[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

ferrari-f12-berlinetta-review-2013-1080p-3

Πάει κι αυτό. Οι εκλογές για την ανάδειξη Προέδρου στις Η.Π.Α. ήλθαν κι απήλθαν, ο Ντόναλντ Τραμπ πήρε το χρίσμα του λαού και τα κλειδιά του Λευκού Οίκου. Ασχέτως αν θα επέλθει ο Αρμαγεδώνας ή όχι, πρέπει να αναγνωρίσουμε πως η Αμερική είναι ο ορισμός του “land of opportunity”: έχει γίνει Κυβερνήτης της μεγαλύτερης πολιτείας ο Άρνολντ Ζβαρτζενέγκερ (τα σέβη μου), έχει εξαντλήσει το μέγιστο επιτρεπόμενο διάστημα θητείας στο Οβάλ Γραφείο ο Μπαράκ Ομπάμα (σε ένα έθνος που έχει εντυπωμένο τον ρατσισμό στο DNA του) και τώρα παίρνει το τιμόνι ο “ακαλούπωτος” (και ασουλούπωτος) Ντόναλντ.

Σύμφωνα με έναν άλλον ορισμό – του Μerriam – Webster, πες το και Αμερικανό Μπαμπινιώτη – ως κατεξοχήν αμερικανικό αυτοκίνητο λογίζεται “ το 2θυρο αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στις Η.Π.Α. και έχει δυνατό κινητήρα με σκοπό την οδήγηση υψηλών επιδόσεων”. Υπερβολικά απλοϊκός και ελαφρώς λειψός, καθώς απουσιάζουν τα δύο βασικά χαρακτηριστικά που καθορίζουν το muscle car: ο V8 και η πίσω κίνηση. Για το πρώτο πάμε πάσο, μιας οι ίδιες οι εταιρίες τοποθετούν μικρότερους κινητήρες από την γέννηση των muscle cars, όμως το δεύτερο είναι θεμελιώδες προαπαιτούμενο (εξαίρεση το ξεχωριστό και ανυπέρβλητα μεγάλο “κρίμα” του Oldsmobile Toronado)

Επειδή έχουμε μπουχτίσει “αμερικανίλα” τον τελευταίο καιρό,  θα δούμε τί έχει να πει ο υπόλοιπος κόσμος στο θέμα “μούσκουλα”. Κάποιες επιλογές μπορεί να ξενίσουν, άλλες να ξινίσουν και άλλες μπορεί να μην έχουν συμπεριληφθεί καν. Για αυτό υπάρχουν τα σχόλια, ξεσαλώστε.

[/nextpage]

[nextpage title=”V12 Vantage S” ]

Aston Martin V12 Vantage S

2017-aston-martin-v12-vantage-s-rear-three-quarter-drift

Τα παιδιά στο Gaydon πήραν το εγχειρίδιο της απλότητας, το ξεκοκάλισαν και μετά το παρουσίασαν σε δερματόδετη μορφή. Το αποτέλεσμα ήταν η πιο καλτ, badass και ποθητή Aston που μπορείς να αγοράσεις σήμερα.

Η συνταγή λιτή κι απέριττη: ο μεγαλύτερος κινητήρας στη γκάμα μπαίνει στο μικρότερο αμάξωμα, φοράμε κι ένα 7αρι dogleg γιατί μπορούμε και αφήνουμε τον κόσμο κάγκελο. Οι αριθμοί δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία για ένα από τα τελευταία πραγματικά αυτοκίνητα, ωστόσο ο 5,9 V12 δίνει 565 άλογα, επιτρέπει ένα 0-100 στα 4,3” και σταματάει την εφόρμηση στα 320 χλμ/ώρα.

Ρεκόρ σε πίστα δεν πρόκειται να κάνει, σε βουνό ένα Civic Type R ενδεχομένως να την αφήνει στον τόπο, όμως ποιος νοιάζεται. Ίσως το πιο αυθεντικό και ανόθευτο τετράτροχο που κυκλοφορεί. 300.000 ευρώ να μην έκανε…

[/nextpage]

[nextpage title=”F12 Berlinetta” ]

Ferrari F12 Berlinetta

ferrari-f12-berlinetta-7

Τι δουλειά έχει μια Ferrari με ανωριμότητες, θα αναρωτιέσαι. Κι όμως, κάτω από το σαγηνευτικό grand touring παρουσιαστικό κρύβεται ίσως το πιο “αλήτικο” δείγμα του Cavallino Rampante.

F12tdf είναι ακόμα πιο μανιασμένη και γρήγορη, αλλά και track focused. Η Berlinetta από την άλλη δεν έχει στο νου της τους χρόνους, ούτε τα κυνηγητά. Μόνη της έγνοια να κάνει τον οδηγό της ευτυχισμένο -ενίοτε και τρομαγμένο-, να καίει λάστιχο κι όταν ηρεμήσει να καταπίνει χιλιόμετρα.

Ο Chris Harris “καθάρισε” πέντε σετ ελαστικών σε λίγες ώρες, ενώ ο bon viveur της ιπποδύναμης, Jeremy Clarkson, είχε δηλώσει έντρομος πως έχει παραπάνω άλογα από όσα χρειάζεται. Δεν νομίζω να χρειάζονται περαιτέρω πειστήρια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Jaguar F-Type” ]

Jaguar F-Type

Οι Άγγλοι έχουν πιάσει το νόημα και του χουν δώσει να καταλάβει. Κλειστή ή ανοιχτή, V6 ή V8, απλή ή R καμία σημασία δεν έχει. Η ουσία είναι μία: γκάζι, βαβούρα, drift και κάπνα.

Εδώ και ένα χρόνο βγαίνει και σε τετρακίνητη (η R και η SVR) σε μια προσπάθεια να μας πείσει πως κόπτεται για επιδόσεις σε πίστα και time attacks. Δεν τα καταφέρνει ιδιαίτερα, παρόλα αυτά δες τη να συγκρίνεται με την AMG GT S.

[/nextpage]

[nextpage title=”Genesis Coupe” ]

Hyundai Genesis Coupe

hyundai-genesis-coupe

Θυμάσαι τα Hyundai Pony και Excel; Αυτοκίνητα που έπρεπε να βγαίνουν μόνο σε αποχρώσεις του μπλε από το εργοστάσιο, ώστε να είναι πιο εύκολη η εναπόθεση στη θάλασσα.

Από αυτά, η κορεατική εταιρία έφτασε να προσφέρει λιμουζίνες με δικό τους brand και V6 360 ίππων. Ο τελευταίος είναι και αυτός που κινεί το Genesis Coupe, την πιο σεβαστή προσπάθεια των Κορεατών να ανταγωνιστούν Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Ιάπωνες (κυρίως τους δεύτερους) στο fun to drive.

Επισήμως δεν ήρθε ποτέ στην Ευρώπη, ούτε και πρόκειται, καθώς η παραγωγή του σταμάτησε πριν λίγους μήνες. Παρόλα αυτά, υπάρχει αρκετό στοκ διαθέσιμο για να βρει τον δρόμο του προς τα εδώ, όπως είχαν κάνει κάποια δείγματα της πρώτης γενιάς.

Σημειωτέον, έκανε καριέρα και στους αγώνες drift στα χέρια του Rhys Millen.

[/nextpage]

[nextpage title=”Nissan 370Z” ]

Nissan 370Z

2015-nissan-370z-nismo-rear-three-quarters

Φαντάσου το μοτέρ του GT-R σε μια αρχέγονη, ατμοσφαιρική μορφή, απαλλαγμένο από ηλεκτρονικά, με μόνη συντροφιά ένα χειροκίνητο 6αρι, ένα μπλοκέ κι ένα compact αμάξωμα. Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία, υπάρχει το 370Ζ.

Αυτοκίνητο μιας άλλης εποχής, αξίζει τα 60.000 ευρώ του για το συναίσθημα και μόνο. Παρόμοια περίπτωση με την Vantage V12 S, στο πολύ φθηνότερο (και αργότερο, εντάξει).

[/nextpage]

[nextpage title=”Lexus RC-F” ]

Lexus RC-F

lexus-rc-05

Αν μπεις στο site της Lexus, θα δεις το motto “All power. No mercy” να κοσμεί τη λεζάντα του RC-F. Groupie των Slayer αυτός που το πρότεινε; Ουδείς γνωρίζει. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι Ιάπωνες το έχουν πιστέψει πολύ και μπαίνουν ακρίβως απέναντι από την M4, χτυπώντας μάλιστα στο πιο δυνατό της σημείο: το συναίσθημα.

Η πρόταση της Lexus είναι από τις ελάχιστες που επιμένουν ατμοσφαιρικά, με μια διάταξη (πολύστροφος, ατμοσφαιρικός V8) που έκανε εικόνισμα την Μ3 Ε92, σε αντίθεση με τη σημερινή τουρμπάτη που άκουσε τα “σχολιανά” της όταν παρουσιάστηκε.

Δεν είναι το πιο γρήγορο, ούτε το πιο ακριβές ελέω και του τεράστιου βάρους του, είναι όμως το πιο ξεχωριστό. Περί εμφάνισης και ορέξεως, βέβαια…

Αυτοκίνητο μιας άλλης εποχής, αξίζει τα 60.000 ευρώ του για το συναίσθημα και μόνο. Παρόμοια περίπτωση με την Vantage V12 S, στο πολύ φθηνότερο (και αργότερο, εντάξει).

[/nextpage]

[nextpage title=”S65 AMG Coupe” ]

Mercedes-AMG S65 Coupe

landscape-1455124039-merc

Θα μπορούσε να είναι η AMG GT S, η επερχόμενη E63 AMG και το drift mode της ή ακόμα και η C63 S Coupe. Εδώ δεν κάνουμε τσιγκουνιές, όμως. Ποιος ο λόγος να “συμβιβαστείς” με τον V8, ενώ μπορείς να έχεις έναν διπλουτουρμπισμένο V12;

Στα χαρτιά η S65 είναι ο απόλυτος χιλιομετροφάγος. Στην πράξη, τα 621 άλογα του 6,0-λιτρου κινητήρα δεν αφήνουν πολλές επιλογές στα πίσω ελαστικά. Χώρια που δεν χρειάζονται καν τόσοι ίπποι για να τα εξαϋλώσουν: φροντίζει για αυτό η “διακριτική” ροπή των 90 φεύγα κιλών.

Αυτοκίνητο μιας άλλης εποχής, αξίζει τα ευρώ του για το συναίσθημα και μόνο. Παρόμοια περίπτωση με την Vantage V12 S, στο πολύ φθηνότερο (και αργότερο, εντάξει).

[/nextpage]

[nextpage title=”C63 AMG” ]

Εύφημος μνεία: Mercedes C63 AMG

125 years of Mercedes-Benz event at Mercedes-Benz World, Brooklands. 19 June 2011 Photograph copyright James Lipman / jameslipman.com UK 07803 885275
H αρχή. Ο ηγέτης. Ο πρωτοπόρος. Το αυτοκίνητο που έβγαλε τη Mercedes από τη φορμόλη και σύστησε στον κόσμο τον όρο “ευρωπαϊκό muscle car”. Η λύτρωση της AMG, η οποία μέχρι τότε έβλεπε τις αφίσες των δημιουργιών της να κοσμούν καθιστικά σε ΚΑΠΗ.

Η C63 ήταν τόσο σημαντικό και σημαδιακό μοντέλο για την εταιρία από τη Στουτγκάρδη, που αποτέλεσε το αποκορύφωμα των εορτασμών για τα 125 χρόνια ζωής της φίρμας. Πώς το έκανε αυτό; Όπως την έχουμε συνηθίσει: full opposite lock και ρεκόρ Γκίνες για το μεγαλύτερο drift στα χρονικά.

Έκτοτε παρουσιάστηκαν πολλά παράγωγα, άλλα πιο σπορ (Coupe), άλλα πιο “πισταδόρικα” (Black Series), ενώ η καινούργια γενιά ηρέμησε και προσεγγίζει περισσότερο την ουδετερότητα των Audi RS. Στην ιστορία και στις καρδιές μας έχει μείνει μία: η σεντάν έκδοση με τα brutal φουσκώματα, που χάρισε την πρώτη -και προς το παρόν, μοναδική- νίκη απέναντι στην Μ3.

[/nextpage]