Motorsports: DTM race Hockenheim, Saison 2016 - 9. Event Hockenheimring, GER, #11 Marco Wittmann (GER, BMW Team RMG, BMW M4 DTM)

Από το 2015, οι διπλοί αγώνες σε κάθε γύρο πρωταθλήματος στο DTM είναι πλέον γεγονός, ύστερα και από πίεση των ίδιων των οδηγών για περισσότερο θέαμα και περισσότερη δράση. Είναι όμως τα πράγματα έτσι μετά από δύο χρόνια εφαρμογής του σαββατιάτικου αγώνα των 40 λεπτών και του αντίστοιχου της Κυριακής διάρκειας μιας ώρας και ενός υποχρεωτικού pit stop;

Το 2017 ήδη φέρνει τη μεγάλη αλλαγή στο grid, με τη μείωση των οδηγών από 24 σε 18, το νέο κύκλο ομολογκαρίσματος των αγωνιστικών των Mercedes, Audi και BMW, ενώ, υπάρχουν συζητήσεις μεταξύ της διοργανώτριας αρχής και των κατασκευαστών για αλλαγή του format του σαββατιάτικου αγώνα. Ας δούμε και τι λένε οι επικεφαλής των ομάδων για αυτό το θέμα ξεκινώντας από τον αγωνιστικό διευθυντή της BMW, Jens Marquardt:

Πιστεύω ότι το format του αγώνα του Σαββάτου πρέπει να επανεξεταστεί. Υπάρχουν σίγουρα ενδιαφέροντες αγώνες, όπως αυτοί στο Nürburgring και στο Hockenheim, αλλά και άλλοι που είναι απίστευτα βαρετοί.

Από την πλευρά της Mercedes, o ομόλογος του Marquardt στην εταιρεία από τη Στουτγάρδη,  Ulrich Fritz, σημείωσε:

Σε μεγάλο μέρος της σεζόν, παρακολουθήσαμε σαββατιάτικους αγώνες που είτε χαρακτηρίζονταν από πληθώρα συγκρούσεων είτε από καθαρά αγώνα κυριαρχίας. Την Κυριακή, έχουμε μια “δοκιμασμένη συνταγή’ αγώνα, με ξεκάθαρη στρατηγική, κατά τον οποίο, οι οδηγοί σε ρισκάρουν στην πρώτη στροφή, όπως συμβαίνει στον αγώνα του Σαββάτου.

Η πιθανότητα να φέρει κάποιος οδηγός το αυτοκίνητο στα pits διαλυμένο (το Σάββατο), είναι αρκετά υψηλή, όταν ρισκάρει τα πάντα στην πρώτη στροφή. Στο δεύτερο ήδη γύρο, υπάρχουν δύο “ταχύτητες” οδηγών: αυτοί που επιτείθονται και αυτοί που κάνουν τον αγώνα τους χωρίς προβλήματα. Αυτοί είναι μπροστά, για τους υπόλοιπους είναι δύσκολα τα πράγματα.

Motorsports: DTM race Hockenheim, Saison 2016 - 9. Event Hockenheimring, GER, #99 Mike Rockenfeller (GER, Audi Sport Team Abt Sportsline, Audi RS5 DTM)

Συνεχίζοντας, το “αφεντικό” της  Mercedes, δήλωσε:

Πιστεύω ότι θα ήταν καλό να γίνουν προσαρμογές στο format των αγώνων. Θα ήταν καλό για τους φιλάθλους στην πίστα και για τους τηλεθεατές να υπάρχει το ίδιο format και στους δύο αγώνες, αν θέλουν να υπάρχει μια “σταθερότητα”.

Εντελώς κάθετα αντίθετος στην εφαρμογή του ίδιου format για Σάββατο και Κυριακή φέρεται να είναι ο πρόεδρος του DMSB και θρύλος των αγώνων, Hans-Joachim Stuck. Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο αυτό, απάντησε ότι είναι πολύ καλό το γεγονός ότι οι δύο αυτοί αγώνες είναι δομημένοι εντελώς διαφορετικά. Ειδικά φέτος, αυτό το format των αγώνων δούλεψε αρκετά καλά.

Άρα, πρακτικά, τι θέλουμε; Αγώνες που κρίνονται από τη στρατηγική-ελέω του ενός υποχρεωτικού pit stop- μπόλικη δόση τύχης και εννοείται από την οδηγική ικανότητα των οδηγών ή αγώνες που οι 18, πλέον, οδηγοί θα μάχονται σώμα με σώμα, θα παίρνουν τα ρίσκα τους και έστω στο sprint των 40 λεπτών θα τα δίνουν όλα για όλα; Γιατί, με τα λεγόμενα του Fritz, μπορεί να καταλάβει κανείς ότι είναι, ας το πούμε, ανώφελο, να αγωνίζεται κανείς όταν είναι στις πιο πίσω θέσεις για κάποια διάκριση στον αγώνα και απλά κάνει αγώνα συντήρησης, αποδεχόμενος τη “μοίρα” του.

Εσύ τι πιστεύεις;