mclaren-f1-successor

Οι φήμες βγήκαν αληθινές, παρά τις διαψεύσεις, και η McLaren Special Operations (MSO), ανακοίνωσε πως εργάζεται πάνω στον διάδοχο της θρυλικής F1. Το νέο μοντέλο θα είναι τριθέσιο, με τον οδηγό φυσικά να κάθεται στο κέντρο και έχει κωδική ονομασία BP23 που βγαίνει από το Bespoke Project 2 και από τις τρεις θέσεις που έχει.

Η McLaren περιγράφει το μοντέλο ως το πρώτο Hyper-GT του κόσμου, δεδομένου πως θα είναι ιδανικό για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, όπως ένα grand tourer, διατηρώντας το υψηλό επίπεδο της απόδοσης που θα περίμενε κανείς από μια McLaren. Συνολικά 106 μονάδες θα κατασκευαστούν, όσες ακριβώς ήταν και οι F1, με την McLaren να μην αναφέρει το κόστος τους, αλλά να λέει πως ήδη όλες έχουν προ-πουληθεί! Η βρετανική εταιρία συμπληρώνει πως η BP23 θα είναι το πιο πολυτελές και το πιο εξαιρετικό αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ, ενώ ταυτόχρονα θα είναι και ένα από τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα της, μιας και θα το εφοδιάσει με έναν υβριδικό κινητήρα.

Η MSO θα εργαστεί από κοινού με τους 106 ιδιοκτήτες ώστε το κάθε αυτοκίνητο να είναι ξεχωριστό, αναλόγως το προσωπικό γούστο του καθένα. Οι πόρτες του θα ανοίγουν προς τα πάνω, όπως της F1, θα έχει σώμα από carbon, με την McLaren να δηλώνει πως οι παραδόσεις του νέου της αυτοκινήτου θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2019.

Δελτίο Τύπου

McLAREN SPECIAL OPERATIONS CONFIRMS THREE-SEAT BESPOKE PROJECT

(Woking, UK) – 16 November 2016 – McLaren Special Operations (MSO), McLaren Automotive’s bespoke department, announced today details of the world’s first ‘Hyper-GT,’ which will be the most exquisitely crafted and luxurious McLaren to date. Development of the car, codenamed BP23, standing for Bespoke Project 2 and the car featuring three seats, will be done by MSO with production limited to 106 units, all of which have already been pre-sold.

On the announcement of the project, McLaren Automotive’s Chief Executive Officer, Mike Flewitt, said: “BP23 will borrow the three seat layout with central driving position made famous by the iconic McLaren F1, and it will be housed in a streamlined, shrink-wrapped carbon fibre body of great elegance. We are calling BP23 a ‘Hyper-GT’ because it’s a car designed for longer journeys but with the high levels of performance and driver engagement expected of any McLaren. A hybrid powertrain will make it one of the most powerful McLarens yet created but the car will also deliver the highest levels of refinement, enabling significant journeys to be undertaken with up to three people aboard.”

Design work has already begun, with an ambition to deliver the first examples in early 2019. Production is being capped at 106 units which is exactly the same as the number of McLaren F1s produced. Future owners will work alongside MSO to create their own bespoke cars, selecting color, trim and other points of personalisation as they desire. Due to the exceptional nature of the project, all of the switchgear will bespoke and exquisitely crafted for this model. Like the McLaren F1 and all of McLaren Automotive’s road and track cars, BP23 will feature dihedral doors, but for BP23 the doors will be powered for the first time with apertures extending into the roof.

Further details of the car’s specification will be communicated nearer to the launch date.