GP BRASILE F1/2016

16 ήταν τα μονοθέσια που είδαν την καρώ σημαία στο Βραζιλιάνικο Grand Prix. Ένας από τους λόγους γι’ αυτόν ήταν η δυνατή βροχή, που ανάγκασε τους οδηγούς να υποπέσουν σε λάθη. Ένα από τα θύματα ήταν ο Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός έχασε τον έλεγχο της SF16-H στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, έτσι ήταν ο 4ος φετινός αγώνας στον οποίο ο Φινλανδός δεν βαθμολογήθηκε.

Ο 37χρονος έχει κάτι να κατηγορήσει γι’ αυτό, και δεν είναι άλλο από τα ελαστικά της Pirelli. Όπως γνωρίζουμε, τα βρόχινα ελαστικά μπορούν να απάγουν 65 λίτρα το δευτερόλεπτο σε μεγάλες ταχύτητες, αλλά φαίνεται πως αυτό δεν είναι αρκετό. Ο Raikkonen κάνει παράπονα για τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli, τονίζοντας πως τα λιμνάζοντα νερά είναι μεγάλο πρόβλημα, κάτι που δε συνέβαινε την περασμένη δεκαετία.

Είναι πολύ εύκολο να έχεις υδρολίσθηση, δεν είναι σαν να βρέχει πολύ. Το έχουμε πει πολλές φορές στο παρελθόν, αλλά προφανώς εξαρτάται από την πίστα και από πολλά πράγματα. Αν το συγκρίνω με πριν από 12 χρόνια, τα ελαστικά θα τα είχαν βγάλει πέρα με αυτή την ποσότητα του νερού, χωρίς να υπάρχει θέμα ή γλίστρημα. Φαίνεται πως, αν έχεις λιμνάζοντα νερά, υπάρχει μηδενική πρόσφυση.

Στην ανηφόρα, τουλάχιστον εγώ, είχα πολύ υδρολίσθηση. Βρέθηκα σε πολύ κακή θέση. Δεν έβρεχε τόσο πολύ, αλλά ήταν εύκολη η υδρολίσθηση. Αυτό συνέβη σε μέρος που δεν περίμενα, αλλά κανένας δε με χτύπησε. Το πρόβλημα είναι η υδρολίσθηση. Είναι τα λιμνάζοντα νερά, και δεν μπορείς να κάνεις τίποτα γι’ αυτό.

  • MAZDA RX-7 FD3S

    Μηπως εχει ανεβει ο ανταγωνισμος απο την προηγουμενη δεκαετια… και εσυ “βλεπεις” πως εχουν χαλασει τα ελαστικα ;

    • Ahilleas Tsikelis

      Τα ελαστικα στο θεμα υδρολισθησης είναι απλα epic fail….γενικα η πιρελλι συμπεριφερεται σαν βιοτεχνία ελαστικων….

  • Ba’adur Subutai

    Όλοι τα ίδια ελαστικά έχουν.

  • biiALFA

    το αν ο ανταγωνισμος εχει ανεβει σε σχεση με την προηγουμενη δεκαετια, δεν εχει να κανει με την υδρολισθηση … το οτι τα βροχινα ελαστικα δεν ειναι και τοσο βροχινα οπως παλιοτερα ειναι κατι που πολλοι το εχουν επισημανει, για αυτο αλλωστε βλεπουμε φετος τοσα πολλα προβλαματα οταν βρεχει,πχ εκκινησεις πισω απο sc, διακοπες αγωνα κτλ

  • Antonis

    Kimi, με όλο το σεβασμό στο ταλέντο σου & τη Φινλανδική σου αγωνιστική καταγωγή, φταίνε και τα ελαστικά, φταίει και η κατάσταση της πίστας και η συμπεριφορά αυτής σε περίοδο βροχής (λιμνάζοντα νερά).
    Δε χρειάζεται να πούμε τίποτα, τα λένε όλα μα όλα videos στο YouTube που ευτυχώς υφίστανται για να δείξουν την άψογη απαγωγή νερού από τα βρόχινα ελαστικά των μονοθέσιων των 950+ αλόγων και των 19000rpm του παρελθόντος, τη σχετική συμπεριφορά των μονοθέσιων, αλλά & τη μαχητικότητα των οδηγών υπό συνθήκες πολύ πιο έντονης βροχής σε σχέση με αυτή που βλέπουμε σε αγώνες των τελευταίων χρόνων.
    Γνωρίζω τι ροπή κουβαλούν τα σημερινά μονοθέσια, τη διάσταση των ελαστικών μέσω των οποίων περνάει η δύναμη στο δρόμο. Φταίνε και τα ελαστικά, φταίει και η εκάστοτε κακή -στα όρια του επικίνδυνου- συντήρηση της πίστας.

  • edurakias

    Ego pali pistevo oti ta oria pou sou dinoun oi kanonismoi tis f1 px mexri tosi katheti dinami sou epitrepete se sindiasmo me ta elastika pou akoustikan pola oxi mono apo ton kimi kai ston paragonta turbo opou ta palia atmosferika an kai 19000rpm ropiazan gramika den eixan apotomes ekrikseis ropis sta xamila opos simvenei me ta torina pou exoun episis elastika me mikroteres diastaseis se platos pou simenei mikroteri perioxi epafis me tin asfalto ara mikroteri prosfisi…Tora kapios borei na pei re man o max ta idia den forage me tous alous !!??isos o max na eixe to idanikotero setarisma gia vregmeno apo olous…Pros theou den thelo na mioso tin ikanotita tou mikrou apla ola pezoun…

  • Mika

    Ενδεχομενως να το λεει υπο μορφη δικαιολογιας, για το ατυχημα, αλλα η αληθεια ειναι ενα δικιο το εχει..Οσοι εχουμε παρακολουθησει παλιοτερα Grand Prix, νομιζω στη βροχη τα Michelin h Bridgestone τα καταφερναν καλυτερα…

    • Chris

      Μπα, ο Κιμι δεν δικαιολογει ουτε δικαιολογειται! Εδω βγηκε στα ισα και ειπε επαιζα με τα κουμπια του τιμονιου και γιαυτο στουκαρα..(αυστραλια 2014 νομιζω)

  • Αλέξανδρος J.

    Παρότι εχει βαρύτητα ο λογος του κιμι , εγω ειδα ενα VERSTAPEN να πηγαίνει γ@μιωντας σε γραμμές “απατητες” με λίμνες ποταμια κτλ κτλ. Μηπως λοιπόν δεν φταίνε αποκλειστικά και μονο τα λάστιχα της πιρελλι που ολοι γιουχαρουν , κατ’εμε χωρίς ουσιαστικό λογο; Για το μονοπωλιο που εχει διαφωνώ και εγω , αλλα οχι τοσο για τα αποτελέσματα της δουλειάς της. Αυτά την αφήνει η FIA να κάνει και αυτα κάνει. Δεν εχετε σκεφτεί την πτώση τηλεθέασης κτλ κτλ…; Περιττό να ξαναπουμε ότι: άλλα μονοθέσια το 90′ και το 00′ και αλλα το 16′

    • Ahilleas Tsikelis

      Ρε παιδες αναγάγατε σε μεγα θεμα το πως πηγαινε ο φερσταπεν στο τελος……ΑΠΛΑ ειχε καινουργια ελαστικα.Εγω δεν ειδα κανενα ταλεντο στην βροχη.Αν ηταν το φημολογουμενο ταλεντο που λετε θα πηγαινε ταπα και στην αρχη….οπου μονο ταπα δν πηγαινε….Η βροχη υποδεικνυει ταλεντα αλλα με ισους κανονες ανταγωνισμου,οχι νεα λάστιχα.Οσον αφορα για το σωσιμο του φερσταπεν,τσεκαρετε λιγο πριν το χασει οριστικα ο κιμι ποσες φορες εκανε αναποδο από ακρη σε ακρη….

    • Antonis

      Απλά δεν έχουμε πολλές εικόνες τα τελευταία 2-3 χρόνια με βρόχινα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα & δε μπορούμε να διακρίνουμε τη διαφορά μεταξύ φρέσκων βρόχινων & φθαρμένων βρόχινων. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, βεβαίως & έχεις δίκιο.

    • Αλέξανδρος J.

      Κατά τη γνώμη μου , η γνώμη ενος ασχετου στα τεχνικα δηλαδή, δεν είναι δυνατον σε μια διαφορα φθοράς 10-15 γυρων σε βροχινα ελαστικά , ο ενας να πηγαινει ετσι οπως πήγαινε και οι υπόλοιποι να κάθονται αριστερα και δεξια σαν τις παπιες. Τιφοζο είμαι,παρακολουθώ F1 σχεδόν 20αετία , αλλα αυτο που έκανε ο μικρός-ανωριμος-αυθαδης,δεν ειδα να προσπαθήσει να το κανει κανείς έμπειρος-πολυπρωταθλητης. Και ο ricci ειχε φρεσκα ελαστικά αν το εξετάσουμε , δεν ειχε αντίστοιχη εικονα.

    • Ahilleas Tsikelis

      Τα βροχινα τρώγονται υπερμετρα εχουν λιγοτερη γομα σε σχεση με τα ενδιάμεσα εξου και η παραπανω φθορα + πιο μαλακα.Ο ρικι απλα ποτε δν εγκληματιστηκε στον αγωνα όπως και ο ροσμπερκ ποτε σε βροχη δν τα πηγε καλα.Γενικα περιεργη φαση να συγκρινεις χαμ,ροσμπεργκ,φερσταπεν…..οι δυο παλευουν για το πρωταθλημα και αμφότεροι πηγαιναν σαν κυριες μην τυχον και κανουν μ@@@@.Απο την άλλη και ο φερσταπεν στο μονακο στην βροχη ηταν ένα epic fail…..θα δειξει του χρονου…..

    • Αλέξανδρος J.

      Συμφωνώ οτι ειναι πολύ νωρίς για να βγει ασφαλες συμπέρασμα για την ικανότητα του μικρού στην μεγάλη κατηγορία. Εχει πολλα ψωμιά ακομα για να μας αποδείξει το τι μπορει να κάνει και αν θα στεφτει πρωταθλητής στο μέλλον. Πρεπει να στρώσει χαρακτήρα ομως και με την προυποθεση αυτη θα τον ηθελα στη φερραρι.
      Οσο για τον αγώνα επί βρεγμενου , όντως ειναι δυσκολο να συγκρίνεις δυναμικές λογω της ευαίσθητης στιγμής του πρωταθλήματος,απλα σε μενα φανηκε οτι έδειξε κοτσια κι ικανότητα ο μικρος γι’αυτό και σχολιασα θετικα αυτον και αρνητικα,οσον αφορα μερικα σχολια για κακη αποδοση των πιρελι. Ειναι καθαρα θεμα εντολών για μενα(και εν μερει κόστους) που λαμβάνουν και τιποτα παραπάνω.

    • Ahilleas Tsikelis

      Εγω πιστευω ότι μονο σε ομαδα που θα τον εχει τυπικα-ατυπα πρωτο οδηγο.π.χ. ρεντ μπουλ μπορει να γινει πρωταθλητης.Διαφορετικα θα κανει 1-2 χοντράδες με τον teammate του και θα του κοψουν την ορεξη,ναι μεν εχει τον κωλοχαρακτηρα που χρειαζεται αλλα ο συγκεκριμενος τον παραεχει καπως νωρις.Ενας τρομερα ασταθμιτος παραγοντας στην Βραζιλια είναι ποιος ειχε βροχινο setup(μεχρι τουλ. την διακοπη).Σωστο συμπερασμα θα βγει σε ένα καλο βροχερο τριημερο.Η πιρελλι απλα φαινεται σαν βιοτεχνια ελαστικων…..ειδικα σε περιπτώσεις όπως τα βροχινα…στα σλικ ότι εντολες πηρε αυτά εκανε.

    • biiALFA

      την ιδια απορια ειχα κ γω ,φιλε μου σχετικα με τη διαφορα ταχυτητας ρικι-μαξ που ειχαν και οι 2 φρεσκα λαστιχα, αλλα ενας φιλος απο το μπλογκ μ πληροφορησε οτι εκαναν καποιες αλλαγες στις αεροτομες του ρικι….
      ισως αυτο να επηρεασε,ισωσ….

    • Αλέξανδρος J.

      Μπορεί να έχεις δίκιο σε αυτο που λες. Σίγουρα η αεροδυναμική είναι το αλφα και το ωμέγα στην φ1,αλλά δεν ξερω αν “δικαιολογείται” ο ricci για την διαφορα αυτη απο τον ves. Ηταν επιθετικός ο μικρος και ειχε ενδιαφερον ολο αυτό αλλά οπως ειπε και ο φιλος πιο πάνω μενει να δούμε σταθερότητα και σοβαρότητα. Αλλιώς ειναι αλλη μια φωτοβολίδα.

    • biiALFA

      Δε μπορώ παρά να συμφωνησω

    • λεωνιδας34

      Αλλα νταλα μας λες, μαλλον ειδες αλλον αγωνα….στην αρχη του αγωνα νασου θυμισω ο μαξ περασε τον κιμι και στην πρωτη επανεκινηση το νικο με τα ιδια ελαστικα!!! παραλληλα επρεπε να ξερεις οτι οι γραμμες που επερνε ο μικρος τα φρεναρισματα και ο τροπος να βρησκει προσφυση δεν ειναι ευκολα πραγματα στο βρεγμενο οσο καινουρια ελαστικα και να εχεις. Επειτα και ο τιμ μειτ του ειχε ακριβως τα ιδια ελαστικα με αυτον και ακριβως το ιδιο μονοθεσιο. Γιατι δεν εκανε τα ιδια με τον μαξ?????? Το συμπερασμα ειναι οτι επιτελους βρεθηκε στην φ1 ενας οδηγος με α….α που πλητει την καθυστικια ταξη των γεροπαππουδων οδηγων της συγχρονης φ1, αλλα και των γεροπαππουδων οπαδων, που το μονο που εχουν μαθει να βλεπουν ειναι καποιοι να γυριζουν γυρω γυρω στην πιστα χωρις να κανουν κατι αλλο!!

    • Ahilleas Tsikelis

      Στο βρεγμενο είναι γνωστο ότι δν χρησιμοποιείς την ιδια γραμμη με το στεγνο,δν εκανε κατι σουπερουαου.Επισης τα συγκεκριμένα ελαστικα της πιρελλι εχουν το ελλατωμα ότι όχι απλα τρώγονται με την παροδο των γυρων αλλα η γομα τους μετατοπίζεται και μειωνεται η ικανοτητα απαγωγης νερου…..για αυτό και εβλεπες ακραιες γραμμες από τον φερσταπεν και η πλειονοτητα πηγαινε στην αγωνιστικη γραμμη που ειχε λιγοτερο νερο μεν αλλα ηταν λαθος από αποψη προσφυσης.Εμενα μεγαλυτερη εντυπωση μου κανει ότι ο Οκον κρατησε σχεδόν γυρο πισω του τον φερσταπεν παρα τι εκανε ο φερσταπεν στο τελος με ολοκαινουργια λάστιχα.

      υ.γ.Οταν πας να επιχειρηματολογήσεις ,να ξεκινάς κατευθείαν,μην προσπαθεις να ξεκινήσεις από πλεονεκτικη θεση υποβιβάζοντας τον αλλον με εκφρασεις ‘αλλα νταλα μας λες,μαλλον ειδες αλλον αγωνα’

    • λεωνιδας34

      Δεν καταλαβα την απαντηση σου στην οποια δεν απαντησες σε τιποτα απο οσα εθεσα. Προφανως εννοεις οτι τους προσπερνουσε ολους με καινουρια ελαστικα, ενω εγω σε ρωτησα πως προσπερασε κιμι και νικο οταν ειχε τα ιδια ελαστικα με αυττους?????Επιπλεον αν δεχτω αυτο που που μαλλον εννοεις, τοτε γιατι κανενας μα κανενας αλλος δεν ακολουθουσε τις γραμμες του οταν και οι αλλοι ειχαν σε περιοδουςς του αγωνα καινουρια ελαστικα???? Επισης δεν απαντησες γιατι ο ρικιαρντο με ιδιο μονοθεσιο και ιδια στρατηγικη δεν απεδωσε το ιδιο????

    • λεωνιδας34

      Δεν καταλαβα την απαντηση σου στην οποια δεν απαντησες σε τιποτα απο οσα εθεσα. Προφανως εννοεις οτι τους προσπερνουσε ολους με καινουρια ελαστικα, ενω εγω σε ρωτησα πως προσπερασε κιμι και νικο οταν ειχε τα ιδια ελαστικα με αυττους?????Επιπλεον αν δεχτω αυτο που που μαλλον εννοεις, τοτε γιατι κανενας μα κανενας αλλος δεν ακολουθουσε τις γραμμες του οταν και οι αλλοι ειχαν σε περιοδουςς του αγωνα καινουρια ελαστικα???? Επισης δεν απαντησες γιατι ο ρικιαρντο με ιδιο μονοθεσιο και ιδια στρατηγικη δεν απεδωσε το ιδιο????

    • λεωνιδας34

      Δεν καταλαβα την απαντηση σου στην οποια δεν απαντησες σε τιποτα απο οσα εθεσα. Προφανως εννοεις οτι τους προσπερνουσε ολους με καινουρια ελαστικα, ενω εγω σε ρωτησα πως προσπερασε κιμι και νικο οταν ειχε τα ιδια ελαστικα με αυττους?????Επιπλεον αν δεχτω αυτο που που μαλλον εννοεις, τοτε γιατι κανενας μα κανενας αλλος δεν ακολουθουσε τις γραμμες του οταν και οι αλλοι ειχαν σε περιοδουςς του αγωνα καινουρια ελαστικα???? Επισης δεν απαντησες γιατι ο ρικιαρντο με ιδιο μονοθεσιο και ιδια στρατηγικη δεν απεδωσε το ιδιο????

    • sotirisb

      Ο Max θεωρειται μαστερ στο να βρισκει προσφυση εκτος γραμμης στο βρεγμενο. Εγω συμφωνω με τον Κιμι οτι η Pirelli δεκαρα δε δινει για τα βροχινα και ενδιαμεσα και ισως το κανει για μειωση κοστους.

  • manowar

    Τι φταινε τα ελαστικα βρε παπαρα και εσυ τα ελαστικα φταινε που εχουν γινει παναλαφρα φτερα στον ανεμο τα μονοθεσια απο παλια και δεν πατανε κατω;;