Ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο σημαντικά τα τεστ δοκιμών όσο αυτά που διεξήχθησαν σε Portimao, Vallelunga και Hockenheim. Στην τελευταία πίστα, που θα είναι αυτή που θα φιλοξενήσει τον εναρκτήριο αγώνα στις 6 Μαΐου, οι τρεις διεκδικητές του τίτλου, BMW, Mercedes και Audi, πραγματοποίησαν το τελευταίο τεστ δοκιμών για φέτος και παρουσίασαν και επίσημα τα νέα τους αγωνιστικά. Τα νέα Μ4 DTM, C 63 DTM και RS 5 DTM πάτησαν πίστα και οι 18 οδηγοί έγραψαν πολλά χιλιόμετρα, βγάζοντας χρήσιμα συμπεράσματα για την οδηγική συμπεριφορά των δυνατότερων, σε σύγκριση με πέρσι, αγωνιστικών, και πολλοί μιλάνε ήδη ότι το 2017 θα είναι ίσως η πιο γρήγορη χρονιά στην ιστορία του DTM. Πάμε να δούμε πιο αναλυτικά τι συνέβη στη γερμανική πίστα στο τελευταίο τετραήμερο δοκιμών για φέτος.

1Οι γύροι

Τρεισήμισι μέρες δοκιμών είχαν στην διάθεση τους οι 18 οδηγοί (η υπόλοιπη μισή μέρα ήταν πρακτικά για τις ανάγκες των φωτογραφίσεων και των παρουσιάσεων) και τα νέα αγωνιστικά, με τα καινούρια liveries, βρίσκονταν στη γερμανική πίστα για την πρώτα χιλιόμετρα δοκιμών. Αυτοί που “κόπιασαν” περισσότερο από όλους στην πίστα ήταν οι έξι οδηγοί της Mercedes, Oι Gary Paffett, Paul di Resta, Robert Wickens, Lucas Auer και οι νεοφερμένοι Edoardo Mortara και Maro Engel σημείωσαν συνολικά 1.580 γύρους στο Hockenheim ήτοι 7.227 χιλιόμετρα στη μήκους 4,574 χιλιομέτρων πίστα που βρίσκεται στο κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης.

Η εταιρεία από το Ingolstadt έφερε τους Mattias Ekström,  Jamie Green, Mike Rockenfeller, Nico Müller και τους rookies Rene Rast και Loic Duval με το νέο RS5 DTM να έχει κάνει ήδη το ντεμπούτο, όπως θα θυμάσαι, στην Διεθνή Έκθεση της Γενεύης. Οι έξι προαναφερθέντες οδηγοί συμπλήρωσαν 1.310 γύρους και ο πρωταθλητής του 2013 Mike Rockenfeller, που ελπίζει σε μια καλή χρονιά μετά από καιρό, δήλωσε για την παρουσία της ομάδας του:

Όπως σε κάθε τεστ δοκιμών, υπήρχαν θετικά και μη στοιχεία. Το πρωί της Πέμπτης ήταν σχετικά καλό, ενώ το μεσημέρι που δοκιμάσαμε μερικά πράγματα, δεν μας “βγήκαν”.

Τελευταίοι και ¨καταϊδρωμένοι”, οι Marco Wittmann, Timo Glock, Bruno Spengler, Augusto Farfus, Maxime Martin και Tom Blomqvist της BMW συμπλήρωσαν 880 γύρους στην πίστα. Ωστόσο, αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα που τους κόστισαν χρόνο με το να δοκιμάζουν συνεχώς νέα εξαρτήματα στις M4 DTM.

Τρεις οδηγοί συμπλήρωσαν περισσότερους από 300 γύρους (Di Resta -331, Auer -329 και Wickens -316). Από την Audi, οι Rast (280 γύροι) και Müller (276) βρέθηκαν περισσότερο στην πίστα και κανένας οδηγός από την BMW δεν κατάφερε να σημειώσει παραπάνω από 200 γύρους.

2Οι χρόνοι

Ο Lucas Auer δήλωσε ότι με τα αγωνιστικά του 2017 οι οδηγοί γράφουν απίστευτα γρήγορους χρόνους. Μάλλον δεν έχει και άδικο, καθώς στις δοκιμές του Hockenheim, το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου το οποίο κατείχε από το qualifying του 2009 ο Ekström (1:31.894),  “έσπασε” αρκετές φορές σε αυτό το τετραήμερο. Ο οδηγός που κατάφερε να το σπάσει τελευταίος και να σημειώσει και τον ταχύτερο γύρο ήταν ο Timo Glock με το “Yellow Beast”, όπως αποκαλεί ο ίδιος την M4 DTM του, κάνοντας 1:30.201, 1,693” ταχύτερα από το χρόνο του Σουηδού πρωταθλητή.

Ο Paul di Resta, επίσης την Πέμπτη, σημείωσε το δεύτερο καλύτερο χρόνο των δοκιμών (1:30.238), ελάχιστα πίσω από τον χρόνο του Glock, και τον τρίτο χρόνο έγραψε ο Robert Wickens, και αυτός με Mercedes, με 1:30.517. Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι 12 από τους 18 οδηγούς, “κατέβηκαν” το 1:31, πετυχαίνοντας παράλληλα και τον καλύτερο, προσωπικό τους χρόνο στις δοκιμές.

3Ελαστικά και κινητήρες κάνουν τη διαφορά

Τα νέα ελαστικά του μοναδικού προμηθευτή στο πρωτάθλημα, αυτά της Hankook, έχουν μαλακότερη γόμα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2016, και ήδη οι οδηγοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την περισσότερη πρόσφυση που προσφέρουν. Αρχής γενομένης της 6ης Μαΐου που ανοίγει η αυλαία του πρωταθλήματος, η θερμοκρασία στην πίστα, εκτός απροόπτου, αναμένεται να είναι υψηλή και οι χρόνοι ίσως πέσουν και κάτω από 1:30. Τα ελαστικά φτάνουν στο μέγιστο της απόδοσής τους μετά από μερικούς γύρους από την εκκίνηση και μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει και η στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι οδηγοί κι οι ομάδες, καθώς, ο σαββατιάτικος και ο κυριακάτικος αγώνας θα έχουν ίση διάρκεια (55′ συν ένας γύρος) και οι 18 οδηγοί είναι υποχρεωμένοι για ένα pit stop για αλλαγή ελαστικών.

Φέτος, οι V8 4-λιτροι κινητήρες θα αποδίδουν περί τους 500 ίππους (ίσως και λίγο παραπάνω). Η αυξημένη ιπποδύναμη θα επιτευχθεί με μεγαλύτερο σύστημα εισαγωγής, από 28mm διάμετρο του περιοριστή αέρα σε κάθε πλευρά του V σε διάταξη κινητήρα που ήταν πέρσι, στα 29mm που θα είναι φέτος. Επιπλέον, οι νέοι κανονισμοί επιτρέπουν ενισχύσεις στο σύστημα εισαγωγής για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα. Ο συνδυασμός “νέα ελαστικά-δυνατότεροι κινητήρες” , θα επιτρέψει την κατάρριψη αρκετών ρεκόρ γύρων φέτος, με τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες βέβαια.

Ενδεικτικά, ο πρωταθλητής του 2005 Gary Paffett δήλωσε σε γερμανικό μέσο ενημέρωσης ότι στις ευθείες της γερμανικής πίστας, τα αγωνιστικά “έπιασαν” τα 260 χ.α.ω., ενώ με το DRS ανοιχτό, η ταχύτητα ανέβηκε στα 270 χλμ/ώρα, 20 παραπάνω χλμ/ώρα σε σύγκριση με πέρσι.

Ακολουθεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το τελευταίο τεστ δοκιμών της χρονιάς.

  • εχουμε καποιον αγωνα DTM που να γινετε σε πιστα f1 ???

    • Sciroccomaniac

      A1 Ring και Hungaroring

    • ωραια !!!!! σε περιπτωση που το ξεχασω εγω να το δω…..θα ηθελα να το δεις εσυ οταν τρεξουν σε αυτες τις πιστες…….
      και να δουμε ποιας χρονιας της F1 ειναι πλεον αναλογοι οι χρονοι τους !!