1FP1

Με το δεξί ξεκίνησε η Mercedes το πέμπτο Grand Prix της σεζόν. Η γερμανική ομάδα έφερε ένα μεγάλο πακέτο αναβάθμισης στη Βαρκελώνη και τα πρώτα συμπεράσματα είναι θετικά, αφού σημείωσε το «1-2», με τον Lewis Hamilton να είναι λίγο ταχύτερος από τον Valtteri Bottas. Η απόσταση από τη Ferrari είναι κοντά στο δευτερόλεπτο, με τον Kimi Raikkonen να είναι 9 δέκατα πίσω από την κορυφή.

Ο Sebastian Vettel ακολουθεί στην τέταρτη θέση, μπροστά από τους Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg και τον Carlos Sainz. Ας δούμε τα κυριότερα από τα 90 λεπτά του FP1:

Το 3ήμερο ξεκίνησε με πολύ καλό καιρό, καθώς ο ήλιος ζέσταινε την πίστα, ανεβάζοντας τις θερμοκρασίες στους 19°C στον αέρα και τους 25°C στο ξεκίνημα. Οι περισσότεροι βγήκαν στα πρώτα 2 λεπτά για να κάνουν το installation lap με τα μονοθέσιά τους που είχαν πολλές αναβαθμίσεις.

Ο πρώτος γύρος ολοκληρώθηκε από τον Massa, στα 9 λεπτά από το ξεκίνημα, με τον χρόνο του να είναι στο 1:27.1, φορώντας φυσικά τη σκληρή γόμα. Ο Stroll ακολούθησε, αλλά ο Καναδός ήταν 6 δευτερόλεπτα πιο αργός. Ο Hamilton μπήκε ανάμεσά τους και οι τρεις τους βελτίωναν τους επιδόσεις τους, παίρνοντας και την πρώτη γεύση από τις αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους.

Κακό το ξεκίνημα για τη McLaren – τι πρωτότυπο! Με μόλις 13 λεπτά να έχουν περάσει, ο Alonso σταμάτησε την MCL32, έχοντας πρόβλημα με το power unit. Στην πίστα υπήρξε καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, έτσι οι οδηγοί καθυστέρησαν λίγο να βγουν από τα γκαράζ τους. Πρόβλημα και για τον Vettel! Με τη συμπλήρωση των 25 λεπτών, ο Γερμανός σταμάτησε στο τέλος του pit lane, αναφέροντας πρόβλημα στο κιβώτιο.

Οι άνθρωποι της πίστας τράβηξαν τον Seb μέσα, χωρίς να διακοπεί η δράση. Πολλοί είχαν σημειώσει χρόνο, με τον Bottas να βρίσκεται στην πρώτη θέση, γυρνώντας σε 1:25.0, 6 δέκατα μπροστά από τον δεύτερο Raikkonen. Οι χρόνοι γινόταν όλο και καλύτεροι και ο Bottas βελτίωσε σε 1:24.6, όμως ο Hamilton ήρθε πίσω του και σταμάτησε τα χρονόμετρα σε 1:23.6.

Έχοντας περάσει τα 30 λεπτά, υπήρχε μια άτυπη μάχη μεταξύ τους, καθώς ο Bottas απάντησε στον χρόνο του team-mate του, όντας 23 χιλιοστά ταχύτερος. Ο Raikkonen πίεσε για να πλησιάσει τα «Ασημί Βέλη», όμως απείχε 7 δέκατα από τον Bottas. Πλησιάζοντας στο τέλος του πρώτου 40λεπτου, ο Hamilton πάτησε γκάζι και πέρασε πρώτος με 1:23.5.

Στο 4ο0λεπτο, όλοι βρισκόταν στα γκαράζ τους, εκτός από τις δύο Williams, αφού είχαν παραδώσει νωρίτερα το σετ της σκληρής γόμας, βάζοντας τη μέση. Όπως συνήθως, μετά από 10 περίπου λεπτά, τα μονοθέσια ξεκίνησαν να βγαίνουν ξανά στην πίστα. Οι χρόνοι βελτιώθηκαν αμέσως, με τον Verstappen να γράφει το 1:22.7 με τη μέση γόμα, την ώρα που η πίστα γέμιζε με μονοθέσια.

Λίγο πριν από το τελευταίο μισάωρο, ο Vettel βγήκε στην πίστα -με τη μέση γόμα- δείχνοντας ότι λύθηκαν τα προβλήματα με το κιβώτιο. Ο Γερμανός πέρασε μπροστά με 1:22.6, αλλά ο Bottas απάντησε με 1:21.5, για να έρθει ο Hamilton και να πάρει αυτός την πρωτιά, με τη διαφορά τους να είναι μόλις 29 χιλιοστά.

Η μάχη τους δε σταμάτησε μετά από αυτό: ο Bottas έγραψε το ταχύτερο πρώτο κομμάτι, αλλά η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Κάτι παρόμοιο και για τον Hamilton, που ήταν πολύ γρήγορος στα πρώτα δύο sectors, χωρίς να βελτιώνει τελικά. Η Ferrari συνέχιζε να είναι πολύ πίσω, με τον Verstappen να βρίσκεται ένα δέκατο πίσω από τον τέταρτο Vettel, στην πέμπτη θέση.

Μπαίνοντας στο τελευταίο 20λεπτο, μικρή ήταν η κινητικότητα. Η περίοδος είχε λήξει για τον Sirotkin, έχοντας διαρροή νερού. Στα τελευταία 10 λεπτά, η πίστα γέμισε ξανά, ωστόσο δεν υπήρχε βελτίωση χρόνων. Ο Magnussen ακινητοποίησε την VF-17 στην αμμοπαγίδα, έτσι είχαμε για δεύτερη φορά καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Οι οδηγοί έκαναν τα τελευταία τους χιλιόμετρα και η καρώ σημαία έπεσε χωρίς να αλλάξει κάτι.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.

2Αποτελέσματα

3Οι τελικές ταχύτητες

4Τα highlights από το FP1