1Εισαγωγή

Όταν απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας πριν 4 χρόνια, όλοι έσπευσαν να αποκτήσουν τον “απαγορευμένο” καρπό, καθώς το 2013 το ποσοστό βενζίνης/πετρελαίου ήταν 15%/85%. Με τον εξορθολογισμό των πλεονεκτημάτων της χρήσης diesel κινητήρων, αλλά και τον “πόλεμο” που δέχονται αυτοί τον τελευταίο 1,5 χρόνο, το ποσοστό αυτό ήρθε σε πιο λογικά πλαίσια, καθώς το 2016 έπεσε στο 46%/54%.

Ο σημαντικότερος, και ίσως μοναδικός, λόγος αγοράς ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου είναι η οικονομία καυσίμου, και κατ’επέκταση η μεγάλη αυτονομία που προσφέρουν. Συνήθως στερούνται δύναμης, σε σχέση με έναν αντίστοιχο βενζίνης, αλλά η πλουσιότερη ροπή αντισταθμίζει αυτό το μειονέκτημα.

Υπάρχουν, όμως, προτάσεις στην αγορά της supermini κατηγορίας, που οι πετρελαιοκινητήρες δεν αποτελούν απαραίτητα την οικονομική λύση, καθώς διαθέτουν “συμπαθητική” δύναμη, πόσο μάλλον για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Μια από αυτές είναι το VW Polo με τον 1.400άρη TDI κινητήρα που είχαμε για δοκιμή, ο οποίος από τα τέλη του περασμένου καλοκαιριού είναι διαθέσιμος και σε απόδοση με 105 άλογα, συμπληρώνοντας τις εκδόσεις με τα 75 και 90 άλογα του ίδιου κινητήρα. Για την ιστορία να αναφέρω, ότι μέχρι την παρουσίαση του Renault Clio facelift το περασμένο Νοέμβριο, το γερμανικό μοντέλο ήταν για κάποιους μήνες το ισχυρότερο μοντέλο της κατηγορίας, καθώς η γαλλική εταιρία επέλεξε να τοποθετήσει στο δικό της τον 1.500άρη dCi με τα 110 άλογα.

Η Volkswagen παρουσίασε την πέμπτη γενιά του Polo στην έκθεση της Γενεύης του 2009, για να κατακτήσει τους τίτλους του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου αυτοκινήτου της χρονιάς, το 2010. Στην ίδια έκθεση, το 2014 η γερμανική εταιρία έδειξε το ελαφρώς ανανεωμένο μοντέλο, με την εμπορική του πορεία να σφραγίζεται από τις εξαιρετικές του πωλήσεις, κατακτώντας την περασμένη χρονιά τον τίτλο του παγκόσμιου best-seller της κατηγορίας του, αν και έχασε τον αντίστοιχο τίτλο στην Ευρώπη από το Clio.

Η νέα γενιά αναμένεται να παρουσιαστεί στα τέλη καλοκαιριού, περίπου ένα μήνα πριν την έκθεση της Φρανκφούρτης, όπου θα κάνει το ντεμπούτο της, και εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Polo για ακόμα μια φορά, με τον πιο ενδιαφέρον -από πλευράς επιδόσεων- πετρελαιοκινητήρα.

Στα συν

  • Ποιότητα κύλισης
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Ροπή

Στα μείον

  • Αίσθηση τιμονιού
  • 5-ταχυτο κιβώτιο

2Το αυτοκίνητο

Παρά τα 8 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να πεις ότι το Polo δείχνει ξεπερασμένο. Είναι αυτό το συντηρητικό προφίλ της εταιρίας, που χαρίζει στα μοντέλα της έναν διαχρονικό χαρακτήρα, που διατηρείται αναλλοίωτο στον χρόνο.

Οι προφυλακτήρες του έχουν αεροδυναμικό σχεδιασμό, που συμβάλλουν στην μείωση της κατανάλωσης, ενώ στον εμπρός υπάρχει μία γραμμή από χρώμιο που διατρέχει το πλάτος του, και ενώνει τα φώτα ομίχλης, ενώ στο πίσω μέρος εντύπωση κάνουν τα LED φωτιστικά σώματα. Παράλληλα, η επίπεδη διαμόρφωση του πατώματος στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, μειώνει τους στροβιλισμούς και κατά συνέπεια την αεροδυναμική αντίσταση, με το αυτοκίνητο να πατάει σε ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/45.

3Εσωτερικό

Περνώντας προς τα μέσα, υπάρχει η γνωστή σοβαρή και στιβαρή εικόνα που συναντάς σε όλα τα μοντέλα της εταιρίας, η οποία υποστηρίζεται από τα ποιοτικά υλικά και την πλήρως λειτουργική εργονομία. Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας είναι τυπικός γερμανικός με απλές και αυστηρές γραμμές. Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη στον οδηγό, με τον αναλογικό πίνακα οργάνων να αποτελείται από δύο μεγάλα όργανα του ταχύμετρου και του στροφόμετρου και στη μέση υπάρχει μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη, που δείχνει μεταξύ άλλων τις πληροφορίες του trip computer.

Δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο εντυπωσιασμού, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι αρκετά καλής ποιότητας, ενώ εξίσου καλή είναι και η εργονομία του, κάτι που συνολικά καθιστούν το Polo ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, σε ότι αφορά τα υλικά και τη συναρμογή. Στον πίνακα οργάνων, η εκτεταμένη λειτουργικότητα της οθόνης πολλαπλών λειτουργιών, εκτός από το trip computer, δείχνει την πίεση των ελαστικών, και άλλες λειτουργίες σχετικά με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Το εσωτερικό του Polo αποπνέει πολυτέλεια και διαθέτει δερμάτινο κοφτό πολυλειτουργικό τιμόνι με χρωμιομένα διακοσμητικά, με την έγχρωμη LCD οθόνη πολλαπλών λειτουργιών 5 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Composition Media, να παρέχει όλες τις πληροφορίες και τη δυνατότητα πολλαπλών παραμετροποιήσεων. Το ραδιόφωνο διαθέτει 6 συνολικά ηχεία, και διαθέτει στην πρόσοψη του την υποδοχή της κάρτας SD και την θύρα AUX, με το USB να είναι στη βάση της κονσόλας. Τέλος το σύστημα διαθέτει Bluetooth σύνδεση με το κινητό σου τηλέφωνο και λειτουργία Audio Streaming, αλλά όχι σύστημα πλοήγησης.

Από θέμα εργονομίας ακολουθεί τα αυστηρά γερμανικά δεδομένα και δεν θα παραπονεθείς σε καμία περίπτωση. Υπάρχουν λίγοι διακόπτες, οι οποίοι βρίσκονται στην ιδανική απόσταση από τη θέση του οδηγού, και μόνο το τιμόνι θα το έλεγα κάπως υπερφορτωμένο και με μικρούς διακόπτες.

Για τα μικροαντικείμενα, η καμπίνα είναι σχετικά πρακτική, με αρκετό χώρο εμπρός από το λεβιέ και μεγάλο ντουλαπάκι στο συνοδηγό. Από θέμα χώρων, το Polo πλέον δεν είναι το καλύτερο στην κατηγορία, με προτάσεις όπως το Suzuki Baleno να κερδίζουν σημαντικούς πόντους, έναντι του Polo. Έτσι, πίσω θα βολευτούν άνετα ενήλικες με ύψος μέχρι 1.80 μ., με τον χώρο αποσκευών να έχει όγκο 280 λίτρα. Μπορεί να ακούγεται μέτριο σαν νούμερο, διαθέτει, όμως, πρακτικό, διπλό πάτωμα που δημιουργεί επίπεδο χώρο όταν αναδιπλωθεί το πίσω κάθισμα, χωρητικότητας 952 λίτρων.

4Κινητήρας

Κάτω από το καπό υπάρχει ένας τρικύλινδρος, χωρητικότητας 1.422 κ.εκ., TDI κινητήρας, με την μόνη διαφοροποίηση από τις υπόλοιπες εκδόσεις του να είναι οι επεμβάσεις στην πίεση του turbo και στην χαρτογράφηση. Η απόδοση του ανέρχεται στα 105 άλογα στις 3.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή του αγγίζει τα 250 Nm, και παραμένει σταθερή από τις 1.750 μέχρι τις 2.500 σ.α.λ.

Με αυτόν, το Polo αποκτάει αρκετά δελεαστικές επιδόσεις, καθώς σύμφωνα με την εταιρία, το βάρους 1.150 κιλών αμάξωμα, επιταχύνει σε 9,9 δευτ.,με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 194 χλμ/ώρα. Στις μετρήσεις μας, όμως, είδαμε λίγο αργότερο νούμερο, καθώς το 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 10,22 δευτ., κυρίως εξαιτίας των μακριών σχέσεων του κιβωτίου. Αυτό είναι αποκλειστικά ένα χειροκίνητο 5-σχέσεων, όταν στην αντίστοιχη έκδοση του Clio υπάρχει 6-τάχυτο. Οι αλλαγές έχουν μεν τεχνητή αίσθηση, αλλά είναι γίνονται γρήγορα και με απόλυτη ακρίβεια.

Στην πράξη ο κινητήρας είναι αρκετά νωθρός μέχρι να εμφανιστεί η μέγιστη ροπή, και έτσι ίσως βρεθεί εκτεθειμένος αν κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες, και κάτω από τις 1.600 σ.α.λ. Από εκεί και πάνω, όμως, εμφανίζει ένα δυνατό τράβηγμα, που θα ικανοποιήσει κάθε απαίτηση. Η δύναμη του θα απλωθεί σε ένα σχετικά γεμάτο εύρος στροφών, καθώς θα στροφάρει άνετα μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Δυστυχώς, όμως, τόσο στο ρελαντί, όσο και εν κινήσει το έντονο κροτάλισμα του τρικύλινδρου συνόλου, θα περάσει στην καμπίνα, κυρίως ηχητικά, με κάποιες δονήσεις να εμφανίζονται για τα δευτερόλεπτα πριν ενεργοποιηθεί το σύστημα start/stop.

Από πλευράς κατανάλωσης, το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι χρειάζεται μόλις 3,6 λίτρα/100 χλμ., αλλά κατά την διάρκεια της δοκιμής και στα 650 χλμ. είδαμε μια τιμή της τάξης των 5,4 λίτρων. Στον ανοιχτό δρόμο και με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ/ώρα θα κάψεις 5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη σε καμία περίπτωση δεν θα υπερβεί τα 6 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 45 λίτρα μπορείς να έχεις μια αυτονομία 830 με 900 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 90 γρ/χλμ. με ζάντες 15 ιντσών, κάτι που σημαίνει ότι δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας, ενώ με τις 16άρες της δοκιμής αυτές ανέρχονται στα 95 γρ/χλμ., πληρώνοντας τέλη €85,5.

VW Polo 1.4 TDI 105 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,22 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 5,22 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 7,99 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 15,52 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,33 μέτρα σε 3,01 δευτ.

5Τιμή-Εξοπλισμός

Το Polo με τα 105 άλογα προσφέρεται σε 3-θυρο και 5-θυρο αμάξωμα, και διατίθεται στις εκδόσεις Advance και Exclusive. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στην πρώτη, και η τιμή της ξεκινάει από €16.540, ενώ της δεύτερη από €17.090, με τις αντίστοιχες 3-θυρες να είναι φθηνότερες κατά €560, και μόνο φθηνό δεν το λες.

Από πλευράς εξοπλισμού διαθέτει standard το Automatic Post-Collision Braking System που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο μετά την σύγκρουση ώστε να μειώσει την κινητική ενέργεια του οχήματος και να αποτρέψει μία ενδεχόμενη δεύτερη σύγκρουση. Στον extra εξοπλισμό, βρίσκουμε συστήματα όπως το Driver Alert System, το Front Assist with City Emergency Braking και το Adaptive Cruise Control. Στον κατάλογο των extra υπάρχει και η Sport Select ανάρτηση που προσφέρει δύο ρυθμίσεις για τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει πιο ακριβή έλεγχο.

6Στον δρόμο

Καμία έκπληξη στην οδηγική συμπεριφορά του πετρελαιοκίνητου Polo, και παρότι το αυτοκίνητο δοκιμής διέθετε τις 16άρες ζάντες επέδειξε εξαιρετική ποιότητα κύλισης, σημείο που παραμένει το ατού του, σε σχέση με την πλειονότητα του ανταγωνισμού. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, μόνο ο ήχος από τον κινητήρα θα εισέλθει στην καμπίνα, καθώς η ηχομόνωση του είναι καλή και απομονώνεσαι από το εξωτερικό περιβάλλον με το που κλείσεις την πόρτα.

Από πλευράς αναρτήσεων, στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα McPherson, και στον πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Η ρύθμιση των αμορτισέρ και των ελατηρίων, από τους μηχανικούς της VW, προσδίδουν στο supermini της VW έναν άνετο και ευέλικτο χαρακτήρα (10,6 μέτρα κύκλο στροφής), ιδανικό για stress-free μετακινήσεις στα αστικά κέντρα. Εξαιτίας των χαμηλοπρόφιλων ελαστικά θα περάσουν κάποιες δονήσεις στην καμπίνα, αλλά σε γενικές γραμμές η ανάρτηση ισοπεδώνει πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες από τον δρόμο.

Η πολύ προοδευτική και προβλέψιμη συμπεριφορά του ενδείκνυται για ομαλή και στρωτή οδήγηση, που θα σε κάνει να φτάσεις στον προορισμό σου γρήγορα και κυρίως χωρίς πολλά δράματα. Ίσως μόνο στις μεγάλες ταχύτητες, και με απότομες κινήσεις ή έντονο φρενάρισμα, να διακρίνεις μια τάση πλεύσης του πίσω μέρους, που κατά βάση, όμως, δεν θα σε ανησυχήσει.

Επίσης, θα εμφανίσει μικρές και αναμενόμενες κλίσεις στις στροφές, με το Polo να μην δείχνει ότι αρέσκεται στην γρήγορη και ζωντανή οδήγηση. Σε αυτό συμβάλει και το “απαθές” τιμόνι, το οποίο διαθέτει ηλεκτρομηχανική κρεμαργιέρα και είναι ίσως το μόνο μελανό σημείο του συνόλου. Υστερεί λίγο και σε ταχύτητα αλλά και σε πληροφόρηση από τον δρόμο.

Σε γενικές γραμμές, η συμπεριφορά του Polo είναι ουδέτερη και αυτή που θα ικανοποιήσει την πλειονότητα των αγοραστών που θέλουν απλά ένα αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, χωρίς τα επιπλέον άλογα να του χαρίζουν κάποια ιδιαίτερα ταυτότητα. Τα περιθώρια πρόσφυση είναι μεγάλα, ενώ όταν υπερβάλεις το ESP θα επέμβει άμεσα και κυρίως αποτελεσματικά.

Οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου θα “φιμώσουν” λίγο τις εξαιρετικές δυνατότητες του κινητήρα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο θα μπορούσε να είχε χαμηλότερη κατανάλωση και επίπεδα θορύβου. Παρόλα αυτά, είναι απολαυστικό στο ταξίδι καθώς έχεις δύναμη ανά πάσα στιγμή.

Λειτουργώντας στο ιδανικό εύρος λειτουργίας, ο κινητήρας εμφανίζει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι, με την ροπή να σου χαρίζει ένα αισθητό “σπρώξιμο”, αποδεικνύοντας με αυτό το τρόπο, τα πολύ καλά του χαρακτηριστικά, που μεταφράζονται σε πολύ καλές επιδόσεις. Ειδικότερα, οι εν κινήσει επιταχύνεις είναι πάρα πολύ καλές.

7Συμπέρασμα

Τηρουμένων των αναλογιών, η πιο δυνατή πετρελαιοκίνητη έκδοση του VW Polo έχει καλές επιδόσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να ήταν καλύτερες με ένα 6-τάχυτο κιβώτιο. Η τρικύλινδρη φύση του δεν τον καθιστά τον πιο πολιτισμένο σε λειτουργία, ενώ και η κατανάλωση δεν είναι κορυφαία. Με την τυπική VW οδηγική του συμπεριφορά απευθύνεται στο κοινό που θέλει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί ως πρώτο αυτοκίνητο.

  • Spider

    Αν θες ντε και καλά ντήζελ η μεσαία έκδοση των 90 ίππων είναι η ποιό συμφέρουσα νομίζω. Aκόμη και η μικρή πάντως έχει πολύ ροπή, αν και όχι και τόσο καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας…
    Ο tsi των 110 ίππων είναι πάντως η καλύτερη έκδοση του polo και μία από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία των supermini γενικά.

    • Mika

      Για να το παω ενα βημα παραπερα, παρε την εκδοση των 90 αλογων με το 7αρι DSG…Tη πηρε γνωστος μας, στο ιδιο χρωμα της δοκιμης κι ειναι ενθουσιασμενος!

    • Spider

      Ντίζελ η βενζίνη εννοείς?

    • Mika

      Αυτη που ειπες εσυ, τη μεσαια diesel με τα 90 αλογα και 7αρι DSG, σε εκδοση Comfortline, που εχει καλο επιπεδο εξοπλισμου..
      Αν κι εγω, σε βενζινη και 110 αλογα θα πηγαινα…

    • Spider

      Ε ναι πολύ ακριβό το ντίζελ με το dsg. Και η διαφορά σε λειτουργία χαοτική..

  • Neos

    πανακριβο.με τοσα λεφτα παιρνεις seat leon tdi που ειναι πολυ πιο ολοκληρωμενο

  • ωραιο test drive απο τον mr.AGAPITOS αλλα απο τα γραφομενα του μου εδωσε οτι δεν τον ενθουσιασε και πολυ….και λογικο το βρισκω !!!!

    σχετικα ακριβουτσικο γιαυτα που προσφερει…συμφωνω απολυτα με το σχολιο του αρθρογραφου για τον σχεδιασμο γενικα του GROUP….ενα μοντελο με τοσα χρονια στην πλατη του…..που λογο εταιρικης ταυτοτητας…δεν δειχνει τα χρονια του !!!

    παντως απαραδεκτο για οχημα 17000….να εχει αναλογικα κουμπια το 2017 γιατο ερ κοντισιον !!!!

    παντως χαλαρα πεφτεις και στο4.5-5/100 μεσα στην πολη αμα προσεχεις με το δεξι ποδι !!!!

    • Mika

      Τσιμπημενο ειναι οντως,αλλα μη νομιζεις πως οι καλες εκδοσεις ενος Clio 1.5 dCi η ενος Fiesta Titanium ειναι πολυ φτηνοτερες.. Σε παρομοια λεφτα παιζουν…
      Για τα κουμπια θα συμφωνησω, αν και σ αυτη τη κατηγορια του Polo, αποτελουν τον κανονα σε μεσαια επιπεδα εξοπλισμου..Εδω πολυ ακριβοτερα αυτοκινητα οπως οι A-class/B-class με τον 1.500 πετρελαιοκινητηρα εχουν παρομοια κουμπακια στο Thermatic clima τους, κι αυτα κανουν 25-30000 ευρω!

    • επειδη το κανουν και αλλοι δεν ειναι δικαιολογια……απαραδεκτο…..

    • a_f_a

      ζήτω τα αναλογικά κουμπιά! ζήτωωωω!
      (κατα τα άλλα συμφωνώ 100% με τα υπόλοιπα)

    • απο αποψη πρακτικης μαζι σου……αλλα απο αισθητικης διαφωνω οριζοντιως..καθετως και με ολες τις εφαπτομενες !!!!! χαααχαχαχαχαχαχα

    • a_f_a

      χχαχαχαχαχαχα! και γεωμέτρης ο μπαμπίνος

  • giannisb

    Μόνο του ,το ότι βρίσκεται 8 χρόνια στην αγορά,τα λέει όλα….ελπίζω μόνο μην κάνουν καμιά μαλακία με το καινούριο και χάσει το image του όμορφου-σοβαρού-πρακτικου-ποιοτηκού χαρακτήρα που κρατούσε τόσο καιρο…αλλά δεν τους φοβάμαι ποτέ δεν έχουν απογοητεύσει κανέναν..

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Σε σχέση με το νέο που διέρρευσε είναι πιο ωραίο το υπάρχον, το προτιμώ καλύτερα από εμφάνιση. Βέβαια κάπως ακριβούτσικο. Είναι ολοκληρωμένο και ποιοτικό, από αξιοπιστία βέβαια VW είναι, χαλάει. Δε θα το έπαιρνα πάντως.

    • thodoris91

      Έχεις vw και σου χάλασε δλδ?Σε diesel ειδικά είναι απο τα πιο αξιόπιστα και πολύ πιο αξιόπιστα από τα d4d της toyota που πίνεις νερό στο όνομα της

    • το μοτερ σαν μοτερ δεν χαλαει…..αλλα 2 φιλοι που εχουν ντιζελ….το 1600ρι ομως…..μπαινει λογο φιλτρου μερικες φορες σε safe mode…που σπαει @@ !!!

    • George Liverpool

      Το φιλτρο θελει φροντιδα.Πρεπει να διαβαζεται προσεκτικα το manual του κατασκευαστη απο τους ιδιοκτητες, για να ξερουν πως να κανουν τη σωστη αναμορφωση του φιλτρου.Και η χρηση diesel να δικαιολογειται απο τα χιλομετρα που γινονται.Λιγοτερα απο 10000χλμ/χρονο δεν δικαιολογουν την αγορα diesel….

    • για τα διανυθεντα χιλιομετρα συμφωνω και την αγορα ντιζελ……αλλα για την χρηση του φιλτρου..δεν θυμαμαι την ειδικη ονομασια του……δεν το δεχομαι……εγω θελω να βαζω μπροστα το αυτοκινητο και απλα στα χ χιλιομετρα να το πηγαινω για τα service του…μιλαμε για αυτοκινητα της γραμμης και οχι για ειδκεςκατασκευες που εκει θα το δεχομουν…

    • George Liverpool

      Δεν ειπα οτι θελει την σουπερ ειδικη μεταχειριση,απλα θελει μια συγκεκριμενη διαδικασια για να αναμορφωθει αυτοματα καθε λιγο καιρο.DPF λεγεται.Το ειπα επειδη πολλοι διαμαρτυρονται για το φιλτρο,ξερουν ομως να το χρησιμοποιουν?Αν θες να πηγαινεις για ψωνια στα 500 μετρα και να γυρνας πισω,το diesel δεν ειναι η επιλογη σου.Μειωνεις την διαρκεια ζωης του φιλτρου ετσι,μεταξυ αλλων…

    • η αληθεια ειναι οτι ο ενας φιλος με σκοντα οκταβια…γιαυτον τον λογο το παθαινει…κανει μικρες διαδρομες και δεν παει ποτε πανω απο 110 !!!!
      τον εχω πει..μια φορα το 15μερο να μου το δινει να του το ξεμπουκωνω……αλλα με λεεει οχι…εσυ εισαι τρελος δεν θα μεινει λαστιχο !!! :-P
      παντως ο αλλος…..και χιλιομετρα κανει…και το προσεχει….αλλα 2 φορες του το εχει κανει…..

    • George Liverpool

      Χαχαχα πες του μια μερα,παμε βολτα θα οδηγησω εγω :P.Τα diesel του vag ειναι σκυλια,κοιτα ολα τα οκταβια και τωρα τελευταια τα toledo που κυκλοφορουν.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Kάτσε να δεις το κλάμα που θα πέσει, όταν αρχίσουν να παίρνουν αντλίες πετρελαίου στην μασχάλη και μπούκωμα των μπεκ,που θέλει άνοιγμα η μισή μηχανή.
      To 1000άρικο του dpf είναι τίποτα. : )
      Οι ασχετίδιδες νόμισαν πως τους πούλησαν υπερτεχνολογία με το μπουχοκαύσιμο. : )

    • τα οποια προβληματα που αναφερεις ισχυουν οχι μονο για τα VW diesel…αλλα για ΟΛΑ τα diesel !!

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Μα φυσικά, τα έχω αναφέρει προ πολλού αρχίσουν να κυνηγάνε τα σάπια diesel.
      Απλά οι εγχώριοι σανοφάγοι, δεν έχουν ουδεμία επαφή με την πραγματικότητα και μετά κλαίγονται στα forum βλαβών.

    • rous

      Μπαμπινο το φιλτρο μικροσωματιδιων πρεπει να στο καθαριζουν στο service. Ειναι στις διαδικασιες συντηρησης.

    • Mika

      το DPF λες μαλλον…

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Τίποτα δεν έχω. ΓΝΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΛΑ ΣΤΟ VW GROUP ΧΑΛΑΝΕ! ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΟΥΜΕ; Έλεος. Τα Toyota και γενικά τα Ιαπωνικά είναι πιο αξιόπιστα, όλοι το ξέρουν, και τα κορεάτικα.

    • Spider

      Όταν θα εκφέρεις άποψη στηριζόμενος σε προσωπικές εμπειρίες και όχι να βασιζόμενος σε στερεότυπα και κουβέντες
      καφενείου θα κάνουμε κουβέντα. Προς το παρών επειδή κατάλαβα ότι είσαι νέος σε ηλικία,αλλά και στον χώρο της αυτοκίνησης γενικότερα,θα ήθελα να σου δώσω μία φιλική συμβουλή. Μην δογματοποιείς τα πράγματα γιατί πολλά πράγματα δεν είναι όπως ακριβώς τα φαντάζεσαι. Όσο περισσότερο εμπειρία συγκεντρώνεις τόσο λιγότερο απόλυτα θα μιλάς.

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Οκ, ευχαριστώ…

    • Rebel

      Χαλάει… Δες σχετικό σχόλιό μου που με έχει κάνει να σκυλομετανιώσω για την επένδυση στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Αν πάλι δε με πιστεύεις, μπες στο ελληνικό φόρουμ της VW & δες σελίδες με σχετικά θέματα πάνω στο Polo μοντ. >2015.

    • axilleas07
    • Rebel

      Αυτό το link δουλεύει καλύτερα: http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Sbhnei-stis-xamhles_123776_18071.asp
      Για όποιον ενδιαφέρεται, να δει και τα υπόλοιπα σχετικά άρθρα στο τέλος του παρόντος άρθρου, έτσι, για την Ιστορία, για να αντιληφθεί τι τραβήξαμε οι κάτοχοι των πρώτων facelift Polo 1.4 TDI που κυκλοφόρησαν τέλη 2014 – αρχές 2015.

    • SAMURAI-66

      Η αποψη σου ειναι σεβαστη και για κανενα λογο να μην την αλλαξεις σε αυτα που πιστευεις για το θεμα που ανεφερες και εχει να κανει με το group….θα λες αυτο που πιστευεις ασχετα αν ενοχλει τους γυρω σου γιατι απλα εκφραζει εσενα και αυτο κανεις δεν μπορει να το διαπραγματευτει μαζι σου κυριε μαμαλακη.
      Συμβουλες και παροτρυνσεις για το προσωπο σου να δεχεσαι απο ατομα που σε σεβονται και τους εχεις σε εκτιμηση.
      Μικρος η μεγαλος εχεις τον χαρακτηρα σου και ουτε στο ελαχιστο μην δεχτεις να στον αλλαξουν διαφορες σειρηνες που καλο ειναι να βλεπουν πρωτα το προσωπο τους στον καθρεπτη και πως οι ιδιοι συμπεριφερονται μεσα στον χωρο του site πρωτου κανουν τους φτηνους ιεροκυρυκες.
      Και το ευχαριστω να το λες εκει που αξιζει σε ατομα που εχεις ψηλα και βρισκονται διπλα σου καθε στιγμη της ζωης σου…αυτα το αξιζουν και μονο.
      Εισαι αυτο που εισαι και σε οποιον αρεσει…για τους αλλους δεν θα μπορεσεις αγαπητε μανο.
      Αυτο να εχεις στο μυαλο σου!!

    • Rebel

      Χαλάει… Δες σχετικό σχόλιό μου.

  • thodoris91

    Σε diesel δε θα το έπαιρνα ποτε το polo υπάρχουν πολύ καλύτερες προτάσεις…Επίσης τι ηλίθια διάσταση είναι αυτή η 215/15/16 θα θες μία περιουσία σε κάθε αλλαγή

  • Όποιος ενδιαφερθεί, να δώσει τα εξτρά χρήματα για την καλή έκδοση με τα καλά καθίσματα, αξίζει τον κόπο με το παραπάνω, πολύ καλά και ξεκούραστα σε ταξίδι. Επίσης, dsg. Δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρείται κάποιος με το χειροκίνητο, εάν μπορεί να διαθέσει το έξτρα αντίτιμο. Η έκδοση ντήζελ με τα 90 άλογα είναι υπεραρκετή, αρκεί να είσαι λογικός στις απαιτήσεις σου. Με στρωτή, ήπια και ήρεμη οδήγηση είναι πολύ οικονομικό.

  • Rebel

    ΣΧΟΛΙΟ no. 1 : “.. με την μόνη διαφοροποίηση από τις υπόλοιπες εκδόσεις του να είναι οι επεμβάσεις στην πίεση του turbo και στην χαρτογράφηση” : δηλαδή αν πάω εγώ με το δικό μου το 75hp και αυξήσω πίεση turbo & βάλω τη χαρτογράφηση του 105hp, θα έχω τον κινητήρα του 105hp με ίδια ροπή χωρίς καμία διαφορά; Δε νομίζω.
    ΣΧΟΛΙΟ no. 2 : “.. το έντονο κροτάλισμα του τρικύλινδρου συνόλου, θα περάσει στην καμπίνα, κυρίως ηχητικά ..” : αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς με τους υποψήφιους αγοραστές, θα πρέπει να αναφέρουμε πως αυτό οφείλεται στο βολάν μονής μάζας που πλέον τοποθετείται στο Polo σε αντίθεση με το άριστο ηχομονωτικά βολάν 2πλης μάζας που τοποθετείτο στις αρχές του 2015, το οποίο όμως ανεκλήθη (μιας και κατέρρεε, αλλά και οδηγούσε σε σβήσιμο στις χαμηλές στροφές), οδηγώντας σε μια πρόχειρη λύση αντιμετώπισης από τη μαμά VW & ένα τρομερό μειονέκτημα για το πετρελαιοκίνητο Polo (όταν το είχα εγώ με το βολάν 2πλής μάζας, η κύλισή του προσομοίαζε βενζινοκίνητο).

    • Spider

      Το κροτάλισμα του κινητήρα είναι χαρακτηριστικό λειτουργίας. Δεν επηρεάζει την αξιοπιστία του κινητήρα. Και ο 1,3 multijet της Fiat/Opel κροταλίζει απίστευτα,αλλά δεν έχει κάποιο θέμα.

    • Rebel

      Ξαναδιάβασε τι γράφει ο Γιώργος σε παρακαλώ: “.. κροτάλισμα .. θα περάσει στην καμπίνα..”. Γνωρίζω τι σημαίνει κροτάλισμα & κινητήρας diesel, δεν αναφέρομαι στο κροτάλισμα, αλλά στο ότι περνάει στην καμπίνα. Το ότι περνάει στην καμπίνα ο ήχος έντονα & το ότι μου έμεινε από βολάν – δίσκο – πλατό πριν γίνει ανάκληση σημαίνει πως υπήρχε θέμα & εξακολουθεί να υπάρχει. Αυτό συμβαίνει επειδή αντί να μελετήσουν μια λύση πάλι με βολάν διπλής μάζας αποζημιώνοντας τους αγοραστές με ό,τι αγόρασαν, επέλεξαν την πρόχειρη, κλασική μα αξιόπιστη λύση του βολάν μονής μάζας, μέσω του οποίου ο ήχος του κροταλίσματος περνάει μες στην καμπίνα. Ξέρω τι γράφω & που απευθύνομαι. Πριν την αλλαγή, το αυτοκίνητό μου ήταν άλλο, κύλιση Golf προηγούμενης γενιάς είχε.

    • Spider

      Τι εννοείς ? Ότι επειδή περνά ο ήχος στην καμπίνα επηρεάζεται η αξιοπιστία του αυτοκινήτου? Το ότι τα πρώτα polo f/l
      είχαν θέμα το γνωρίζω,αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι, το πως το κροτάλισμα που περνάει στην καμπίνα σημαίνει αυτόματα πρόβλημα. Εσύ γράφεις ότι το βολάν μονής μάζας είναι μεν θορυβώδες αλλά αξιόπιστο.

    • Spider

      Τι εννοείς ? Ότι επειδή περνά ο ήχος στην καμπίνα επηρεάζεται η αξιοπιστία του αυτοκινήτου? Το ότι τα πρώτα polo f/l
      είχαν θέμα το γνωρίζω,αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι, το πως το κροτάλισμα που περνάει στην καμπίνα σημαίνει αυτόματα πρόβλημα. Εσύ γράφεις ότι το βολάν μονής μάζας είναι μεν θορυβώδες αλλά αξιόπιστο.

    • Rebel

      Καλησπέρα φίλε μου. Δεν εννοώ πως το κροτάλισμα που ακούγεται στα ντίζελ και που -φυσιολογικά- μέρος του ήχου περνάει στην καμπίνα είναι πρόβλημα (πόσω μάλλον πρόβλημα αξιοπιστίας). Το ότι παίρνεις όμως ένα ολοκαινούριο αυτοκίνητο που έχεις κάνει test drive & σε έχει εντυπωσιάσει, επιλέγοντάς το από τον ανταγωνισμό που επίσης έχει οδηγήσει, δίνοντας κοντά 16.000€ και εν συνεχεία σου μένει στο δρόμο, σε ειδοποιούν για ανάκληση, η αντιπροσωπεία προβαίνει σε πρόχειρες, μη μελετημένες (με γνώμονα το μικρότερο δυνατό κόστος για την εταιρεία) αλλαγές μηχανικών μερών κόστους περί των 2.000€ στο ολοκαίνουριο αυτοκίνητό σου, που αλλάζουν τα τεχνικά, ηχητικά και οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σου, δεν είναι μόνο θέμα αξιοπιστίας του αυτοκινήτου και της εταιρείας, είναι θέμα σοβαρής, ασφαλής και ειλικρινής αντιμετώπισης εταιρείας προς πελάτη. Θα μπορούσαν να είχαν προβεί σε αλλαγή του βολάν με άλλο διπλής μάζας, εκ νέου μελετημένο για το αυτοκίνητο, πιο ισχυρό σε αντοχή και διορθώνοντας το πρόβλημα του σβησίματος με αλλαγή χαρακτηριστικών βολάν και χαρτογράφησης κινητήρα. Προφανώς στοίχιζε πολύ, οπότε είπαν “δε βαριέσαι, ας αλλάξουμε τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου & ας μην αγοράσουν κάποιοι από αυτούς τους Έλληνες ποτέ ξανά VW”. Υπό αυτήν την έννοια, υπάρχει λοιπόν σοβαρότατο θέμα αξιοπιστίας.
      Για να μην αναφερθώ στα περιστατικά που σε παιδιά από το ελληνικό VW forum τους έσβησε λόγω του θέματος που υπήρχε στη μέση του δρόμου, διακινδυνεύοντας τη ζωή τους (χωρίς ίχνος υπερβολής). Σε περίπτωση που δε με πιστεύεις, το forum είναι ανοιχτό, μπορείς να εισέλθεις ελεύθερα & να διαβάσεις τα παράπονα και σοβαρά περιστατικά που συνέβησαν σε κατόχους των ντιζελ Polo f/l, αλλά και στα παράπονα που έχουν μετά τις μηχανικές επεμβάσεις, μετατρέποντας το αυτοκίνητο που είχαμε αγοράσει εξαρχής σε ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο, που απώλεσε με ό,τι συνέβη την αξιοπιστία αυτού και της εταιρείας που το κατασκευάζει.

    • Spider

      Καλησπέρα και σε σένα φίλε μου. Έχω ακούσει για το εν λόγω θέμα. Δεν τίθεται θέμα να μην σε πιστεύω. Έχω οδηγήσει για 1500 χλμ Polo diesel 1.4 75 hp και μου έσβησε νομίζω 1-2 φορές και μάλλον από δικό μου λάθος, επειδή είχα συνηθήσει άλλο αυτοκίνητο. Υποθέτω ότι ήταν με μονής μάζας βολάν, μιάς και κροτάλιζε έντονα στο ρελαντί. Έχεις δίκιο να διαμαρτύρεσαι σχετικά με το κροτάλισμα. Είναι αρκετά έντονο,σχεδόν σαv multijet 1,3. Δεν ξέρω πως ήταν με το διπλής μάζας αν και για να το λες υποθέτω ότι υπήρχε μεγάλη διαφορά.
      Κοίταξε,εγώ δεν είμαι μέτοχος σε καμία εταιρεία. Μου αρέσουν τα αυτοκίνητα γενικά και δεν είμαι εναντίον καμίας μάρκας και καμίας χώρας, όπως είναι μερικοί εδώ μέσα. Ο οπαδισμός φανερώνει άγνοια,έλλειψη εμπειρίας και παιδείας γενικότερα. Όλες οι μάρκες έχουν και καλές έχουν και κακές στιγμές. Όλα χαλάνε,ανεξαρτήτου χώρας προέλευσης. Μπορεί κάποια λίγο λιγότερο και κάποια λίγο περισσότερο. Το σημείο που διαφωνώ είναι ότι είναι άλλο πράγμα η αξιοπιστία του αυτοκινήτου και άλλο πράγμα η αξιοπιστία της εταιρείας. Μην ξεχνάς ότι (δυστυχώς) άλλο πράγμα η εισαγωγική εταιρεία και άλλο πράγμα το εργοστάσιο…

    • Rebel

      Με συγχωρείς αν προκύπτουν λίγο απόλυτα & δεδομένα αυτά που γράφω. Απλά ρε συ, με πονάει, έδωσα 16.000€ για ένα καινούριο αυτοκίνητο που μου άρεσε & εν τέλει, έχω ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο που δε γουστάρω -γιατί δεν αγόρασα αυτό το αυτοκίνητο, αλλά και που δε μπορώ να πουλήσω (1.5 έτους αυτοκίνητο), γιατί έκανα μια επένδυση με ό,τι λεφτά είχα & αν το πουλήσω τώρα, θα χάσω λεφτά που δε μου περισσεύουν για να πάρω ένα καινούριο. Αισθάνομαι εξαπατημένος και αλήθεια έχω τραβήξει πολλά εγώ & ένα σωρό άλλοι κάτοχοι του συγκεκριμένου μοντέλου.
      Σύμφωνοι, αν είχα πάρει π.χ. το Golf με 20-25.000€, δε θα είχα παράπονα για την αξιοπιστία ούτε του αυτοκινήτου, ούτε της εταιρείας. Από τη στιγμή όμως που προέκυψε πρόβλημα στο αυτοκίνητο και η κατασκευάστρια εταιρεία το αντιμετώπισε με τέτοια προχειρότητα & στάση “έλα δώστε μια φτηνή για εμάς λύση να τελειώνουμε”, δεν πρέπει να πάρει η μπάλα και την εταιρεία;
      Για την εισαγωγική εταιρεία Kosmokar και τους διάφορους αντιπροσώπους δε θα κάνω κανένα σχόλιο, σε προκαλώ να διαβάσεις τις απαντήσεις του στα links που δόθηκαν στο παρόν άρθρο σε σχόλια, αλλά και στο φόρουμ. Απαράδεκτοι, δεν έμπαιναν καν στον κόπο να εξετάσουν αν υπάρχει πρόβλημα αν και σε πολλές περιπτώσεις οι κάτοχοι υποστήριζαν πως υπάρχει θέμα ασφαλείας, απαράδεκτοι απολύτως. Απολύτως.

  • Αννίβας

    Αν ο πατέρας μου ήταν συνταξιούχος ληξίαρχος θα το έβρισκε όμορφο και θα το έπαιρνε αλλά πήρε αυτό δώρο στην αδερφή μου και έκανε πολύ καλά.

    C3 ντίζελ 1.6 BlueHDi 100 ίππων.

  • Stergos Pardalos

    Εχω αυτο το αμάξι απο τον ιούλιο του 2015 σε confortline . η κοπέλα μου έχει το clio . η μέρα με την νύχτα . 1000 φορες ανώτερο το polo ε όλα . απο ταχύτητα , κατανάλωση , ποιότητα κατασκευής. Αμάξι πόλης με 14.500 ευρώ τότε . το μόνο πρόβλημα που είχε όταν βγήκε ήταν στον εγκέφαλο που όταν κατέβαζες δευτέρα πχ. σε κόμβο έσβηνε . μέσα σε 2-3 μήνες με κάλεσαν απο την αντιπροσωπεία και το έφτιαξαν μόνοι τους . Αυτά . όποιος θέλει αμάξι μικρο-μεγαλο , να καίει λιγο , να πηγαίνει να μην σέρνεται, με καλό ήχο , με καλή όραση , είναι το ιδανικό. μειονέκτημα στην σειρά είναι οι ζάντες που βγαίνει με τάσια τιποτα άλλο

    • ΘΑΝΟΣ

      ΑΝ ΤΟ CLIO ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ 1992 Η ΕΚΔΟΣΗ RT! ΝΑΙ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΙΣΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΗΜΑ!!!

    • Stergos Pardalos

      renault clio dCi ειναι . με το κλειδί σαν κάρτα . πλαστικό ταμπλό και ψευτοκατασκευή .

    • Αννίβας

      Την έκδοση σου την έχω οδηγήσει για 2000 χιλιόμετρα στην Ιταλία και είναι σε σχέση με το clio πολύ πίσω.
      Τραβάει λιγότερο, έχει σκληρό πλαστικό-που μοιάζει με αυτοκίνητο της δεκαετίας του 90 και κοπανάει στις ανωμαλίες.

    • Αννίβας

      Την έκδοση σου την έχω οδηγήσει για 2000 χιλιόμετρα στην Ιταλία και είναι σε σχέση με το clio πολύ πίσω.
      Τραβάει λιγότερο, έχει σκληρό πλαστικό-που μοιάζει με αυτοκίνητο της δεκαετίας του 90 και κοπανάει στις ανωμαλίες.