1Εισαγωγή

Με καθυστέρηση σχεδόν μισού χρόνου, έφτασε στην Ελλάδα το νέο Renault Megane, και σήμερα πραγματοποιήθηκε η εγχώρια παρουσίαση του στο Ναύπλιο. Με τη τέταρτη γενιά του δημοφιλέστατου μικρομεσαίου, η γαλλική εταιρία ολοκληρώνει την πλήρη ανανέωση της γκάμα της, και επανέρχεται πολύ δυναμικά στην κατηγορία, αξιώνοντας το μερίδιο που της αξίζει.

Από το 1995, που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά αντικαθιστώντας το Renault 19, μέχρι σήμερα το λογότυπο Megane έχει πουλήσει περίπου 13 εκ. αυτοκίνητα, αν και τα τελευταία χρόνια είχε μια ελαφρώς πτωτική πορεία, καθώς η Renault “ξεχείλωσε” τον κύκλο ζωής της προηγούμενης γενιάς κρατώντας στην αγορά σχεδόν σχεδόν 8 χρόνια, κάνοντας του δύο facelift.

Το C-segment είναι μία από τις πλέον ανταγωνιστικές κατηγορίες και το κοινό είναι άκρως απαιτητικό, καθώς πλέον αποτελεί το κύριο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Έτσι, θέλει ένα ποιοτικό, ευρύχωρο και με όλες τις τελευταίες εξελίξεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μετά την σύντομη σημερινή οδηγική μας επαφή από την Αθήνα μέχρι την γραφική πόλη της Πελοποννήσου, και πρωτεύουσα του νομού Αργολίδας, το ριζικά ανανεωμένο Megane έδειξε ότι επιστρέφει επάξια στο top 3 των επιλογών της κατηγορίας.

2Το αυτοκίνητο

Η Renault παρουσίασε τον Σεπτέμβριο του 2015 τη νέα γενιά του Megane, κάνοντας το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης, για να ξεκινήσει η εμπορική του πορεία στην Ευρώπη τον περασμένο Ιούλιο.

Ξεκινώντας από τα βασικά, το αυτοκίνητο έχει ακόμα πιο ισορροπημένες αναλογίες, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, κάτι που χαρίζουν στο μοντέλο μια πιο δυναμική και στιβαρή σιλουέτα. Το μήκος του φτάνει τα 4.359 χλστ. (μεγαλύτερο κατά 64 χλστ.), το πλάτος του αγγίζει τα 1.814 χλστ. (μεγαλύτερο κατά 6 χλστ., με το ύψος του να φτάνει τα 1.447 χλστ. (χαμηλότερο κατά 25 χλστ.). Διαθέτει τα φαρδύτερα μετατρόχια στην κατηγορία, (1.591/1.586 χλστ. εμπρός/πίσω), τα οποία προσφέρουν ένα ιδιαίτερα στιβαρό και ασφαλές πάτημα στον δρόμο, ενώ το μετατρόχιο του φτάνει τα 2.669 χλστ. και είναι μεγαλύτερο κατά 28 χλστ., σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Τέλος, βασίζεται στη νέα CMF-CD πλατφόρμα, που χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα της Renault και της Nissan (Kadjar, Espace, Talisman, Koleos, Qashqai, X-Trail, Pulsar), με την παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Ισπανία.

Μιλώντας για τον σχεδιασμό του, ο επικεφαλής σχεδιασμού της γαλλικής εταιρίας, Laurens van den Acker, καθώς και ο αρχισχεδιαστής του Megane, Stefano Bolis, εξέλιξαν την ήδη πολύ πετυχημένη και ελκυστική σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας, που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια, και μας έδωσαν ένα πιο ώριμο και upmarket σχεδιασμό.

Το εμπρός μέρος βασίστηκε στη σχήματος “C” υπογραφή της Renault, που πρωτοείδαμε στο νέο Talisman, έχοντας ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό σχέδιο, ακόμα και στην βασική του έκδοση. Το νέο Mégane πραγματικά ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας, με την πρώτη εντύπωση να κερδίζουν τα LED φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνουν και τα LED φώτα ημέρας. Ο ευμεγέθης και αρκετά επιθετικός προφυλακτήρας, να τονίζει την εταιρική ταυτότητα, με την υπογραφή των σχεδιαστών να προσφέρει στο αυτοκίνητο ένα δυναμικό προφίλ, ενισχύοντας παράλληλα την αίσθηση πλάτους του αυτοκινήτου.

Στο κέντρο φωλιάζει το μεγάλο λογότυπο της εταιρίας, με το ανάγλυφο καπό να έχει αρκετή κλίση, ενώ παρατηρώντας το προφίλ, οι φαρδύς ώμοι του αυτοκίνητου εκφράζουν το συναίσθημα που βρίσκεται στο σχεδιαστικό DNA της Renault. Το κάτω μέρος του αμαξώματος συγκλίνει προς τα εμπρός τονίζοντας το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τις γυάλινες επιφάνειες να είναι αρκετά μικρές, έχοντας αναλογία, σε σχέση με τις αντίστοιχες μεταλλικές, σχεδόν στο 1/3. Το κενό ανάμεσα στους τροχούς και τους θόλους είναι πολύ μικρό ενισχύοντας το δυναμικό χαρακτήρα, αλλά και την αίσθηση ποιότητας που προσφέρει το νέο Mégane.

Ομοίως στο πίσω μέρος, τα πολύ μεγάλα LED φωτιστικά σώματα, με τεχνολογία Edge Light, διατρέχουν όλο το πλάτος, και είναι πρακτικά ίδια με του Talisman, με το συνολικό σώμα του νέου γαλλικού hatchback να δείχνει πολύ μυώδες. Αυτά δημιουργώντας μια μοναδική τρισδιάστατη οριζόντια φωτεινή υπογραφή, με την “φωτεινή” υπογραφή του νέου Mégane να είναι διακριτή τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.

Η Renault προσφέρει το νέο Megane σε GT-Line έκδοση, που φορά ένα ακόμα πιο επιθετικό bodykit, το οποίο συνδυάζει πιο σπορ εξωτερικό σχεδιασμό με αντίστοιχες επιλογές στο εσωτερικό. Αυτή εφοδιάζεται με έναν διαφορετικό μπροστά προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και κυψελοειδή διακοσμητικά πλαστικά, που συνδυάζεται με αεροδυναμικά κάθετα στοιχεία, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι διπλές απολήξεις εξατμίσεων και ο ψεύτικος διαχύτης.

Επίσης φέρει Renault Sport σήματα, σκούρα μεταλλικά διακοσμητικά στο μπροστά μέρος και στους πλαϊνούς καθρέπτες, και τέλος, πατάει σε ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών Renault Sport, ενώ το μπλε χρώμα Iron Blue είναι αποκλειστικά διαθέσιμο σε αυτή την έκδοση.

Στις δοκιμές σύγκρουσης που πέρασε το αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο του 2015 από τον οργανισμό EuroNCAP, το αυτοκίνητο απέσπασε πέντε αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι 88% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 71% στη προστασία πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

3Εσωτερικό

Περνώντας προς τα μέσα, η πολύ καλή ποιότητα της καμπίνας του Megane είναι εμφανής από τη πρώτη επαφή σου με το αυτοκίνητο. Αποπνέει μια σοβαρή εκλεπτυσμένη αίσθηση άνεσης και εκφραστικότητας, με το φινίρισμα να είναι εξαιρετικό.

Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσεις είναι η -αλά Tesla/Volvo- κάθετα τοποθετημένη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Αυτή έχει διάμετρο 8,7 ίντσες και ενσωματώνει το σύστημα R-Link 2, όπου ελέγχει τις διάφορες λειτουργίες που αφορούν το αυτοκίνητο, όπως π.χ. το multimedia, το σύστημα πλοήγησης και τα οδηγικά βοηθήματα. Ακόμα, προσφέρει την επιλογή pinch & zoom, όπως συμβαίνει και στο κινητό ή στο tablet σου, ενώ διαθέτει σύστημα αναγνώρισης φωνής για την πλοήγηση, το τηλέφωνο, το ραδιόφωνο κτλ. ώστε να επιτρέπει άμεση και ασφαλή χρήση των διαφόρων λειτουργιών.

Το περιβάλλον χρήσης, παρά την σύντομη επαφή μας μαζί του, φάνηκε άμεσο και εύκολο στη χρήση, ενώ προσφέρει εύκολη προσωποποίηση με τη δημιουργία σελίδων και έξι διαφορετικών προφίλ που επιτρέπουν την ταχύτατη προεπιλογή ρυθμίσεων. Ακόμα υπάρχει το κέντρο ελέγχου, απ’ όπου ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται η πλειονότητα των λειτουργιών του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων και των οδηγικών βοηθημάτων. Το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου διαθέτει μεγαλύτερα ηχεία κατά 30 χλστ. (160χλστ. πλέον), αλλά δυστυχώς διαθέτει κουμπιά αφής για την ρύθμιση της έντασης του ήχου, κάτι που σε αναγκάζει να ανατρέξεις στα κουμπιά που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι.

Επιπλέον από την οθόνη μπορείς να επιλέξεις ένα από τα πέντε προγράμματα οδήγησης, μέσω του συστήματος Multi-Sense. Αυτά είναι το Neutral, Sport, Comfort, Perso και Eco, ενώ στην περίπτωση των εκδόσεων GT, το κουμπί Eco έχει αντικατασταθεί από αντίστοιχο με την ένδειξη R.S. που επιτρέπει την άμεση επιλογή της κατάστασης Sport. Τα προγράμματα συνδυάζονται με την επιλογή 5 διαφορετικών επιλογών φωτισμού του εσωτερικού: σέπια, κόκκινο, μπλε, μωβ και πράσινο, με τον φωτισμό να καλύπτει την κεντρική κονσόλα, το εσωτερικό των θυρών, ενώ αντίστοιχη απόχρωση έχει και ο πίνακας οργάνων. Παράλληλα, μέσω των προγραμμάτων μπορείς να ρυθμίσεις μέχρι και τον ήχο του κινητήρα, από τις τρεις διαθέσιμες επιλογές, Neutral, Comfort και Sport.

Το ταμπλό έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Οι οριζόντιες γραμμές της κεντρικής κονσόλας ενισχύουν το πλάτος της καμπίνας, ενώ ο πίνακας οργάνων και οι αεραγωγοί περιβάλλονται από ένα λεπτό και κομψό περίγραμμα χρωμίου. Οι γραμμές των χειρολαβών στις πόρτες, και στην κονσόλα στην πλευρά του συνοδηγού, αποτελούν ακόμα ένα στοιχείο της “περιπετειώδους” καταγωγής του μοντέλου.

Το κατασκευασμένο από υλικά μαλακής υφής ταμπλό, υπογραμμίζει την προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια. Το σκούρο περιβάλλον γύρω από την κεντρική οθόνη αναδεικνύει την εμφάνισή του και βοηθά στο να είναι ακόμα περισσότερο ευδιάκριτες οι ενδείξεις.

Τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν απόλυτη υποστήριξη στο σώμα με αποτέλεσμα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και αίσθησης, στοιχείο που οφείλεται κυρίως στη χρησιμοποίηση «αφρού» διπλής πυκνότητας στο εσωτερικό τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι σκελετοί των καθισμάτων είναι οι ίδιοι που έχουν χρησιμοποιηθεί στα νέα Espace και Talisman, ενώ η επένδυση τους έχει σαφείς αναφορές σε πολυτελή δερμάτινα προϊόντα και έπιπλα υψηλής σχεδιαστικής αξίας.

Οι χώροι του νέου Megane εξακολουθούν να είναι πολύ καλοί, με την καμπίνα να φιλοξενεί άνετα 4 μεγαλόσωμους ενήλικες, ενώ ο πέμπτος θα χρειαστεί να κάνει μικρές παραχωρήσεις για να βολευτεί. Ο όγκος του χώρου αποσκευών ανέρχεται στα 434 λίτρα, ενώ αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, αυτός ανέρχεται στα 1.247 λίτρα.

4Κινητήρες

Η Renault εφοδιάζει το νέο Megane με μια ευρεία γκάμα κινητήρων που καλύπτουν κάθε ανάγκη σου. Αρχικά, όμως, στην Ελλάδα το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο μόνο με τον γνωστό 1.500άρη dCi 110 πετρελαιοκινητήρα, για να ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες και μέχρι το καλοκαίρι οι βενζινοκινητήρες.

Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει σύνολα έως 205 ίππους. Στην βάση υπάρχει ο υπερτροφοδοτύμενος κινητήρας 1.2-λίτρων απόδοσης 100 ίππων και 175 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., όπου με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων καταναλώνει 5,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 120 γρ/χλμ. Ακολουθεί ο ίδιος με απόδοση 130 ίππων και 205 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ., όπου με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ανακοινώνεται ότι καταναλώνει 5,3 λίτρα/100 χλμ, με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 119 γρ./χλμ.

Στο τέλος της χρονιάς και διαθέσιμος αποκλειστικά στο νέο Megane GT και ο 1.600άρης turbo βενζινοκινητήρας απόδοσης 205 ίππων και 280 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ., όπου θα συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, και ο entry-level diesel κινητήρας είναι ο γνωστός 1.500άρης, απόδοσης 90 ίππων και 220 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, εκπέμποντας 95 γρ/χλμ., με την μέση κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 3,7 λίτρα/100 χλμ.

Ακολουθεί η ισχυρότερη έκδοση του, που οδηγήσαμε κατά την σημερινή δοκιμή, και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αυτός αποδίδει 110 άλογα και 260 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., εκπέμποντας 95 γρ/χλμ, χωρίς να αλλάζει η μέση κατανάλωση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας εφοδιάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 6 σχέσεων, με την ροπή να περιορίζεται στα 250 Nm, χωρίς να αλλάζουν τα νούμερα των εκπομπών και κατανάλωσης.

Πιο πάνω υπάρχει ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας απόδοσης 130 ίππων και 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με την κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 4 λίτρα/100 χλμ, και οι εκπομπές CO2 στα 103 γρ/χλμ.

Στο τέλος της χρονιάς, και διαθέσιμος αποκλειστικά στο νέο Mégane GT, θα είναι ο παραπάνω κινητήρας με απόδοση 163 ίππων και 380 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιεί δύο turbo, έναν μικρότερο χαμηλής αδράνειας για εξαιρετική ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και ένα δεύτερο για γεμάτη αίσθηση ισχύος στις μεσαίες-υψηλές στροφές, και θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο EDC 6 σχέσεων.

Προς τα τέλη του χρόνου, το Megane θα προσφέρεται και με ένα πετρελαιοκίνητο υβριδικό σύνολο. Αυτό είναι βασισμένο στον κινητήρα dCi 110, και στόχος της εταιρίας είναι να εκπέμπει μόλις 76 γρ/χλμ, με την μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 2,9 λίτρα/100 χλμ. Κατά την επιβράδυνση θα γίνεται ανάκτηση ενέργειας και μέσω μιας μπαταρίας 48V θα τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας που θα βοηθά στο έργο του τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε έκδοσης μπορείς να διαβάσεις εδώ.

5Τιμές-Εξοπλισμός

Κατά την παρουσίαση η εισαγωγική εταιρία της Renault δεν μας έδωσε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του νέου μοντέλου, κάτι το οποίο θα γίνει αύριο. Αρκέστηκε, όμως, να μας πει ότι το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Authentic, Expression, Dynamic και GT-Line), με τη βασική τιμή του TCe 100 να ξεκινάει από τα €17.150, ενώ η αντίστοιχη του dCi 90 από τα €18.890. Τέλος, το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στην πλουσιότερη έκδοση Dynamic, με τον dCi 110, και η τιμή του υπολογίζεται περίπου στα €23.500.

Αναλυτικά τα επίπεδα εξοπλισμού και τα χαρακτηριστικά του καθενός μπορείς να διαβάσεις εδώ και εδώ.

6Οδηγώντας

Η σημερινή παρουσίαση περιελάμβανε οδήγηση κατά κύριο λόγο στο εθνικό μας δίκτυο, καθώς από το Περιστέρι που βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της ελληνικής εταιρίας φτάσαμε στο Ναύπλιο, μετά από 146 χλμ.

Το νέο Megane έχει κρατήσει όλα τα στοιχεία που μας είχαν εντυπωσιάσει στην προηγούμενη γενιά, με την νέα πλατφόρμα να δείχνει τα διαπιστευτήρια της εξαιρετικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Τα φαρδύτερα μετατρόχια προσφέρουν πολύ στιβαρό και σταθερό πάτημα, και παρά τις ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 205/50, διαθέτει εξαιρετικά επίπεδα άνεσης.

Η διάταξη των αναρτήσεων δεν έχει αλλάξει, και μπροστά υπάρχουν τα κλασικά, γόνατα McPherson, ενώ πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Νέες, όμως, είναι οι ρυθμίσεις κάνοντας πιο αποτελεσματική τη λειτουργία τους, ενώ τα bump stops έχουν επανασχεδιαστεί για μεγαλύτερη άνεση. Οι σύνδεσμοι της πίσω ανάρτησης έχουν, επίσης, επανασχεδιαστεί, ώστε να βελτιώσουν την απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, ενώ τέλος ο πίσω άξονας τροποποιήθηκε προσφέροντας αυξημένα επίπεδα παθητικής τετραδιεύθυνσης για ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.

Εξ’αρχής καταλαβαίνεις ότι ο κύριος σκοπός των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου είναι η άνεση και η ποιότητα κύλισης, θυμίζοντας αρκετά, συμπεριφορά ανάλογη του Toyota Auris. H ουρά δύσκολα θα εμφανίσει συμπτώματα αστάθειας, ενώ θα υποστρέψει σε πολύ ακραίες καταστάσεις. Οποιαδήποτε τάση για παιχνίδια της ουράς διαγράφονται εν τη γενέσει τους, με τις ταχύτητες που μπορείς να διατηρήσεις στις ανοιχτές καμπές να είναι πολύ υψηλές. Σε αυτό συμβάλλει και το καλό σύστημα διεύθυνσης, το οποίο εξαιτίας του περισσότερου βάρους στον εμπρός άξονα από τον πετρελαιοκινητήρα, σου μεταφέρει καλύτερα την αίσθηση των εμπρός τροχών.

Στις χαμηλές ταχύτητες όμως, και παρότι πλέον δεν υπάρχουν ελαστικά παρεμβύσματα ανάμεσα στο υποπλαίσιο και το πλαίσιο, δε παύει η ηλεκτρική κρεμαργίερα να κάνει αισθητή τη παρουσία της, και το τιμόνι να μην έχει το ανάλογο “feeling” σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τουλάχιστον, αυτή είναι η πρώτη εκτίμηση, και θα ήθελα να το δοκιμάσω διεξοδικά για να καταλήξω σε ασφαλές συμπέρασμα. Παρόλα αυτά, μέσα στη πόλη η κοντή κρεμαργίερα του είναι σύμμαχος για επιτόπιες μανούβρες.

Στον αυτοκινητόδρομο η ηχομόνωση του, τόσο από τον κινητήρα όσο και από τον δρόμο, είναι παροιμιώδης, νιώθοντας αποκομμένος από το εξωτερικό περιβάλλον και χαρίζοντας σου άνετα και ήσυχα πολύωρα ταξίδια. Ακόμα και σε πολύ μεγάλες ταχύτητες δύσκολα θα περάσουν στην καμπίνα αεροδυναμικοί θόρυβοι από τους καθρέφτες και από τα τζάμια.

Ο κινητήρας έχει να διαχειριστεί 85 κιλά λιγότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά (συνολικά 1.205 κιλά), κάτι που κάνει το σύνολο ακόμα πιο ελκυστικό. Με το που δεις τον δείκτη του στροφομέτρου να περνάει τις 1.700 σ.α.λ. θα νιώσεις την ροπή των 260 Nm να τραβάει αρκούντως ικανοποιητικά το αμάξωμα, κάτι που συμβάλει στα απροβλημάτιστα προσπεράσματα. Το κιβώτιο έχει πολύ καλή αίσθηση και αλλάζεις σχέσεις με πολύ απαλές κινήσεις, ενώ χάρη στην ιδανική κλιμάκωση του κιβωτίου δεν θα χρειαστεί να ανατρέχεις σε αυτό για να είσαι στο σωστό εύρος λειτουργίας.

7Συμπέρασμα

To ολοκαίνουριο Renault Megane έχει όλα τα εχέγγυα να αποκτήσει και πάλι το μερίδιο αγοράς που του αξίζει. Αφήνει στο παρελθόν το συντηρητικό του σχεδιασμό και διαθέτει πλέον μια τολμηρή και όμορφη νέα σχεδίαση. Το νέο Megane ανήκει πλέον στις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας, και οι πρώτες εντυπώσεις μας έδειξαν ότι η Renault έχει διορθωθεί τα λάθη του παλιού μοντέλου, και προσφέρει ένα πολύ εντυπωσιακό οικογενειακό hatchback.

  • Petros K

    Πολύ καλή πρόταση από την Renault, με όμορφο design σε αντίθεση με το προηγούμενο που όντως ο κύκλος ζωής του μοντέλου ξεχειλώθηκε και είχε καταντήσει βαρετό. Ο πετρελαιοκινητήρας γνωστός και εξαιρετικός όπως σε όλα τα μοντέλα του Renault-Nissan group, όπως και οι τιμές οι οποίες μου φάνηκαν εκ πρώτης όψης πολύ καλές! Το εσωτερικό του όμορφο και απλό, με τα καθίσματα να χτυπάνε όμορφα στο μάτι και να κάνουν διαφορά που φαίνεται και στον δρόμο όπως αναφέρεται και στο άρθρο! Το μόνο που θα άλλαζα θα ήταν το χειρόφρενο, το οποίο μου φαίνεται ότι πετάγεται και δεν νομίζω ότι ταιριάζει στο υπόλοιπο εσωτερικό, προς Θεού δεν θα προτιμούσα ηλεκτρικό αλλά τουλάχιστον κάτι πιο διακριτικό και όχι τόσο παράταιρο..

  • Petros K

    Πολύ καλή πρόταση από την Renault, με όμορφο design σε αντίθεση με το προηγούμενο που όντως ο κύκλος ζωής του μοντέλου ξεχειλώθηκε και είχε καταντήσει βαρετό. Ο πετρελαιοκινητήρας γνωστός και εξαιρετικός όπως σε όλα τα μοντέλα του Renault-Nissan group, όπως και οι τιμές οι οποίες μου φάνηκαν εκ πρώτης όψης πολύ καλές! Το εσωτερικό του όμορφο και απλό, με τα καθίσματα να χτυπάνε όμορφα στο μάτι και να κάνουν διαφορά που φαίνεται και στον δρόμο όπως αναφέρεται και στο άρθρο! Το μόνο που θα άλλαζα θα ήταν το χειρόφρενο, το οποίο μου φαίνεται ότι πετάγεται και δεν νομίζω ότι ταιριάζει στο υπόλοιπο εσωτερικό, προς Θεού δεν θα προτιμούσα ηλεκτρικό αλλά τουλάχιστον κάτι πιο διακριτικό και όχι τόσο παράταιρο..

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Επιτέλους ήρθε και το νέο Megane! (αν και καθυστέρησε χρονικά…)

    Πολύ όμορφο, κομψότερο, σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του και πολύ πιο ολοκληρωμένο σε όλα του, φιλοδοξεί να πετύχει ξανά. Είναι high-tech και το δείχνει, θα μπορούσε βέβαια σε σχέση με τον ανταγωνισμό να είναι πιο ευρύχωρο για τους πίσω επιβάτες. Μ’ αρέσει πολύ κυρίως μπροστά, και τα φώτα του ελκύουν τη νύχτα… Περιμένουμε και το καυτό RS!

    Μπράβο για την αναλυτική δοκιμή!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Επιτέλους ήρθε και το νέο Megane! (αν και καθυστέρησε χρονικά…)

    Πολύ όμορφο, κομψότερο, σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του και πολύ πιο ολοκληρωμένο σε όλα του, φιλοδοξεί να πετύχει ξανά. Είναι high-tech και το δείχνει, θα μπορούσε βέβαια σε σχέση με τον ανταγωνισμό να είναι πιο ευρύχωρο για τους πίσω επιβάτες. Μ’ αρέσει πολύ κυρίως μπροστά, και τα φώτα του ελκύουν τη νύχτα… Περιμένουμε και το καυτό RS!

    Μπράβο για την αναλυτική δοκιμή!

  • george

    Το ομορφότερο της κατηγορίας του! Το νέο megane και το 308 τα θεωρά τα καλύτερα της κατηγορίας!

  • george

    Το ομορφότερο της κατηγορίας του! Το νέο megane και το 308 τα θεωρά τα καλύτερα της κατηγορίας!

  • Νίκος Αϊβαλιώτης

    Ένα από τα πιο sexy 5θυρα, στα χνάρια του clio, τώρα μένει να δούμε και ένα όμορφο που θα αντικαταστήσει το “τι είντα” (tiida) τώρα…

  • Νίκος Αϊβαλιώτης

    Ένα από τα πιο sexy 5θυρα, στα χνάρια του clio, τώρα μένει να δούμε και ένα όμορφο που θα αντικαταστήσει το “τι είντα” (tiida) τώρα…

  • sotirisb

    Πολυ πιο ομορφο σε σχεση με τα αλλα στην κατηγορια του. Ο υβριδικος diesel θα εχει πολυ ενδιαφερον αλλα κατι μου λεει οτι θα ξεφευγει πολυ σε τιμη. Αυτον τον ημιακαμπτο δε μπορουμε να τον βαλουμε στο χρονοντουλαπο της ιστοριας επιτελους?

    • Christos Dimou

      Αφού δουλεύει γιατί να φύγει ο ημιακαμπτος.

      Ο φόβος μου είναι το μοτέρ που εχε θεωρηθεί ύποπτο για κλοπή στις εκπομπές.

    • sotirisb

      Και οι CRT τηλεοράσεις μία χαρά δούλευαν όπως και το Nokia 3310 :P Εμένα μου λες για το μοτέρ που το έχω στο Clio?? Τουλάχιστον στο πρώτο ντου που είχαν κάνει στα γραφεία πριν καιρό δεν είχαν βρει τίποτα.

    • Christos Dimou

      Η λύση των διπλών ψαλιδιών ή των πολλαπλών συνδέσμων είναι δεδομένο ότι είναι μηχανολογικά ανώτερη λύση. Αλλά πέρα από το κόστος υπάρχουν και ζητήματα χώρου.

      Ίσως στην επόμενη γενιά σασί να δούμε κάτι καλύτερο. :) Για την ώρα αυτό έχουμε :)

      Το πουλόβερ έχει αρχίσει να ξηλώνεται στο θέμα των diesel. Δεν ξέρω τι έχουν κάνει στον συγκεκριμένο κινητήρα για το συγκεκριμένο όχημα αλλά τόσο σε Merc όσο και άλλα οχήματα του “ομίλου” έχει βρεθεί ότι οι ρύποι που εκπέμπει υπό πραγματικές συνθήκες είναι πολύ υψηλότεροι από όλους πλην κάποιων κινητήρων του group FCA. Το πότε θα τραβήξει κάποιος οργανισμός το χαλάκι κάτω από τα πόδια δεν το ξέρω. Υποθέτω λίγους μήνες πριν η εταιρεία παρουσιάσει μία λύση φθηνής κίνησης με άλλο καύσιμο.

    • Αννίβας

      Εγώ τα πλαστικά μια χαρά τα είδα.
      Βέβαια είμαι αρχιτέκτονας και όχι χημικός μηχανικός.
      Τώρα για το polo και το clio που έχω οδηγήσει και τα δύο νοικιασμένα έχω να πω πως δεν ξέρω ποια με ποιο polo γίνονται οι δοκιμές αλλά αυτό που εγώ νοίκιασα και οδήγησα είχε σκληρά πλαστικά παντού και κοπανούσε σε κάθε ιταλική!!! λακκούβα.
      Ο κινητήρας dizel μάλλον ο αδύναμος που τον άκουγες παντού δεν τράβαγε και αν και σου έλεγε να αναβάσεις ταχύτητα μετά αγκομαχούσε και ακουγόταν σαν σισμίκ.
      Βέβαια είχε μόνο 7000 χμ.
      Οπότε μετά από 1200χμ που έκανα στην Ιταλία έχω να πω πως εγώ αυτό δεν το θεωρώ κορυφαίο σε ποιότητα κύλισης με τίποτα.
      Οπότε clio με τα χίλια.
      Επίσης κάτι που είναι επίσης μετρήσιμο είναι οι αποστάσεις φρεναρίσματος και διάβασα για το magane πως είναι κορυφαίες.

    • Αννίβας

      Εγώ τα πλαστικά μια χαρά τα είδα.
      Βέβαια είμαι αρχιτέκτονας και όχι χημικός μηχανικός.
      Τώρα για το polo και το clio που έχω οδηγήσει και τα δύο νοικιασμένα έχω να πω πως δεν ξέρω ποια με ποιο polo γίνονται οι δοκιμές αλλά αυτό που εγώ νοίκιασα και οδήγησα είχε σκληρά πλαστικά παντού και κοπανούσε σε κάθε ιταλική!!! λακκούβα.
      Ο κινητήρας dizel μάλλον ο αδύναμος που τον άκουγες παντού δεν τράβαγε και αν και σου έλεγε να αναβάσεις ταχύτητα μετά αγκομαχούσε και ακουγόταν σαν σισμίκ.
      Βέβαια είχε μόνο 7000 χμ.
      Οπότε μετά από 1200χμ που έκανα στην Ιταλία έχω να πω πως εγώ αυτό δεν το θεωρώ κορυφαίο σε ποιότητα κύλισης με τίποτα.
      Οπότε clio με τα χίλια.
      Επίσης κάτι που είναι επίσης μετρήσιμο είναι οι αποστάσεις φρεναρίσματος και διάβασα για το magane πως είναι κορυφαίες.

    • Αννίβας

      Μα το κάνουν για μας.
      Για να έχουμε λιγότερο βάρος οπότε καλύτερη κατανάλωση και επιτάχυνση και όχι γιατί θέλει περισσότερες εργατοώρες και καλούπια.
      Εδώ έχουν το θράσος να έχουν ημιάκαπτο στο premium;;;;;; -στη τιμή-Q2

  • GiorisFullThrottle

    Ετσι κ ετσι….στο απλο μονο τα φαναρια μ αρεσουν κ ο μεγαλος χωρος αποσκευων….στο gt μ αρεσει πολυ η μουρη του κ τα καθισματα του.Σιγουρα υπαρχουν καλυτερες κ ομορφοτερες επιλογες στη κατηγορια.

  • vaggscoobys

    αυτο το πράγμα με τις γιγάντιες οθόνες πρέπει να σταματήσει!δεν είναι μόνο hightech,είναι ένας έξυπνος και φθηνός τροπος να αποφύγουν να σχεδιάσουν όμορφες και πιο πρακτικες κονσόλες.

    • Danis Magiopoulos

      Δεν ισχύει. Οι οθόνες είναι το μέλλον καθώς μπορούν να εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες και λειτουργίες. Και μπορεί οι εταιρείες να μην έχουν να σχεδιάσουν κονσόλες, έχουν να σχεδιάσουν όμως User Interfaces για τις οθόνες.
      Τον αν αρέσουν αισθητικά στον καθένα οι οθόνες ή όχι, είναι καθαρά υποκειμενικό.

    • vaggscoobys

      Μπορεί να ναι το μέλλον στα κινητά και στα gadget αλλά την αμεσότητα και την εργονομία του απλού διακόπτη δεν την αντικαθιστουν στο αυτοκίνητο.Πχ στα νεα clio/captur η οθόνη ειναι πολύ φθηνιάρικη για να την αποκαλέσεις μέλλον.

  • gv

    ωπα ωπα ποιο ειναι 1205 κιλα?
    το 1200 χωρις το μοτερ κιολας ισως? χαχα :’)
    ενταξει υπερβαλλω λιγο αλλα με αυτα που εχω δει γενικα δε τα πολυπιστευω τα βαρη που ανακοινωνουν οι εταιρειες τον τελευταιο καιρο..
    αμα δε το ζυγισετε εσεις οι ιδιοι δε πιστευω τιποτα χαχα :)

  • JohnnyXP64

    Αρνητικά:
    -Κακή ορατότητα πίσω, κυρίως στις γωνίες
    -απαίσια πλαστικά και ποιότητα εσωτερικού
    -θόρυβος κινητήρα disel
    -αργό start stop

    • δεν ισχύει τίποτα από αυτά, ρητά!

    • jammamon

      μπήκα μέσα στην έκθεση και το είδα, τα υλικά στο εσωτερικό είναι πολύ κατώτερα της συνολικής εικόνας που θέλει να δώσει το αμάξι. κρίμα γιατί το εξωτερικό του είναι θεσπέσιο

    • JohnnyXP64

      εστι ακριβως, δεν εχει κανενα μαλακο πλαστικο η επιφανιες εκει που πιανει ο οδηγος, και το ταμπλο ειανι παντου μονο κακο σκληρο πλαστικο.

    • JohnnyXP64

      Σορρυ αλλά τα αυτιά μου κ τα μάτια μου είναι μια χαρά. εκτός κ αν εσείς είχατε κάποιο άλλο premium μοντέλο.
      Αλλά κ πάλι η ορατότητα πίσω είναι χάλια πολύ νεκρή γωνία.

    • Cloudbusted

      δλδ τα πλαστικά τα άγγιξες απο την οθόνη του υπολογιστή και το θόρυβο του κινητήρα τον ακουσες από τα ηχεία σου; για το star stop ειδικά, οι Γάλλοι – όλοι – παραδοσιακά φημιζονται

    • Cloudbusted

      δλδ τα πλαστικά τα άγγιξες απο την οθόνη του υπολογιστή και το θόρυβο του κινητήρα τον ακουσες από τα ηχεία σου; για το star stop ειδικά, οι Γάλλοι – όλοι – παραδοσιακά φημιζονται

    • george

      Η Renault και η κυρίως η Psa έχουν τα καλύτερα και πιο αμεσα start stop και από τους πιο αθόρυβους και πολιτισμενους όπως και αξιοπιστους diesel κινητήρες… Αυτοί που δεν φημίζονται για τους diesel κινητήρες είναι το Vw group που κάνουν σαν τρακτέρ όπως δεν φημίζεται και για το start stop το group που είναι αργοστροφο και καθόλου αμεσο

    • JohnnyXP64

      we agree to disagree

  • Alex

    Αφήνει στο παρελθόν το συντηρητικό του σχεδιασμό και διαθέτει πλέον μια τολμηρή και όμορφη νέα σχεδίαση. Troll mode on??? http://1.bp.blogspot.com/-w0P2BJZG8kw/Vq_ynHNWRyI/AAAAAAAATcs/Z27ikBiOMLY/s1600/2003%2BRenault-Megane%2BII%2B4-door%2B-%2Brear.jpg

    http://a2goos.com/data_images/models/renault-megane-coupe/renault-megane-coupe-06.jpg

    • για την δεύτερη γενιά συμφωνώ…ήταν πολύ εντυπωσιακή, για την τρίτη δε μπορώ να πω το ίδιο!
      όπως και να έχει η νέα γενιά είναι πανέμορφη στα μάτια μου!

    • Alex

      Poli omorfo, alla sidiritiko gia ta galika standards ;-)

  • thymios tsilimparis

    Συγχαρητήρια για τη δοκιμή!

    Εγώ δεν ισχυριστηκα ποτέ οτι είμαι αντικειμενικός κι όχι γαλλόφιλος, οπότε δεν έχω παρά να χαίρομαι που η αγαπημένη Ρενώ έχει στη γκάμα της μια τόσο καλή και πλήρη πρόταση!
    Εμφανισιακά…εξωτερικά δείχνει ένα όμορφο και εντυπωσιακό αυτοκίνητο και μου αρέσει, αΑλλά όχι όσο θα ήθελα ίσως. Τα τεράστια φώτα με τα led εμπρός κι ο ρόμβος που σε λιγο θα καταπιεί μαύρη τρύπα….οκ! το ίδιο ακριβώς σχέδιο χωρίς τα C led και με μικρότερο ρόμβο θεωρώ οτι θα ήταν καλύτερο και πιο διαχρονικό – πολύ σημαντικό κομμάτι αυτό της διαχρονικότητας για ένα αυτοκίνητο που πλέον δεν λογίζεται ακριβώς μικρομεσαίο και όσο να ναι δεν έχει κύκλο ζωής 2-3 χρόνια απαραίτητα…
    Πάντως το όλο σύνολο έχει μια εικόνα ανώτερης κατηγορίας, με ωραία φουσκώματα, λεπτομέρειες, ωραίους μικρούς αρμούς…μπράβό στη Ρενω΄!
    Μέσα έχω θέμα με τις οθόνες. Δεν μου αρέσουν και πιτεύω οτι αλλάζουν όλη τη σειρά. Μπαίνουν οι αεραγωγοι όρθιοι (το χειρότερό μου) και χαλάει η εικόνα. Γενικά πιστεύω οτι το μέσα θα το συνηθίσω. Δηλαδή θα το αγόραζα, δε θα δίσταζα. Ειδικά με τις καθισματάρες του GT
    Στους κινητήρες η γνώμη μου είναι οτι χρειάζεται μια έκδοση με 150 περίπου ίππους από βενζινοκινητήρα άνω των 1,2 λίτρων.

    Τώρα στα υπόλοιπα δεν έχω να πω πολλά, ως σύγχρονο αυτοκίνητο θα στρίβει και θα φρενάρει μια χαρά και ως σύγχονο γαλλικό θα στρίβει ,θα φρενάρει και θα ταξιδεύει ακόμα καλύτερα!

  • Axon

    Μπροστά θυμίζει λίγο Baleno,
    μόνο όμως που στο megane πέτυχε να είναι όμορφο
    http://images.car.bauercdn.com/pagefiles/21378/1040×585/suzukibaleno1.jpg

  • ΙΔΗΣ

    Στο υποκειμενικό θέμα εμφάνισης, αυτή η μούρη κατ΄εμε πάντα δε βλέπεται, αντιθέτως ενδιαφέρον από μέσα, ειδικά τα καθίσματα πρέπει ναναι πολύ βολικά

    • mother1russia

      Εμετος ειναι απλα

  • tetos

    Ασχετο αλλα παιδια νομιζω οτι το site ειναι λιγο αργο.Αργουν λιγο να φορτωσουν οι σελιδες και να κανεις πισω η να φορτωσουν τα σχολια.Ειναι μονο η ιδεα μου?

  • πώς ακριβώς αποφάσισαν το σχέδιο; φόρτωσαν στο autocad ό,τι είχαν σε generic hatchback design και διάλεξαν το πιο generic?
    Τα καθίσματα όμως φαίνονται το κάτι άλλο.

  • SAMURAI-66

    Ευκολα μεσα στην κλειστοι ομαδα των καλυτερων εμφανισιακα στην κατηγορια του αν οχι το πρωτο,το λευκο μαλιστα στην φωτο σαν χρωμα δειχνει υπεροχα τα οπισθια του και σιγουρα θα ανεβαζει ολοκληρο το οχημα,και εφοσον οσα αναφερονται στην παρουσιαση του ισχυουν ειναι και ολοκληρωμενη προταση με την γαλλικη σφραγιδα οδικης συμπεριφορας.

  • Mika

    Ειναι πολυ ομορφο, ειδικα στην εκδοση GT, με τις καθισματαρες του που ειναι μαλακες και στηριζουν καλα το σωμα…
    Στη πρωτη επαφη που ειχα μαζι του στην εκθεση, μου αρεσε και το εσωτερικο του…Ποιοτικα, μου φανηκε καλυτερο απο αλλα παλιοτερα Renault….Πρεπει να το ξαναδω πιο διεξοδικα,αλλα δεν με ενοχλησε κατι σ αυτη την πρωτη επαφη..
    Ενα GT Line με 205 αλογα θα μου αρεσε πολυ..Γιατι ομως θα αργησει τοσο πολυ να ερθει Ελλαδα???
    Αναμενουμε τις τιμες….

  • ad276

    απο τα ωραιοτερα της κατηγοριας του.η ρενω μας δινει ενα ακομη ομορφο αμαξι.λιγο η τιμη της βασικης εκδοσης με ξενιζει λιγο αλλα πεφτει κοντα σε αλλα (αστρα 1.0).τωρα οι κινητηρες πιστευω ειναι και αυτοι απο τους καλυτερους που υπαρχουν.

  • Koss

    Πανέμορφο το νέο Megane ειδικά το GT-line δείχνει και είναι καλύτερο από ποτέ. Λογικά θα πουλήσει καλά όπως και το Clio!

  • DarkV12Tdi

    To Renault Megane μεγάλωσε και έγινε περισσότερο πολυτελές και σπόρ βλέπω στις φωτός,όμορφο,και με ωραία μπάκετ καθίσματα.Δεν έχει να ζηλέψει με την αντίστοιχη κατηγορία με τα Γερμανικά Hatchback.

  • mother1russia

    Τι φωτα ειναι αυτα ετσι?? χειροτερο κι απο τα toyota-honda το εκαναν.
    Βραβειο ασχημιας περνουν οι σχεδιαστες

  • sijune50

    Aπογοητευση το μετριο εσωτερικο,δηλαδη και μονο στο ματι φαινεται φτηνιαρικο και τσιπικο.Απο εκει και περα dci 130ps με EDC αυτοματο και αντε γεια,βεβαια θα βγαινει πανακριβο αλλα θα ειναι δυνατο.

  • Cloudbusted

    πολύ όμορφο αυτοκίνητο με λιτό hi-tech εσωτερικό και υποσχέσεις ποιότητας. Προσωπικά μου αρέσουν τα φανάρια μπρος και κυρίως πίσω, ενώ το πλαϊνό θυμίζει Α Class. ΟΚ απλά οι τιμές, γενικά όμως υπάρχει δραματική πρόοδος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο