Αν είσαι τακτικός θαμώνας της παρέας μας, ξέρεις πως την ιππολαγνεία της εποχής μας την στηλιτεύουμε. Όχι ότι μας κακοπέφτουν 300 και 400 άλογα σε ένα αυτοκίνητο, αλλά υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ ουσίας και υπερβολής που τα ιπποφορβεία τείνουν να εξαφανίσουν.

Δυο από τα ελάχιστα εναπομείναντα δείγματα της παλιάς σχολής, τίθενται αντιμέτωπα σήμερα. Δεν θα δεις σύννεφα καπνού, 0-100 χλμ/ώρα σε 3,5”, χρόνους πίστας που κοντράρουν αγωνιστικά Τουρισμού και πλευρικά Gs που ξυλοκοπούν σβέρκους. Θα παρακολουθήσεις δυο ανέγγιχτα από την παράνοια των ιπποδυνάμεων μοντέλα, τα οποία έχουν ως μοναδικό σκοπό το σημαντικότερο στοιχείο όλων στην οδήγηση: το fun to drive.

Το Toyota GT86 έχει επικριθεί για την έλλειψη δύναμης του. Εδώ είναι από τις απειροελάχιστες φορές που μπορεί να καυχηθεί για τα «ποντίκια» του, καθώς ρίχνει 50 ολόκληρους ίππους στο MX-5. O 2λιτρος boxer της Subaru αναβαθμίστηκε για το facelift και πήρε 5 άλογα, με τον 2λιτρο 4κύλινδρο του Miata να παραμένει στα 155. Το GT 86 επίσης άλλαξε τον εμπρός προφυλακτήρα μαζί με τα φανάρια εμπρός-πίσω, ενώ μηχανικά –πέρα του φρεσκαρισμένου μοτέρ- απέκτησε σκληρότερο λόγο ελατηρίων-αμορτισέρ στον πίσω άξονα.

Στο ΜΧ-5 RF οι διαφορές είναι εμφανώς περισσότερες. Πρώτη και κυριότερη, η ύπαρξη μηχανικά αναδιπλούμενης σκληρής οροφής, η οποία προσθέτει 54 κιλά στο αυτοκίνητο. Συνολικά, ωστόσο, τα βάρος παραμένει εντυπωσιακά χαμηλά, κάτω από τα 1.100 κιλά (1.097). Για να αντισταθμιστεί το επιπλέον φορτίο, οι μηχανικοί της Mazda σκλήρυναν τα αμορτισέρ και πάχυναν τις αντιστρεπτικές στους δυο άξονες. Σε συνδυασμό με την αυξημένη ακαμψία που παρέχει η οροφή, έχει περιοριστεί το μοναδικό ψεγάδι στη συμπεριφορά του ΜΧ5, ήτοι η κλίση στις στροφές.

Το GT86 είναι μεν κοντά στα 150 κιλά βαρύτερο (1.248), αλλά τα 50 παραπανίσια άλογα και η συνολικά πιο δεμένη δομή του πλαισίου, το βοηθούν να πηγαίνει «πάτσι-πάτσι» με το Miata. Για το ποιο κερδίζει, εννοείται δεν κάνουμε spoiler.

  • περιμενα κανα 2sec γρηγοροροτερο ναειναι το 86ρι…..αλλα πηγαν τελικα κοπιες !!!!
    παντως για μενα GT86…γιατι ειναι πιο ομορφο απο την 28εσια μυγα !!!!

    υ.γ ποσο ακυρο αυτο με το συγκριτικο με το HELLCAT……ενας απλος οδηγος δεν μπορει να συγκριθει με εναν επαγγελματια..και αυτο που ειδαμε ηταν ο κανονας!!!!ειναι σαν να πω εγω πχ στο RING να γραψω καλυτερο χρονο με την HURACAN perfomante απο την SABINE με ενα CLIO RS toy 2005……

  • cfu

    και τα δυο τα θελω και ειναι υπεροχα
    τι θα ηθελα πιο προσωπικά???χμ…το ΜΧ5 RF γιατι αλλη φαση το cabrio!!!!

  • Mika

    Χωρις καν να δω το συγκριτικο, θα πω ΜΧ5-RF για μενα, μου κανει περισσοτερο κλικ…

    • 86 ρε συ…το αλλο ειναι σαν μυγα με ροδες !!!! :-D

  • giorgos

    mx 5 με ενα κομπρεσορακι ρυθμιζεμνο χαμηλα στα 180- 200 αλογα και αντε πιαστο μετα