Το πιο αλλαγμένο στοιχείο πάνω στη νέα R.S.17 είναι το power unit. Ο R.E.17 είναι ένας ολοκαίνουριος κινητήρας, καθώς οι μηχανικοί στο Viry-Chatillon ήξεραν ότι, με την τωρινή φιλοσοφία, δεν υπήρχε περίπτωση να φτάσουν και να ξεπεράσουν στη Mercedes, αφού και οι μηχανικοί των Γερμανών εργάζονται σκληρά για τη βελτίωση του κινητήρα, που ήδη είναι ο κορυφαίος στο grid.

Η μοναδική οδός ήταν η νέα, συνεπώς το power unit έχει σχεδιαστεί από το μηδέν. Αυτό που ενδιαφέρει τους φίλους της Renault και φυσικά τη Red Bull είναι η απόδοση, κάτι που είναι δύσκολο να γνωρίζουμε αν τα μονοθέσια δεν ξεκινήσουν τις δοκιμές τους. Σύμφωνα με τον Αγωνιστικό Διευθυντή της ομάδας του Enstone, Cyril Abiteboul, το κέρδος από τον περσινό κινητήρα στο τέλος της σεζόν υπολογίζεται κοντά στα 3 δέκατα στον γύρο, δίχως να συνυπολογίζει κάποιο άλλο κομμάτι της R.S.17.

Ξεκινήσαμε εντελώς από το μηδέν, κάτι που είναι αρκετά γενναίο, επειδή είχαμε ένα καλό προϊόν πέρυσι, ήταν ικανοποιητικό αυτό που είχαμε κάνει, για την ακρίβεια παραπάνω από ικανοποιητικό, και πιστεύω ότι ήμασταν οι καλύτεροι όσον αφορά την αξιοπιστία. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από το μηδέν ξανά, αλλά ξεκάθαρα, στη Formula 1, αν δεν επιτεθείς, είσαι νεκρός.

Είδαμε ότι, αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί για τη φιλοδοξία μας και να προσπεράσουμε τον καλύτερο, που είναι η Mercedes, θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία, όπως έχουμε κάνει φέτος. Έτσι, το πρώτο που θα πρέπει να κάνουμε σωστά είναι η αξιοπιστία, αυτό είναι που θα πρέπει να διασφαλίσουμε σήμερα.

Όσον αφορά την απόδοση., στοχεύουμε στα 3 δέκατα, μεταξύ του τέλους της περσινής σεζόν και του φετινού ξεκινήματος. Αναφέρομαι καθαρά από κινητήρα σε κινητήρα και τίποτε άλλο από το υπόλοιπο μονοθέσιο, κι ελπίζουμε ότι θα κάνουμε ένα ισοδύναμο βήμα κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Ένα καθοριστικό κομμάτι θα είναι και η βελτίωση εντός της σεζόν, με τον 39χρονο Γάλλο να υποστηρίζει πως στόχος είναι τα 4 δέκατα μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Πιστεύουμε ότι 3 με 4 δέκατα είναι αυτό που θέλουμε να πετύχουμε για τη φετινή ανάπτυξη, αλλά όλα αυτά είναι πιθανά μόνο αν έχουμε την αξιοπιστία. Επειδή, αν δεν έχεις αξιοπιστία, αυτό διαλύει το σχέδιο ανάπτυξης του κινητήρα και αυτό που υποτίθεται ότι θα έφερνες από τον κινητήρα #2 στον κινητήρα #3 δεν θα είναι διαθέσιμο, διότι πρέπει να φτιάξεις τα προβλήματα του κινητήρα.

Ο Remi Taffin έχει δουλέψει σκληρά για το νέο αυτό project, μαζί φυσικά με τους υπόλοιπους τεχνικού. Ο επί κεφαλής κινητήρων της Renault τονίζει ότι το νέο αυτό power unit δημιουργήθηκε με προοπτική τριετίας, ενώ η τοποθέτησή του στο μονοθέσιο μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι, προκειμένου να πάρεις τα μέγιστα από αυτόν.

Σχεδόν το 95% είναι διαφορετικό, αλλά εξακολουθεί να μοιάζει με turbo V6! Προσπαθήσαμε πολύ για να εξοικονομήσουμε βάρος σε όλα τα στοιχεία, γνωρίζοντας ότι έπρεπε να το κάνουμε αυτό. Ο κινητήρας αυτός βασίζεται περισσότερο σε αυτό που θα κάνουμε τα επόμενα τρία χρόνια. Ακόμα δεν είσαι στο όριο, αλλά το πλάνο υπάρχει και θα είμαστε σίγουρα στο όριο με αυτά που έχουμε κατά νου να κάνουμε.

Επίσης, όταν βάζεις έναν κινητήρα στο μονοθέσιο, έχει να κάνει με την εγκατάσταση, η ψύξη είναι πολύ διαφορετική από πέρυσι και η εγκατάσταση του ERS είναι πολύ διαφορετική. Κάποιες από τις επιλογές που κάναμε είναι διαφορετικές, έτσι είναι κατά 95% διαφορετικός κινητήρας.

  • Mika

    H Honda θελει δευτερολεπτο και βαλε!
    ???

  • Nerazzuro21

    Ρίσκο και αξιοπιστία δύσκολα συμβαδίζουν. Μακάρι να τους βγει. Έχει ανάγκη η F1 μία δυνατή μονάδα ισχύος από τη Renault.

  • Akis-F1 FAN

    Μπορεί να είναι δήλωση για να θολώσει τα νερά αλλά 3 δέκατα είναι λίγα, ειδικά αν σκεφτείς ότι δεν είχαν καθόλου περιορισμούς για τον κινητήρα. Αν όντως είναι 3 δέκατα, τότε η διαφορά από τα pu της Merc και της ferrari όχι μόνο δεν θα κλείσει αλλά μπορεί να ανοίξει κιόλας.

  • gv

    το εχουν πιασει το νοημα εκει στη renault μπραβο τους :)

  • Κούκος

    Αν στην Renault είναι 3 δέκατα… Φοβάμαι να κάνω σκέψη για Mercedes μεριά.