[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

BMW M6 Gran Coupe

Ωραίο πράγμα η ταχύτητα. Εθιστικό, διεγερτικό. Επίσης, πρακτικά άχρηστο στην καθημερινότητα. Τα όρια που υπάρχουν στους ανά τον κόσμο δρόμους (με εξαίρεση κάποιες Autobahn) καθιστούν εγκληματική πράξη την άνοδο της βελόνας στο ταχύμετρο πάνω από την ένδειξη “140”, αφήνοντας στους petrolheads δυο επιλογές: την ενοικίαση αεροδιαδρόμου (κομμάτι δύσκολο) και την παρανομία (πιο εύκολο, αλλά αντενδείκνυται).

Παρόλα αυτά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και αρκετές δεκαετίες προσφέρουν αυτοκίνητα πόλης και οικογενειακά που κάνουν πλάκα στους νομοθέτες, ενώ τα supercars -και εσχάτως τα hypercars- μπορούν να κοντράρουν στα ίσα μαχητικά αεροσκάφη (μέχρι ενός σημείου, μην εξάπτεσαι). Όλα εις το όνομα της τεχνολογικής βιτρίνας, του ανταγωνισμού και της ευγενούς άμιλλας/dick measuring -που λένε και στα καφενεία- μεταξύ των κατασκευαστών.

Πέρα από τις εδραιωμένες δυνάμεις, υπάρχουν κάποιες γωνιές του πλανήτη που θέλουν να μπουν στον χάρτη των χλμ/ώρα, δίχως να χρειάζεται να στήνονται στο φανάρι με τον Flash ή να πετάνε το βιβλίο Guinness στην ανακύκλωση κάθε τρεις και λίγο. Για αυτό είμαστε εμείς εδώ, για να δώσουμε βήμα σε κάθε φιλότιμη προσπάθεια από όπου κι αν προέρχεται.

Οι επιδόσεις που θα διαβάσεις είναι ένα μείγμα επικυρωμένων ρεκόρ και εργοστασιακών μετρήσεων. Το ξέρω, δυο μέτρα και δυο σταθμά, αλλά κάποια από τα αυτοκίνητα που εμφανίζονται είναι δύσκολο να τα βρει και να τα δοκιμάσει κανείς. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, όμως. Οι μεγαλύτερες παπάτζες των εργοστασίων αφορούν καταναλώσεις και ρύπους, στις μετρήσεις επιτάχυνσης και τελικής είναι συνήθως κύριοι. A, και μιλάμε για εργοστασιακά αυτοκίνητα παραγωγής.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ινδία” ]

Ινδία: 178 χλμ/ώρα (Mahindra XUV500)

mahindra-xuv-500-orange-front

Ξεκίνημα με κάτι συνηθισμένο. Το SUV της Mahindra κλέβει εκκλησίες, αν αναλογιστείς ότι έχει να ανταγωνιστεί Tata Nano και rebadged Suzuki Alto 15ετίας (λέγε με Maruti).

Τα 142 άλογα από τον mHawk (ψαρωτικό;) πετρελαιοκινητήρα των 2.2 λίτρων είναι αρκετά για να το στέψουν Κing of the Hill της πιο πυκνοκατοικημένης χώρας στον κόσμο. Λαμβάνοντας υπόψη και τα απίστευτα μποτιλιαρισμάτα στους δρόμους της Ινδίας, δεν είναι απίθανο τα σχεδόν 180 χιλιόμετρα που επιτυγχάνει το XUV να φαντάζουν με Mach1 στους περίοικους της Βομβάης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ρωσία” ]

Ρωσία: 206 χλμ/ώρα (Lada Kalina NFR)

lada-kalina-grey-nfr-front-side

Σοβαρεύει απότομα το πράγμα, καθώς η Mother Russia σπάει άνετα το φράγμα των 200. Το πεντάθυρο αγρίμι της φώτο, είναι αυτή τη στιγμή το πιο γρήγορο αυτοκίνητο ολόκληρης της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης και με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο.

Πέρα από τον χαβαλέ, το Kalina NFR το θέλαμε στην Ελλάδα. Πεντάπορτο με δυναμική σχεδίαση, ol’ school πολύστροφο (εντάξει, μη φανταστείς Β16Α) ατμοσφαιρικό 1.600αρη 135 ίππων, στήσιμο-κούτσουρο μόνο για στροφιλίκι και η “σκυλίσια” αξιοπιστία των Lada για γαρνιτούρα. Καθόλου δεν μας χάλαγε.

[/nextpage]

[nextpage title=”Μαλαισία” ]

Μαλαισία: 227 χλμ/ώρα (Proton Perdana)

proton-perdana-black-front-side

Την Μαλαισία την ξέρουμε για το GP της F1 (το οποίο κουνάει μαντήλι από του χρόνου) και για τον ανυπέρβλητο Alex Yoong.

Η πρωτεύουσα της υγρασίας, ωστόσο, βγάζει και αυτοκίνητα. Το Perdana είναι η σπορ πρόταση της Proton, μιας εταιρίας που δεν γεμίζει μάτι και αυτί, αλλά έχει υπό την αιγίδα της την Lotus (τί έχουν περάσει οι Άγγλοι). Κάτω από το, ομολογουμένως όμορφο, αμάξωμα του μαλαισιανού μεσαίου δεν θα βρεις γονίδια Elise ή Evora, όμως το πάτωμα και τα μοτέρ της προηγούμενης γενιάς του Honda Accord (της Βορειοαμερικανικής βερσιόν) κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους.

Το Perdana λογίζεται τόσο exclusive και πολυτελές στη Μαλαισία, που μόνο δημόσιοι υπάλληλοι και κυβερνητικοί αξιωματούχοι μπορούν να το παραγγείλουν.

[/nextpage]

[nextpage title=”Μεξικό” ]

Μεξικό: 240 χλμ/ώρα (Μastretta MXT)

2011-mastretta-mxt-coupe-rear-view

Μέχρι να σηκώσει φράχτες, να επιβάλλει εμπάργκο, να κλείσει σε γυάλα ή να στείλει στο διάστημα το Μεξικό ο Ντόναλντ Τραμπ, προλαβαίνουμε να χαρούμε το ΜΧΤ.

Με ονομασία που παραπέμπει σε electro-pop συγκρότημα των 90’s το Mastretta είναι το καμάρι των Μεξικανών στο αυτοκινητικό στερέωμα, αμέσως μετά τον Sergio Perez. Ο τουρμπισμένος 2λιτρος Duratec της Ford αποδίδει 250 ίππους και δεν δυσκολεύεται να στείλει τα 930 κιλά του ΜΧΤ στα 240 χλμ/ώρα, να κάνουν το 0-100 σε 4.9” και να πάρουν τις στροφές με 1,1 G.

[/nextpage]

[nextpage title=”Αυστρία” ]

Αυστρία: 243 χλμ/ώρα (KTM X-Bow R)

ktm-xbow-gt-blue-front

Στην προκειμένη περίπτωση, κυριολεκτικά δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Η KTM είναι η μοναδική εταιρία που παράγει αυτοκίνητα με αυστριακή σημαία, καθώς η Magna-Steyr κατασκευάζει μεν δεκάδες μοντέλα αλλά για λογαριασμό τρίτων.

Η απάντηση στα Ariel Atom και BAC Mono, το X-Bow R, δεν έχει ως προτεραιότητα την ταχύτητα στις ευθείες, αλλά δεν τη λησμονεί κιόλας. Σχεδόν 250 χλμ/ώρα από το μοτέρ του Audi S3 και με το μισό σασί έκθετο από αεροδυναμική (το προαιρετικό παρμπρίζ δεν βελτιώνει ιδιαίτερα την κατάσταση) δεν τα λες άσχημα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τσεχία” ]

Τσεχία: 250 χλμ/ώρα (Skoda Suberb 2.0 4×4 TSI)

superb-rear-34

Ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κανείς για τον πραγματικό κόσμο, ανεξαρτήτου κατηγορίας. Και αρκούντως γρήγορο. Για την ακρίβεια, όσο γρήγορο μπορεί να χρειαστεί το 90% της αγοράς. Τα 280 άλογα του 2λιτρου ΤSI δίνουν φτερά στη μεγάλη μπερλίνα της Skoda, η οποία χρειάζεται και κόφτη στα 250 χλμ/ώρα για να χαλιναγωγηθεί. Το 4Motion εγγυάται πως θα μπορείς να τα βλέπεις στις περισσότερες των επιφανειών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Βέλγιο” ]

Βέλγιο: 300 χλμ/ώρα (Gillet Vertigo 5)

2008 Gillet Vertigo .5 top car rating and specifications

Βέλγιο και ταχύτητα δεν λες ότι έχουν και κουμπαριά. Υπάρχει ο Thierry Neuville, αλλά τα αμαρτήματα και τα συντρίμμια που άφηνε πίσω του ο Francois Duval στις ειδικές του WRC είναι νωπά ακόμα (ο Freddy Loix κερδίζει την αναφορά ως team mate του Tommi Makinen).

Σε επίπεδο κατασκευαστών το επίπεδο περιορίζεται σε έναν, αλλά λέoντα. Ο Antony Gillet δημιούργησε το Vertigo για να προσφέρει το “εναλλακτικό” σε συνδυασμό με το “γρήγορο”. Στο δεύτερο μέρος βοηθάει ο 4,2 V8 που ετοίμασε η Ferrari για τη Maserati και συναντούσαμε μέχρι πρότινος κάτω από το καπό της 4200 GT και της Quattroporte.

Από την “Τετράπορτη” είναι δανεισμένα και τα πλαϊνά βράγχια, ένα εκ των οποίων ξεστράτισε και βρέθηκε στην πόρτα. Το Vertigo είναι από τα πιο σπάνια μοντέλα που κυκλοφορούν (από τα ασχημότερα) με την τιμή να κατέχει σημαντικό μερίδιο στη διάκριση αυτή. Στα 280.000 ευρώ που ζητάει το βελγικό εργοστάσιο, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε μια εκ των Ferrari 488 GTB, Lamborghini Huracan, McLaren 570S ή Porsche 911 GT3 RS και να σου μείνουν ρέστα για ένα αυτοκίνητο ακόμα. Αλλά είπαμε. Πληρώνεις το “εναλλακτικό”.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κίνα” ]

Κίνα: 313 χλμ/ώρα (ΝextEV ΝΙΟ ΕP9)

03-nio-ep9

Μη γελάς, η Κίνα έφτιαξε αυτοκίνητο που ξεπερνάει τα 300 χλμ/ώρα. Και δεν πρόκειται για αντιγραφή Ferrari ή Porsche που σηκώνει δικαστήρια. Για να είμαστε ακριβείς, πρόκειται για το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον πλανήτη, επικυρωμένο από τα KEΠ του Nurburgring και με σφραγίδα ένα 7.05.120. Αυτά τα ολίγα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Νότιος Κορέα” ]

Νότιος Κορέα: 315 χλμ/ώρα (Οullim Spirra EX)

oullim-spirra-orange-rear-v6

Tο Ssangyong Actyon το ξέρεις, φαντάζομαι. Αν όχι, εμπλούτισε τα μάτια σου.

ssangyong-actyon-i-2-%d0%ba%d0%be%d0%bf%d0%b8%d1%8f

To χέρι που φιλοτέχνησε αυτό το έργο τέχνης, είναι υπεύθυνο για την εμφάνιση του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στην Ασία (στην ισοβαθμία). Ο 3.8 V6 της Hyundai παρέα με δυο τούρμπο δίνει ζωή σε 500 άλογα και επιτυγχάνει ένα 0-100 της τάξης των 3.5”. Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως βάζει τους Κορεάτες στο ίδιο τραπέζι με τους Ιάπωνες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ιαπωνία” ]

Ιαπωνία: 315 χλμ/ώρα (Νissan GT-R Nismo)

150220_-_nissan_gtr_nismo_-_0481-edit

Oι οποίοι Ιάπωνες έχουν τον Godzilla να καθαρίζει για την Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Πολλοί περίμεναν το νέο NSX να σπάσει ή έστω να ισοφαρίσει το ρεκόρ του, αλλά το Honda αρκείται στα 307 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ολλανδία” ]

Ολλανδία: 323 χλμ/ώρα (Spyker C8 Preliator)

spyker-preliator

Ολλανδία = μπουρ… χώροι συναισθηματικής αποσυμπίεσης, ναρκωτ… εκχυλίσματα ευφορίας, άντε και καμιά μπάλα όταν βγάζουν φουρνιά ταλέντων. Από αυτοκινούμενα υπάρχουν τα φορτηγά και τα λεωφορεία της DAF, αλλά και τα Donkervoort (τα οποία, για να λέμε την πάσα αλήθεια, ήταν track focused πολύ πριν γίνουν μόδα τα Atom, X-Bow κλπ. Δες το D8 GTO).

Και μετά ήρθε η Spyker. Η εταιρεία που φτιάχνει, ίσως, τα πιο ξεχωριστά και ιδιαίτερα εσωτερικά παγκοσμίως. Θαύμασε:

thumb_dsc02095_1024

Με τέτοια εμφάνιση μέσα-έξω λίγο θα σε ενδιέφερε αν το Preliator (και τέτοιο όνομα) συνέλεγε σφαλιάρες από Type-R και Focus RS. Οι Ολλανδοί, ωστόσο, φρόντισαν να προικίσουν με τα ανάλογα προσόντα την ναυαρχίδα τους. Όπου “προσόντα”, τοποθετούμε τον V8 4.2 λίτρων του Audi R8 αγκαζέ με δυο τούρμπο και τον πηγαίνουμε στα 525 άλογα (τα οποία γίνονται και 600, κατόπιν παραγγελίας).

[/nextpage]

[nextpage title=”Ισπανία” ]

Iσπανία: 325 χλμ/ώρα (Tramontana)

tramontana-r-black-front-side

Έχεις τη δυνατότητα και την ευτυχία να μπορείς να δουλέψεις με τον ατμοσφαιρικό V10 της Lamborghini και τον διτούρμπινο V12 5.5 της Mercedes. Επειδή μεγάλωσες στην αλητεία, τσιγκλάς τον δεύτερο και τον στέλνεις στις παρυφές των 1.000 αλόγων (900 για την ακρίβεια). Χρησιμοποιείς ανθρακονημάτινη μπανιέρα και πηγή έμπνευσης σου είναι τα μονοθέσια της Formula 1. Kai του δίνεις την εμφάνιση που βλέπουμε.

Η ισπανική εταιρεία υποστηρίζει πως με αγωνιστικά ελαστικά, το μοντέλο της μπορεί να γυρίσει στο circuit της Βαρκελώνης μόλις 3” αργότερα από ότι ένα μονοθέσιο του GP2, περνάει τις γρήγορες καμπές με μια πλευρική επιτάχυνση που ξεπερνά τα 1, 4 G και πολλά ακόμα πομπώδη.

Όπως και να χει, χίλιες φορές ένα Seat Leon Cupra 290. Στημένο, πρακτικό και με πορτοκαλί ζάντες. Μια χαρά είναι και τα ηλεκτρονικά περιορισμένα 250 χλμ/ώρα (κοντά στα 265 απελευθερωμένο)

kj_leon_f

[/nextpage]

[nextpage title=”Αυστραλία” ]

Αυστραλία: 329 χλμ/ώρα (Holden HSV GTS)

hsv-gts-green-front-side

The plunder from down under. Από όσα αυτοκίνητα είδες (και έχεις ακόμα μπροστά σου) στη λίστα, το αυστραλιανό muscle car, το Lada Kalina NFR και το Spyker Preliator είναι το ιδανικό γκαράζ για εμένα (μπορεί και να με πήραν οι αναθυμιάσεις από την Ολλανδία).

Η Holden γενικά δεν διάγει τον καλύτερο βίο, καθώς το μέλλον της εταιρίας είναι μετέωρο. Στο πλαίσιο του οικονομικού ξεσκαρταρίσματος που κάνει η GM, οι Αυστραλοί δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν την πορεία της Pontiac και της Oldsmobile. Οπότε, προλαβαίνουμε – δεν προλαβαίνουμε να φέρουμε την τετράθυρη Corvette ZR1. Με το τελωνείο κάπως θα τα βολέψουμε…

[/nextpage]

[nextpage title=”Κροατία” ]

Κροατία: 355 χλμ/ώρα (Rimac One)

rimac-one

Τα τελευταία χρόνια πραγματικά δεν ξέρεις από πού θα σου έρθει ένα νέο supercar. Οι Κροάτες έκαναν το βήμα παραπάνω και παρουσίασαν ένα αυτοκίνητο που ενδέχεται να αντικατοπρίζει το εγγύς μέλλον της αυτοκίνησης.

Το Rimac One είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αποδίδει 1.088 άλογα και 160 κιλά ροπής, στο 0-100 ζορίζεται για 2,6”, στο 0-300 για 14,2” και η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 355 χλμ/ώρα προκειμένου να μην κλατάρουν οι μπαταρίες του.

Σε αντίθεση με κάποιες χώρες που επικροτούν την ιδιωτική πρωτοβουλία με λουκέτα, η Rimac έχει τη βοήθεια της κυβέρνησης και η ανάπτυξη αποτυπώνεται στα drag strips.

[/nextpage]

[nextpage title=”Αγγλία” ]

Ηνωμένο Βασίλειο: 362 χλμ/ώρα (Noble M600)

noble-m600-orange-side-corner

Με μεγάλη μου χαρά σου ανακοινώνω ότι από μια χώρα που έχει McLaren, Bentley, Aston Martin και Jaguar, το στέμμα δεν πηγαίνει σε καμιά από αυτές.

Κύριος υπαίτιος το αγνά βάρβαρο Noble M600 (και το τέλος παραγωγής της P1). 362 χλμ/ώρα είναι πάρα πολλά για οποιοδήποτε supercar. Πόσο μάλλον για κάποιο που μέχρι πριν 2 χρόνια μπορούσες να το παραγγείλεις χωρίς ABS. Βy the way, αυτό και τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι τα μόνα ηλεκτρονικά βοηθήματα που συναντάς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ιταλία” ]

Ιταλία: 372 χλμ/ώρα (Pagani Huayra 730S)

paganisale07

Ιταλία και δεν είναι Ferrari η κορυφή; Πωτς γκέγκεν ατό;

Η εξήγηση είναι πολύ απλή. Η διαθεσιμότητα της LaFerrari εξαντλήθηκε, αλλά ούτως ή άλλως δεν είχαμε επίσημα νούμερα για την τελική της. Το Μαρανέλο ανακοινώνει “πολύ πάνω από 350 χλμ/ώρα”, χωρίς να γνωρίζουμε πόσο “πάνω” φτάνει. Η F12tdf λέγεται ότι διαλύει το φράγμα των 340 και πλησιάζει τα 360, δίχως πάλι να είμαστε σίγουροι.

Οπότε έρχεται ένα αυτοκίνητο αργεντίνικης έμπνευσης και γερμανικής καρδιάς να κρατήσει τη σημαία των Ιταλών ψηλά. Σουρεάλ και ειρωνικό, αν σκεφτείς ότι η εταιρία που παρέχει τον διτούρμπινο V12 των 730 ίππων είναι η ίδια που έχει κάνει θρύψαλα τα όνειρα και τις ελπίδες των tifosi στη Formula 1.

[/nextpage]

[nextpage title=”Δανία” ]

Δανία: 375 χλμ/ώρα (Zenvo ST1)

zenvo-st1_100457712_l

Τί λέγαμε ότι όλοι φτιάχνουν supercars (ενίοτε και hypercars); To Zenvo ST1 έρχεται μαζί με το τυρί γκούντα και αφήνει πίσω του τα περισσότερα αυτοκίνητα που το κοντράρουν. Όταν δεν πιάνει φωτιά, δηλαδή.

Ο -παρά 200 κυβικά- 7λιτρος V8 έχει ένα ευμέγεθες τούρμπο να στέλνει την ιπποδύναμη στη στρατόσφαιρα (1.086 άτια), αλλά επειδή 7.000 κυβικά μπορεί να υποφέρουν από κούφια σημεία ροπής, υπάρχει και ένας κομπρέσορας να καλύπτει το lag στις χαμηλές στροφές.

[/nextpage]

[nextpage title=”Γερμανία” ]

Γερμανία: 378 χλμ/ώρα (RUF RTR)

ruf-rtr-blue-rear-991

Εφόσον μιλάμε για Μουντιάλ ΚΑΙ για τελική ταχύτητα, δεν υπήρχε περίπτωση οι φίλοι μας οι Γερμανοί να μη φτάσουν μέχρι τα ημιτελικά. Εξάλλου, είναι οι μόνοι που επιτρέπουν το γκάζι δίχως όριο σε δημόσιο δρόμο. Έστω και για λίγο καιρό ακόμα.

Αναμενόμενα, τα περισσότερα γρήγορα μοντέλα της χώρας ξεπερνούν με άνεση των σκόπελο των 300 χλμ/ώρα. Τα κορυφαία BMW, Audi και Mercedes δεν έχουν πρόβλημα (κατόπιν αφαίρεσης του κόφτη των 250), η Porsche εξυπακούεται, όμως την πρωτιά έρχεται να πάρει ο μεροκαματιάρης ιδιώτης.

Το Gumpert Apollo σταματάει στα 359, ενώ το επερχόμενο Arrow θα έχει το νου του περισσότερο στα ρεκόρ πίστας σταματώντας στα 353, ελέω αεροδυναμικής. Τη λύση δίνει το πιο εμβληματικό αυτοκίνητο της χώρας (ίσως και της αυτοκίνησης): η 911.

Η RUF εδώ και 4 δεκαετίες παίρνει τα μοντέλα της Porsche και τα μετατρέπει σε αντιαεροπορικά. Κάπως έτσι, το μοτέρ της 991 Turbo πηγαίνει στα 802 άλογα και η τελική στα 355 χλμ/ώρα. Αυτά για τη στριφτερή έκδοση με τα φαρδιά μετατρόχια, την τεράστια αεροτομή και το wide-body kit. Ο Γερμανός κατασκευαστής, ωστόσο, προσφέρει μια ιδιαίτερη πρόταση για τους μερακλήδες.

Με τη χρήση στενότερου αμαξώματος, ηπιότερων αεροδυναμικών βοηθημάτων, διαφορετικών ζαντών και τελικού γραναζώματος η τελική ανεβαίνει στα απίστευτα 378 χλμ/ώρα. Μέσω χειροκίνητου κιβωτίου και πίσω κίνησης. Βοήθειά μας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Σουηδία” ]

Σουηδία: 410 χλμ/ώρα (Koenigsegg Regera)

koenigsegg-regera-price-1

Ας κάτσουμε να αναλογιστούμε λίγο τί μας ερχόταν στο μυαλό όταν ακούγαμε “Σουηδία” μέχρι πριν λίγα χρόνια. Volvo και Saab εννοείται, ΙΚΕΑ, Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς, Ούλοφ Πάλμε, πρότυπο εθνικό σύστημα υγείας (το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, επέτρεπε τη χρήση λοβοτομής ως “θεραπευτικό μέσο” μέχρι τα τέλη του 80. Να μη λέμε μόνο τα δικά μας)

Από όταν εμφανίστηκε ο Christian Von Koenigsegg ο χάρτης άλλαξε μια για πάντα. Ξεκίνησε προσπαθώντας να σκίσει τα πτυχία του Stig, συνέχισε σπάζοντας το ρεκόρ στο 0-300-0 με την Agera R (21,19”), το ξανάσπασε με την One:1 (βασικά το εξαΰλωσε, 17,95”) και ήρθε ένα αυτοκίνητο χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων να γράψει την υψηλότερη τελική. Η οποία μάλιστα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη.

Εικάζεται ότι χωρίς φίμωτρο, rη Regera παίζει στα 430 χλμ/ώρα. Ποιος ξέρει; Το σίγουρο είναι, πως τον ισχυρισμό για 0-400 χλμ/ώρα σε 20” δεν έχουμε πολλούς λόγους να μην τον πιστέψουμε.

[/nextpage]

[nextpage title=”ΗΠΑ” ]

ΗΠΑ: 435 χλμ/ώρα (Hennessey Venom GT)

hennessey-venom-gt-grey-fron-side

Ο αείμνηστος Γιόχαν Κρόιφ έλεγε πως “δεν υπάρχει τίποτα πιο σύνθετο από το να παίζεις απλό ποδόσφαιρο“. Οι λακωνικοί Αμερικανοί δηλώνουν πίστη στο “keep it simple and nothin’s gonna beat ya”. Σε αυτή τη φιλοσοφία βάσισαν τα hot rods, τα muscle cars, τα υπεραυτοκίνητά τους και το μοναδικό hypercar made in the US of A.

O Hennessey πήρε μια Lotus Elise, την έκοψε στη μέση, της πέταξε έναν V8 από Corvette μαζί με δυο στροβιλοσυμπιεστές, την τέντωσε, την φούσκωσε και την έστειλε να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας.

H αβάσταχτη γοητεία της απλότητας της Venom GT κατέχει αυτή τη στιγμή τον τίτλο του γρηγορότερου street legal αυτοκινήτου όλων των εποχών, χάρις στα 435,31 χλμ/ώρα που πέτυχε. That simple.

[/nextpage]

[nextpage title=”Γαλλία” ]

Γαλλία: 464 χλμ/ώρα (Bugatti Chiron)

2017-bugatti-chiron-rear-top-view

Σαν να σε ακούω: “Από πού κι ως πού γαλλική η Chiron, τη στιγμή που η VW τρέχει μέχρι κι απ’τα μπουλόνια των τροχών της (οι οποίοι είναι φτυστοί με του Insignia OPC); Πόσο πιο γερμανικό να γίνει;”

Δεν έχεις άδικο, όμως Γάλλος ο ιδρυτής (πολιτογραφημένος, γεννηθείς στην Ιταλία) και γαλλικό εργοστάσιο παραγωγής αρκούν για να παρακάμψουν την γραφειοκρατία.

2017-Bugatti-Chiron-steering-wheel-1

Η Chiron αποτελεί την ανάκρουση της “Μασσαλιώτιδας” απέναντι στο “Star-Spangled Banner” και είναι η ισοπεδωτική οργή για την κατάρριψη του ρεκόρ της Veyron SS (η ανοιχτή Vitesse κατέχει ακόμα τον τίτλο του γρηγορότερου κάμπριο). Τα 464 χλμ/ώρα μάλιστα δεν είναι το ταβάνι της ναυαρχίδας της ταχύτητας, καθώς υπολογίζεται πως χωρίς τον κόφτη (ναι, περιορίζεται στα 464 χλμ/ώρα) μπορεί να προσεγγίσει τα 480 χλμ/ώρα.

Αφήνοντας κατά μέρους τα 1.500 άλογα του 4τούρμπινου W16 και την αιχμή της τεχνολογίας που αμφισβητεί τους κανόνες του χωροχρονικού συνεχούς, το αυθεντικό ταχύτερο γαλλικό αυτοκίνητο είναι το Peugeot RCZ-R στα 265 χλμ/ώρα. Ή μάλλον ήταν, καθώς δεν παράγεται πια. Ξενέρωμα ε; Αφού έμαθες για τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες ανά χώρα, γνώρισε και τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα ανά χώρα.

[/nextpage]