Ο Bertone και η Lamborghini είναι ονόματα που συνδέονται με ονειρικά αυτοκίνητα και καταλαβαίνεις πως όταν συνδυάζονται τα αποτελέσματα είναι τουλάχιστον ενδιαφέροντα. Εδώ ο λόγος γίνεται για την Lamborghini Marzal, ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε μισό αιώνα πριν στο σαλόνι της Γενεύης!
Βασιζόταν στο τροποποιημένο πάτωμα της Miura, που είχε μεγαλώσει κατά 120 χιλιοστά, στα 2.620, για να μπορέσει να φιλοξενήσει τους 2 επιπλέον επιβάτες. Παραχωρήσεις χώρου έγιναν και στο engine bay, με τον τετράλιτρο V12 να κόβεται στην μέση και να γίνεται Ι6. Η εγκάρσια τοποθέτηση παρέμεινε και μετατοπίστηκε πίσω από τον οπίσθιο άξονα. Αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν την Marzal το μοναδικό RR αυτοκίνητο με εγκάρσιο εξακύλινδρο μοτέρ που ξέρω. Η ισχύς χάρη στα τρία διπλά καρμπιρατέρ της Weber έφτανε τους 175 ίππους και περνούσε στον δρόμο μέσω του πεντατάχυτου κιβωτίου της Miura.
Βέβαια αυτά αν και εντυπωσιακά, το στοιχείο για το οποίο έμεινε ανεξίτηλη ήταν οι τεράστιες γυάλινες gullwings πόρτες. Ο Marcello Gandini που την σχεδίασε χρησιμοποίησε 4,5 τετραγωνικά μέτρα γυαλιού, ευγενική προσφορά της βελγικής Glaverbel. Η απουσία του b-pillar και το μέγεθος των θυρών έκαναν το ιδιότυπο αυτό κουπέ εύκολα προσβάσιμο και για τους τέσσερις επιβάτες του. Ο μηχανισμός υποβοήθησης ανύψωσης των θυρών φαίνεται στο engine bay και θα έλεγα πως είναι αρκετά στιβαρός. Στο design επίσης κυριαρχούν οι κυψέλες, ειδικά στην καμπίνα και στο πίσω μέρος/κάλυμμα του κινητήρα.
Η Marzal δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή, ίσως γιατί θα ήταν παρακινδυνευμένο να έχεις τόσο ακάλυπτους τους επιβάτες, ειδικά όσων αφορά τις πλευρικές συγκρούσεις. Οι βασικές σχεδιαστικές της γραμμές, το προφίλ της δηλαδή πέρασαν στην Espada που παρουσιάστηκε ένα χρόνο μετά. Η Espada ήταν πολύ πιο συμβατική με 2 απλές πόρτες και τον V12 σε FR διάταξη.
Κλείνοντας να γράψω πως το πρωτότυπο ήταν πλήρως λειτουργικό και πωλήθηκε έναντι 1.512.000 ευρώ, το 2011 σε δημοπρασία που οργάνωσε ο γνωστός οίκος RM Sotheby’s.