1Εισαγωγή

Μπορεί να μην απολαμβάνει την ίδια κυρίαρχη θέση στην κατηγορία των supermini, όπως το Golf στο C-segment, καθώς οι πωλήσεις του VW Polo στην Ευρώπη είναι πίσω από Fiesta και Clio, δεν παύει όμως να είναι ένα εξίσου σημαντικό προϊόν για την γερμανική εταιρία, ακόμα και τώρα που βρίσκεται στην δύση της καριέρας του.

Η Volkswagen παρουσίασε την πέμπτη γενιά του μοντέλου στην έκθεση της Γενεύης του 2009, και για πρώτη φορά στην ιστορία του πήρε τον τίτλο του “αυτοκινήτου της χρονιάς” στην Ευρώπη το 2010, ενώ κατέκτησε και το World Car of the Year την ίδια χρονιά.

Ως είθισται, η γκάμα της εταιρίας είναι αρκετά πλούσια, από θέμα επιλογών κινητήρων, και στην προκειμένη περίπτωση είχαμε για δοκιμή την BlueGT, έκδοση που γεφυρώνει το χάσμα του Polo με τον 1.000άρη κινητήρα με τα 110 άλογα και του κορυφαίου Polo GT με τα 192. Και χωρίς καλά καλά να το συνειδητοποιείς έρχεται αντιμέτωπο με μια πλειάδα επιλογών, που δημιουργούν μια ξεχωριστή υποκατηγορία στα supermini.

Αυτή που μέσα της μπορούσες να βρεις μέχρι πριν λίγο καιρό την Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir με τα 135 άλογα, ενώ σοβαρό ανταγωνισμό προβάλλουν τα Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Black/Red Edition με 140 άλογα, το Seat Ibiza FR με 150 άλογα, το Mini Cooper με τα 136 άλογα ακόμα και το Suzuki Swift Sport με τα 136 άλογα. Η VW, όμως, με το Polo BlueGT θέλει να “παντρέψει” τις αρετές της sport οδήγησης, με την οικονομία καυσίμου, χάρη στο σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων.

Στα συν

  • Ολοκληρωμένος χαρακτήρας
  • Ροπή κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Άνεση

Στα μείον

  • Μη fun-to-drvive
  • Αίσθηση τιμονιού

2Το αυτοκίνητο

Το Polo BlueGT έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης του 2012, και από στιλιστικής πλευράς, δεν κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα.

Είναι αποτέλεσμα της σχεδιαστικής ομάδας ηγουμένης από τον πρώην επικεφαλής σχεδιασμού του VW Group, Walter de Silva, και ακολουθεί τη κατεύθυνση του VW Scirocco και της προηγούμενης γενιά του Golf. Οι προφυλακτήρες του έχουν αεροδυναμικό σχεδιασμό, που συμβάλλουν στην μείωση της κατανάλωσης, ενώ παράλληλα η επίπεδη διαμόρφωση του πατώματος στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου μειώνει τους στροβιλισμούς και κατά συνέπεια την αεροδυναμική αντίσταση.

test_drive_vw_polo_bluegt_15

Η πίσω αεροτομή περιλαμβάνει πλευρικά σπόιλερ στις κολόνες, σε μαύρο χρώμα, και βελτιώνει με τη σειρά της, την αεροδυναμική. Διαθέτει ακόμα πλαϊνά σπόιλερ και νέο πίσω προφυλακτήρα με διαχύτη, που ενσωματώνει τη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, ενώ τέλος, πατάει σε ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, με το αμάξωμα να βρίσκεται κατά 15 χλστ. χαμηλότερα στο έδαφος.

test_drive_vw_polo_bluegt_14

Το Polo βασίζεται στην PQ25 πλατφόρμα, την οποία μοιράζεται με το Seat Ibiza και το Audi A1, και από πλευράς διαστάσεων έχει μήκος 3.952 χλστ., πλάτος 1.682 χλστ., ύψος 1.454 χλστ. και μεταξόνιο στα 2.470 χλστ.

3Εσωτερικό

Η καμπίνα προέρχεται σχεδόν αυτούσια από τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, διαθέτοντας αρκετά πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο, και ξεχωριστά, για την έκδοση, στοιχεία, που το κάνουν καλαίσθητο με σπορ διάθεση.

Υπάρχει η γνωστή σοβαρή και στιβαρή εικόνα που συναντάς σε όλα τα μοντέλα της εταιρίας, η οποία υποστηρίζεται από τα ποιοτικά υλικά και την πλήρως λειτουργική εργονομία. Οι μικρές λεπτομέρειες που διαφοροποιούν την έκδοση BlueGT εντοπίζονται στα ημι-bucket καθίσματα με επενδύσεις σε συνδυασμό ύφασμα/alcantara, στο σπορ δερμάτινο τιμόνι με το “κομμένο” κάτω μέρος, που αναγράφει GT με μπλε γράμματα.

test_drive_vw_polo_bluegt_44

Η επένδυση της οροφής είναι μαύρη, ενώ στον πίνακα οργάνων, η εκτεταμένη λειτουργικότητα της οθόνης πολλαπλών λειτουργιών σε ενημερώνει, εκτός από το trip computer, και για το πότε κινείσαι με τους 2 κυλίνδρους. Ακόμα, δείχνει την πίεση των ελαστικών, με τα όργανα να προέρχονται από το GTI. Οι piano black επενδύσεις σε συνδυασμό με τα διάφορα χρωμιωμένα φινιρίσματα αναβαθμίζουν αισθητά την εικόνα του supermini της VW, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας όσον αφορά στα υλικά και τη συναρμογή.

test_drive_vw_polo_bluegt_43

Ακόμα και σήμερα παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, με αρκετά καλή θέση οδήγησης, με τον χώρο αποσκευών των 280 λίτρων να συμπληρώνει την πρακτικότητα.

4Κινητήρας

Για την VW το μπλε είναι το “νέο πράσινο”, και μέρος του ονόματος της συγκεκριμένης έκδοσης το οφείλει στην τεχνολογία Bluemotion, που σημαίνει ότι φορά το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Το Polo BlueGT ήταν το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που φόρεσε τον συγκεκριμένο κινητήρα με το οικολογικό προφίλ. Έτσι, κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής υπάρχει ο 1.400άρης (1.395 κ.εκ) TSI κινητήρα (κωδική ονομασία EA211) της εταιρίας στη δυνατότερη έκδοση του. Φαίνεται ότι βρίσκεται στη δύση της καριέρας του, καθώς αργά ή γρήγορα θα αντικατασταθεί με τον ολοκαίνουριο 1.5-λίτρων TSI κινητήρα της VW.

Διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες της μάρκας, πληροί τις προδιαγραφές Euro 6, ενώ χρησιμοποιεί και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT,Active Cylinder Management). Μια σύντομη υπενθύμιση να πω, ότι ο 1.400άρης TSI απενεργοποιεί την τροφοδοσία στους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του, όταν λειτουργεί από τις 1.400 μέχρι 4.000 σ.α.λ. και δεν πατάς βαθιά το πεντάλ του γκαζιού, ο δρόμος δεν είναι έντονα ανηφορικός και όταν το αυτοκίνητο δεν είναι πολύ φορτωμένο, δηλαδή όταν οι ανάγκες για ροπή είναι μέχρι το 30% της συνολικής.

test_drive_vw_polo_bluegt_09

Η έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, και η μετάβαση από την 4-κύλινδρη σε 2-κύλινδρη χρήση, γίνεται εξαιρετικά ομαλά και βελούδινα, χωρίς κανένα κραδασμό. Αν δεν προσέξεις τη σχετική ένδειξη στην οθόνη του πίνακα οργάνων, είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα καταλάβεις την απενεργοποίηση.

O εν λόγω turbo κινητήρας διαθέτει, εκτός των άλλων, άμεσο ψεκασμό, αλουμινένιο μπλοκ, με το συνολικό του βάρος να μην υπερβαίνει τα 115 κιλά. Αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και τα 250 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.500 ως τις 3.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και για τα 0-100 χλμ/ώρα το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι χρειάζεται 7,9 δευτ., με το VBox μας να γράφει 7,7 δευτ. Η τελική ταχύτητα, πάντως, αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα.

Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4,8 λίτρα/100 χλμ., με αυτή που είδαμε στο trip computer μετά από τα 630 χλμ. της δοκιμής να ήταν στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 110 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας στα €107,8

VW Polo BlueGT Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 7,76 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα (με 3η σχέση) 3,11 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα (με 4η σχέση) 5,08 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα (με 5η σχέση) 7,25 δευτ.
Τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,97 μέτρα σε 2,98 δευτ.
Βάρος

5Τιμή

Το VW Polo BlueGT ξεκινάει από τα €18.730 για την 3-θυρη έκδοση του, με τις δύο πόρτες παραπάνω να χρεώνονται €440 και το αυτόματο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να προσθέτει επιπλέον €1.550 στον τελικό λογαριασμό. Δεν είναι το πιο φθηνό, καθώς σε αυτά τα λεφτά “παίζει” το Ford Fiesta ST, το Mini Cooper με τα 136 άλογα με το σαφές πιο sport χαρακτήρα και ποιοτικό εσωτερικό, ενώ το Suzuki Swift Sport είναι αρκετά φθηνότερο και πιο διασκεδαστικό.

6Στον δρόμο

Το Polo είναι σίγουρα ένα πολύ γρήγορο “υποκατάστατο” του GTI, αλλά ποτέ δεν θα το χαρακτήριζα fun-to-drive. Είναι τέτοια η ρύθμιση των αναρτήσεων, που δεν σε προδιαθέτει για παιχνιδιάρικη συμπεριφορά και πλασαρίσματα πριν την είσοδο της στροφής. Αντιθέτως, η πολύ προοδευτική και προβλέψιμη συμπεριφορά του ενδείκνυται για ομαλή και στρωτή οδήγηση, που θα σε κάνει να φτάσεις στον προορισμό σου πολύ πιο γρήγορα και κυρίως χωρίς πολλά δράματα.

Όπως λέει και το όνομα της έκδοσης, είναι ένα ήπιο grand tourer, κάτι που αυτομάτως το κάνει ένα ικανοποιητικό αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές. Αντιμετωπίζει την καθημερινότητα σαν ένα απλό αυτοκίνητο πόλης, διαχειρίζοντας τις αρκετές ανωμαλίες του αστικού δικτύου εξαιρετικά. Η ποιότητα κύλισης του είναι άριστη, και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, απομονώνεσαι από το εξωτερικό περιβάλλον με το που κλείσεις την πόρτα.

test_drive_vw_polo_bluegt_16

Μιλώντας τεχνικά, μην περιμένεις εκπλήξεις, καθώς στον εμπρός άξονα υπάρχει η κλασική συνταγή των γονάτων McPherson, και στον πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Για να τονίσουν, όμως, οι μηχανικοί της VW τον sport χαρακτήρα του μοντέλου, το έχουν εξοπλίσει με ενεργά αμορτισέρ, που η VW τα ονομάζει Sport Select suspension. Με το που πατήσεις το κουμπί Sport στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, και πάνω από την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενεργοποιείς αυτόματα μια ηλεκτρομηχανική βαλβίδα που σκληραίνει την απόσβεση, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο σφιχτό και πιο άμεσο στις αντιδράσεις του.

Επίσης, οι κλίσεις στις στροφές σχεδόν εξαφανίζονται, και η κύλιση γίνεται αρκετά υποφερτά ενοχλητική. Ενδείκνυται, όμως, η ενεργοποίηση τους μόνο όταν έχεις όρεξη για να “επιτεθείς” στην αγαπημένη σου διαδρομή, που διαθέτει συνεχείς κλειστές στροφές ή σε κάποιο επαρχιακό δρόμο με παρατεταμένες καμπές. Παραδόξως το κουμπί επενεργεί μόνο στα αμορτισέρ, καθώς δεν αλλάζει τίποτα στην χαρτογράφηση του κινητήρα, ούτε στην αίσθηση του τιμονιού.

test_drive_vw_polo_bluegt_12

Μιλώντας για το τελευταίο, αυτό διαθέτει ηλεκτρομηχανική κρεμαργιέρα και είναι ίσως το μόνο μελανό σημείο του συνόλου. Δεν υστερεί σε ταχύτητα, αλλά η πληροφόρηση από τον δρόμο, καθώς και η ακρίβεια στις εντολές σου δεν θα το κάνει αξιομνημόνευτο.

Επιλέγοντας διαδρομή με συνεχείς εναλλαγές το Polo BlueGT θα δείξει ότι είναι απλά ένα καλό μικρό “χλιαρό” hatch, και όχι ένα γεμάτο χαρακτήρα μοντέλο, όπως το Suzuki Swift Sport. Ποτέ δεν θα στοιχειώσει τα όνειρα σου, ούτε θα σε ενθουσιάσει με την δυναμική του συμπεριφορά, αλλά η σιγουριά που σου χαρίζει μέσα στην στροφή χάρη στη στιβαρότητα του πλαισίου, είναι αυτή που θα σε ανταμείψει για την επιλογή σου. Εμφανίζει ελεγχόμενη και προοδευτική υποστροφή, ενώ χάρη στο ηλεκτρονικό διαφορικό (η VW ονομάζει το σύστημα XDS), αυτή ελέγχεται εν τη γενέσει της. Όταν υπερβάλεις, όμως, η παρέμβαση -μέσω φρένων- στον εσωτερικό τροχό για να μην σπινιάρει είναι αρκετά τεχνητή και ίσως ενοχλητική. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα σε τρομάζει ποτέ με απότομες αντιδράσεις, τόσο του εμπρός μέρους, όσο κυρίως του πίσω.

test_drive_vw_polo_bluegt_29

Το μεγαλύτερο ατού του μοντέλου είναι ο κινητήρας και ο τρόπος που βγάζει τη δύναμη στον δρόμο. Έχει γεμάτη από χαμηλά ροπή και δείχνει πρόθυμος να λειτουργεί αβίαστα και χωρίς ξεσπάσματα μέχρι σχεδόν τον κόφτη, αποδεικνύοντας με αυτό το τρόπο, τα πολύ καλά του χαρακτηριστικά, που μεταφράζονται σε πολύ καλές επιδόσεις. Ειδικότερα, οι εν κινήσει επιταχύνεις είναι πάρα πολύ καλές, κάτι που συμβάλει και το συγκρατημένο βάρος των 1.210 κιλών του.

Μέσα στην πόλη η λειτουργία του κινητήρα είναι απόλυτα πολιτισμένη, και αν δεν πάει το μάτι σου στην οθόνη ανάμεσα στα όργανα δεν θα καταλάβεις ποτέ την εναλλαγή από 2 στους 4 κυλίνδρους, και τούμπαλιν. Βέβαια, για να ενεργοποιηθεί το συγκεκριμένο σύστημα θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός με την πίεση στο γκάζι, ενώ σε οποιαδήποτε υψομετρική διαφορά ενεργοποιούνται όλοι οι κύλινδροι.

test_drive_vw_polo_bluegt_03

Ο κινητήρας δεν εμφανίζει κάποια ενοχλητική υστέρηση, έχοντας άμεση απόκριση στο γκάζι, ενώ ο ήχος του έχει μια μπάσα χροιά, χωρίς, όμως, να είναι κάτι ιδιαίτερο. Από την άλλη, η πλούσια ροπή του, που την νιώθεις από τις 1.700 σ.α.λ., θα σε κάνει να μην αλλάζεις συχνά ταχύτητες, κάνοντας τις καθημερινές σου μετακινήσεις ξεκούραστες. Μιλώντας για τον λεβιέ, αυτός έχει μεν σφιχτό κούμπωμα, οι διαδρομές του, όμως, είναι ίσως μεγαλύτερες απ’ότι θα ήθελα για ένα “ημι-σπορτ” μοντέλο.

7Συμπέρασμα

Συνοψίζοντας, το Polo BlueGT καταφέρνει να είναι ένα αρκετά γρήγορο αυτοκίνητο, με δυνατό κινητήρα, ο οποίος όμως δεν ζητά πολλά από την τσέπη σου. Είναι αρκετά γρήγορο, καλύπτοντας την ανάγκη σου για “γκάζι”, αρέσκεται στις μεγάλες αποστάσεις, παρά σε ένα ορεινό πέρασμα, χωρίς ωστόσο να δυσανασχετήσει σε αυτό. Είναι ένα κλασικό VW, με ότι συνεπάγεται από αυτό.

  • Petros K

    Ουδέτερο έκδοση του μοντέλου όπως αναφέρεται και στο άρθρο του Test Drive. Έχει κάποιες “σπορ” πινελιές και το GT στο όνομά του δικαιολογείται μόνο λόγω ιπποδύναμης.. Η τιμή επίσης είναι πολύ υψηλή ακόμα και με αυτό τον εξοπλισμό. Την κατανάλωση την περίμενα πιο κοντά στα 5 λίτρα που δίνει η VW παρά στα 7 που γράψατε στην δοκιμή, οπότε το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων θέλει αρκετή εκμάθηση και ελαφρύ πόδι για να δεις κάποια διαφορά!

    • rous

      7 λιτρα/100 για 150 αλογα δεν θεωρω οτι ειναι μεγαλη καταναλωση.

    • VaggD

      Πέφτει στα 6 και ακόμα ποιο κάτω με νορμάλ οδήγηση ειδικά με το 7dsg.
      Αντικειμενικά ο κινητήρας με την καλύτερη σχέση ιπποδύναμης κατανάλωσης.

    • Petros K

      Ισχύει ότι δεν είναι πολλά τα 7 λίτρα/100 για τέτοιο κινητήρα αλλά με το ACT και το Bluemotion την περίμενα πιο κοντά σε αυτά που λέει η VW. Μπορεί να είμαι κάπως υπερβολικός και ουτοπικός αλλά αυτό πιστεύω.

    • Xarhs

      Γραφεις κοντα στο 5. Η θα ακους τι λενε οι καγκουρες που καναν ενα τεστ ντραιβ η θα ακουσεις και καναν αλλον που εχει μια παραπανω εμπειρια. Το 5 ειναι περα για περα εφικτο. Απλα μπηκαν μεσα παταγανε γκαζι γτ δεν εχουν ξαναδει τετοιο κινητηρα σε μινι και γουσταρανε. Ακου τι σου λεω.

    • Basilis Ioannou

      4,7, δυστυχώς εχω σβήσει φωτογραφία..

  • Spider

    Το εν λόγω μοντέλο είναι το μόνο polo που δεν υπέστη facelift, όντως προς κατάργηση. Από τα στοκ της αντιπροσωπείας και μόνο.

    • Basilis Ioannou

      Αυτο που λες ειναι το προηγούμενο BlueGT που είχε 140 άλογα. Δε ξερω αν υπήρχε Ελλάδα, υπήρχε πάντως Ευρώπη και αυτο με τα 150 άλογα ειμαι το 6c με το facelift

  • Neos

    σε αυτα τα λεφτα αν ηθελα γκρουπατο θα πηγαινα στο seat ibiza cupra.
    πιο πολλα αλογα,φουλ εξοπλισμενο,κατα την γνωμη μου πιο ωραιο κ νεανικο κ πανω απο ολα στην ιδια τιμη.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ωραιο νεανικό και ολοκληρωμένο το 3θυρο Polo BlueGT αλλά εγώ θα διάλεγα καλύτερα το Seat Ibiza Cupra ή Ford Fiesta ST ή Opel Corsa OPC είναι πιο σπορ και δυναμικά.

  • giannisb

    τεμπέλης και καθίσματα αυτούσια από golf 4/bora με διαφορετικά υφάσματα………θέλει επειγόντως ανανέωση https://uploads.disquscdn.com/images/0e35be20c3e8f9c7c0ee477168a10abd8d400e6ca08052365b08c8487e3025a8.jpg

    • NSchinas

      Και το στοκ πως θα το ξεφορτωθεί η εταιρεία;

  • Cloudbusted

    στοκ μοντέλο σε αυτή τη τιμή; Ως ποτε θα πιάνει το μάρκετινγκ της “ποιοτικής σε όλα” VW, πραγματικά;

    • Xarhs

      Αυτα ειναι τα λεφτα αμα σ αρεσει αγοραζεις αμα δε σ αρσει πας αλλου.

      Η VW κρινει οτι γι αυτο που προσφερει αυτα ειναι τα λεφτα.

      Τη γνωμη σου πανω στην τιμολογιακη πολιτικη μπορεις να την κανεις αμα εχει καμια δεκαρια χρονια εργασιακη εμπειρια σε αναλογο τομεα και αν εχεις δει απο πρωτο χερι τον ανταγωνισμο.
      Για σενα που εισαι ενας απλος πολιτης αυτα ειναι black box.
      εσυ θα πας μεχρι την αντιπροσωπεια, θα μετρησεις τα φραγκα που εχεις στην τσεπη και θα μπεις να ψωνισεις το καλυτερο value for money για την παρτη σου. Στα ειπα απλα η θες καμια μεταφραση;

    • Cloudbusted

      δεν κατάλαβα μεσιέ, τι νταβατζιλίκι είναι τούτο, θα μου κάνεις εσύ κουμάντο που θεωρώ το αμάξι υπερτιμολογημένο; το θεωρώ ακριβό, με σχεδιασμό ΕΝΝΕΑ ετών στην πλάτη του και ειδικά αυτό που είναι το pre facelift. Τη γνώμη σου λοιπόν πάνω στην γνώμη μου μπορείς να την κάνεις μετά από καμιά δεκαριά χρόνια γνωριμίας μαζί μου και αφού έχω δει από πρώτο χέρι το δικό σου χαρακτήρα.
      Τη γνώμη σου για το αμάξι κράτα την για τη πάρτη σου όπως κρατάω εγώ τη δική μου για μένα. Κι αν δεν κατάλαβες, τρέξε αλλού να μεταφράσεις

    • Xarhs

      Σου πεσε η μαγκια ρε μαζεψε τη.

    • Cloudbusted

      να μάθεις να μιλάς σαν ανθρωπος για να σου απαντάμε αναλόγως, τζάμπα μάγκα

    • Xarhs

      Εσυ να μη λες λαλακιες κατ αρχας ξεκινα απο κει. Μετα και γω θα σου απαντησω σοβαρα. Αλλα μου το παιζεις γνωστικος σε ξενα χωραφια και με τσαντιζεις. Η τιμη ειναι αψογη, το αντιστοιχο fiesta st ειναι πιο ακριβο και η VW ειναι ποιοτικη ναι. Τελος οπως και να το κανεις ειναι ποιοτικη. Αμα εσυ γουσταρεις πλαστικουρα και παραμυθα οτι το fiesta και το καθε fiesta ειναι πιο αξιοπιστο κρατα το για την παρτη σου γιατι οσοι εχουν μυαλο προσβαλλονται. Οπως το Tiguan θα ειναι μια ζωη καλυτερο απο το kadjar και θα εχει και 7 χιλ παραπανω ετσι γινεται και με το Polo. Οσο και να προσπαθεις να κανεις το kadjar για παραδειγμα καλυτερο, δε θα τα καταφερεις. Αυτο το υφος μου τη σπαει. Δεν εχω κανα προβλημα μαζι σου ισα ισα.

    • Cloudbusted

      οντως το Kadjar είναι πολύ καλύτερο του Tiguan αναφορικά με το προσωπικό μου γούστο αλλά ο βασιλιάς είναι το 3008. Χάρηκα που τα είπαμε.

    • Xarhs

      Τι πινεις ρε φιλε; Κουμπια;

    • Cloudbusted

      διπλό ελληνικό σκέτο το πρωί και αμα κάτσει ένα ωραίο merlot το βραδάκι (κατά προτίμηση ποικιλία μαζί με αγιωργίτικο). Άλλες απορίες;

    • george

      Μας εχεις ζαλισει με το tiguan.. To νέο 3008 είναι πολύ καλύτερο και σε ποιότητα και σε εμφάνιση και σε ποιότητα κύλισης και σε οδική συμπεριφορά.. Κάποιο άρθρο για το 3008 αναφέρει: Αυτή τη στιγμή, κανένα ανταγωνιστικό μοντέλο, ούτε τα premium, δεν έχει καλύτερο ταμπλό.. Η ποιότητα και η προσαρμογή είναι πάνω και από τα υψηλά γερμανικά στάνταρ.. Η ποιότητα κύλισης είναι στο ανώτερο επίπεδο της κατηγορίας.. Και προς το τελος αναφερει: Τελικά είμαι σίγουρος ότι η Peugeot έπιασε στον ύπνο τους μεθοδικούς Γερμανούς κατασκευαστές. Περιμένω την αντίδρασή τους http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=559425&catID=23

    • Cloudbusted

      το ταμπλό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι πραγματικά από μόνο του αιτιά αγοράς, ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί στην αυτοκινητοβιομηχανία, ανεξαρτήτως κατηγορίας!

    • Xarhs

      Αμα το μυαλο σου δουλευε λιγο θα καταλαβαινες οτι μονος σου ξεφτιλιζεσαι και θα σου πω γιατι. Βαζεις ενα αρθρο οτι να ναι που εχει την αποψη καποιου κακομοιρη που απο μονο του αυτο ειναι εντελως ανικανο να θεσει τη βαση μιας συζητησης και παραλληλα μιλας για υψηλα στανταρ Γερμανων και παραδεχεσαι οτι οι Γερμανοι ειναι μεθοδικοι και ποιοτικοι. Αρα που καταληγουμε; Οτι οι Γερμανοι βγαζουν υψηλου επιπεδου εσωτερικα κατα γενικη ομολογια και απλα ενας πικραμενος ηρθε να μας πει οτι η πεζο εβγαλε κατι αντιστοιχο. Μπραβο! χαχα!

    • george

      Λοιπόν όλες οι δοκιμές λένε τα καλύτερα για 3008 και Kadjar.. Το 3008 είναι και υποψήφιο για ευρωπαικό αυτοκίνητο της χρονιάς.. Το Tiguan δεν το έβαλαν στην τελική εφτάδα και πολύ καλά έκαναν.. Το carbuyer βγάζει πρώτο το 3008 στο top 10 της κατηγορίας Best medium SUVs και χωρίς καν να έχουν εισαχθεί ακόμα οι δυνατές του εκδόσεις στην αγγλία με τα 165 άλογα βενζίνης και 180 diesel.. 2ο το Kadjar.. 8o το tiguan.. http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended/best-medium-suvs

    • Basilis Ioannou

      Το 6R prefacelift βγήκε με 140 άλογα, όχι στην Ελλάδα. Αυτο ειναι το 6c με τα 150 άλογα. After facelift

    • Αννίβας

      Η vw έχει άριστα πλαστικά-γλυτώνει λεφτά από το τμήμα σχεδιασμού μάλλον και τα ρίχνει εκεί- αλλά από ότι διαπίστωσα με την αξιοπιστία δεν ψωνίζει ούτε από το ίδιο περίπτερο.
      Κάποτε ήταν αξιόπιστα γιατί ήταν και άδεια οπότε τι να χαλάσει.
      Τώρα αν η εταιρία μας έχει καταφέρει να πουλάει το ίδιο αυτοκίνητο με άλλο σήμα και να του κοτσάρει και από 2000 κάθε φορά αυτό είναι μαγκιά της και ανοσία μας.
      Τι να κάνει .
      Το σκάνδαλο της στοίχισε πολύ και πρέπει να βγάλει τα σπασμένα.

  • Philby

    Ένας εξαιρετικός κινητήρας (7,2 λίτρα στα 100 με 0-100 σε 7,7) σε ένα αδιάφορο αυτοκίνητο.

  • ionized

    αρθρο για vw χωρις σχολιο του χαρης ειναι τυροπιτα χωρις τυρι

  • sijune50

    Γενικα δεν περπατησε στις πωλησεις,εχω δει ελαχιστα στο δρομο,φτωχα φωτα σε αυτα τα λεφτα,ουτε λεντ ουτε ξενον,πραγμα που χανει σε εμφανιση.Επισης το μη fun το drive ξενερωμα.

  • ad276

    Καλο ναι αλλα πανακριβο δε.Δεν δικαιολογει τα λεφτα του.Σε αυτα τα λεφτα υπαρχουν παρα πολλες καλυτερες προτασεις.

  • a_f_a

    για εμένα η καλύτερη έκδοση. αρκετή ιπποδύναμη με σχετική οικονομία.
    αν έκανα υπέρβαση και εφτανα τα 20.000 για μικρό αμαξι αυτό θα έπαιρνα. τα κάνει ολα.
    το πρόβλημά του ήταν ότι

    α) ακριβό για κάποιον που ήθελε ενα μεταφορέα (η πλειοψηφία του κόσμου)
    β) ακριβό και ίσως ουδέτερο για νέους που θα θέλαν ενα μινι gt(i)
    γ) “λίγο” για όποιον ήθελε ένα gti όπότε αν είχε τα φράγκα έπαιρνε το κανονικό το gti

  • Mika

    Πολυ καλος κινητηρας, σε ενα αμαξωμα που δειχνει πια την ηλικια του….Και πριν και τωρα με λιγα παραπανω λεφτα παιρνεις το καλο GTI, γι αυτο και δεν πουλησε πολυ! Μην πω οτι με 17200 παιρνεις Ibiza Cupra, το οποιο ειναι εξισουν παλιο,αλλα αναβαθμιστηκε προσφατα κι ειναι αλλου σε επιδοσεις και value for money!

  • Xarhs

    7.2 καταναλωση γραφει αμα το σκιζεις και καλο ειναι να το πειτε στον κοσμο και να μη νομιζουν οτι καθημερινα θα γραφει 7.2.
    Τωρα οι αστειοτητες του αρθρου για fun to drive ναι ξερουμε εσεις οι καγκουρελληνες με τη φορμουλα απο τα pull and bear θελετε φιεστα να στριβετε στην κινηση της χαμοστερνας πατημενοι και το βραδακι να σουλατσαρετε τη γκομενα με το κορακι μαλλι ενιοτε και πλατινε στα κυριλε στεκια του μπουρναζιου. τουβλα.

    • panosalp

      Μπράβο ρε μεγάλε. Αν δεν σκέφτεται κάποιος σαν εσένα είναι καγκουροέλληνας. .

  • Basilis Antzas

    εγω που ειμαι κατοχος κατι παραπανω ξερω..ο κινητηρας ειναι εξαιρετικος και τραβαει απο πολυ χαμηλα..μεση καταναλωση ειναι τα 7..με ελαφρυ ποδι πασ ανετα 6 και με πολυ βαρυ δεν ξεπερνας τα 9..το οτι ειναι στιβαρο και σταθερο σε μαι στροφη οντασ ταυτοχρονα ουδετερο δεν το βρισκω καθολου κακο γιατι το αμαξι εχει κανταρια προσφυσης..το τιμονι οντως ειναι γρηγορο μεν αλλα μετριο δε σε πληροφορηση…πολυ πιο ομορφο και ποιοτικο απο κατι φιεστα στ τουλαχιστον στο εσωτερικο( το εξωτερικο ειναι αποψη του καθενος) και με καταναλωση που κανενασ ανταγωνιστησ δεν βλεπει στα πιο τρελα του ονειρα..επισησ το αμαξι εχει 30 ιππουσ λιγοτερουσ απο φιεστα στ και σχεδον μηδαμηνεσ διαφορεσ στισ επιδοσεισ(δοκιμη πιστα μεγαρων δειτε).οσον αφορα τελικη παει ανετα και 230 διοτι το εχω κανει αυτοπροσωπωσ.τελοσ δεν θεωρω καθολου οτι το σεατ κουπρα ειναι ομορφο..ισα ισα πολυ πιο καγκουρικο ειναι

    • Xarhs

      Συμφωνω απολυτα. Αλλα να θυμασαι και γι αυτους που κραζουν ενα ρητο που λεει ο σοφος λαος: Οσα δε φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Και εγω την εκραξα την Vw με το Diesel gate τοτε αλλα αλλες εταιρειες αποδειχτηκανε ποιο σκαρτες,ναι θα παω σε αγορα του Polo ανετα,και αυτοι που συνεχιζουν το κραξιμο απλα ζηλευουν που δεν θα διαθεσουν ποτε πανω απο 11.000 ευρω για αγορα αυτο, εχω καταλαβει.

    • Xarhs

      Εχεις δικιο αλλα δε θελω να τοποθετηθω ετσι γτ σεβομαι το τι μπορει να δωσει ο καθενας για ενα αυτοκινητο αλλα πραγματικα εκει καταληγω και εγω. Ειναι τρελα φιλε, σε τρελαινουν δεν τους πιανεις πουθενα.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Και εγώ σέβομαι αυτόν που δίνει έστω και 9000 για ενα μικρό χιλίων κιβυκων αλλά δεν γουστάρω να κράζουν ένα μοντέλο μιας εταιρείας όπως το πόλο γιατί έχει αυτή την τιμή,για να την έβαλαν ξέραν δεν είναι μαλακες,πούλησε αρκετά κομμάτια και θα συνεχίζει να πουλάει και όπως είπα σε μια συζήτηση παλαιά θα κάνει θραύση με τον 1.5,φθανω και σε εμένα δεν μπορώ να πάρω το 1.4,θα μπορέσω όμως το 1.2 χωρίς να βρω ελάττωμα για κάτι που δεν μπορώ να αγοράσω.

    • Xarhs

      Ε ναι αμα εισαι καραγκιοζεις και πηζεις στα κομπλεξ αυτα λες τι να τους κανεις.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Εννοείς αν έχεις να κάνεις με καραγκιόζηδες;

    • Xarhs

      Εννοω αμα ο αλλος ειναι κομπλεξικος θα μπαινει να κραζεις τι ψαχνεις να βρεις; Ο νορμαλ ανθρωπος παιρνει οτι μπορει και ειναι σεβαστο αλλα δεν ψαχνει ψεγαδια σε οτιδηποτε καλυτερο.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Θελω να ρωτησω για αυτο το μοντελο κυριε Βασιλη,εγω δεν ξεπερνω ποτε την ταχυτητα των 110-120 χιλιονετρων ,θελω το αυτοκινητο να μην ξεπερναει τα 6 με 7 λιτρα,σε αυτο το κινητηρα τον 1.4 150 αλογα ειναι εφικτο?η καλυτερα να παρω τον 1.2 της Toyota?.

    • Basilis Antzas

      φιλε παναγιωτη ειναι εφικτοτατη αυτη η τιμη κινουμενος με 110-120 χιλιομετρα..και θα το διαπιστωσεισ βλεποντασ τη στιγμιαια βεβαια καταναλωση οχι απαραιτητα τη μεση διοτι αν εχεισ κινη8ει προηγουμενωσ σε πολη η εχεισ πατησει λιγο γκαζι παραπανω ειναι λογικο να ειναι λιγο πιο πανω..αλλα σε διαβεβαιω οτι μπορεις κινουμενοσ ειδικα με αυτη την ταχυτητα να ταξιδεψεισ οικονομικοτατα..

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Ποιο πολυ ειμαι στην πολη ηθελα να διευκρινισω πριν,και σπανια αττικη οδος η εθνικη οδος αλλα ρωταω εναν ιδιοκτητη οπως εσας παρα να βασιστω σε διαφημισεις,παραμενει και παλι στα 7 λιτρα?

    • Basilis Antzas

      εξαρταται το ειδοσ οδηγησησ..αν εισαι συγκρατημενοσ ναι βλεπεις ευκολα 7 και κατω..εγω με παρα πολυ συκγρατημενη οδηγηση εχω δει και 5-5.5 μια δυο φορεσ που δεν ειχα καθολου βενζινη..αν απο την αλλη βυθιζεισ αρκετα το δεξι σου ποδι και ανεβαζεισ πολλεσ στροφεσ θα δεισ και 9-10( 10.5 ειναι το μαξ που εχω δει το οποιο για γρηγορη οδηγηση δεν ειναι καθολου κακο νουμερο..μια μεση λοιπον καταναλωση ειναι γυρω στα 7 λιτρα με κανονικουσ ρυθμουσ οδηγησησ μεσα στην πολη

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Ευχαριστώ για τις απαντήσεις και τον χρόνο που διαθέτεισες

    • Xarhs

      Παναγιωτη να σου πω κι εγω κατι. Ειχα το 1.2 TSI με τα 105 αλογα. Με 17αρα ζαντα που οσο να ναι το βαραινει το αμαξι και πειραζει λιγακι την καταναλωση. Μεση καταναλωση ειχα κοντα στα 6 γιατι κινουμαι παρα πολυ στην πολυ και σε κινηση. Εθνικη εβλεπα απο 2.9 (ειναι περα για περα αληθινο) μεχρι 5.5 και πολη απο 4.5 μεχρι 7.5 με πολυ κινηση. Οταν τα παντα ειναι ακινητοποιημενα ανεβαινει προφανως αλλα μιλαω για περιπτωσεις πρωτη, νεκρα, πρωτη, νεκρα, 3 λεπτα σταση ξανα πρωτη και ξανα σταση 3 λεπτα. Αυτο λιγο δυσκολο να το πετυχεις.
      Πρεπει να μαθεις να οδηγας το αμαξι σωστα με ομαλες επιταχυνσεις και χωρις ξερογκαζιες. Ειναι καλο να οδηγας κοντα στις 1100 στροφες γι αυτο το μοτερ εκει παιζει η χαμηλοτερη καταναλωση. Το αντιστοιχο bluemotion με το ACT νομιζω ακομα πιο ανετα θα δεις τετοια νουμερα.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Είμαι επαγγελματίας οδηγός και συνηθισμένος εδώ και πολλά χρόνια και ην κρίση στην αρχή με ανάγκασε να δώσω ένα opel corca 1.4 euro 4 αγορασμένο καινούργιο από αντιπροσωπεία και το είχα έως τα 26.000 χιλιόμετρα,με αυτό έπαιζα 7 πόλη και εκτός ίσως 4.Ο λόγος που ρώτησα κυρίως είναι να μην την πατήσω αν επιλέξω σύγχρονο κινητήρα και πληρώνω παραπάνω κόστος σε καύσιμα,με βάση τα λεγόμενα σου θα καλύπτω απο τον 1.2 tsi.

    • Xarhs

      Ναι θα εισαι μια χαρα. Παραλληλα μπορεις να ρωτησεις καποιον που να εχει εμπειρια και απο τον ανταγωνισμο και να σου πει αντιστοιχα για την toyota η οποια αλλη μαρκα. Εγω δεν μπορω να σου πω για το yaris ας πουμε. Δεν εχω ακουσει τα καλυτερα απο θεμα καταναλωσης και επιδοσεων αλλα δεν το οδηγαω καθε μερα οποτε δε θα βιαστω να μιλησω μιας και βλεπω το ψαχνεις σοβαρα. Επιδοσεις πας 1.2 TSI χωρις πολλα πολλα. Καταναλωση το τσεκαρεις και με αλλους που οι ιδιοι να το εχουν το αμαξι αλλα και παλι πιστευω 1.2 TSI.
      Μπορω να σου πω επισης για θεμα επιδοσεων οτι ο αντιστοιχος ecoboost της Ford ειναι πισω σε σχεση με τον TSI. Εχω κανει 3 τεστ ντραιβ απο καθαρη περιεργεια και απλα δε συγκρινονται. Καλη αναζητηση οτι κι αν επιλεξεις.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Ευχαριστω για τον χρονο και για τις απαντησεις που διαθετεισες για εμενα, και να εισαι καλα.

    • Xarhs

      :)

  • Basilis Ioannou

    Το εχω δυο χρονια. Πρώτα απο όλα μη το συγκρίνετε με το swift sport, το εχω φάει παντού (μετα τα 100 το Suzuki πεθαίνει).
    Η κατανάλωση άνετα φτανει στα 5 λίτρα, δε βρίσκω τη φωτογραφία με 4,7 μέση που το εχω παει. Ειδικά σε εθνικό με 120 και 6η η κατανάλωση φτανει στα 4 λίτρα…
    Η τελική δεν ειναι 210 που λέει στο άρθρο, ειναι περιορισμένη στα 220 (222), δε φτανει σε κόφτη το αυτοκινητο. Πιστεύω ειναι στα 240-250
    Επιτάχυνση δε το εχω μετρήσει ποτέ, ούτε ιπποδύναμη σε τροχό
    Δεν εχω δοκιμάσει να στρίψω με απενεργοποιημένο το traction control αλλα με λίγη προσπάθεια μπορείς να το κανεις να γλιστρήσει. Το διαφορικό κανει πολυ καλή δουλειά σε στροφές και πρέπει να πιέσεις πολυ για να γλιστρήσει (understeer)
    Εσωτερικά ειναι φανταστικό, πολυ καλή ποιότητα στα πάντα και τα καθίσματα πολυ άνετα (διαφορετικά απο τις άλλες εκδόσεις polo, εχω μπει σε όλες)
    Τα λεφτά του δικαιολογούνται στο μέγιστο, πολυ γρήγορο και άνετο αυτοκινητο, συνδυάζει άριστα οικονομία και σπορ χαρακτήρα. ειδικά οταν η βενζίνη ειναι στο 1,5 ευρώ