Δύσκολο μια εταιρία σαν την Porsche να πραγματοποιεί μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην αγωνιστική της ιστορία, και να μην γνωρίζει εκ των προτέρων την έκβαση αυτής της αλλαγής. Τι εννοώ; Πριν περίπου έξι μήνες, η γερμανική εταιρία παρουσίασε στην έκθεση του Los Angeles μια αγωνιστική 911, που για πρώτη φορά στην ιστορία της δεν έχει τον κινητήρα στο πίσω μέρος, αλλά στο κέντρο. Η αλλαγή έγινε για χάρη της νέας 911 RSR που θα συμμετέχει στη κατηγορία LM-GTE το 2017.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του ο επικεφαλής του Porsche Motorsport τμήματος, Dr. Frank-Steffen Walliser, δήλωσε ότι η ζήτηση από τις ιδιωτικές ομάδες για το συγκεκριμένο αγωνιστικό είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ότι περίμενε η εταιρία, τονίζοντας:

Δεν έχουμε πάρει ακόμα την τελική της απόφαση (για τα πελατειακά αυτοκίνητα), αλλά έχουμε πολλούς που ρωτάνε γι’αυτά, ένα εκπληκτικά μεγάλο αριθμό. Θα μπορούσα πιο εύκολα να πουλήσω [911] RSR, από [911 GT3] RS.

Να θυμίσω ότι εξαιτίας της τοποθέτησης του ατμοσφαιρικού 4.0-λίτρων εξακύλινδρου boxer κινητήρα με άμεσο ψεκασμό, μπροστά από τον πίσω άξονα, υπήρχαν φήμες ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει και στο αυτοκίνητο δρόμου, με την Porsche να έχει δηλώσει ότι δεν υπάρχουν σχέδια για κεντρομήχανη 911.

Εξαιτίας της νέας θέσης του κινητήρα, η 911 RSR διαθέτει μεγαλύτερο διαχύτη, με τη νέα διάταξη να παρέχει πιο ισορροπημένο χειρισμό. Το αγωνιστικό ζυγίζει 1.243 κιλά και σχεδόν κάθε μέρος του όπως η ανάρτηση, το σώμα και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης, αναπτύχθηκε από το μηδέν. Ο κινητήρας παράγει 510 άλογα και συνδυάζεται με ένα 6άρι σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με περίβλημα από μαγνήσιο και paddles στο τιμόνι, με την κίνηση να περνά από τους πίσω τροχούς μέσω ενός κλειδωμένου διαφορικού.

Εκτός από τον διαχύτη που είναι τεράστιος, αντίστοιχων διαστάσεων είναι και η αεροτομή, η οποία είναι εμπνευσμένη από εκείνη της 919 Hybrid και αυξάνει κατά πολύ την κάθετη δύναμη. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από carbon και διαθέτει ταχυσυνδέσμους έτσι ώστε να μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα και γρήγορα. Τα τεράστια φρένα του έχουν εξαπίστονες δαγκάνες, με τις μονομπούλωνες ζάντες να φορούν πίσω ελαστικά διαστάσεων 31 εκατοστών. Στο εσωτερικό υπάρχει roll cage, ένα bucket κάθισμα τοποθετημένο σταθερά στο πάτωμα, αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας, με τα πεντάλ να ρυθμίζονται ανάλογα με το ύψος του κάθε οδηγού.

Η νέα 911 RSR εφοδιάζεται με το σύστημα Collision Avoid που χρησιμοποιεί ένα ραντάρ και προειδοποιήσει τους οδηγούς πως πλησιάζουν ταχύτερα αυτοκίνητα, όπως τα μονοθέσια της κατηγορίας LMP1, μιας και πολλές φορές στους αγώνες αντοχής έχουν παρατηρηθεί τέτοια ατυχήματα, ειδικά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το σύστημα, που παρόμοιο χρησιμοποιούν και άλλες ομάδες, προειδοποιεί τους οδηγούς πριν αλλάξουν αγωνιστική γραμμή.

  • xtra

    χαχαχαχαχ!
    τα λεγαμε μερικοι !
    Το πιο γλυκο “λαθος” στην ιστορια της αυτοκινησης παραμενει το σωστο, για οσο οι πιστοι θα θεωρουν σωστο να μην το θεωρουν λαθος (προεδρος εδεσσαικου speaking).

  • Νικόλαος244turbo

    Έτσι και αλλιώς,στην 911 δε θα είχε νόημα να γίνει κεντρομήχανη,μιας που στην έκδοση δρόμου δε θα είχε νόημα ένας τέτοιος διαχύτης!
    Σε ένα άλλο μοντέλο(ανάμεσα σε 911 και 918) ίσως…

  • Νικόλαος244turbo

    Έτσι και αλλιώς,στην 911 δε θα είχε νόημα να γίνει κεντρομήχανη,μιας που στην έκδοση δρόμου δε θα είχε νόημα ένας τέτοιος διαχύτης!
    Σε ένα άλλο μοντέλο(ανάμεσα σε 911 και 918) ίσως…

  • Christos F4

    οταν λεει “πολλους που ρωτανε για αυτα” τι εννοει?? ειναι 20? 50? 2000?
    γιατι εμενα ολο αυτο μου φαινεται σαν κλασικο marketing για να προσελκυσουν πελατες πουλωντας κυριολεκτικα ενα ΤΙΠΟΤΑ, μιας και δεν προκειται να βγει κεντρομηχανη 911 παραγωγης (οπως λεει ο walliser)

    • mixalhs7

      Ρωτουν ιδιωτικές αγωνιστικές ομάδες οχι πελάτες σε αντιπροσωπειες.

    • Christos F4

      και μια ιδιωτικη αγωνιστικη ομαδα μπορει να αποτελεσει διαφημιση για την εταιρεια, ειδικα αν ειναι επιτυχημενη. και παλι ομως, και πολλες ομαδες να τρεξουν με την RSR θα ειναι διαφημιση και προσελκυση πελατων, βλεπε ford gt

    • Moby Dick

      Είναι πάγια τακτική της Πόρσε να δινει αγωνιστικά αυτοκίνητα σε ιδιωτικές ομάδες. Πολλές έχουν υπάρξει πολύ επιτυχημένες και μάλιστα αρκετές φορές έχουν υπάρξει πιο επιτυχημένες και απ’ τις ίδιες τις εργοστασιακές συμμετοχές.

    • Κώστας

      Μanthey racing ας πουμε!

    • Moby Dick

      Kαι οχι μόνο. Και παλαιότερα είχαν αρκετές ιδιωτικές ομάδες νίκες απέναντι και στην μαμά εταιρεία. Πχ το Le mans 96′ το πήρε η Joest Racing κερδίζοντας τις δύο εργοστασιακές 911 GT1. Το ίδιο και το 1997, το ίδιο και το 94′ με μια τροποποιημένη 962 κτλ.Ειδικά στίς κατηγορίες GT αυτό συμβαίνει κατά κόρον, με την συναίνεση και στήριξη της Porsche σε παροχή ανταλλακτικών και τεχνογνωσία.
      Χωρίς συμμετοχή ιδιωτικών ομάδων δεν έρχονται 40.000 νίκες σε όλες τις πίστες του κόσμου, πολύ απλά γιατί με εργοστασιακές συμμετοχές μόνο δεν γίνεται, ούτε απο άποψη χρόνου ούτε απο άποψη χημάτων.

    • mixalhs7

      Πιοι πελατες θα προσελκυθουν απ την χρησιμοποιηση του αγωνιστικου απ τις ιδιωτικες ομαδες? Οι ομαδες ειναι οι πελατες.
      Στην ουσια οι ομαδες που χρησιμοποιουν ηδη την προηγουμενη RSR ρωτουν ποτε θα μπορεσουν να εχουν το νεο μοντελο.
      Οι υπολοιπες ομαδες (δεν ειναι και πολλες) θα δουν πως θα παει το νεο αγωνιστικο στο φετινο πρωταθλημα πριν προβουν σε καποια αγορα.
      Ετσι λειτουργουν συνηθως.

    • manowar

      Μονο οι ιταλοι δεν πουλανε μαρκετινγκ…χε χε χε χε χε

    • Christos F4

      οντως δεν πουλανε. εχουν ριξει το βαρος στη φιατ και τη φερραρι, και μονο τον τελευταιο καιρο στην αλφα ρομεο. γιαυτο δε βλεπουμε αλλο αμαξι φιατ εκτος απο το 500αρακι και γι αυτο τραβανε την προσοχη του κοσμου προς τη φερραρι με χαζους λογους. τη μαζερατι δεν την προμοταρουν οσο πρεπει, την αλφα ρομεο την ειχαν βαλει στον παγο μεχρι να ερθει η επενδυση της τζουλια και για τη λαντσια ουτε λογος

    • manowar

      Πουλανε αλλα ειστε κλασσικα τρολλοιταλιανι μπελλα μαντονα κτλ κτλ πι ιταλοι πουλανε φουμαρα πεωτοι απο ολους αυτοι τα διδαξανε και μαθαινουν και οι αλλοι..οι γερμανοι δεν ηξεραν ουτε το ονομα τους να πουν ησαν βαρβαροι οταν οι ιταλοι τους πηδουσανε και τους μαθαινανε τον πολιτισμο τοτε τους μαθανε και τις λαμογες

  • Anestis Genk

    Σαν να λέμε μια 718 με το μοτέρ και το εξωτερικό αμάξωμα της 911;

  • Moby Dick

    “παρουσίασε στην έκθεση του Los Angeles μια αγωνιστική 911, που για πρώτη φορά στην ιστορία της δεν έχει τον κινητήρα στο πίσω μέρος, αλλά στο κέντρο.”

    H 911 GT1 που τον είχε;