Advertisement

1FP1

Με το δεξί ξεκίνησε η Mercedes το πέμπτο Grand Prix της σεζόν. Η γερμανική ομάδα έφερε ένα μεγάλο πακέτο αναβάθμισης στη Βαρκελώνη και τα πρώτα συμπεράσματα είναι θετικά, αφού σημείωσε το «1-2», με τον Lewis Hamilton να είναι λίγο ταχύτερος από τον Valtteri Bottas. Η απόσταση από τη Ferrari είναι κοντά στο δευτερόλεπτο, με τον Kimi Raikkonen να είναι 9 δέκατα πίσω από την κορυφή.

Ο Sebastian Vettel ακολουθεί στην τέταρτη θέση, μπροστά από τους Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg και τον Carlos Sainz. Ας δούμε τα κυριότερα από τα 90 λεπτά του FP1:

Το 3ήμερο ξεκίνησε με πολύ καλό καιρό, καθώς ο ήλιος ζέσταινε την πίστα, ανεβάζοντας τις θερμοκρασίες στους 19°C στον αέρα και τους 25°C στο ξεκίνημα. Οι περισσότεροι βγήκαν στα πρώτα 2 λεπτά για να κάνουν το installation lap με τα μονοθέσιά τους που είχαν πολλές αναβαθμίσεις.

Ο πρώτος γύρος ολοκληρώθηκε από τον Massa, στα 9 λεπτά από το ξεκίνημα, με τον χρόνο του να είναι στο 1:27.1, φορώντας φυσικά τη σκληρή γόμα. Ο Stroll ακολούθησε, αλλά ο Καναδός ήταν 6 δευτερόλεπτα πιο αργός. Ο Hamilton μπήκε ανάμεσά τους και οι τρεις τους βελτίωναν τους επιδόσεις τους, παίρνοντας και την πρώτη γεύση από τις αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους.

Κακό το ξεκίνημα για τη McLaren – τι πρωτότυπο! Με μόλις 13 λεπτά να έχουν περάσει, ο Alonso σταμάτησε την MCL32, έχοντας πρόβλημα με το power unit. Στην πίστα υπήρξε καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, έτσι οι οδηγοί καθυστέρησαν λίγο να βγουν από τα γκαράζ τους. Πρόβλημα και για τον Vettel! Με τη συμπλήρωση των 25 λεπτών, ο Γερμανός σταμάτησε στο τέλος του pit lane, αναφέροντας πρόβλημα στο κιβώτιο.

Οι άνθρωποι της πίστας τράβηξαν τον Seb μέσα, χωρίς να διακοπεί η δράση. Πολλοί είχαν σημειώσει χρόνο, με τον Bottas να βρίσκεται στην πρώτη θέση, γυρνώντας σε 1:25.0, 6 δέκατα μπροστά από τον δεύτερο Raikkonen. Οι χρόνοι γινόταν όλο και καλύτεροι και ο Bottas βελτίωσε σε 1:24.6, όμως ο Hamilton ήρθε πίσω του και σταμάτησε τα χρονόμετρα σε 1:23.6.

Έχοντας περάσει τα 30 λεπτά, υπήρχε μια άτυπη μάχη μεταξύ τους, καθώς ο Bottas απάντησε στον χρόνο του team-mate του, όντας 23 χιλιοστά ταχύτερος. Ο Raikkonen πίεσε για να πλησιάσει τα «Ασημί Βέλη», όμως απείχε 7 δέκατα από τον Bottas. Πλησιάζοντας στο τέλος του πρώτου 40λεπτου, ο Hamilton πάτησε γκάζι και πέρασε πρώτος με 1:23.5.

Στο 4ο0λεπτο, όλοι βρισκόταν στα γκαράζ τους, εκτός από τις δύο Williams, αφού είχαν παραδώσει νωρίτερα το σετ της σκληρής γόμας, βάζοντας τη μέση. Όπως συνήθως, μετά από 10 περίπου λεπτά, τα μονοθέσια ξεκίνησαν να βγαίνουν ξανά στην πίστα. Οι χρόνοι βελτιώθηκαν αμέσως, με τον Verstappen να γράφει το 1:22.7 με τη μέση γόμα, την ώρα που η πίστα γέμιζε με μονοθέσια.

Λίγο πριν από το τελευταίο μισάωρο, ο Vettel βγήκε στην πίστα -με τη μέση γόμα- δείχνοντας ότι λύθηκαν τα προβλήματα με το κιβώτιο. Ο Γερμανός πέρασε μπροστά με 1:22.6, αλλά ο Bottas απάντησε με 1:21.5, για να έρθει ο Hamilton και να πάρει αυτός την πρωτιά, με τη διαφορά τους να είναι μόλις 29 χιλιοστά.

Η μάχη τους δε σταμάτησε μετά από αυτό: ο Bottas έγραψε το ταχύτερο πρώτο κομμάτι, αλλά η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Κάτι παρόμοιο και για τον Hamilton, που ήταν πολύ γρήγορος στα πρώτα δύο sectors, χωρίς να βελτιώνει τελικά. Η Ferrari συνέχιζε να είναι πολύ πίσω, με τον Verstappen να βρίσκεται ένα δέκατο πίσω από τον τέταρτο Vettel, στην πέμπτη θέση.

Μπαίνοντας στο τελευταίο 20λεπτο, μικρή ήταν η κινητικότητα. Η περίοδος είχε λήξει για τον Sirotkin, έχοντας διαρροή νερού. Στα τελευταία 10 λεπτά, η πίστα γέμισε ξανά, ωστόσο δεν υπήρχε βελτίωση χρόνων. Ο Magnussen ακινητοποίησε την VF-17 στην αμμοπαγίδα, έτσι είχαμε για δεύτερη φορά καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Οι οδηγοί έκαναν τα τελευταία τους χιλιόμετρα και η καρώ σημαία έπεσε χωρίς να αλλάξει κάτι.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.

Advertisement

2Αποτελέσματα

Advertisement

3Οι τελικές ταχύτητες

Advertisement

4Τα highlights από το FP1

  • F1fan

    Κι εκει που λες πως η Honda τα εχει καταφερει ολα,μενοντας στον formation lap στην Russia,να κι η Ισπανια,οπου το μοτερ αντεχει για 3(!!) ολοκληρες στροφες…Εστι ο Alo το εριξε στο Tennis :) Η αδυνατισμενη Mercedes φαινεται δυνατη,μικροθεματακια για αρκετους(Haas,Ferrari,RBR,STR),αλλοι δεν πιεζαν στο φουλ.

    • Christos Protopapas

      Αν.η φεραρι.δεν.πιεσε.εχει.καλως …αλλιως υπαρχει.θεμα.σοβαρο

    • F1fan

      Δεν νομιζω πως πιεσε,κι οταν πηγε να κανει ο Κιμι εναν καλο γυρο εκανε λαθος κι τελος…Θα φανει στο FP2

    • Christos Protopapas

      Μακαρι ..αλλα βλεπω η αντιγραφη που εκανε η μερσεντες απο.την.φεραρι.επιασε τοπο…εχουν.κανει.πληρη.αντιγραφη στα πλαινα αεροδυναμικα βοηθηματα τι.να πω …θα δειξει.θα δουμε.και..δηλωσεις …αλλα τα τιτιβισματα της μερσεντες οτι.το.αυτοκινητο.φαντασμα.ειναι.ξανα.πισω ..προβληματιζουν

    • F1fan

      Απο την RBR περιμεναμε αλλαγες,η Mercedes ηρθε ριζικα ανανεωμενη…Φετος η Ferrari ειναι καλη & σταθερη,δεν νομιζω πως θα κανει ”κοιλια” κι θα χασει επαφη με την Merc.

  • Nerazzuro21

    Λύθηκε το μυστήριο. Το μονοθέσιο του Alonso έμεινε(ξανά) στο formation lap επειδή ήθελε να κάνει την ανάγκη του. Γελάει ο κόσμος.

    https://uploads.disquscdn.com/images/88ef000b6d8024dbbc285fed5d39e2216e8c7a474c5177601c39dc25929b9ed1.png

    • F1fan

      Βλεπω τον Alo να μην γυρνα ποτε απο την Αμερικη :p

    • Gestione Sportiv@

      Όπως είπε και ο Alonso “The engine blew up after one corner… I’m sorry for the fans” , αλλά έχουμε και την αντίδραση του Ισπανού μέσα από το box της McLaren………………… https://uploads.disquscdn.com/images/275026ce7aeec199dd4503c7a1c51537753f800dbf2fce4a528c41bec932d5ff.jpg

    • georgekaras

      εγω δεν θα αντεχα την φαρσοκωμοδια αυτη πραγματικα

    • georgekaras

      πωπωπω καταντια

    • Mika

      Ευκαιρια ζηταει να φυγει για Αμερικα μια ωρα νωριτερα!!!!

  • Gestione Sportiv@

    Το FP1 ξεκίνησε πολύ θετικά για την ομάδα της Mercedes. Η σχεδιαστική ομάδα του Aldo Costa έκανε απίστευτη δουλειά με το νέο ρύγχος να δουλεύει και την νέα ανάρτηση την οποία έφεραν, αλλά παράλληλα να λέγεται πως το βάρος της W08 να έχει μειωθεί αρκετά. Επίσης, τα μονοθέσια του Brackley δουλεύουν πολύ καλά με τα μεσαία ελαστικά και έτσι υπάρχει η τεράστια διαφορά με τη Ferrari.
    Από την άλλη, η ομάδα του Maranello μέχρι στιγμής δείχνει ανίκανη να ανταγωνιστεί τη Mercedes και ταυτόχρονα υπήρξαν προβλήματα (πληροφορίες μιλάνε για κιβώτιο στο Vettel), ενώ δυσκολεύονται πολύ με μεσαία ελαστικά.
    Η RBR έκανε κάποια βήματα, τα οποία δείχνουν πως, πλησίασε την ομάδα της Ferrari.
    Η Haas πολύ καλά, όπως και η STR και η Renault η οποία με τον Nico προχωράει με σταθερά και σίγουρα βήματα.
    Η Williams απελπιστικά αργή.
    Τέλος, η McLaren σπάει πριν καλά καλά ολοκληρώσει γύρο και ενώ έχει τελειώσει το FP1 τρέχει τρέχει τρέχει το υγρό………………….. https://uploads.disquscdn.com/images/e9a4daa9c583041e790cd81f00957040317a2539ac377e45bce86e6631f28ef1.jpg

    • F1fan

      Nομιζω οι Williams δεν πιεσαν στο φουλ,δεν χρησιμοποιουσαν DRS στις ευθειες.Με την hard ηταν σχετικα καλες :/

    • πληροφοριες λενε οτι εσπασε το κολαρο στο ψυγειο νερου απο την υπερθερμανση του νερου και του παραφλου … αλλοι λενε οτι δοκιμαζε μια μυστική συνταγη νερου οπου αντι για λαδι που καει η μερκ οπως λενε πολυ εδω μεσα η χοντα σκεφτηκε να καψει λιγο νερακι αλλα δεν πετυχε και εσκασε το μυστικό ντεπόζιτο νερου … συμφωνα με τις τηλεμετρησεις αν ο αλονσο ολοκληρωνε τον γυρο θα ηταν 1 δεκατο ποιο γρηγορς απο τον χαμ …

  • georgekaras

    Kακα μανταντα αυτα

  • Mika

    Ο Lewis εχει αναπληρωματικο οταν θα βαριεται…
    https://uploads.disquscdn.com/images/90b1b305e48b08a5587295cb73a1d60c74f9ab7a8060547d99455224fd2422a8.jpg

  • kostas

    Σκουρα τα πραγματα, ελπιζω τουλαχιστον να δουμε μαχη Μποτας-Χαμιλτον για την νικη.

  • Ahilleas Tsikelis

    Υπαρχουν συγκριτικες φωτο των μονοθεσιων για Μερκ-Φερραρι-Ρεντμπουλ?

  • filip

    Σύμφωνα με τα παλαιότερα άρθρα, τις αναλύσεις και τα σχόλια, όταν η Φερραρι έβγαινε πρώτη στα ελεύθερα δοκιμαστικά, το πνεύμα το παρόντος θα έπρεπε να είναι:

    “Πίεσαν τα Μερσέντες ενώ η Φερράρι δεν ενδιαφέρθηκε για χρόνους”

    Όταν η Φερρ. έριχνε δευτερόλεπτα στην RB ήταν γιατί πίεζε (τα αποτελέσματα στους αγώνες βέβαια ήταν αμείλικτα). Τώρα που δεν το κάνει είναι γιατί προόδευσε τρομακτικά η δεύτερη ….
    Και όλα αυτά τα συμπεράσματα από τα δοκιμαστικά και μόνο !!!!
    (το να πιέσουν στ΄ αλήθεια οι ΜΕρς έχει έτσι κι αλλιώς μια λογική καθώς θέλουν να δοκιμάσουν τις αναβαθμίσεις που έφεραν).

    • Christos Protopapas

      Θα δουμε.και.εγω δεν.πιστευω οτι.πηρανε.ενα.δευτερολεπτο.σε.δεκαπεντε μερες

    • filip

      Ναι, βέβαια. Αυτό μοιάζει απίθανο
      Ακόμη και αν πάρουν την πολ με 6-7 δέκατα διαφορά, δεν θα σημαίνει πως αυτή προέκυψε από τις αναβαθμίσεις. Ακόμη και χωρίς αυτές μπορεί να πετύχαιναν αντίστοιχους χρόνους. Δεν είναι εύκολο να εκτιμηθεί πόσο και αν θα κερδίσουν. Μόνο αν κάνουν 2 χρόνους, ένα με το παλιό μονοθέσιο και ένα με το αναβαθμισμένο χαχαχαχα.

    • Ahilleas Tsikelis

      Αν ελυσαν το θεμα με το βαρος γιατι οχι?Νομιζω οταν ειχε γινει θεμα με το βαρος και το υψος των οδηγων ειχε ειπωθει πως 5κιλα διαφορα ειναι 0,2 δεκατα στο γυρο.

    • filip

      Για κάποιον λόγο που δεν μπορώ να καταλάβω, εσύ ειδικά θεωρείς ότι τα μονοθέσια των υπολοίπων, και ειδικά της φερράρι, είναι ιδανικά σχεδιασμένα, χωρίς προβλήματα και έχουν πιάσει το ταβάνι της δυναμικότητάς τους. Η μόνη ομάδα δηλ που έχει πράγματα να βελτιώσει και άρα να κερδίσει χρόνο η Μερς !
      (εντελώς χιουμοριστικά και για να καταλάβεις το πνεύμα των επιχειρημάτων σου και των δικών μου, να σου πω πως μόνο από τις “κάλτσες’ που φορά ο Φέτελ κέρδισε μισό κιλό )

    • Ahilleas Tsikelis

      Ρε φιλε σου μιλησα εσενα προσωπικα?Το μυαλο σου ειναι σαν ελβετικο τυρι και κομπλεξ εχεις εσυ με την Φερραρι κτλ.Δεν θα κατσω να εξηγησω σε εναν εγκεφαλικα υπαναπτυκο τι και πως,παντως εγω γραφω με ονοματεπωνυμο και προφανως γνωριζω περισσοτερα απο εσενα.
      υ.γ. Μην μου απαντας στα σχολια μου ,εχεις εμμονη και ταυτοχρονα την αυτοπεποιθεση που εχουν ολοι οι χαζοι.

    • Mitsos Ribopaido

      Να χαλαρωσουμε παρακαλώ έκανε πλάκα ο φιλ

    • Ahilleas Tsikelis

      Ο φιλ δν κανει πλακα εχει πραγματικα προβλημα και δεν γουσταρω να μου απανταει οπως δν το κανω κι εγω,του το χω ξαναπει,Αν θελει να μου την πει δημοσια θα γραψει με ονοματεπωνυμο να δουμε τι ρολο βαραει και προκυπτει το υφος ξερολα ,παντογνωστη και η τοση αυτοπεποιθεση που τον κατακλυζει.

    • Mitsos Ribopaido

      Δεν νομίζω να έχιε κανεις προβλημα εδω σχολιάζουμε την φ1 παιδιά… ΕΞΑΛΛΟΥ την γνώμη μας λέμε δεν μας δινει κανεις οδηγος κατι να τον θίξουμε…Μην μαλωνετε.. peace boys…Καθηστε στο καναπε σας και απολαύστε τον σεμπ τωρα να κανει μαγικα… του εχωσα ενα combo εξατμιση-προγραμμα θα παει σφαίρα σε λεω!

    • filip

      Μην παιδεύεσαι φίλε μου, άδικος κόπος.
      Εγώ απλά είμαι ψυχαναγκαστικός και του απαντάω

    • Ahilleas Tsikelis

      *Προβληματικος εισαι.

    • filip

      Να σου πω απλά πως ένας άλλος που μου απαγόρευσε να του απαντάω είναι οπαδός της Φερράρι, και μάλιστα φανατικός.

      Υπερασπιστής της λογικής είμαι, όχι της φερράρι. Με την βλακεία και την υποκρισία έχω θέμα, όχι με την Μερς.
      Ποτέ δεν σε έβρισα και δεν σε πρόσβαλλα γενικά και αόριστα γιατί δεν σε ξέρω. Πάντα εσύ το έκανες. Δεν σου απαγόρευσα ποτέ να γράψεις ότι μαλακία θέλεις. Ούτε σε εσένα, ούτε και στους άλλους.
      (ρώτα κάποιον να σου εξηγήσει τι σημαίνει για σας όσοι το κάνετε)

      Απαντάω μόνο σε ότι γράφεις εδώ. Αν παρ όλα αυτά επιμένεις να βγάλω και γω περισσότερα συμπεράσματα θα πω πως:

      “Εσύ” και “εγώ” είμαστε σε αντιπαράθεση πριν ακόμα υπάρξει κανείς μας .
      (ρώτα κάποιον να στο εξηγήσει κι αυτό).

      “I am a servant of the Secret Fire, wielder of the flame of Anor. You cannot pass. The dark fire will not avail you, flame of Udûn. Go back to the Shadow! You cannot pass.”

    • Ahilleas Tsikelis

      ΟΚ

    • filip

      χαχαχαχαχαχα…….Γεια σου ρε ιδοφυία
      Γράφεις κάτω από δικό μου σχόλιο σε περίπτωση που δεν το πρόσεξες. Αυτό με το ονοματεπώνυμο που το λες συνέχεια να το βάλεις και στο βιογραφικό σου.
      Γράφω δημοσίως, με το ονοματεπώνυμο και την φάτσα μου, σχόλια για τις πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές και άλλες απόψεις μου και κρύβομαι όταν θέλω να γράψω για f1?
      Μην το συζητάς, φαίνεται πως γνωρίζεις περισσότερα, και η εξυπνάδα σου φαίνεται χαχαχαχαχαχ
      (Αυτοπεποίθηση έχουν οι χαζοί…………… που γράφουν πως γνωρίζουν περισσότερα από κάποιον που δεν ξέρουν ούτε το όνομά του χαχαχαχαχα) genius !

    • Ahilleas Tsikelis

      Εισαι και ανικανος να καταλαβεις που παει το σχολιο μου και πως δεν παει σε σενα….μια χαρη μην πας να ψηφισεις στις εκλογες,στο δημοψηφισμα καποιοι σαν εσενα μας εφτασαν εδω.

  • Mitsos Ribopaido

    Μπραβο στην μερκ για την αντιγραφή …τρομερή δουλειά
    Φέτελ ατυχία αλλα γρήγορη επισκευή… Δεν ξέρω αν με έδειξαν τα πλάνα τους έβαλα ενα προγραμματάκι αλλα δεν δούλεψε και μου πέταγε τις ταχύτητες :P
    Safe mode Λοιπον για τον φετελ οπότε δεν έχουμε συμπέρασμα..
    Ο ραικκο έκανε πολύ δυνατό γύρο αλλα βγήκε έξω στο s3 οπότε δεν μπορούμε να κρίνουμε.
    Περιμένω να δώ τις άλλες ομάδες..

    poor alonso https://uploads.disquscdn.com/images/a126c7a9e2d4575ae534017ddd7d580e0d78aff8439b88c32441666833c1ea5b.jpg

    • Christos Protopapas

      Τι χρονο.ειχε κανει.μεχρι που το εχασε; ηταν.κοντα στην.φεραρι; στον.οτε τβ λεγανε.οτι.εχει νεο.αεροδυναμικο.πακετο.η φεραρι.ολοκληρο

    • Mitsos Ribopaido

      Ηταν 0.100 κατι κοντα στην μερκ πριν μειώσουνε και αλλο και μετα απλα έκλεισε.. Πρέπει να τανε κατι στο software λένε αλλα απορώ πως γίνεται το σοφτ να κλεισει το κιβώτιο… μηπως γιατι ειναι αυτόματο σειριακο ή εχει αλλα κολπα.. δεν ξερω… παντως ο ραικκο πήγαινε πολυ σφαιρα οπως και ο μποτας απλα ο ενας βγηκε εκτος και ο μποτ εχασε χρονο με την χαας..

    • Christos Protopapas

      Ειναι.πολυ συνθετα λογισμικα.που. ελεγχουν.καθε.τι. ηλεκτρονικο.πανω. στο.αυτοκινητο…στο.μπαχρειν.επαθες shut down …θυμαμαι.ειχε.πει.ο.φετελ.οτι.δεν.μπορεις.ευκολα.να.βρεις.ποιο ακριβως ειναι.το.προβλημα ….μπορεις. να.ψαχνεις και.να.μην.βρεθει…γιατι.δεν.μιλανε.λεει.για.εγκεφαλο.ιχ αυτοκινητου

    • Mitsos Ribopaido

      Καλα ναι αυτό εννοειται.. αλλα και το κιβώτιο? ουαου.. εχεις δικιο

  • sotirisb

    Βλέπω τους tifosi στα σχόλια να ανησυχούν και να προσπαθήσουν να δικαιολογήσουν τη διαφορά! Υπομονή δύο μέρες