γι’αυτό ΔΕΝ έχουν καν στατιστικά!
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_motor_vehicle_deaths_in_U.S._by_year

      Όπως σωστά λέει και ο insider, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΚΑΝ δεδομένα των μετρήσεων από τους αισθητήρες των ανδρείκελων!
      Τυχαίο άραγε;;;
      Αυτό γιατί ένας φοιτητής Ιατρικής θα τους ξεφτίλιζε και θα διέλυε τις φαντασιοπαπάτζες σας.

    • το γιατι δεν εχουν μειωθει οι θανατοι…ειναι μια αλλη κουβεντα……αλλα σε ατυχηματα που καποτε πεθαινε ο κοσμος …σημερα ζει και εχει απλα αναμνησεις…….μπορεις εσυ να μου βρεις αυτην την ερευνα ????

  • Aisixtir

    Οι Αμερικανοί έχουν ξεφτιλίσει κάτι ευρωπαϊκά 5στερα αποτελέσματα.
    Αν θες πραγματικό αποτέλεσμα μόνο το αμερικανικό μετράει.

  • Nikolas Karampelas

    τι σκ@τ@ ρε μλκ?????
    Ακόμα και το atos μου έχει κλωβό ασφαλείας για τους επιβάτες, τι κουράδα είναι αυτό το τσουτσουρου; Από άκρη σε άκρη το πήγε!

  • Mika

    Τσιγαροχαρτο…

  • Πρωταγόρας

    Aυτά να τα βλέπουν αυτοί που μας κυβερνούν. Αντι να δίνουν κίνητρα για να αποσυρθούν εκατοντάδες χιλιάδες χρέπια(106, σαξο, σταρλετ κ.τ.λ) σκοπεύουν να αυξήσουν τα τέλη στα καινούργια και να τα μειώσουν στα παλιά. Τους νοιάζουν μόνο τα χρήματα και οχι η υγεία των πολιτών. Εχω και εγω παλιό αυτοκίνητο(106) και αν και προσέχω πολύ και δεν τρέχω ποτε πάνω απο 80 γνωρίζω οτι αν τρακάρω και με 40χμ θα πεθάνω.

  • gronholm89

    Τsuru λοιπον!!!

  • Andreas Lachaniotis

    Καλά το που οδηγήθηκε η κουβέντα στα σχόλια έχει ψυχολογικό ενδιαφέρον… Από την υποτίμηση όλων των τεχνολογιών παθητικής ασφάλειας (και κυρίως των ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης), μέχρι την συμπεριφορά του σώματος ενός μέσου ανθρώπου σε σύγκριση με ενός επαγγελματία.. Μέχρι και νεκροψία νεκροτομή στον Senna (με εντελώς λάθος συμπέρασμα)… Καλημέρα μας!

  • mixalhs7

    Εμένα η απορία μου είναι, εκεί στο Μεξικό δεν υπάρχουν να αγοράσουν πιο σύγχρονα μεταχειρισμενα αυτοκίνητα στην τιμή του Τσουρου?

    • panos

      επειδη ειχε περασει το τεστ των 15 km/h με απολυτη επιτυχια, αλλωστε ολα τα
      crash tests ειναι κοροιδια, οποτε τι 15 τι 64 σχεδον το ιδιο ειναι :ρ
      https://www.youtube.com/watch?v=2Je7UT0kF4c

    • Christos Dimou

      Στα 15 km/h σήμερα δεν γίνεται κανένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Οι ταχύτητες κίνησης των οχημάτων έχουν ανέβει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Και η επιλογή των 64km/h δεν είναι τυχαία. Προκύπτει από την ανάλυση των τροχαίων που γίνεται μετά από κάθε σοβαρό ατύχημα.

      Και δεν μας αφορούν τα μικρά ατυχήματα που θα σε πάνε στο συνεργείο για τον προφυλακτήρα + φανάρι. Τα σοβαρά μας νοιάζουν που μετά το αμάξι θα πάει διαλυτήριο.

    • panos

      δες το edit :ρ

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Είναι απαράδεκτο από τις εταιρείες να μην έχουν καθόλου ασφάλεια τα μοντέλα τους σε αυτές τις χώρες! Σκοτώνονται ή τραυμματιζονται σοβαρά οι άνθρωποι, βγάζουν ακόμα παλιά που είναι Χαροι στο δρόμο. Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου. Κι εμείς στην Ευρώπη έχουμε πολύ πιο εξελιγμένη ασφάλεια στα αυτοκίνητα…

    • Christos Dimou

      Αρχές 90 σταμάτησε να εξελίσσεται. Στην Ελλάδα ακόμα τα βλεπουμε τα Tsuru να κινούνται. Απλά τα ξέρουμε ως Sunny.

    • insider greece

      “Κι εμείς στην Ευρώπη έχουμε πολύ πιο εξελιγμένη ασφάλεια στα αυτοκίνητα… ” για ριξε μια ματια ποσα αυτοκινητα κυκοφορουν γυρω σου κατασκευης πριν του 1995 χωρις αεροσακους κτλ κτλ κτλ, ειναι παρα πολλα!

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Λέω για σύγχρονα νέα μοντέλα που πλέον η ασφάλεια τους είναι πολύ καλύτερη, ναι συμφωνώ πως κυκλοφορούν και παλιά χωρίς αερόσακους. Πρέπει και στις άλλες χώρες οι εταιρείες να εκσυγχρονίσουν στην ασφάλεια τα αυτοκίνητα που πουλάνε. Τόσος κόσμος χάνεται. Μεταχειρισμένα επίσης βρίσκεις ακόμα (αλλά και αυτοκίνητα που κυκλοφορούν πριν το ’95) με μηδαμινή ασφάλεια. Εν έτει 2016, να πωλούνται ακόμα ως και καλά καινούρια και να μην έχουν ασφάλεια, ντροπή τους πραγματικά.

    • insider greece

      Μα αφου ο κοσμος ειτε εδω ειτε εκει δεν εχει λευτα ;;; και στο μεξικο κυκλοφορουν πανακριβα και ασφαλη αυτοκινητα αλλα δεν εχουν ολοι τα λευτα να τα αποκτισουν, και απο τη στιγμη που η μετακινηση ειναι αναγκη αυτος που δεν τα εχει θα παρει τσουρου, οπως και ο γειτονας μου, εχει λαντα του 85, ε δεν εχει φραγγο να παρει αλλο, τι να του πεις, αλλαξετο γιατι θα σκοτωθεις;;; θα σου πει 70 ειμαι, αν δεν παω απο γιατρο θα παω απο τροχαιο

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Συμφωνώ…

  • όπου φτωχός και η μοίρα του. πιο ασφαλές ένα τσούρο με ρόδες.

  • Christos Dimou

    Μία σημείωση. Η αθροιστική ταχύτητα δεν λέει και πολλά πράγματα. Και μπορεί να μπλέξει. Εφόσον πρόκειται για αντικείμενα με την ίδια πάνω κάτω μάζα είναι όπως τα οχήματα αυτά να έχουν προσκρούσει σε τοίχο με την ταχύτητα που πήγαιναν. Που από όσο βλέπω είναι περί τα 40mph.

    Ο οδηγός του Versa θα βγει ζωντανός. Ο οδηγός του Tsuru όχι. Αυτό είναι το αποτέλεσμα 25 ετών εξέλιξης σε θέματα παθητικής ασφάλειας.

  • Anestis Genk

    Οκ σταμάτησε να παράγεται, θα συνεχίζει να κυκλοφορεί όμως. Ακόμη και τα σημερινά οχήματα σε 10-15 χρόνια θα τα θεωρούν παρωχημένα στα θέματα ασφαλείας.

  • zisisv

    Διακρίνω μια ανωριμότητα και αφέλεια μεταξύ κάποιων σχολιαστών και γι’ αυτό θα χρησιμοποιήσω παράδειγμα από προσωπική εμπειρία μπας και αποφασίσετε να καταλάβετε επιτέλους. Πριν καμιά δεκαετία ένας φίλος είχε ένα σφοδρό ατύχημα. Συγκρούστηκε με άλλο αυτοκίνητο μετωπικά και κυρίως από τη μεριά του οδηγού. Εκείνος οδηγούσε την καινούργια τότε Άλφα 159 (με 2000 χλμ το καημένο) ενώ το απέναντι αυτοκίνητο ήταν ένα hyundai accent αν δεν κάνω λάθος (κουρσάκι μικρό, έτσι πρέπει να λεγόταν το μοντέλο). Μου είχε πεί μάλιστα όταν αγόρασε την άλφα για τα 5 αστέρια ασφάλεια και τους 8 αερόσακους αλλά εμείς τότε δεν δίναμε και πολλή σημασία σε αυτά. ΕΛΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΑΝ ΟΜΩΣ. Ο απέναντι οδηγός έτρεχε γύρω στα 70χμ/ω ενώ ο δικός μου λίγο λιγότερο. Ο οδηγός της Άλφα το μόνο που έπαθε ήταν ένα σημάδι από τη ζώνη στο στέρνο και κυκλοφορούσε κανα δυο βδομάδες με κολάρο στο λαιμό. Ο οδηγός του hyundai, το οποίο πρέπει να έιχε και αυτό 1-2 αερόσακους νοσηλεύτηκε στο ΚΑΤ με πολλά προβλήματα για πολλές εβδομάδες, λεπτομέρειες για αυτόν δεν ξέρω η αλήθεια είναι. Γι’ αυτό λοιπόν προτού πετάξετε την εξυπνάδα σας μερικοί εδώ μέσα περί παθητικής ασφάλειας πάρτε αυτό το παράδειγμα μαζί με άλλα 100αδες παρόμοια που συμβαίνουν καθημερινά και ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΤΕ.

  • Xarhs

    ποιοτητα νισαν