v2v-ii-1

Το Υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών πιστεύει ότι η V2V τεχνολογία στα οχήματα θα κάνει την οδήγηση πολύ πιο ασφαλή, κάτι θα μειώσει τους ετήσιους θανάτους από τροχαία ατυχήματα κατά 1.000 και τα τροχαία ατυχήματα κατά εκατοντάδες χιλιάδες. Γι’αυτό και επιθυμία του είναι όλα τα αυτοκίνητα να επικοινωνούν μεταξύ τους μέχρι το 2023.

Η Vehicle-to-Vehicle τεχνολογία, επιτρέπει τα οχήματα να ανταλλάσσουν αυτόματα πληροφορίες μεταξύ τους, με το Υπουργείο να αναφέρει πως προτείνει η επικοινωνία αυτή να γίνεται σε αυτοκίνητα που βρίσκονται έως και 300 μέτρα μακριά, ακόμη και ανάμεσα σε αυτά που δεν είναι ορατά από τον οδηγό. Κάθε όχημα δεν θα έχει μια συγκεκριμένη ταυτότητα, με τις μεταδόσεις να μην περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες, και έτσι δεν γεννούνται ανησυχίες για την παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των οδηγών. Το σύστημα θα λειτουργεί συνεπικουρικά με τις υπάρχουσες τεχνολογίες ασφαλείας π.χ το ενεργό cruise control του αυτοκινήτου σου θα γνωρίζει πότε σταμάτησε η κυκλοφορία μπροστά από το όχημα, έτσι ώστε να μπορέσει να αντιδράσει γρηγορότερα στη συγκεκριμένη κατάσταση. Επίσης η V2V επικοινωνία, κάνει ευκολότερη τη λειτουργία των αυτόνομων οχημάτων.

Η NHTSA υπολογίζει πως ο εξοπλισμός που χρειάζεται η V2V τεχνολογία αλλά και οι υποδομές που απαιτούνται, θα προσθέσουν κόστος από 341 έως 350 δολάρια ανά αυτοκίνητο το 2020, με το κόστος αυτό να μειώνεται στα 209 έως 235 δολάρια το 2058. Σύμφωνα με την NHTSA, η τεχνολογία θα εξοικονομήσει από 54,7 έως 74 δισ. δολάρια λόγω της βελτιωμένης ασφάλειας που θα παρέχει.

Το Υπουργείο Μεταφορών έθεσε την πρόταση της σε δημόσια διαβούλευση για 90 ημέρες και μόλις αυτή ψηφιστεί τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει από το 2019 να εφοδιάζουν το ήμισυ των νέων αυτοκινήτων τους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια με V2V τεχνολογία, ενώ σε βάθος τετραετίας θα πρέπει όλα τα νέα αυτοκίνητα των εταιριών να εξοπλίζονται με V2V τεχνολογία.

Δελτίο Τύπου

U.S. DOT ADVANCES DEPLOYMENT OF CONNECTED VEHICLE TECHNOLOGY TO PREVENT HUNDREDS OF THOUSANDS OF CRASHES

Proposed Rule Would Mandate Vehicle-to-Vehicle (V2V) Communication on Light Vehicles, Allowing Cars to “Talk” to Each Other to Avoid Crashes

WASHINGTON—Citing an enormous potential to reduce crashes on U.S. roadways, the U.S. Department of Transportation issued a proposed rule today that would advance the deployment of connected vehicle technologies throughout the U.S. light vehicle fleet. The Notice of Proposed Rulemaking would enable vehicle-to-vehicle (V2V) communication technology on all new light-duty vehicles, enabling a multitude of new crash-avoidance applications that, once fully deployed, could prevent hundreds of thousands of crashes every year by helping vehicles “talk” to each other.

“We are carrying the ball as far as we can to realize the potential of transportation technology to save lives,” said U.S. Transportation Secretary Anthony Foxx. “This long promised V2V rule is the next step in that progression. Once deployed, V2V will provide 360-degree situational awareness on the road and will help us enhance vehicle safety.”

In February 2014, Secretary Foxx announced the Department would accelerate its work to enable V2V, directing the Department’s National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) to begin work on the rulemaking. NHTSA issued an Advance Notice of Proposed Rulemaking in August 2014. The advancement of the V2V rulemaking complements the Department’s work to accelerate the development and deployment of automated vehicles.

“Advanced vehicle technologies may well prove to be the silver bullet in saving lives on our roadways,” said NHTSA Administrator Mark Rosekind. “V2V and automated vehicle technologies each hold great potential to make our roads safer, and when combined, their potential is untold.”

The proposed rule announced today would require automakers to include V2V technologies in all new light-duty vehicles. The rule proposes requiring V2V devices to “speak the same language” through standardized messaging developed with industry.

Separately, the Department’s Federal Highway Administration plans to soon issue guidance for Vehicle-to-Infrastructure (V2I) communications, which will help transportation planners integrate the technologies to allow vehicles to “talk” to roadway infrastructure such as traffic lights, stop signs and work zones to improve mobility, reduce congestion and improve safety.

NHTSA estimates that safety applications enabled by V2V and V2I could eliminate or mitigate the severity of up to 80 percent of non-impaired crashes, including crashes at intersections or while changing lanes.

V2V devices would use the dedicated short range communications (DSRC) to transmit data, such as location, direction and speed, to nearby vehicles. That data would be updated and broadcast up to 10 times per second to nearby vehicles, and using that information, V2V-equipped vehicles can identify risks and provide warnings to drivers to avoid imminent crashes. Vehicles that contain automated driving functions—such as automatic emergency braking and adaptive cruise control—could also benefit from the use of V2V data to better avoid or reduce the consequences of crashes.

V2V communications can provide the vehicle and driver with enhanced abilities to address additional crash situations, including those, for example, in which a driver needs to decide if it is safe to pass on a two-lane road (potential head-on collision), make a left turn across the path of oncoming traffic, or determine if a vehicle approaching an intersection appears to be on a collision course. In those situations, V2V communications can detect developing threat situations hundreds of yards away, and often in situations in which the driver and on-board sensors alone cannot detect the threat.

Privacy is also protected in V2V safety transmissions. V2V technology does not involve the exchange of information linked to or, as a practical matter, linkable to an individual, and the rule would require extensive privacy and security controls in any V2V devices.

The notice of proposed rulemaking will be open for public comment for 90 days.

  • Anestis Genk
    • GEORGE

      Και ο ”Ηγεμόνας” του Μακιαβέλι προειδοποίηση υποτίθεται πως έπρεπε να είναι για τον απλό κόσμο, αλλά ποιός διαβάζει;