gas oil

Μια νέα έρευνα του Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT) που έκανε από κοινού με την ολλανδική Οργάνωση Εφαρμοσμένων Επιστημονικών Ερευνών, έδειξε πως η πραγματική κατανάλωση καυσίμων των αυτοκινήτων είναι κατά 42% μεγαλύτερη από ό,τι δηλώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ειδικότερα, σύμφωνα με μετρήσεις, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου ανά αυτοκίνητο ξεπέρασε το 2015 τα όσα αναγράφονται στις προδιαγραφές των μοντέλων που δίνονται στην κυκλοφορία κατά 42% (κατά μέσο όρο). Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%.

Σε μεγάλο βαθμό η σκανδαλώδης απόκλιση μεταξύ πραγματικής κατανάλωσης και τυπικών προδιαγραφών οφείλεται στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές τείνουν να «εκμεταλλεύονται συστηματικά τα κενά που υπάρχουν στην υφιστάμενη νομοθεσία», επισημαίνει ο Πέτερ Μοκ, επικεφαλής της επίμαχης έρευνας. Ο ίδιος αναφέρει ότι οι μεγαλύτερες αποκλίσεις εντοπίζονται στην κατηγορία των premium μοντέλων, όπου μάλιστα η σχετική απόκλιση μπορεί να φθάνει έως και το 50%.

Η αποκαλυπτική έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία που συλλέχθηκαν από περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία. Όπως σημειώνεται, παρά τις επιμέρους συνήθειες του κάθε οδηγού, η τάση που καταγράφεται είναι γενική και αφορά κυρίως τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά.

Οι ερευνητές εργάζονται ήδη πάνω σε ένα νέο μοντέλο τεχνικού ελέγχου που αναμένεται να είναι έτοιμο το 2017. Χωρίς ένα τέτοιο σύστημα ελέγχου εκτιμούν ότι η επίμαχη απόκλιση θα εκτοξευθεί στο 50% το 2020. Ωστόσο επισημαίνουν ότι ακόμη κι αν οι έλεγχοι ενταθούν, οι κατασκευαστές ενδέχεται και πάλι να βρουν “παραθυράκια” στη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί θεωρούν ότι οι σχετικοί δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων πρέπει να γίνονται απροειδοποίητα, όπως και στις ΗΠΑ.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών είναι ο φορέας που αποκάλυψε πέρυσι το μεγάλο σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές εκπομπών ρύπων από τη Volkswagen.

  • Grekko

    Σοβαρά;
    Δεν το πιστεύω!
    Τρομερή έρευνα.
    Σα να ανακάλυψαν πάλι τον τροχό.

  • Grekko

    Σοβαρά;
    Δεν το πιστεύω!
    Τρομερή έρευνα.
    Σα να ανακάλυψαν πάλι τον τροχό.

  • Grekko

    Σοβαρά;
    Δεν το πιστεύω!
    Τρομερή έρευνα.
    Σα να ανακάλυψαν πάλι τον τροχό.

  • Grekko

    Σοβαρά;
    Δεν το πιστεύω!
    Τρομερή έρευνα.
    Σα να ανακάλυψαν πάλι τον τροχό.

  • Grekko

    Σοβαρά;
    Δεν το πιστεύω!
    Τρομερή έρευνα.
    Σα να ανακάλυψαν πάλι τον τροχό.

  • Grekko

    Σοβαρά;
    Δεν το πιστεύω!
    Τρομερή έρευνα.
    Σα να ανακάλυψαν πάλι τον τροχό.

  • Anestis Genk

    Όποιος έχει αυτοκίνητο μεγαλύτερο από κουβά πόλης και βλέπει συνεχώς κάτω από 6 λίτρα, όχι στο trip computer, μετρημένα στο μπετζινάδικο, τότε έχει πολύ ελαφρύ πόδι, είναι πολύ ήρεμος και έξυπνος οδηγός.

    Για βενζινοκίνητο πάντα και για μετά το 2000, γιατί πιο πριν είχε κάτι πανάλαφρους κουβάδες.

  • Anestis Genk

    Όποιος έχει αυτοκίνητο μεγαλύτερο από κουβά πόλης και βλέπει συνεχώς κάτω από 6 λίτρα, όχι στο trip computer, μετρημένα στο μπετζινάδικο, τότε έχει πολύ ελαφρύ πόδι, είναι πολύ ήρεμος και έξυπνος οδηγός.

    Για βενζινοκίνητο πάντα και για μετά το 2000, γιατί πιο πριν είχε κάτι πανάλαφρους κουβάδες.

    • gronholm89

      Εγώ! Και δεν είμαι ήρεμος!

    • gronholm89

      Εγώ! Και δεν είμαι ήρεμος!

    • Giannis

      Ναι αλλα εχεις ντιζελ.

    • Giannis

      Ναι αλλα εχεις ντιζελ.

    • gronholm89

      Με βενζινη ειναι σχεδον αδυνατο!!

    • gronholm89

      Με βενζινη ειναι σχεδον αδυνατο!!

    • Giannis

      Exactly !

    • Giannis

      Exactly !

    • Giannis

      Exactly !

    • gronholm89

      Με βενζινη ειναι σχεδον αδυνατο!!

    • Giannis

      Ναι αλλα εχεις ντιζελ.

    • Giannis

      Ναι αλλα εχεις ντιζελ.

    • Giannis

      Ναι αλλα εχεις ντιζελ.

    • Giannis

      Ναι αλλα εχεις ντιζελ.

    • gronholm89

      Εγώ! Και δεν είμαι ήρεμος!

    • gronholm89

      Εγώ! Και δεν είμαι ήρεμος!

    • gronholm89

      Εγώ! Και δεν είμαι ήρεμος!

    • gronholm89

      Εγώ! Και δεν είμαι ήρεμος!

    • Renesis1

      Έτσι είναι. Premium μάρκες όπως αναφέρει το άρθρο, βαριά οικογενειακά sedan, όπως επίσης σπορ κουπέ, ή hot hatch δεν γίνεται να καίνε όσο δηλώνουν. Το καταλαβαίνει κανείς στο βενζινάδικο αυτό. Πάντα τα νούμερα είναι φτιαγμένα για να δείχνουν μια ιδανική κατάσταση στον υποψήφιο αγοραστή. Η αλήθεια όμως είναι διαφορετική.. https://uploads.disquscdn.com/images/12ff066d2fe29c53a1094516e24f279a39c2a5453f1b20f3bdff139720cd5587.jpg

    • Renesis1

      Έτσι είναι. Premium μάρκες όπως αναφέρει το άρθρο, βαριά οικογενειακά sedan, όπως επίσης σπορ κουπέ, ή hot hatch δεν γίνεται να καίνε όσο δηλώνουν. Το καταλαβαίνει κανείς στο βενζινάδικο αυτό. Πάντα τα νούμερα είναι φτιαγμένα για να δείχνουν μια ιδανική κατάσταση στον υποψήφιο αγοραστή. Η αλήθεια όμως είναι διαφορετική.. https://uploads.disquscdn.com/images/12ff066d2fe29c53a1094516e24f279a39c2a5453f1b20f3bdff139720cd5587.jpg

    • Renesis1

      Έτσι είναι. Premium μάρκες όπως αναφέρει το άρθρο, βαριά οικογενειακά sedan, όπως επίσης σπορ κουπέ, ή hot hatch δεν γίνεται να καίνε όσο δηλώνουν. Το καταλαβαίνει κανείς στο βενζινάδικο αυτό. Πάντα τα νούμερα είναι φτιαγμένα για να δείχνουν μια ιδανική κατάσταση στον υποψήφιο αγοραστή. Η αλήθεια όμως είναι διαφορετική.. https://uploads.disquscdn.com/images/12ff066d2fe29c53a1094516e24f279a39c2a5453f1b20f3bdff139720cd5587.jpg

    • theolvs

      Όταν έγραφα για το Pajero με τον 4Μ40 (2,8 turbodiesel) ότι έχει πραγματική σε ΧΑΛΑΡΗ 13-15 λτ/100χλμ και σε πίεση 21+ λτ/100 χλμ λες και είναι Ferrari μερικοί με κοιτούσαν. Το ότι ζυγίζει σαν καράβι φορτωμένο (2400 κιλά ΑΔΕΙΟ) δε το σκεφτόταν κανείς!

  • Anestis Genk

    Όποιος έχει αυτοκίνητο μεγαλύτερο από κουβά πόλης και βλέπει συνεχώς κάτω από 6 λίτρα, όχι στο trip computer, μετρημένα στο μπετζινάδικο, τότε έχει πολύ ελαφρύ πόδι, είναι πολύ ήρεμος και έξυπνος οδηγός.

    Για βενζινοκίνητο πάντα και για μετά το 2000, γιατί πιο πριν είχε κάτι πανάλαφρους κουβάδες.

  • Anestis Genk

    Όποιος έχει αυτοκίνητο μεγαλύτερο από κουβά πόλης και βλέπει συνεχώς κάτω από 6 λίτρα, όχι στο trip computer, μετρημένα στο μπετζινάδικο, τότε έχει πολύ ελαφρύ πόδι, είναι πολύ ήρεμος και έξυπνος οδηγός.

    Για βενζινοκίνητο πάντα και για μετά το 2000, γιατί πιο πριν είχε κάτι πανάλαφρους κουβάδες.

  • Soko

    δεν υπάρχει δηλαδή τα παλιότερα μοντέλα καινε λιγότερο ? με βάσει πάντα το ίδιο στυλ οδηγήσει … Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%… ??

  • Soko

    δεν υπάρχει δηλαδή τα παλιότερα μοντέλα καινε λιγότερο ? με βάσει πάντα το ίδιο στυλ οδηγήσει … Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%… ??

  • Soko

    δεν υπάρχει δηλαδή τα παλιότερα μοντέλα καινε λιγότερο ? με βάσει πάντα το ίδιο στυλ οδηγήσει … Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%… ??

  • Soko

    δεν υπάρχει δηλαδή τα παλιότερα μοντέλα καινε λιγότερο ? με βάσει πάντα το ίδιο στυλ οδηγήσει … Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%… ??

    • gronholm89

      Σαφως και ειναι πιο οικονομικα τα καινουργια αυτοκινητα, απλα παλαιοτερα ας πουμε οτι εταιρειες ηταν πιο αντικειμενικες απ οτι τωρα!

    • gronholm89

      Σαφως και ειναι πιο οικονομικα τα καινουργια αυτοκινητα, απλα παλαιοτερα ας πουμε οτι εταιρειες ηταν πιο αντικειμενικες απ οτι τωρα!

    • gronholm89

      Σαφως και ειναι πιο οικονομικα τα καινουργια αυτοκινητα, απλα παλαιοτερα ας πουμε οτι εταιρειες ηταν πιο αντικειμενικες απ οτι τωρα!

    • ksenyxtis

      Όχι απαραίτητα. Απλά παλιότερα έκαιγε πχ 9λτ/100 ένα 1600 βενζίνη; δηλώναν 8λτ/100. Τώρα πχ καιει 8 λτ/100 και δηλώνουν 5,5. Οπότε η απόκλιση απ’ την πραγματικότητα είναι μεγαλύτερη τώρα. Έτσι κ αλλιώς παλιά κοιτούσαμε 0-100 και τελική, όχι κατανάλωση. Ούτε υπήρχαν τόσο αυστηροί νόμοι για τους ρύπους, οπότε μπορούσαν να είναι πιο ειλικρινείς οι αυτοκινητοβιομηχανίες τότε.

  • Soko

    δεν υπάρχει δηλαδή τα παλιότερα μοντέλα καινε λιγότερο ? με βάσει πάντα το ίδιο στυλ οδηγήσει … Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%… ??

  • Soko

    δεν υπάρχει δηλαδή τα παλιότερα μοντέλα καινε λιγότερο ? με βάσει πάντα το ίδιο στυλ οδηγήσει … Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%… ??

  • manowar

    Ειτε γκρουπ ειτε γκρουπο ειτε μιτσουσβησει ολοι ειστε ενα ματσο κοροιδα που νομιζετε οτι ο καταναλωτης δεν τα ξερει αυτα..αυτα ηταν γνωστα απο τοτε που θυμαμαι το εαυτο μου στις καφετεριες..(ρε μλκα μιτσο ποσο γραφει το μπρικι του καφε το αλφα ρομεο σου ρε ;;; 6 λιτρα..τι 6 λιτρα ακακακακακακα…μιτσος:γιατι ρε μλκα η φριτεζα σου το τιεσαη ποσο καιει ;;εμενα εμενα καιει 5μισι λιτρα…ποσο 5μισι;; ακακακακακακακα ρε μλκα σοφοκλη εσενα ο μισουσβησει ποσο καιει ρε αυτο το εκτρωμα με ροδες;;μλκες εμενα οσο και να καιει οσο και εκτρωμα να ειναι θα το εχω 20 χρονια μεχρι τοτε θα εχετε αλαξει 30 αυτοκινητα επιδη ειναι μπουχοσαπιολαδιερες..αυτα ακουω μια ζωη..κοροιδααα ο κοσμακης το ξερει οτι τον δουλευετε αλλα αγοραζει επιδη δεν θελει να παγαινει στην καφετερια με το γαιδουρι ρεεε…

  • manowar

    Ειτε γκρουπ ειτε γκρουπο ειτε μιτσουσβησει ολοι ειστε ενα ματσο κοροιδα που νομιζετε οτι ο καταναλωτης δεν τα ξερει αυτα..αυτα ηταν γνωστα απο τοτε που θυμαμαι το εαυτο μου στις καφετεριες..(ρε μλκα μιτσο ποσο γραφει το μπρικι του καφε το αλφα ρομεο σου ρε ;;; 6 λιτρα..τι 6 λιτρα ακακακακακακα…μιτσος:γιατι ρε μλκα η φριτεζα σου το τιεσαη ποσο καιει ;;εμενα εμενα καιει 5μισι λιτρα…ποσο 5μισι;; ακακακακακακακα ρε μλκα σοφοκλη εσενα ο μισουσβησει ποσο καιει ρε αυτο το εκτρωμα με ροδες;;μλκες εμενα οσο και να καιει οσο και εκτρωμα να ειναι θα το εχω 20 χρονια μεχρι τοτε θα εχετε αλαξει 30 αυτοκινητα επιδη ειναι μπουχοσαπιολαδιερες..αυτα ακουω μια ζωη..κοροιδααα ο κοσμακης το ξερει οτι τον δουλευετε αλλα αγοραζει επιδη δεν θελει να παγαινει στην καφετερια με το γαιδουρι ρεεε…

  • manowar

    Ειτε γκρουπ ειτε γκρουπο ειτε μιτσουσβησει ολοι ειστε ενα ματσο κοροιδα που νομιζετε οτι ο καταναλωτης δεν τα ξερει αυτα..αυτα ηταν γνωστα απο τοτε που θυμαμαι το εαυτο μου στις καφετεριες..(ρε μλκα μιτσο ποσο γραφει το μπρικι του καφε το αλφα ρομεο σου ρε ;;; 6 λιτρα..τι 6 λιτρα ακακακακακακα…μιτσος:γιατι ρε μλκα η φριτεζα σου το τιεσαη ποσο καιει ;;εμενα εμενα καιει 5μισι λιτρα…ποσο 5μισι;; ακακακακακακακα ρε μλκα σοφοκλη εσενα ο μισουσβησει ποσο καιει ρε αυτο το εκτρωμα με ροδες;;μλκες εμενα οσο και να καιει οσο και εκτρωμα να ειναι θα το εχω 20 χρονια μεχρι τοτε θα εχετε αλαξει 30 αυτοκινητα επιδη ειναι μπουχοσαπιολαδιερες..αυτα ακουω μια ζωη..κοροιδααα ο κοσμακης το ξερει οτι τον δουλευετε αλλα αγοραζει επιδη δεν θελει να παγαινει στην καφετερια με το γαιδουρι ρεεε…

  • sotirisb

    Αν βγαζεις χ άλογα δεν έχει διαφορά αν παράγονται από 1400 κυβικά ή από 6000. Το downsizing είναι ουσιαστικά ένας τρόπος να κλέβουν οι κατασκευαστές στις μετρήσεις γιατι εκεί ποτέ δεν αφήνουν το turbo να ανεβάσει πίεση (NEDC). Αν κάποιος διατίθεται να οδηγεί εκτός boost (σαν να ήταν 1400 ατμοσφαιρικό) τότε μπορεί να δει τα ωφελη αλλά κανένας στην πραγματικότητα δε πρόκειται να επιταχύνει στα 50km/h από στάση σε 26sec. Επιπλέον, πόσες κατεστραμμένες μιζες θα αρχίσουμε να βλέπουμε σε λιγα χρόνια λόγω stop/start κάνεις δε ξέρει. Συν όλα τα αποθέματα άνθρακα στις εισαγωγές, βαλβιδες και πιστόνια/κυλινδρους λόγω των egr.

  • παντως εγω ακομα γελαω με εκεινο το 2/100 που ανακοινωνει η mercedes για την Sclass !!!!!!

    • Dimitris

      Ούτε με σβηστή μηχανή