1Αγώνας

Νικητής μετά από μία μεγάλη μάχη με τον Sebastian Vettel αναδείχθηκε ο Lewis Hamilton. Ο οδηγός της Mercedes πήρε την δεύτερη φετινή του νίκη και την 55η στην καριέρα του, ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική από τον Vettel, ο οποίος δέχθηκε το προσπέρασμα χωρίς να μπορεί να διεκδικήσει κάτι στη συνέχεια. Το βάθρο συμπληρώνει ο Daniel Ricciardo, αφού οι Ferrari και Mercedes τερμάτισαν με μόνο ένα μονοθέσιο, όπως και η Red Bull.

Στην τέταρτη θέση ο Sergio Perez, μπροστά από τους Esteban Ocon, Nico Hulkenberg, Carlos Sainz, Pascal Wehrlein, Daniil Kvyat και τον Romain Grosjean που συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη 10άδα. Ας δούμε τι έγινε στους 66 γύρους του Ισπανικού Grand Prix:

Ο καιρός δεν άλλαξε από χθες, έτσι υπήρχε ηλιοφάνεια με 23°C στον αέρα και 41°C στην άσφαλτο. Όλοι οι οδηγοί ξεκινούσαν με  τη μαλακή γόμα, εκτός από Palmer, Kvyat και Vandoorne, οι οποίοι επέλεξαν τη μέση για μια διαφορετική στρατηγική. Οι 10 πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkonen, Verstappen, Ricciardo, Alonso, Perez, Massa και Ocon.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Vettel ξεκίνησε καλύτερα από τον Hamilton και πέρασε στην πρώτη θέση, μπροστά από τους Bottas, Ricciardo, Perez, Ocon, Hulkenberg, Magnussen, Sainz και Grosjean. Εκτός αγώνα ο Raikkonen, αλλά και ο Verstappen, που είχε επίσης σπασμένη ανάρτηση. Ο Raikkonen είχε μια μικρή επαφή με τον Bottas και στη συνέχεια ακούμπησε με τον Verstappen, κάτι που τους οδήγησε και τους δύο εκτός.

Στην 11η θέση είχε πέσει ο Alonso, αφού βγήκε εκτός πίστας στις πρώτες στροφές. Ο Vettel έγραφε τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, ανοίγοντας τη διαφορά από τον Hamilton. Ο Sainz πέρασε τον Grosjean για την 9η θέση, κάτι που προσπαθούσε να κάνει και ο Alonso, έχοντας καλύτερο ρυθμό από τον Γάλλο. Ο Hamilton έλεγε στην ενδοεπικοινωνία πως ο Vettel ήταν πιο γρήγορος και πως δεν μπορούσε να τον ακολουθήσει, με τη διαφορά να παραμένει στα 2,5 δευτερόλεπτα.

Στον 10ο γύρο, ο ρυθμός των δύο πρώτων ήταν πανομοιότυπος και πολύ καλύτερος από των υπολοίπων. Ο Hamilton κατάφερνε να κερδίσει λίγο χρόνο, όσο άκουγε τη Mercedes να του λέει ότι πρέπει να πιέσει κι άλλο. Ο Alonso μπήκε στον 13ο γύρο, για να βάλει ξανά τη μαλακή γόμα. Ο Vettel ακολούθησε στον επόμενο γύρο, επιλέγοντας κι αυτός τη μαλακή γόμα.

Ο Γερμανός επέστρεψε στην 4η θέση, πίσω από τον Ricciardo, την ώρα που ο Hamilton έγραφε μπροστά τον ταχύτερο γύρο. Ο Vettel πέρασε τον πρώην team-mate του στον επόμενο γύρο, γράφοντας ταυτόχρονα το ταχύτερο πέρασμα. Ο Hamilton ήταν σημαντικά πιο αργός από τον Vettel, αφού η απόδοση των μαλακών ελαστικών είχε αρχίσει να εξαφανίζεται, μιας και είχαμε φτάσει στον 20ο γύρο.

Ο Hamilton έβαλε τη μέση γόμα, στον 22ο γύρο, με την αλλαγή να ολοκληρώνεται σε 2,3 δευτερόλεπτα. Ο ίδιο έκανε και ο Ricciardo, αλλά το θέμα ήταν ότι ο Vettel είχε φτάσει τον Bottas και ο Φινλανδός τον καθυστερούσε, προς όφελος φυσικά του Hamilton, που βρισκόταν 7,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον οδηγό της Ferrari.

Ο Vettel ενεργοποιούσε το DRS, αλλά ο Bottas ακολουθούσε εξαιρετικές γραμμές και δεν επέτρεπε στον Γερμανό να περάσει. Τελικά, το προσπέρασμα ήρθε στον 25ο γύρο, πατώντας λίγο εκτός πίστας, προκειμένου να πάρει την εσωτερική για το πρώτο chicane. Ο Hamilton πέρασε πολύ πιο εύκολα τον Bottas και η διαφορά του από την κορυφή ήταν 4 δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδός μπήκε για αλλαγή στον 26ο γύρο, επιλέγοντας φυσικά τη μέση γόμα.

Στον 30ο γύρο, η διαφορά άνοιξε στα 6 δευτερόλεπτα, καθώς ο Hamilton έχασε ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο σε έναν μόλις γύρο, όμως στη συνέχεια ήταν το ίδιο γρήγορος με τον Seb. Ελάχιστη δράση βλέπαμε στην πίστα, μέρος της οποίας ήταν ο Alonso, ο οποίος μπήκε στον 33ο γύρο για  να βάλει τη μέση γόμα και να τερματίσει με αυτή τον αγώνα.

Επαφή μεταξύ των Massa και Vandoorne στην πρώτη στροφή. Ο Βραζιλιάνος μπήκε στην εσωτερική και ο Βέλγος έκλεισε τη γραμμή του, με αποτέλεσμα να βγει εκτός με σπασμένη ανάρτηση. Καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, κάτι που οριοθετούσε τον ρυθμό των μονοθεσίων. Ο Hamilton βρήκε την ευκαιρία και μπήκε για αλλαγή, βάζοντας τη μαλακή γόμα σε 2,6 δευτερόλεπτα, βγαίνοντας ξανά στη δεύτερη θέση.

Οι οδηγοί ήταν ελεύθεροι να τρέξουν ξανά και η Ferrari απάντησε στην κίνηση της Mercedes, βάζοντας τον Vettel για τη μέση γόμα. Ο Γερμανός βγήκε μαζί με τον Hamilton, αλλά κρατήθηκε στην πρώτη θέση. Ο Hamilton διαμαρτυρήθηκε πως τον έβγαλε εκτός πίστας, αλλά μάλλον μιλάμε για αγωνιστικό συμβάν και τίποτα παραπάνω.

Εκτός αγώνα ο Bottas στον 40ο γύρο. Ο κινητήρας του Φινλανδού παρέδωσε πνεύμα, ανεβάζοντας τον Ricciardo στο βάθρο. Ο Vettel συναντούσε κίνηση μπροστά του και ο Hamilton προσπαθούσε να το εκμεταλλευτεί. Το προσπέρασμα σημειώθηκε στην αρχή του 44ου γύρου, όταν ο Βρετανός βγήκε πολύ καλά από την τελευταία στροφή, άνοιξε το DRS και έστριψε εύκολα πρώτος.

Ο Vettel ανέβασε ρυθμό, ώστε να μείνει κοντά στον Hamilton. Η διαφορά τους ήταν στα 1,9 δευτερόλεπτα και ο Hamilton έλεγε πως δεν είναι εύκολο να απομακρυνθεί από τον Vettel. Η Ferrari είπε στον Vettel ότι γυρνάνε στο «Plan C», χωρίς να γνωρίζουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό. Πάντως τίποτα δεν έδειχνε πως θα γίνει κάποια αλλαγή, δηλαδή ένα νέο pit stop στον Vettel.

Έμεναν 12 γύροι για το τέλος και η διαφορά των δύο Πρωταθλητών ήταν στα 2,4 δευτερόλεπτα. Στον επόμενο γύρο, ο Hamilton κέρδισε 1,2 δευτερόλεπτα, ανεβάζοντας έτσι τη διαφορά στα 3,6 δευτερόλεπτα. Μάχη για την 7η θέση μεταξύ των Sainz και Wehrlein, με τον δεύτερο να έχει ποινή 5 δευτερολέπτων επειδή δεν τοποθέτησε σωστά το μονοθέσιό του στην εκκίνηση.

Η απόσταση των δύο πρώτων άνοιξε ακόμα περισσότερο, και πλέον ο Hamilton ήταν 4,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Vettel. Ο Βρετανός έχασε χρόνο με κάποια ντουμπλαρίσματα, έτσι η διαφορά έπεσε στα 2,7 δευτερόλεπτα. Ο Massa, όμως, και πάλι δεν άφησε εύκολα τον Vettel να περάσει και το αποτέλεσμα ήταν να χάσει 1 δευτερόλεπτο.

Πέντε γύροι για το τέλος και ο Hamilton ήταν 4,2 δευτερόλεπτα μπροστά. Τα ελαστικά του Hamilton όχι μόνο δεν είχαν τελειώσει, αλλά ο Βρετανός έγραψε και τον ταχύτερο γύρο, βάζοντας τέλος στις όποιες ελπίδες του Vettel. Κλατάρισμα για τον Magnussen, που μπήκε για αλλαγή και έφερε τον Grosjean στην 10η θέση. Τίποτα δεν άλλαξε και ο Hamilton είδε άνετα πρώτος την καρώ σημαία, με τους Vettel και Ricciardo να συμπληρώνουν το βάθρο.

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 25-28 Μαΐου, στο Πριγκιπάτο του Μονακό.

2Τα highlights του αγώνα

3Η μάχη των Hamilton και Vettel

4Αποτελέσματα

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Βαθμοί
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 66 1:35:56.497 25
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 66 +3.490s 18
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull 66 +75.820s 15
4 11 Sergio Perez Force India 65 +1 γύρο 12
5 31 Esteban Ocon Force India 65 +1 γύρο
10
6 27 Nico Hulkenberg Renault 65 +1 γύρο
8
7 55 Carlos Sainz Toro Rosso 65 +1 γύρο
6
8 94 Pascal Wehrlein Sauber 65 +1 γύρο
4
9 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 65 +1 γύρο
2
10 8 Romain Grosjean Haas 65 +1 γύρο
1
11 9 Marcus Ericsson Sauber 64 +2 γύρους
0
12 14 Fernando Alonso McLaren 64 +2 γύρους
0
13 19 Felipe Massa Williams 64 +2 γύρους
0
14 20 Kevin Magnussen Haas 64 +2 γύρους
0
15 30 Jolyon Palmer Renault 64 +2 γύρους
0
16 18 Lance Stroll Williams 64 +2 γύρους
0
77 Valtteri Bottas Mercedes 38 Εγκατέλειψε 0
2 Stoffel Vandoorne McLaren 32 Εγκατέλειψε 0
33 Max Verstappen Red Bull 1 Εγκατέλειψε 0
7 Kimi Raikkonen Ferrari 0 Εγκατέλειψε 0

5Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Ferrari 104
2 Lewis Hamilton Mercedes 98
3 Valtteri Bottas Mercedes 63
4 Kimi Raikkonen Ferrari 49
5 Daniel Ricciardo Red Bull 37
6 Max Verstappen Red Bull 35
7 Sergio Perez Force India 34
8 Esteban Ocon Force India 19
9 Felipe Massa Williams 18
10 Carlos Sainz Toro Rosso 17
11 Nico Hulkenberg Renault 14
12 Romain Grosjean Haas 5
13 Pascal Wehrlein Sauber 4
14 Kevin Magnussen Haas 4
15 Daniil Kvyat Toro Rosso 4
16 Marcus Ericsson Sauber 0
17 Lance Stroll Williams 0
18 Fernando Alonso McLaren 0
19 Antonio Giovinazzi Sauber 0
20 Jolyon Palmer Renault 0
21 Stoffel Vandoorne McLaren 0

6Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 161
2 Ferrari 153
3 Red Bull 72
4 Force India 53
5 Toro Rosso 21
6 Williams 18
7 Renault 14
8 Haas 9
9 Sauber 4
10 McLaren 0