Καταρχάς, χρόνια πολλά σε όλα τα ερωτευμενάκια εκεί έξω. Να σας χαιρόμαστε, ατιμούτσικα.

Αφορμή για αυτό το ερωτικό και άκρως «ρομαντικό» κείμενο στάθηκαν κάποια πολύ ενδιαφέροντα δεδομένα που έχουν προκύψει σχετικά με την Porsche 911 R. Αυτό πυροδότησε την περιέργεια, ακολούθησε σχετική έρευνα αναμεμειγμένη με αρκετή δόση απορίας και αποτέλεσμα είναι οι σκέψεις/προβληματισμοί που θα διαβάσεις ευθύς αμέσως.

1Πόσο πάει το συναίσθημα;

Ξεκινώντας από τη Γερμανίδα, μία από τις 991 που έχουν παραχθεί δημοπρατήθηκε πρόσφατα από τον οίκο RM Sotheby’s στις 550.000 δολάρια (515.200 ευρώ). Μέσα στους 5 μήνες ζωής της η 911 R έχει σχεδόν τριπλασιάσει την αξία της, ενώ σύμφωνα με τους ιθύνοντες του Sotheby’s μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να πιάσει επταψήφιο νούμερο.

Ήδη από την αρχή του concept, η 911 R έβριθε «συλλεκτομανίας». Στις 185.950 δολάρια ήταν σχεδόν 60 χιλιάρικα ακριβότερη από την 991 GT3 RS (βασική έκδοση), στην οποία βασίζεται. Τι σου εξασφάλιζαν αυτά τα χρήματα; Κοντά στα 300 κιλά λιγότερης κάθετης δύναμης, εν τη απουσία του αεροδυναμικού πακέτου της RS, άλλα 50 κιλά βάρους και μία σχέση κάτω στο κιβώτιο και ένα πολυπόθητο πεντάλ περισσότερο. Αυτή η αθεράπευτη νοσταλγία για το χειροκίνητο δάμασμα των σχέσεων έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη διάσταση στο επίπεδο των δημοπρασιών, βρίσκοντας Ferrari 599 GTB στις 600.000, τη στιγμή που η πραγματική αξία του αυτοκινήτου ζήτημα να ξεπερνά τις 200.

Να ξεκαθαρίσω ότι λατρεύω τα χειροκίνητα κιβώτια, ειδικά όταν μιλάμε για sport και supersport κατασκευές. Δεν έχω επίσης ιδιαίτερο πρόβλημα με το να τιμολογούνται στο Θεό, αφού υπάρχουν άνθρωποι που τα «σκάνε». Το θέμα της απόκτησης και της σπατάλης υλικού πλούτου είναι αντικείμενο κοινωνιολογικών διατριβών. Ο Καρντόσο, για παράδειγμα, αμείβεται με 1,5 εκ. ευρώ τον χρόνο. Από την αρχή της σεζόν έχει σκοράρει 1 (ένα) τέρμα κι άλλο ένα που –εσφαλμένα- του ακυρώθηκε. Επειδή είμαι καλός άνθρωπος κι είναι κι η μέρα, του το πιστώνω. Για 2 γκολ λοιπόν στους 7 μήνες που βρίσκεται στο Λιμάνι, ο Παραγουανός αναλογικά έχει εισπράξει γύρω στις 700 χιλιάδες, ήτοι 350 χιλιάρικα το τέρμα. Κοντολογίς, καθείς με τα λεφτά του κάνει ό,τι θέλει.

Επίσης κατανοώ τα εξωφρενικά ποσά που δαπανώνται για ορισμένες εξαιρετικές παρουσίες. Η μοναδική street legal Ferrari FXX, ας πούμε. Αξίζει 11,7 εκατ.; Με καμία κυβέρνηση. Αλλά είναι κάτι που όμοιό του δεν υπάρχει στον πλανήτη, με επιδόσεις και ήχο επιπέδου «καλής» F1 και μεγατόνους exclusivity.

Εκεί που αρχίζουν οι ενστάσεις είναι ο λόγος για τον οποίο εξελίσσεται το όλο «γαϊτανάκι».

2Επένδυση σε αγάλματα

Οι συλλέκτες αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητα ως επένδυση. Γνωστή νοοτροπία και αρκούντως αποτελεσματική. Αν αγοράσεις μια 911 R αύριο και την πουλήσεις τον Δεκέμβρη, έχεις εξασφαλίσει ένα κέρδος που μπορεί να αγγίξει και το 100%. Σε 5 χρόνια ποιος ξέρει; Σωραίος και σε καλή μεριά. Μόνο που για να εξασφαλιστεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να τηρούνται κάποιες προϋποθέσεις.

Βασική και αναντίρρητη, το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σε υπεράριστη κατάσταση. Και δεν μιλάμε για το «αγρατζούνιστο» που διαβάζουμε στις αγγελίες. Εννοούμε α-ψε-γά-δια-στο. Ακόμα και αμυχές στις ζάντες κατεβάζουν την τιμή, ενώ οποιαδήποτε παράβλεψη ή αντίφαση στη συντήρηση μπορεί να το αποκλείσει. Πώς το καταφέρνεις αυτό; Συμβόλαιο με το Μεγαλοδύναμο (δύσκολο) ή εγκλεισμός σε γκαράζ. Κάπου εδώ έρχεται να «κουμπώσει» η απορία του τίτλου.

Ένας συλλέκτης έργων τέχνης αγοράζει κάτι που θα το κοιτάει. Ένας συλλέκτης όπλων (υπάρχουν πολλοί) κάνει αναγκαστικά το ίδιο, γιατί αν επιχειρήσει να ρίξει με το καριοφίλι του Κολοκοτρώνη πιθανόν να χάσει τα χέρια του. Ένας συλλέκτης αυτοκινήτων, που ξοδεύει εκατοντάδες ή εκατομμύρια για μια πλήρως λειτουργική κατασκευή προσφοράς απολαύσεων και την κλειδώνει στο πιο απόμακρο κελί της Μόρντορ, τί ακριβώς κάνει;

Να στο θέσω με έναν απλό παραλληλισμό. Υποθέτω είσαι φαν της Charlotte McKinney. Πες ότι έχεις κάνει τον αγώνα σου να τη «ρίξεις». Έχεις εμπλουτίσει την γκαρνταρόμπα σου, έχεις αναβαθμίσει τους κύκλους σου, έχεις ανοίξει καφάσια Πέλφε για τα μάτια της, την έχεις πάει βόλτα με την Porsche (όχι ότι είναι τέτοιο κορίτσι). Με τα πολλά, την κατακτάς. Και μετά κάθεσαι και τη χαζεύεις.

1.Πώς περιμένεις να σε αποκαλέσει η κοινωνία; 2. Κρίμα δεν είναι η κοπέλα;

3Η βιομηχανία της ματαιοδοξίας

Θεωρώ ότι υπάρχει ένα βαθύτερο αίτιο για την υπεράνθιση του κλασικού, του νοσταλγικού. Σκέψου λίγο τον Bruce Wayne. Στο «Batman v Superman», στο άνοιγμα της σκηνής που ξεφτιλίζει στο trash talking τον ματομπούκαλο εξωγήινο, κατεβαίνει από μια Aston Martin DB2/4 Mark III. Αντίθετα, στην οσκαρική τριλογία του Christopher Nolan οδηγεί Lamborghini Murcielago και Aventador. Βγήκαν ελαττωματικές οι Lambo στον «Σκοτεινό Ιππότη» και τις «έστειλε»;

Φυσικά και όχι (βασικά τη μία τη διέλυσε). Στο σύμπαν του Nolan, ο Wayne φτάνει μέχρι την ηλικία των 30-φεύγα. Μικρός σε ηλικία, θέλοντας να πλασάρει το alter ego ενός κάγκουρα, καλοπερασάκια playboy, διαλέγει το ανάλογο μοντέλο. Στο αίσχος του Zack Snyder, o προστάτης του Gotham πλησιάζει τα 50. Στο βλέμμα του βλέπεις σοφία και εκλεπτυσμό, αντί για σπίθα και σταριλίκι. Παρουσιάζεται κατασταλαγμένος, συνειδητοποιημένος, «ψαγμένος».

Αυτή ακριβώς την εικόνα του «ψαξίματος» είναι που χρυσοπληρώνουν οι ανά τον κόσμο «collectors». Μια Ferrari 488 GTB σε πλημμυρίζει status και επιδεικτικότητα, ένα συνδυασμό ρηχών συναισθημάτων και πλαστής επιτήδευσης. Μια χειροκίνητη 355 σε καθιστά γνώστη, εστιασμένο και υλιστικά βαθυστόχαστο.

4Οδήγηση, όχι φυλάκιση

Οποιοδήποτε αυτοκίνητο με σπορ γονίδια να τρέχουν στις σωληνώσεις του, από Panda 100HP των 3.000 μέχρι Ferrari 550 Maranello των 300.000, πρέπει να ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ. Δεν εννοώ στους κόφτες και του «σκοτωμού», ακόμα και η χαλαρή βόλτα αρκεί για να έρθεις κοντά με την τετράτροχη ερωμένη. Ένα ταξίδι, μια επίσκεψη στο βουνό, ένα άσκοπο τριγύρισμα σε μέρη που τρέφουν τις αναμνήσεις αρκούν.

Τα γκαράζ εφευρέθηκαν για να προστατεύουν την περιουσία του ανθρώπου από καιρικά φαινόμενα και δόλιες πράξεις. Όχι για να φυλακίζουν όνειρα.

Για το κλείσιμο, πλάνα από το πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται οι «επενδύσεις».

  • xtra

    Υπαρχει και ο tax the rich.
    Υπαρχει ελπιδα.
    https://www.youtube.com/channel/UCAl8a5FALYxgtfZwVh-3HRw

    • Bon Viveur

      πολλά μπράβο για το βίντεο!!

    • PowerslideLover και Greg.b είναι εξίσου τρελοί, αν όχι περισσότερο!!
      αξίζει να τους έχεις στο instagram (αν έχεις) για να δεις πως πραγματικά συμπεριφέρονται στα αποκτήματα τους…δεν θα πω χωρίς έλεος, αλλά με απόλυτο σεβασμό γι’αυτό που έχουν κατασκευαστεί…να οδηγούνται με τρέλα!

    • xtra

      τσεκαρω ηδη ! ευχαριστωωω!

  • ΑΛΕΞΗΣ

    Πολύ ερωτικό σήμερα το Αutoblog Ο Χρήστος Ντότσικας έγραψε στην κυριολεξία όλες τις απορίες μας και τον εκνευρισμό μας όχι προς τους έχοντες αλλά σε αυτούς που κλείνουν τα όνειρα για αρκετούς μέσα σε τέσσερις τοίχους για να τους αποφέρουν το μεγαλύτερο δυνατόν κέρδος…Σαν να βλέπω ζωολογικό κήπο. Το αυτοκίνητο για πολλούς είναι μια σκέτη λαμαρίνα, για άλλους όνειρο ζωής και για άλλους η καλύτερη ψυχοθεραπεία του κόσμου και μην ξεχνάμε ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα μοντέλα τους τα έβγαλαν για να πατούν τα λάστιχά τους στον δρόμο και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και απόκρημνους βράχους όχι να είναι ακινητοποιημένα περιμένοντας απλά τον νέο ζωολογικό κήπο του εκάστοτε συλλέκτη για να τα φιλοξενήσει..

  • mixalhs7

    Κάτι το αφορολόγητο τον δημοπρασιών, κάτι η αυξημένη ζήτηση για ξέπλυμα μαύρου χρήματος, κάτι ο μεγάλος φόβος για παγκόσμιο οικονομικό κραχ που οδηγεί στην ανάγκη για μετατροπή μετρητού σε σπάνια αντικείμενα αξίας έχοντας έτσι γεμίσει τις μεγάλες υπόγειες αποθήκες στην Ελβετία με ότι πιο σπάνιο τροχοφόρο έφτιαξε ο άνθρωπος, έχουν εκτινάξει τις τιμές τους στα ύψη.

    Οι κατασκευαστες θέλοντας να περιορίσουν το φαινόμενο ”αγάλματα” επιβάλουν όρους στην χρήση των νέων λιμιτεντ μοντέλων τους ενώ έχουν αποκλείσει απ’τις λίστες τους όσους θεωρούν αγοραστές ”αγαλμάτων”.

    ΥΓ Έβλεπα σ ένα Review μιας Ζ8 alpina που έκανε το Smoking Tyre, οπου αναφέρθηκε πως τα συλλεκτικά αυτοκίνητα πιάνουν παραπάνω τιμή αν έχουν τα ορίτζιναλ ελαστικά (η Ζ8 είχε τα οριτζιναλ). Υποθέτω πως γι αυτό η Carrera GT που σκοτώθηκε ο P. Walker φορούσε 9 ετών λάστιχα δηλ τα αυθεντικά!

    • Mika

      Eιναι τραγικο αν ισχυει κατι τετοιο στη περιπτωση του Walker, και δεν ηταν ας πουμε αμελεια…

  • VictorRav4

    Μεγαλε, λιγα με τον καρντοσο😂😂
    100000% σωστος ο συλλογισμος σου btw 👍

  • manowar

    Αυτα τα βιτσια και τα φετιχ ,,δηλαδη τα πεταμενα υπερογκα χρηματικα ποσα στο ονομα της συλλεκτικοτητας,,,,υπηρχαν πριν ακομα δημιουργηθει η αυτοκινηση..ματαιοδοξια…αυτοι που δεν εχουν τοσα χρηματα και ειναι αναγκασμενοι να βαζουν την λογικη,,βεβαια το θεωρουν λαθος..το θεμα ειναι οτι οι εχοντες δεν σκέφτονται ετσι γιατι εχουν αλλες δυνατοτητες..οποτε συμφωνουμε δεν συμφωνουμε ,,οι συλλεκτες υπηρχαν παντα και θα υπαρχουν και θα σπαταλανε κουφα ποσα για ενα αντικειμενο που σε αξια στην πραγματικοτητα δεν αξιζει ουτε το ενα 5το..πως θα καλύψει τον εγωισμό του ενας λεφτας αν δεν αποκτησει κατι που δεν μπορουν να το εχουν και αλλοι??απλα τωρα εχουν παρει αξια και τα πιο εμπορικα τεμαχια…

  • Mika

    Πειραζει που κοιταζα κανα τεταρτο και βαλε τη Charlotte???
    :p

  • Anestis Genk

    Δυστυχώς τα αυτοκίνητα γίνονται κάπως για τα μπάζα, άχρωμα άοσμα.
    Ας πάρουμε για παράδειγμα τις 911. Κάποτε με το που έβγαινε νέα γενιά 911, η τάση ήταν να θέλουν να ξεφορτωθούν τις παλιές για να πάρουν τις καινούριες που προσέφεραν κάτι καλύτερο(?). Όμως ισχύει το εξής “παράδοξο”. Μερικά πράγματα δεν γίνεται να βελτιωθούν εύκολα ή δεν γίνεται να βελτιωθούν σκέτο. Ο κόσμος έχει για θρησκεία την πρόοδο, άρα είναι δύσκολο να πουλάς κάτι “στάσιμο”. Ειδικά όταν οι γύρω σου λένε πως κάνουν άλματα σε κάθε γενιά (ασχέτως αν κάνουν).
    Τελικά μετά από καιρό στα τιμόνια των 911, οδηγάς ξανά μια παλιά 911 και λες WOW από τον καταιγισμό αισθήσεων κι ας πιάνει 0.3G λιγότερα στις στροφές. Έτσι λοιπόν ο σχετικά λογικός κόσμος στρέφεται προς τα παλιά γιατί συνειδητοποιεί πως τελικά αυτό θέλει. Όμως αυτή την στροφή θέλουν τα διάφορα γεράκια να την αξιοποιήσουν κι έτσι αφού δεν έχουν να προσφέρουν κάτι αντικειμενικά καλό, αρχίζουν να προσφέρουν φετίχ, δλδ ψυχολογικά τρικ.
    Αν μια αυθεντική Alfa Romeo της βάλεις σηματάκια SangYong ο κόσμος θα ξινίσει πολύ με την “μαϊμού”. Γιατί εκτός από τις λαμαρίνες (ειδικά) ο αγοραστής της Alfa Romeo αγοράζει φετίχ, στάτους, “ιστορία” και άλλα τέτοια φανταστικά κι αέρινα πράγματα που η κάθε εταιρεία που βλέπει πως έχει ρεύμα τα χρεώνει χρυσάφι.
    Επίσης συμβαίνει κι αυτό που συμβαίνει σε κάθε καζινοχρηματιστήριο, αν βγει βρώμα πως μια μετοχή θα ανέβει, ανεβαίνει γιατί όλοι τρέχουν να αγοράσουν πριν ανέβει και χωρίς να ξέρουν τι μετοχή είναι αυτή.

    Τέσπα, θάνατος στους συλλεκτικάκηδες!

  • ak156

    Μια ζωη την εχουμε παιδια…καψτε και λιγο λαστιχο εσεις με τα πορσικα!!!

  • Dimimav

    Θα σας πω τώρα μια πολύ ωραία ιστοριουλα.
    Γνωστός μου απο εξωτερικο με το άκουσμα της παρουσίασης της 911 r κινήθηκε με ζεστό μετρητο για την απόκτηση της.
    Πριν καν την παρουσίασει η ίδια η porsche η απάντηση της ηταν οτι το μοντελο έγινε sold out.
    Τα παιχνίδια πίσω απο τέτοια συλλεκτικά αυτοκίνητα μεγαλα καθώς πριν καν παρουσιαστούν πουλιούνται με τους μεσάζων στο deal να περνούν το κάτι τους ρε αδερφέ.

    • mixalhs7

      Άμεση πρόσβαση σε slot της R θα ειχε ο γνωστός σου μόνο αν συμμετείχε 918 VIP Program. Όσα slots μένουν ελεύθερα απ τους συμμετέχοντες του προγράμματος γυρίζουν στους ντιλερς οι οποίοι τα διαθέτουν over sticker έχοντας ηδη μια λίστα με υποψηφίους αγοραστές στην αναμονή.
      Η δουλειά συνήθως γίνεται στο μιλητο και φυσικά πρέπει να έχεις άριστες σχέσεις με τον ντίλερ.

    • mixalhs7

      Άμεση πρόσβαση σε slot της R θα ειχε ο γνωστός σου μόνο αν συμμετείχε 918 VIP Program. Όσα slots μένουν ελεύθερα απ τους συμμετέχοντες του προγράμματος γυρίζουν στους ντιλερς οι οποίοι τα διαθέτουν over sticker έχοντας ηδη μια λίστα με υποψηφίους αγοραστές στην αναμονή.
      Η δουλειά συνήθως γίνεται στο μιλητο και φυσικά πρέπει να έχεις άριστες σχέσεις με τον ντίλερ.

  • DimitrisBXL

    γιατι τοσο μισος…. Ο καθενας κανει τα φραγκα του οτι γουσταρει. Πωωωωω κομπλεξ

    • gv

      μια ζωη αυτο το προβλημα εχουν οι περισσότεροι εδω..
      τους ενοχλει πως θα χρησιμοποιησει ο αλλος τα λεφτα του και το αυτοκινητο του!
      κακια και κομπλεξ..
      και ο γραφων αντι να ειναι πιο αντικειμενικος και σοβαρος σαν δημοσιογραφος πεφτει στο επιπεδο τους και λαικιζει..
      ρε dacia σας ευχομαι να οδηγατε ολη σας τη ζωη ρε κακιασμενοι για το μισος που βγαζετε!

    • Christos F4

      ενω εσυ που ευχεσαι dacia (σαν να ειναι καποια ατιμωση το να οδηγαει καποιος dacia) και μιλας για κακια δεν εχεις κομπλεξ. οπως βλεπεις ολοι οι νοημονες ανθρωποι σκεφτονται με τον τροπο που σκεφτομαστε εμεις οι “κομπλεξικοι”. τα ιδια ελεγες και στο αρθρο με τους επιδεξιους κ@λους, τα ιδια θα σου πω κι εγω:
      το προβλημα του κοσμου δεν ειναι οτι καποιος εχει στην κατοχη του ενα οχημα αθιχτο την ιδια στιγμη που οι περισσοτεροι δεν το εχουν.
      το προβλημα ειναι η επιδειξιομανια και η κτητικοτητα που διακατεχει αυτους τους ανρθωπους. με τον ιδιο τροπο αντιμετωπιζονται και εκεινοι που ειναι μικροτερου εισοδηματος αλλα π.χ. εχουν στην κατοχη τους 10 πανακριβα κοστουμια η 10 πανακριβα ζευγαρια παπουτσια που δεν τα φορανε ποτε, την ιδια στιγμη που εμεις εχουμε 2 ζευγαρια παπουτσια. δε τα χρειαζομαστε αυτα τα παπουτσια και μπορουμε και χωρις αυτα, αλλα σιγουρα ουτε αυτος που τα εχει τα χρειαζεται γιατι λοιπον να τους πουμε μπραβο?? να επικροτησουμε αυτη την επιδειξιομανια και την κτητικοτητα τους??

    • gv

      να μην ασχολειστε απλα αυτο να κανετε τοσο απλο ειναι..
      ουτε εμενα μου αρεσει να τα βλεπω να καθονται αλλα ο βαθμος ενασχολησης σας για το πως ο αλλος θα χρησιμοποιησει το αμαξι ΤΟΥ ξεπερναει τα ορια της απλης παρατηρησης και γινεται ξεκατινιασμα..
      ειναι αρρωστο και κομπλεξικο και δεν σας πεφτει λογος ο καθενας αν θα παρει το αμαξι του για να το λιωσει,να το καψει η να το κανει κοτετσι..

    • Christos F4

      οχι δε μπορουμε να μεινουμε χωρις σχολιο οταν βλεπουμε κατι τετοια, προκαλει το αισθημα μας. στη γλωσσα σου λεγεται ξεκατινιαμα, στη γλωσσα μου λεγεται με “πνιγει” το δικιο (οκ, σε εναν πιο ηπιο βαθμο γιατι δε θα πεθανω κιολας).
      αλλα, αν θυμαμαι καλα, ειχε γραψει παλαιοτερα το ΑΒ ενα αρθρο στο οποιο ενας αγγλος χρησιμοποιει μια F50 για καθημερινο αυτοκινητο για ολες τις χρησεις και εσυ και ενας αλλος γνωστος θαμωνας της σελιδας ειχατε δυσφορησει εντονα για τον τρελο που παιρνει την F50 ΤΟΥ και την κανει κοτετσι. εκει δηλαδη εσενα τι σε επιασε και σχολιασες αρνητικα τι κανει ενας πλουσιος το αμαξι ΤΟΥ???

    • gv

      που τα θυμασαι ρε φιλε αν ειναι δυνατον..
      αλλα νομιζω την χρησιμοποιουσε καθε μερα και την εφθειρε δεν την εκανε κοτετσι..
      και ο αλλος που σχολιασε ειχε φερραρι..
      καλυτερα ακίνητη παρα να τη κανεις smart δε τη σεβεσαι ετσι..
      αυτα τα αυτοκινητα ειναι για λγη χρηση οπως τη special harley που εχεις για τα σκ και καθε μερα παιρνεις το xt η το παπι για τις δουλειες..
      δεν εναι για να ψηνεις το μοτερ στη κινηση και να περνας απο ολες τις λακουβες δεν ειναι σεβασμος αυτος..
      και παλι αυτον ουτε τον βρισαμε ουτε του “επιτεθηκαμε” οπως σχεδον ολοι κανετε εδω ακομη και ο γραφων..

    • Christos F4

      ναι οκ δεν ειναι η πρεπουσα χρηση μιας f50 αυτη αλλα και παλι. σε αυτο το παραδειγμα δε διαφερεις σε τιποτα απο τα ατομα που κατηγορεις διοτι και εσυ κραζεις. δηλαδη εναν φραγκατο που εχει κανει σμαρτ τη φερραρι του μπορεις να τον σχολιασεις ενω ενας φραγκατος που την εχει κανει εκθεμα δεν σηκωνει κουβεντα… εμενα δε μου φαινεται λογικο αυτο εφοσον υποστηριζεις οτι σε κανεναν δεν πεφτει λογος τι κανει με το υπεραυτοκινητο ΤΟΥ

    • gv

      εγω δεν εχω την ιδια λυσσα με σας καταρχήν και αν το δεις και αλλιως εγω εκραξα που τη χαλάει ενω εσυ που την κραταει ατοφια..

    • Christos F4

      ενω εσυ που ευχεσαι dacia (σαν να ειναι καποια ατιμωση το να οδηγαει καποιος dacia) και μιλας για κακια δεν εχεις κομπλεξ. οπως βλεπεις ολοι οι νοημονες ανθρωποι σκεφτονται με τον τροπο που σκεφτομαστε εμεις οι “κομπλεξικοι”. τα ιδια ελεγες και στο αρθρο με τους επιδεξιους κ@λους, τα ιδια θα σου πω κι εγω:
      το προβλημα του κοσμου δεν ειναι οτι καποιος εχει στην κατοχη του ενα οχημα αθιχτο την ιδια στιγμη που οι περισσοτεροι δεν το εχουν.
      το προβλημα ειναι η επιδειξιομανια και η κτητικοτητα που διακατεχει αυτους τους ανρθωπους. με τον ιδιο τροπο αντιμετωπιζονται και εκεινοι που ειναι μικροτερου εισοδηματος αλλα π.χ. εχουν στην κατοχη τους 10 πανακριβα κοστουμια η 10 πανακριβα ζευγαρια παπουτσια που δεν τα φορανε ποτε, την ιδια στιγμη που εμεις εχουμε 2 ζευγαρια παπουτσια. δε τα χρειαζομαστε αυτα τα παπουτσια και μπορουμε και χωρις αυτα, αλλα σιγουρα ουτε αυτος που τα εχει τα χρειαζεται γιατι λοιπον να τους πουμε μπραβο?? να επικροτησουμε αυτη την επιδειξιομανια και την κτητικοτητα τους??

    • DimitrisBXL

      Συμφωνω.

  • Sciroccakias

    ” Ένα αστείο παραλήρημα ” έπρεπε να είναι ο τίτλος του άρθρου

  • Δημητρης-Veyron

    Εχω διαφορετικη αποψη απο τον αρθρογραφο.
    Για μενα ο συλλεκτης ειναι ευλογια για τον υπολοιπο κοσμο. Το 99.9% δηλαδη που δε μπορει να αποκτησει ολα αυτα τα ιερα δημιουργηματα. Ο συλλεκτης φροντιζει ωστε ολα αυτα να περασουν στις επομενες γενιες αθικτα. Εχω την εντυπωση οτι ολοι σκεφτεστε εγωιστικα. Τι θα κανω εγω και οι αλλοι ας πανε να…..Οκ , αν ειχα και εγω τη Λαμπο πιθανον να ηθελα καθε μερα να ειμαι στην πιστα (που οι περισσοτεροι το κανουν αυτο). Σκεφτειτε ομως αν δεν υπηρχαν καποιοι τρελοι που διαθετουν αυτα τα ποσα , ανεξαρτητα το λογο που το κανουν, σημερα δε θα μπορουσαμε να θαυμασουμε δημιουργηματα σα την Mercedes 300SL, τη Ferarri GTO250, τη Miura και τοσα αλλα εργα τεχνης. Αν οι ιδιοκτητες τους τοτε καθε μερα τα γκαζωνανε και στο τελος κανανε οτι κανουμε ολοι με τα δικα μας αμαξια, δηλαδη τα αποσυρανε και αγοραζανε το καινουριο, τοτε δε θα υπηρχαν αυτα τα μνημεια για να τα θαυμαζουν οι επομενες γενιες.
    Οποτε λιγο σεβασμος δε θα εβλαπτε, εστω κ αν τα κινητρα τους ειναι οικονομικα. Που πιστευω οτι πολλοι απο αυτους ισα ισα, τα αυτοκινητα αυτα τα χαιρονται στις ιδιωτικες τους πιστες. Βλεπω πχ πολλους ιδιοκτητες Veyron που κανουν ταξιδια σε ολη την Ευρωπη. Αυτοι δε χαιρονται δηλαδη τα αμαξια τους? Μετα απο το ταξιδι αυτο μπορει να το βγαλουν εξω υστερα απο 3 μηνες. Για μενα αυτα τα αμαξια ετσι πρεπει. Σεβασμος. Ενα ωραιο ταξιδι να το χαρεις, μια φορα στην πιστα στο τοσο και μετα γκαραζ. Ειναι σα να εχεις χαβιαρι στο σπιτι και να τρως καθε μερα ή να εχεις το Whiskey το malt, το σπανιο και να πινεις καθε βραδυ. Στο τελος θα το απομυθοποιησεις και θα το βαρεθεις. Αυτα ολα θελουν τις σπανιες στιγμες τους, να εκτιμας αυτο το σπανιο που θα σου δωσουν. Δεν ειναι για καθε μερα.

  • Δημητρης-Veyron

    Εχω διαφορετικη αποψη απο τον αρθρογραφο.
    Για μενα ο συλλεκτης ειναι ευλογια για τον υπολοιπο κοσμο. Το 99.9% δηλαδη που δε μπορει να αποκτησει ολα αυτα τα ιερα δημιουργηματα. Ο συλλεκτης φροντιζει ωστε ολα αυτα να περασουν στις επομενες γενιες αθικτα. Εχω την εντυπωση οτι ολοι σκεφτεστε εγωιστικα. Τι θα κανω εγω και οι αλλοι ας πανε να…..Οκ , αν ειχα και εγω τη Λαμπο πιθανον να ηθελα καθε μερα να ειμαι στην πιστα (που οι περισσοτεροι το κανουν αυτο). Σκεφτειτε ομως αν δεν υπηρχαν καποιοι τρελοι που διαθετουν αυτα τα ποσα , ανεξαρτητα το λογο που το κανουν, σημερα δε θα μπορουσαμε να θαυμασουμε δημιουργηματα σα την Mercedes 300SL, τη Ferarri GTO250, τη Miura και τοσα αλλα εργα τεχνης. Αν οι ιδιοκτητες τους τοτε καθε μερα τα γκαζωνανε και στο τελος κανανε οτι κανουμε ολοι με τα δικα μας αμαξια, δηλαδη τα αποσυρανε και αγοραζανε το καινουριο, τοτε δε θα υπηρχαν αυτα τα μνημεια για να τα θαυμαζουν οι επομενες γενιες.
    Οποτε λιγο σεβασμος δε θα εβλαπτε, εστω κ αν τα κινητρα τους ειναι οικονομικα. Που πιστευω οτι πολλοι απο αυτους ισα ισα, τα αυτοκινητα αυτα τα χαιρονται στις ιδιωτικες τους πιστες. Βλεπω πχ πολλους ιδιοκτητες Veyron που κανουν ταξιδια σε ολη την Ευρωπη. Αυτοι δε χαιρονται δηλαδη τα αμαξια τους? Μετα απο το ταξιδι αυτο μπορει να το βγαλουν εξω υστερα απο 3 μηνες. Για μενα αυτα τα αμαξια ετσι πρεπει. Σεβασμος. Ενα ωραιο ταξιδι να το χαρεις, μια φορα στην πιστα στο τοσο και μετα γκαραζ. Ειναι σα να εχεις χαβιαρι στο σπιτι και να τρως καθε μερα ή να εχεις το Whiskey το malt, το σπανιο και να πινεις καθε βραδυ. Στο τελος θα το απομυθοποιησεις και θα το βαρεθεις. Αυτα ολα θελουν τις σπανιες στιγμες τους, να εκτιμας αυτο το σπανιο που θα σου δωσουν. Δεν ειναι για καθε μερα.

    • Mario Walks Alone

      Βασικά κάπως έτσι είναι. Αυτοί που πραγματικά τα έχουν με 0 χλμ (που λέει ο λόγος) υπάρχουν μεν αλλά ΔΕΝ είναι η πλειοψηφία. Και κάτι άλλo. Όταν έχεις τόσα χρήματα για να κατέχεις γκαράζ με δεκάδες σπάνια αυτοκίνητα θα οδηγείς το καθένα μία στις τόσο ακόμα και να θέλεις.

  • Phaethon

    Συμφωνώ σε όλα!!

  • Phaethon

    Συμφωνώ σε όλα!!

  • gv

    σε λιγο θα το κανετε και ποινικο αδικημα ρε ελεος πια με το κομπλεξ σας!
    μαθετε να σεβεστε ολους τους ανθρωπους και τη ζωη τους και προχωρηστε με τη δικη σας επιτελους!