Σύμφωνα με έγγραφο της Ευρωπαϊκής επιτροπής, η Γερμανία αντιτίθεται σε βασικά στοιχεία της πρότασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αλλάξει ο τρόπος που χορηγούνται άδειες και ελέγχονται τα οχήματα προκειμένου να αποτραπεί μια επανάληψη του σκανδάλου των εκπομπών ρύπων της Volkswagen.

Η παραδοχή της γερμανικής εταιρίας τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι χρησιμοποίησε λογισμικό για να χειραγωγεί τους ελέγχους εκπομπής ρύπων στις ΗΠΑ έθεσε επίσης στο επίκεντρο τους χαλαρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τα οχήματα, οδηγώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο να προτείνει αυστηρότερους κανόνες ελέγχου.

Μεταξύ των κανόνων αυτών περιλαμβάνεται η ανάληψη του κόστους για τις δοκιμές ρύπων από τις κυβερνήσεις και όχι τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς και η δυνατότητα να επιβάλλουν οι Βρυξέλλες πρόστιμα στις εταιρίες για τις όποιες παραβιάσεις.

Ωστόσο, έγγραφο που παρουσιάζει τις γερμανικές θέσεις, δείχνει ότι το Βερολίνο αντιτίθεται στο να επιτραπεί στις Βρυξέλλες να επιβάλλουν πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες ύψους έως 30.000 ευρώ ανά όχημα. Σύμφωνα με το έγγραφο, η Γερμανία θέλει επίσης να διατηρήσει το σύστημα βάσει του οποίου οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αυτές που πληρώνουν τους φορείς που διεξάγουν τις δοκιμές.

Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα πρέπει να χρηματοδοτούν τα κέντρα που θα διενεργούν δοκιμές στις εκπομπές ρύπων, αν και μπορούν να επιβάλλουν τέλη στις αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να καλύπτουν το κόστος αυτό. Στο γερμανικό έγγραφο αναφέρεται ότι η χειραγώγηση μπορεί να αποτραπεί μέσω υποχρεωτικών ελέγχων από ανεξάρτητες αρχές σε ό,τι αφορά την εποπτεία της αγοράς για τα επίπεδα μόλυνσης των οχημάτων, άσχετα από το πώς χρηματοδοτούνται αυτές οι δοκιμές.

Η Γερμανία δεν είναι η μόνη που κωλυσιεργεί. Έρευνα του ευρωκοινοβουλίου έχει επιρρίψει ευθύνες στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις – μεταξύ των οποίων της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας – ότι επανειλημμένα καθυστερούν την υιοθέτηση αυστηρότερων δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων, παρότι υπάρχουν στοιχεία ότι αυτό έχει επιτρέψει η ρύπανση να ξεπεράσει τα νόμιμα όρια.

Ενώ τα κράτη-μέλη της ΕΕ συνεχίζουν να συζητούν την πρόταση της ΕΕ, αναμένοντας να καταλήξουν σε μια τελική θέση έως τα τέλη Μαΐου, το ευρωκοινοβούλιο έχει επικυρώσει το νομοσχέδιο της Κομισιόν. Η τελική ρύθμιση θα καθοριστεί κατά τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των τριών νομοθετικών σωμάτων της ΕΕ.

Advertisement

1Παράπονα από Βρετανούς ιδιοκτήτες

Στις σχετικές ειδήσεις, περίπου 1.000 βρετανοί ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της VW που επηρεάζονται από το Dieselgate, κυρίως με τον 2.0-λιτρο TDI κινητήρα, διαμαρτύρονται πως μετά την επιδιόρθωση των μοντέλων τους, με την εγκατάσταση του νέου λογισμικού, έχουν παρατηρήσει προβλήματα στα αυτοκίνητά τους, όπως εντονότερη αναγέννηση του φίλτρου κατακράτησης μικροσωματιδίων DPF, που οδηγεί σε δυσλειτουργία του, αυξημένο θόρυβο κινητήρα, καπνό από την εξάτμιση και καταστροφή μπεκ ψεκασμού και τουρμπινών.

Η VW δηλώνει πως τα παραπάνω προβλήματα έχουν εντοπιστεί σε λιγότερο από το 1% από τα 600.000 αυτοκίνητα που έχουν επιδιορθωθεί στην Αγγλία, υποστηρίζοντας πως τα οχήματα που παρουσίασαν τα παραπάνω προβλήματα, δεν ήταν σωστά συντηρρημένα, ενώ υπήρχαν περιπτώσεις που είχε αφαιρεθεί το φίλτρο μικροσωματιδίων.

Οι ιδιοκτήτες από τη μεριά τους απαντούν στην VW πως η εταιρία δεν έχει κάνει σωστή καταγραφή του αριθμού των προβλημάτων, συμπληρώνοντας πως σε ορισμένες περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες κλήθηκαν να πληρώσουν το κόστος της αντικατάστασης της βαλβίδας ανακύκλωσης των καυσαερίων (EGR), με την VW να απαντά πως τα περιστατικά αυτά δεν έχουν σχέση με την καμπάνια ανάκλησης των diesel μοντέλων της.

Οι ιδιοκτήτες έχουν ζητήσει από τις αρμόδιες αρχές της Αγγλίας να ασκήσουν δίωξη κατά της VW, αλλά αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, μιας και σύμφωνα με την βρετανική νομοθεσία, οι εκπομπές NOx δεν έχουν συγκεκριμένο όριο σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, μιας και όριο υπάρχει μόνο στις εργαστηριακές μετρήσεις.

Advertisement

2Το Dieselgate και βιβλίο

Τέλος, ένα βιβλίο θα βγει στην αγορά τον Μάιο που θα αποκαλύπτει παρασκήνια του Dieselgate. Ο τίτλος του είναι “Faster, Higher, Farther: The Volkswagen Scandal” και ο συγγραφέας του Jack Ewing αναφέρει πως όλες τις πληροφορίες του τις έχει δώσει ένας πληροφοριοδότης της VW και στις σελίδες του γίνονται γνωστές διάφορες λεπτομέρειες με το πως οι αρχές των ΗΠΑ εντόπισαν το παράνομο λογισμικό.

  • George Liverpool

    Αργα η γρηγορα ολοι θα συμμορφωθουν η θα βρουν ενα τροπο να περνουν “απαρατηρητοι”.

  • SAMURAI-66

    Φαντασου ποσο σε βαθος εχει προχωρησει η διαπλοκη μεταξυ αυτοκινητοβιομηχανιων και κυβερνησης στην χωρα που τρεχουν να βαλουν φραγμο σε καθε προσπαθεια διαφανειας οι γοτθοι προστατευοντας τους πρωτεργατες της απατης dieselgate και ας τους κυνηγουν σε καθε σημειο του πλανητη υπηρεσιες και κυβερνησης!!

    • George Liverpool

      Οτι θελεις διαβαζεις φιλε.Παω στοιχημα οτι δεν διαβασες καν το αρθρο και μπηκες βλεποντας το τιτλο,για να πεις τα δικα σου:«Η Γερμανία δεν είναι η μόνη που κωλυσιεργεί. Έρευνα του ευρωκοινοβουλίου έχει επιρρίψει ευθύνες στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις – μεταξύ των οποίων της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας – ότι επανειλημμένα καθυστερούν την υιοθέτηση αυστηρότερων δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων, παρότι υπάρχουν στοιχεία ότι αυτό έχει επιτρέψει η ρύπανση να ξεπεράσει τα νόμιμα όρια».

    • η γερμανια πουλαει !!!!

    • George Liverpool

      Μοσχοπουλαει.

    • Mika

      Eιναι πραγματικα σκανδαλωδες αυτο το πραγμα ωρες ωρες, ετσι???
      :P
      Aλλα κι αναμενομενο, θα πω εγω! :-)
      Περα απο αυτο, αν δεν υπηρχε αυτη η προταση που εβαλες, παλι θα ακουγαμε για τους κακους Γερμανους..Τα συμφεροντα ομως ειναι μεγαλα, για ολους!!!