2016-audi-q7-gear-knob

Την περασμένη Κυριακή μάθαμε πως η Audi πιάστηκε από τον CARB (California Air Resources Board), τον οργανισμό καθαρού αέρα της Καλιφόρνια, να έχει αναπτύξει ένα νέο λογισμικό στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AL 551, το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, που έχει ως στόχο την τεχνητή μείωση των εκπομπών ρύπων.

Το κιβώτιο που τοποθετείται τόσο σε αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, όσο και σε αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, διαθέτει ένα λογισμικό που είναι σε θέση να ανιχνεύσει την θέση του τιμονιού, αν περιστρέφεται σε οποιαδήποτε κατεύθυνση για περισσότερο από 15 μοίρες ή όχι και έτσι καταλαβαίνει αν βρίσκεται στον δρόμο ή σε δοκιμές μέτρησης των εκπομπών μέσα σε κάποιο εργαστήριο. Όταν το λογισμικό είναι ενεργοποιημένο, το αυτόματο κιβώτιο μπαίνει σε λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων σε χαμηλές στροφές, αλλάζοντας τις ταχύτητες σε όσο χαμηλότερες στροφές γίνεται με τεχνητό τρόπο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια, μειωμένες εκπομπές CO2. Το λογισμικό ενεργοποιείται μόνο όταν καταλαβαίνει πως δεν υπάρχει περιστροφή του τιμονιού, ενώ απενεργοποιείται σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, επιτρέποντας στο κιβώτιο ταχυτήτων να αλλάζει τις σχέσεις σε υψηλότερες στροφές του κινητήρα, κάτι που οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση και περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Και ενώ περιμένουμε τόσο την Audi, όσο και τον CARB να προβούν σε κάποια ανακοίνωση για το θέμα, η Audi δέχτηκε ομαδική μήνυση από ορισμένους ιδιοκτήτες των μοντέλων που φορούν το εν λόγω κιβώτιο στις Η.Π.Α. Η Audi κατηγορείται για εξαπάτηση, με τους μηνυτές να ζητούν αποζημιώσεις, με εκπρόσωπος της Audi να αρνείται να σχολιάσει την είδηση.