Με την τεχνολογία να κάνει συνεχόμενα άλματα προόδου, πλησιάζει ο καιρός που στους δρόμους του κόσμου θα κυκλοφορούν πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που έγινε σε 1.260 Αμερικάνους, αυτοί είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν έως και 4.500 ευρώ για να αποκτήσουν ένα όχημα με πλήρως αυτόνομες λειτουργίες, ενώ για τεχνολογίες ημι-αυτόνομης οδήγησης 3.500 ευρώ.

Στους δρόμους σήμερα κυκλοφορούν συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 και 3, με τις εταιρίες σαν την BMW, να θέλουν έως το 2021 να υπάρχουν στην αγορά αυτόνομα αυτοκίνητα Επιπέδου 4, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα (Επιπέδου 5). Τον περασμένο Οκτώβριο, η Volvo είχε δηλώσει μέσω του CEO της, πως η τεχνολογία πλήρους αυτόνομης οδήγησης θα κοστίζει κοντά στα 9.000 ευρώ, ποσό δύο φορές μεγαλύτερο από αυτό που δήλωσαν πρόθυμοι να πληρώσουν οι άνθρωποι που συμμετείχαν στην παραπάνω έρευνα. Η Volvo πιστεύει πως στο μέλλον οι άνθρωποι θα θέλουν πιο ασφαλή, πιο βιώσιμα και πιο άνετα μοντέλα, με τα αυτόνομα ηλεκτρικά να δείχνουν τον δρόμο.

  • Bon Viveur

    και παραπάνω θα έδινα αρκεί να δουλεύει σωστά και να μην αισθάνομαι όπως όταν οδηγάει η γυναίκα μου…

  • Γιώργος Εμπέρ

    Οχι. Αλλα θα εδινα 4.5000 ευρω για να μου την αφαιρεσουν. Ειπαμε να δεχτουμε τα ηλεκτροκινητα ως μερος της αυτοκινησης αλλα δεν ειμαι και τοσο open mind. Συγνωμη

    • evoluzione

      φανταζεσαι να κολλησεις ιο που να προγραματιζει το οχημα για rally πολης η demolition derby εκει τα ξαναλεμε χαχαχαχαχ!

    • Γιώργος Εμπέρ

      Mην το γελας καθολου. Πληροφορικαριος ειμαι. Ολα γινονται. Εδω τα tesla ανοιγουν με ενα laptop και παιρνουν μπροστα.

    • evoluzione

      Οσον αφορα την κοροιδια που ονομαζεται tesla (και προς θεου δεν ενοοω τον ιδιο τον Tesla) δεν σχολιαζω

    • Γιώργος Εμπέρ

      Ειμαι υπερ των ηλεκτροκινητων μιας και οπως εχουμε αναλυσει εχουν πολλα καλα και υπερτερουν των συμβατικων αυτοκινητων σε ολους τους τομεις. Ειμαι υπερ της Tesla γιατι αυτη καταφερε να κανει τα ηλεκτροκινητα mainstream. Βεβαια το κεφαλαιο autopilot της Tesla ειναι κατι που προσπαθω να το ξεχασω.

      Μπορει ηλεκτροκινητο να επαιρνα (Οπως εχω πει και σε αλλο post ειμαι “petrolhead”. Με νοιαζει να σκοτωνει στον δρομο, να εκτελει τα παντα και να στριβει τρενο η να γυρναει τρελα. Αν τα κανει αυτα και ειναι fan to drive δεν πα να τα κανει και με πυρινικη συντηξη).

      Αυτο ομως που δεν θα επαιρνα, θα ηταν αυτονομο.

      1) Γιατι ειμαι πληροφορικαριος και ο μεσος χρηστης βλεπει software εγω βλεπω bugs

      2) Γιατι οταν το αμαξι πηγαινει με 100 θελω να εχω εγω τον ελεγχο και αν μου πεταχτει παιδι η γατι, να εχω εγω το πανω χερι και την αμμεσοτητα να επεμβω

      3) Γιατι ποτε δεν θα το εμπιστευομουν οσο καλο και να ειναι

      4) Γιατι στο τελος θα γινουμε ολοι υποχειρια των εταιριων και των αυτοκινητων μας και δεν θα αποφασιζουμε εμεις για αυτα αλλα εκεινα για εμας οπως και η εταιριες που τα παραγουν.

      5) Οποτε για να μην με ξυπναει το αμαξι να με παει στην δουλεια ακομα και την μερα που εχω ρεπο και να αποφασιζει αυτο για εμενα, προτιμω τον πατροπαραδοτο τροπο

      Θα του λες γρηγορα και θα σου απανταει πως συμφωνα με το λογισμικο του πρεπει να μεινετε στα 30 χιλιομετρα ακομα και αν σε εχει πιασει κοψιμο! Θα του λες στριψε απο εδω και θα σου απανταει πως συμφωνα με το λογισμικο του, αυτο που βλεπεις με τα ματια σου, δεν ειναι δρομος αλλα χαντακι!

      6) Και το βασικοτερο ολων. Χανετε η οδηγικη απολαυση!

      Ευχαριστω δεν θα παρω

    • evoluzione

      Αγαπητε δεν θα σου απαντησω για τα Tesla διοτι δεν κατεχω τις γνωσεις για τα ηλεκτροκινητα παρολα αυτα θα προτρεψω ενα φιλο γνωστη να απαντησει για εμενα που τυχανει να εχουμε την ιδια αποψη.
      Λιγες μερες υπομονη μονο και θα επανερθω με την απαντηση που αρμοζει ευχαριστω.
      Δεν πιστευω στους νεους θεους αλλα μονο στους παλαιους της αυτοκινησης!

    • Γιώργος Εμπέρ

      Σου κανω copy paste ενα post που ειχα κανει παλιοτερα που συγκριναμε ενα ηλεκτροκινητο με ενα audi rs7

      “Eπειδη παρακολουθω στενα την τεχνολογια των ηλεκτροκινητων, μπορω να σου πω με πολυ σιγουρια πως το tesla μονο κουβας δεν ειναι! Τα ηλεκτροκινητα εχουν τοση τεχνολογια που δεν χωραει ο νους. Αυτα που κανει το συγκεκριμενο tesla τωρα, αμαξια δεν θα τα κανουν για τα επομενα 6-7 χρονια.

      LaFerrari, P1, F1, ολες εχουν παρει κατι απο τεχνολογια απο ηλεκτροκινηση. Ειτε λεγεται φορτιζω μπαταριες απο το πατημα του φρενου, ειτε λεγεται torque vectoring, ειτε λεγεται instant torque χαμηλα μεχρι να σπουλαρει το τουρμπο.

      Το tesla εχει μονιμη συνδεση στο internet και touch 15″. Το μονο αμαξι με τοσο μεγαλη touch και παρολο που ειναι μεγαλη, δεν αποσπα την προσοχη του οδηγου. Η touch ομως δεν ειναι εκει μονο για το gps και την μουσικη. Λειτουργιες οπως ανοιγμα πορτμπαγκαζ, ηλιοροφης, χαμηλωμα αναρτησης, sport η comfort προγραμμα οδηγησης, ολα ρυθμιζονται απο την touch

      Επισεις αν και το Tesla εχει φρεναρες, στα ηλεκτροκινητα, δεν χρειαζεται να πατησεις φρενο για να σταματησει. Σταματαει απλα αφηνοντας το γκαζι και σταματωντας την παροχη ρευματος στον ηλεκτροκινητηρα. Αν ταυτοχρονα πατησεις και φρενο, φορτιζεις τις μπαταριες και φρεναρει σαν αγκυρα

      Επισεις επειδη οι ηλεκτροκινητηρες ειναι ανεξαρτητοι και ο υπολογιστης τους διαβαζει ξεχωριστα, στριβουν καλυτερα και απο F1 με torque vectoring. Αλλα το καλυτερο δεν ειναι αυτο. Το καλυτερο ειναι πως μπορεις να κανεις το αμαξι μπροστοκινητο, πισωκινητο η τετρακινητο on fly την ωρα που οδηγας και να δωσεις εσυ ποση ροπη θελεις να εχει ο καθε ηλεκτροκινητηρας!

      Για επιταχυνση, αλογα και γκαζια δεν το συζηταμε. Στροφαρουν περιπου στις 10.000 στροφες αν ηταν θερμικος κινητηρας και αμεσως. Δεν χρειαζεται να ανεβασεις στροφες για να αρχισεις να βυθιζεσαι στο καθισμα. Στα δινει ολα με το καλημερα και μεχρι την τελικη. Καπου εκει αφηνεις και το στομαχι σου πισω στην γραμμη
      της εκκινησης.

      Μπροστα στην τεχνολογια που κουβαλαει το tesla, μαλλον το audi ειναι κουβας. Μπορει να ειναι γρηγορο αλλα τεχνολογικα ειναι πισω. Καθε σημερινο αμαξι ειναι πισω σε σχεση με τα ηλεκτροκινητα τα οποια εχουν ανοιξει τεραστιο κεφαλαιο στην αυτοκινηση σε χρονο ρεκορ!

      Και φαντασου να μειωθει το βαρος των μπαταριων και να δουμε αμαξια να ζυγιζουν 1.5 τονο (το tesla ειναι 2.5), με αυτονομια πανω απο 800 χιλιομετρα και φορτιση απο 0% σε full σε κανενα 15λεπτο. Εκει να δεις τι εχει να γινει!

      Ο Εlon Musk το ειχε πει. Θελω να ανοιξω το ποιο συγχρονο εργοστασιο με τα ποιο συγχρονα και ακριβα ρομποτ που υπαρχουν
      για να φτιαξω τα καλυτερα αυτοκινητα στον κοσμο και να φερω την
      επανασταση. Και το εκανε.

      Αγαπαω τα αμαξια του σημερα αλλα μπροστα σε κατι tesla, rimac, nextev nio ep9 νιωθω πως γυρναω πισω στον χρονο!
      Εν τελη petrolhead ειναι αυτος που αγαπαει τα γρηγορα αυτοκινητα, την ροπη και να στριβει τρενο. Τι σε χαλαει αν το κανει και με πυρινικη συντηξη αν μπορεις να τσαγιαζεις τους παντες και να ειναι fun to drive. Και επειδη θα μου πεις για τον ηχο και τις ταχυτητες, θα σου πω πως ειναι θεμα συνηθειας εν τελη.

      Ενα ηλεκτρικο οχημα εχει τοσσα καλα που το αν θα εχει ταχυτητες ειναι το λιγοτερο (βασικα εχει. Την πρωτη. Απλα ξεκιναει απο το 0 και φτανει μεχρι την τελικη :D )”

  • Anestis Genk

    Εγώ δεν έχω καν ABS και γουστάρω.

    • Γιώργος Εμπέρ

      Ουτε το Yaris της κοπελας μου αλλα αμα φαγωθουν τα λαστιχα βλεπεις τον χαρο. Ειδικα σε βρεγμενο. Μια φορα στο δικο μου, το abs με εσωσε (σε στεγνο)

  • Φωτόνιον

    Η απάντηση εξαρτάται καθαρά απ τη χρήση που θα κάνει το αυτοκίνητο. Για ένα αυτοκίνητο πόλης, που απλά θέλω άλλος να κάνει τη ‘βρώμικη’ δουλειά σταμάτα ξεκίνα και να μην έχω το άγχος να βρω θέση στεάθεμυσης θεωρώ ένα πλήρως αυτόνομο ιδανικό. Τώρα βέβαια αυτοκίνητο πόλης με εξτραδάκι 9 χιλιάρικα κάθεται βαρύ, αλλά φαντάζομαι μετά από 10 χρόνια θα το παίρνεις με ένα χιλιάρικο.

    • evoluzione

      Η απαντηση εξαρταται σε ποια χωρα θα εφαρμοστει.Γιατι στην Αμερικη πιθανοτατα σε 10 χρονια θα εχουν εξελιξει ολα τα συστηματα για να λειτουργησει.
      Εδω που ακομα η χαρτογραφηση των δρομων και η λειτουργια των Gps ειναι σε αθλια κατασταση στην καλυτερη θα σε πεταξει στη θαλασσα ή στον Κηφισο.

  • sergio360

    Ουτε μισο ευρω.

  • αν τα ειχα τα εδινα ανετα!!!μπορει και παραπανω να εδινα !!!
    αν ομως για παραδειγμα αυτα τα 4500 τα εκοβα απο εξοπλισμο..η για να παρω μια πιο αδυναμη εκδοση οχι…..μπορει να βαριεμαι να οδηγω στην κινηση……αλλα δεν θα το προτιμουσα……

  • Renesis1

    Και ναι και όχι:

    Ναι στην ασφαλή αυτονομία για τα μεσημέρια στις λεωφόρους που όλοι γυρνάνε σπίτι σε ουρές χιλιομέτρων, με ρυθμό 1ή-2α στοπ (για 2-3 λεπτά και μετά ξαναμανά…)

    Όχι στην αυτόνομη, τα άνετα βράδια και τα Σ/Κ, που σε ανοιχτούς δρόμους θέλουμε να χαρούμε την ιεροτελεστία που λέγεται οδήγηση..

    • μα αυτο λεμε…..τα αυτονομα που θα ειναι κατεπιλογη δεν εχουν κανενα αρνητικο !!!!! οπως το εθεσες….οποτε υπαρχουν συνθηκες που βαριεσαι δεν μπορεις να οδηγησεις…..κτλ….το επιλεγεις και τελειωσε !!!
      οταν απλα θελεις να απολαυσεις οδηγηση….απλα παιρνεις τον ελεγχο εσυ !!!

      υ.γ απλα η μονη ενσταση που θα εχουν παλι μερικοι ”μιρλες”..θα ειναι οτι ενα αυτονομο αποσο ξερω…..για να λειτουργησει πρεπει να ειναι αυτοματο….και θα σου πουν οτι δεν θα μπορουν να απολαυσουν ετσι τις βολτες τους !!! :-P

    • Renesis1

      2 είναι οι λύσεις: Κουμπί on/off, ή πλέον (για αυτούς που θα μπορούν τουλάχιστον) 2 αυτοκίνητα, ένα με, ένα χωρίς..

    • μα θα το εχει σιγουρα το κουμπι !!! αλλιως δεν θα εχουν τιμονι !!! ;-) :-)
      παντως το ενα και ενα αυτοκινητο πιστευω ειναι πολυ δυσκολο….πολλα τα εξοδα….λιγοι θα μπορουν….

  • Mika

    Ουτε με σφαιρες…Πεταμενα λεφτα..

  • Nikolaos

    Αν αγοράσω ενα αυτοκίνητο των 80-100.000€, δε θα με νοιάξει, ας το έχει και αυτό το μπλιμπλίκι…
    Στην ψωροκώσταινα του 2017 που οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων περιορίζονται σε μικρά και μικρομεσαία των περίπου 20.000€, αλλά και της τραγικής παιδείας στο δρόμο, η αυτόνομη οδήγηση περιορίζεται στο οτομπλογκ… Πρέπει πρώτα να αλλάξουν πολλά στην Ελλάδα για να μιλήσουμε μετά για αυτόνομη οδήγηση…
    κρίμας
    (φαντάζομαι στην ΕΟ νταλίκα να κινείται στη μέση του δρόμου με 90, η δεξιά λωρίδα άδεια και να προσπερνά αγροτέκας με 95 φορτωμένος με φράουλες 2 μέτρα ύψος και κανα ναϊλον να ανεμίζει στην καρότσα, παρακάτω ο και-καλά ραλί κάγκουρας να έχει καταλάβει την αριστερή λωρίδα χωρίς λόγο και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης να δείχνει στις οθόνες μούτζες, να στέλνει αυτόνομα e-mail στο εξωτερικό να το ξεριζώσουν απο δώ…)
    ξανακρίμας

    • πριν 20+ χρονια σου χρεωαν οι αντιπροσωπειες το air condition με καμια 600.000+ ευρω…που χονδρικα η αξια τους ηταν σημερινα 300ευρω μπορει και παραπανω…..
      θυμαμαι προσωπικα τοτε τον πατερα μου…που το 1996 αγορασε το megane mk1 ΧΩΡΙΣ air condition γιατι ελεγε πως δεν το εχει αναγκη…και πως με τοσα χρηματα εβαζε 2 στο σπιτι !!! :-P
      τι θελω να πω ??? οτι σημερα μπορει να φανταζει ακριβο η και πλεονασμος……..στο μελλον θα γινει στανταρ εξοπλισμος……