Test Drive: Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.7 CRDi DCT

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Η Kia μπαίνει στην νέα εποχή της για την Ελλάδα με τους καλύτερους οιωνούς, καθώς μετά από σχεδόν δύο “καταστροφικές” χρονιές -που υπολειτουργούσε- μετά την εξαγορά του 70% του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη, από τον όμιλο Βασιλάκη, ο τελευταίος ξεκινάει με δυναμική στρατηγική για την κατάληψη της θέσης που της αξίζει. Ήτοι, ανάμεσα στο ευρωπαϊκό “κατεστημένο”.

Έτσι, μετά την δοκιμή του νέου Rio και Picanto σε Λισαβόνα και Βαρκελώνη, τα οποία αναμένονται στην χώρα μας μέσα στους επόμενους δύο μήνες, καθώς και την διάθεση του εκκεντρικού Soul, ήταν καιρός να οδηγήσουμε την τέταρτη γενιά του Sportage. Αυτή παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2015, και η κυκλοφορία της είχε προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2016, αλλά όπως καταλαβαίνεις υπήρχε μια καθυστέρηση στην Ελλάδα.

Και ενώ η δοκιμή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου έγινε στα μέσα Απριλίου, η πρώτη μας επαφή με το νέο Sportage είχε πραγματοποιηθεί τον περασμένο Νοέμβριο στην Αμερική, και πιο συγκεκριμένα στο Los Angeles -που είχαμε βρεθεί για την έκθεση αυτοκινήτου- το οποίο μας είχε παραχωρήσει η Kia Αμερικής, μετά από συνεννόηση με την ελληνική αντιπροσωπεία.

Το Sportage αποτελεί εδώ και έξι χρόνια το best seller αυτοκίνητο της κορεάτικης μάρκας στην Ευρώπη, μπροστά από το cee’d, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις 100.000 ετήσιες πωλήσεις το 2015, με τη νέα γενιά να βοηθάει επιπρόσθετα, κατά την περσινή χρονιά, στην αύξηση του μεριδίου αγορά του και των πωλήσεων του, φτάνοντας τις 140.000 μονάδες.

Στα συν

  • Δύναμη κινητήρα
  • Κιβώτιο
  • Χώροι
  • Ευελιξία
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • 7 χρόνια εγγύηση

Στα μείον

  • Μουντό εσωτερικό

Το αυτοκίνητο

Η Kia έχει καταλήξει στην ταυτότητα των μοντέλων της, και αυτά πλέον γίνονται ξεκάθαρα διακριτά από μακριά, με την 4η γενιά του κορεάτικου SUV να διαφοροποιείται από την προηγούμενη, καθώς διαθέτει μια τολμηρή νέα εμφάνιση. Είναι αποτέλεσμα του ευρωπαϊκού σχεδιαστικού στούντιο της Kia στη Φρανκφούρτη, μαζί με τη βοήθεια των κέντρων σχεδιασμού στην Namyang της Κορέα και στο Irvine της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, με τους σχεδιαστές να δημιουργούν μια αίσθηση σπορ και “θυμωμένης” εμφάνισης από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις.

Παρά την ύπαρξη αιχμηρών, καθορισμένων γραμμών, όπως τα χαρακτηριστικά νεύρα στο καπό, ο σχεδιασμός του Sportage δημιουργεί μια οπτική αρμονία, που χαρακτηρίζεται από το ελκυστικό “πρόσωπο”, με την “tiger-nose” μάσκα/σήμα κατατεθέν να δεσπόζει. Αυτή, πλέον, δεν ενώνεται με τα φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι τοποθετημένοι ψηλότερα και στα άκρα του καπό, κάτι που ελευθερώνει χώρο για την χαρακτηριστική γρίλια και τα φώτα ομίχλης.

Το νέο Sportage διατηρεί το εξαιρετικά αναγνωρίσιμο προφίλ του, με το μεταξόνιο να είναι μεγαλύτερο κατά 30 χλστ., φτάνοντας τα 2.670, με το συνολικό μήκος του οχήματος να αυξάνεται κατά 40 χλστ., αγγίζοντας τα 4.480 χλστ. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, η κλίση του παρμπρίζ είναι ελαφρώς μεγαλύτερη και οι θόλοι λίγο πιο τονισμένοι, ενώ η μικρή πίσω αεροτομή έχει ως αποτέλεσμα ένα πιο στρογγυλεμένο σχήμα. Σε αυτό οφείλεται και ο μεγαλύτερος κατά 20 χλστ. εμπρός πρόβολος, και ο μικρότερος κατά 10 χλστ. πίσω, που δημιουργούν ένα πιο καμπυλωτό προφίλ. Αντιθέτως, το ύψος και το πλάτος του αυτοκινήτου έχουν παραμείνει ως είχαν, όντας 1.655 και 1.855 χλστ. αντίστοιχα.

Τέλος, το πίσω μέρος διαθέτει περισσότερες οριζόντιες φόρμες και σαφείς καθορισμένες γραμμές, δίνοντας έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου, κάτι που το κάνει να δείχνει ότι έχει στιβαρή εμφάνιση. Η έντονη γραμμή ανάμεσα στα πίσω φωτιστικά σώματα αντλεί έμπνευση από το Kia Provo concept του 2013, με τα φλας και το φως της όπισθεν να είναι ξεχωριστά, και τοποθετημένα χαμηλότερα. Ο ελκυστικός νέος σχεδιασμός καθιστά το νέο Sportage και πιο “φιλικό” με τον αέρα, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώνεται από Cd 0,35 σε 0,33.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στην Αμερική, κάνοντας ένα μικρό roadtrip από το Los Angeles στο Las Vegas, ήταν στην έκδοση SX, δηλαδή η αντίστοιχη GT-Line της Ευρώπης. Αυτή διαθέτει τα “ice-cube” LED φώτα ομίχλης, όπως εισήγαγε το cee’d GT, μαρσπιέ με look αλουμινίου, διπλή απόληξη της εξάτμισης, με τον “ψεύτικο”μεταλλικό διαχύτη και τις 19άρες ζάντες να ολοκληρώνουν την πιο σπορ εμφάνιση.

To νέο Sportage βασίζεται σε καινούρια πλατφόρμα, που μοιράζεται με το Hyundai Tuscon, και η παραγωγή του γίνεται στο μοναδικό εργοστάσιο της εταιρία στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, στη Σλοβακία και πιο συγκεκριμένα στη πόλη Ζιλίνα, το οποίο επισκεφτήκαμε κατά την πρώτη δοκιμή του ανανεωμένου cee’d.

Από πλευράς ασφαλείας, το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε από τον ευρωπαϊκό NCAP τον Δεκέμβριο του 2015, και απέσπασε 5 αστέρια καθώς βαθμολογήθηκε με 90% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 83% στη προστασία παιδιών, 66% στη προστασία πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας, ενώ έχει πάρει την διάκριση Top Safety Pick, από τον αντίστοιχο αμερικάνικο οργανισμό IIHS.

Εσωτερικό

Το Sportage διαθέτει ένα ολοκαίνουριο εσωτερικό που αντιπροσωπεύει μία από τις σημαντικότερες βελτιώσεις σε σχέση με την τρίτη γενιά του. Είναι ξεκάθαρο ότι το επίκεντρο για την ομάδα σχεδιασμού ήταν η δημιουργία μιας καμπίνας η οποία να προσφέρει μια φαρδιά -προσανατολισμένη στον οδηγό- κονσόλα, ενώ ταυτόχρονα να έχει απλό και μοντέρνο σχεδιασμό.

Η κεντρική κονσόλα διαθέτει οριζόντιες γραμμές για να τονιστεί -με πιο αποτελεσματικό τρόπο- το πλάτος του εσωτερικού, δημιουργώντας μεγαλύτερη αίσθηση χώρου και δυναμισμού. Έχουν χρησιμοποιηθεί υψηλής ποιότητας υλικά και επενδύσεις, με αρκετά μεγάλο ποσοστό μαλακών πλαστικών, δημιουργώντας μια πιο upamrket ατμόσφαιρα. Το αποτέλεσμα είναι ένα εσωτερικό που χαρακτηρίζεται από εκλεπτυσμένη εμφάνιση, στιβαρή συναρμογή και σύγχρονη πολυπλοκότητα, ενώ η υιοθέτηση περισσότερων ηχομονωτικών υλικών βοηθούν στην δημιουργία μιας όμορφης, άνετης και φιλικής καμπίνας.

Ο σχεδιασμός του ταμπλό διαιρείται σε δύο ξεκάθαρες ζώνες, αυτή της “απεικόνισης” και αυτή του “ελέγχου”. Η πρώτη επικεντρώνεται αποκλειστικά στην παροχή πληροφοριών στους επιβαίνοντες, μέσω της οθόνης αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, την οποία δεν περιτριγυρίζουν διακόπτες, όπως στα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Αυτή ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και το σύστημα πλοήγησης, με το ηχοσύστημα να διαθέτει 6 ηχεία, απόδοσης 160 watt. Το “αμερικάνικο” αυτοκίνητο διέθετε το προαιρετικό ηχοσύστημα της JBL με 8 ηχεία -απόδοσης 320 watt- και έναν εξωτερικό ενισχυτή, ενώ η οθόνη αφής είχε διαγώνιο 8 ίντσες.

Πιο κάτω υπάρχει η ζώνη ελέγχου κλιματισμού, με την κεντρική κονσόλα να έχει κλίση 7,2 μοίρες προς τον οδηγό. Αν και τα κουμπιά είναι αρκετά, αυτά είναι ορατά και με ευκρίνεια όταν κινείσαι, ενώ δεν χρειάζεται ιδιαίτερος χρόνος εκμάθησης, καθώς διαθέτουν εξαιρετικά εργονομική διάταξη. Η διαίρεση μεταξύ των δύο ζωνών του εσωτερικού προσφέρεται και με χρωματικές επιλογές, με αυτή του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε στην Αμερική να διέθετε piano black λεπτομέρειες, έχοντας μια ελαφρώς πιο σπορ αίσθηση, με δερμάτινο “κοφτό” τιμόνι, υψηλής ποιότητας και πεντάλ αλουμινίου.

Εξαιτίας της χαμηλωμένης βάσης των εμπρός κολόνων, και της λεπτότερης κατασκευής τους, η ορατότητα προς τα μπροστά είναι εξαιρετική, και ομοίως προς τα πίσω, με τα C-pillars να είναι 62 χλστ. πιο λεπτά, σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι, αυτές οι αλλαγές όχι μόνο συμβάλλουν στην καλύτερη ορατότητα, αλλά προσθέτουν μια αίσθηση ευάερης και ευρύχωρης καμπίνας.

Όσον αφορά τους χώρους του νέου Sportage, αυτό θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω μια οικογένεια, με την δεύτερη σειρά καθισμάτων να μπορεί να φιλοξενήσει με χαρακτηριστική ευκολία δύο μεγαλόσωμους ενήλικες. Χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις θα κάτσει στη μέση ένας επιβάτης, αν και στο ύψος των ώμων θα υπάρχει μια στενότητα. Αντιθέτως, για τα γόνατα και για το κεφάλι υπάρχει άπλετος χώρος, με την ρυθμιζόμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων, 7 θέσεων – 23 μέχρι 37 μοίρες- να προσφέρει επιπλέον άνεση.

Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες παντού, αρχής γενομένης από την βάση της κεντρικής κονσόλας, ιδανικό για το κινητό σου και άλλα μικρά αντικείμενα. Σημαντικό στοιχείο στην απελευθέρωση χώρου στο κεντρικό τούνελ είναι η μετατροπή του χειρόφρενου, σε ποδόφρενο, και η μεταφορά του χαμηλά και πάνω από το foot-rest. Στις πόρτες θα χωρέσουν μεγάλα μπουκάλια 1,5 λίτρου εμπρός και 0,5 λίτρων πίσω, ενώ υπάρχουν και δύο ποτηροθήκες και κεντρικό υποβραχιόνιο για τους εμπρός επιβάτες.

Τέλος, χάρη στη νέα πλατφόρμα και στο μεγαλύτερο μήκος του αμαξώματος, έχει αυξηθεί σημαντικά και ο χώρος αποσκευών του Sportage. Έτσι, από 465 λίτρα της προηγούμενης γενιάς, αυτός πλέον φτάνει τα 491 λίτρα (με ρεζέρβα ανάγκης) ή 503 λίτρων στις εκδόσεις με κιτ επισκευής, ενώ σε κάθε περίσταση διαθέτει και διπλό χώρισμα πατώματος. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων σε διάταξη 60/40 η χωρητικότητα του εκτοξεύεται στα 1.480 λίτρα.

Κινητήρας

Αν κάποια κατηγορία έχει “ανάγκη” τους πετρελαιοκινητήρες, αυτή είναι των μεσαίων SUV, όπως το Sportage. Έτσι, κάτω από το καπό υπάρχει ο 1.685 κ.εκ. CRDi κινητήρας της Kia, που αποδίδει 141 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 340 Nm ροπής από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT -εξελιγμένο από την ίδια την Kia- (με δίσκους ξηρού τύπου), ενώ η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα.

Το σύνολο είναι εξαιρετικό, με πλούσια ροπή και χωρίς ίχνος κραδασμών. Το μοναδικό που θα μπορούσα να του προσάψω είναι η ελαφριά τραχύτητα στην λειτουργία του, καθώς -όπως σχεδόν από κάθε diesel κινητήρα- θα ακούσεις ένα θόρυβο, ακόμα και σε ελαφρά ανοίγματα του γκαζιού, με χαμηλές στροφές. Αυτό, όμως, θα γίνει αντιληπτό μόνο με ανοιχτά τα παράθυρα, καθώς όπως έγραψα και πιο πάνω, η ηχομόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική.

Η απόκριση του στις εντολές του πεντάλ είναι εξαιρετική, νιώθοντας ένα σταθερό και δυνατό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, με πολύ ομαλές αλλαγές σχέσεων και χωρίς ανούσια ξεσπάσματα, ενώ η εξαιρετική του ελαστικότητα καθιστά το Sportage ιδανικό και ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση. Πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. αισθάνεται “ασθματικός”, όπως όλοι οι άμεσοι αντίπαλοι του, με το εξαιρετικής λειτουργίας και κλιμάκωσης κιβώτιο να είναι η αποκάλυψη του συνόλου.

Και αυτό αποδεικνύεται στην πράξη, καθώς για τα 0-100 χλμ/ώρα το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι θέλει 11,1 δευτ., όμως με το VBox μας είδαμε αισθητά καλύτερο χρόνο, καθώς ολοκλήρωσε την διαδικασία σε 10,06 δευτ., με το κιβώτιο να αλλάζει τάχιστα σχέσεις, με πρακτικά μηδενικό πατινάρισμα στην εκκίνηση από στάση. Όπως θα δεις στο παρακάτω πίνακα, εξίσου δυνατός αποδεικνύεται και στις εν κινήσει επιταχύνσεις, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα.

Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι η μικτή είναι 4,9 λίτρα/100 χλμ., με αυτή που είδαμε μετά από τα 863 χλμ. της εβδομαδιαίας μας δοκιμής να ήταν 7,2 λίτρα. Στον ανοιχτό δρόμο, και σε καταστάσεις cruising με νόμιμες ταχύτητες, η κατανάλωση στο trip computer δεν ξεπέρασε τα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Τιμές άκρως ικανοποιητικές για το βάρος του των 1.470 κιλών του, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 ανέρχονται στα 129 γρ./χλμ., κάτι που σημαίνει ότι επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας €154,8. Τέλος, το νέο Sportage έχει -κατά 4 λίτρα- μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, το οποίο πλέον ανέρχεται τα 62 λίτρα. Έτσι, μπορείς να έχει μια αυτονομία της τάξης των 820 με 900 χλμ.

Kia Sportage 1.7 CRDi DCT Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,06 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 24,37 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 3,77 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 5,55 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 10,24 δευτ.
Τελική ταχύτητα 185 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 37,01 μέτρα σε 2,94 δευτ.

Τιμή-Εξοπλισμός

Η τέταρτη γενιά του Kia Sportage διατίθεται στην Ελλάδα με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, το LX Instyle, το LX Upgrade, το EX, και το GT-LIne, αν και ο συνδυασμός του κινητήρα με τα 141 άλογα και το αυτόματο κιβώτιο δεν διαθέτει το πρώτο. Έτσι, η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής (LX Upgrade) ξεκινάει από τα €27.990, και φτάνει τα €33.300 στο GT-LIne, ενώ η βασική τιμή του πετρελαιοκίνητο Sportage με τα 117 άλογα και τα 280 Nm ροπής ξεκινάει από τα €22.320 για το LX Instyle, και φτάνει μέχρι τα €30.800 για το GT-LIne.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, με την Kia να προσφέρει μια σειρά συστημάτων ασφαλείας όπως Autonomous Emergency Braking, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, High Beam Assist, Speed Limit Information Function, Blind Spot Detection και Rear Cross Traffic Alert. Αναλυτικά τον τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης, μπορείς να δεις εδώ.

Στον δρόμο

Η κορεάτικη εταιρία έχει σαν στόχο την παρουσίαση οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων, και το Sportage δεν αποτελεί εξαίρεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν γίνει παραχωρήσεις στην άνεση, καθώς αυτό επιτάσσει η καθαρά “οικογενειακή” κατηγορία. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα θα καταλάβεις ότι κατά την εξέλιξη του Sportage, οι μηχανικοί της εταιρίας επεδίωξαν να χαρίσουν στο μοντέλο άνετη οδήγηση, σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο και ακριβείς αντιδράσεις. Όλα αυτά πηγάζουν από την δραματική ενίσχυση της κύριας δομής του Sportage, με την στρεπτική ακαμψία να έχει βελτιωθεί κατά 39%, σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, χάρη στην μεγαλύτερη χρήση χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής.

Η πλήρως ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση έχει την ίδια διάταξη με του εξερχόμενου μοντέλου, αλλά διαθέτει μια σειρά τροποποιήσεων για την καλύτερη χρήση του νέου αμαξώματος. Το setup της προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, παρέχοντας επίσης πιο άμεσες αντιδράσεις. Η πίσω ανάρτηση -επίσης πλήρως ανεξάρτητη- διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους, είναι ρυθμισμένη για να μειώσει τον θόρυβο και τους κραδασμούς από τον δρόμο, με τα αμορτισέρ να έχουν μακρύτερη διαδρομή επαναφοράς (rebound) για την εξάλειψη των μικρότερων κραδασμών που προέρχονται από τα κακά οδοστρώματα. Επιπρόσθετα, το μεγαλύτερο μεταξόνιο του νέου Sportage, μαζί με τις μικρές αλλαγές στη γεωμετρία της ανάρτησης, τις αντιστρεπτικές ράβδους και στους δύο άξονες, καθώς και τα πιο άκαμπτα ρουλεμάν των τροχών, εξαλείφουν την υποστροφή, επιτρέποντας τον πιο άμεσο χειρισμό του αμαξώματος.

Έτσι, στο δρόμο το προσθιοκίνητο Sportage έχει ένα ομοιογενές χαρακτήρα, χωρίς “παρατράγουδα” υπό πίεση. Κύριος σκοπός είναι η άνεση στο ταξίδι, με την ανάρτηση να είναι αρκούντως σφιχτή, ώστε να μην εμφανίζονται ενοχλητικές πλεύσεις, όταν περνάς πάνω από τις όποιες ανωμαλίες του εθνικού μας οδικού δικτύου, και νευρικότητα του αμαξώματος στους πλευρικούς ανέμους.

Αντίστοιχα, στην πόλη και χάρη στο μεγάλο προφίλ των ελαστικών (215/70 R16) απορροφούνται πρακτικά όλες οι κακοτεχνίες, καθιστώντας το άψογο και για τη καθημερινή ρουτίνα. Σε αυτό συμβάλλει και η κορυφαία -για SUV της κατηγορίας- διάμετρος κύκλου στροφής, που είναι μόλις 10,6 μέτρα, κάτι που βοηθάει τα μέγιστα στα στενά των πόλεων και στις μανούβρες.

Το Sportage της τέταρτης γενιάς είναι εξοπλισμένο με ένα νέο ηλεκτροκίνητο σύστημα υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης (R-MDPS), το οποίο είναι τοποθετημένο απευθείας στην κρεμαργιέρα και όχι στην κολόνα του τιμονιού. Έτσι, προσφέρει καλύτερη αίσθηση, πιο γρήγορες και πιο γραμμικές αποκρίσεις στις εντολές σου, καθώς από άκρη-σε-άκρη θέλει μόνο 2,7 στροφές. Μόνη παρατήρηση, η πληροφόρηση από τον δρόμο, που θα μπορούσε να ήταν καλύτερη.

Κινούμενος γρήγορα σε κλειστές στροφές, τα περιθώρια είναι μέτρια καθώς περιορίζονται από τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης. Έτσι, και ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, η υποστροφή θα εμφανιστεί νωρίς, αλλά προοδευτικά και χωρίς να σε τρομάξει. Όπως και να έχει, το σύστημα ευστάθειας θα σε επαναφέρει ομαλά και με ασφάλεια στην “τάξη”.

Για κίνηση εκτός δρόμου δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα σε βατό χώμα, ενώ με λίγη προσοχή δεν θα έχει θέμα να κινηθείς και σε πιο δύσκολα σημεία, όπως βλέπεις και από το σημείο της φωτογράφησης. Και αυτό γιατί με απόσταση από το έδαφος τα 164 χλστ., με γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 16,7 και 23,9 μοίρες (για την δικίνητη έκδοση), καθώς και τα “ψηλά” ελαστικά θα σε βοηθήσουν για υποτυπώδη off-roading. Πάντα με προσοχή, γιατί to Sportage δεν διαθέτει κάποιο σύστημα -έστω ηλεκτρονικό- κλειδώματος της ροπής των τροχών.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στην Αμερική είχε αρκετά διαφορετικό χαρακτήρα, αρχής γενομένης από τους τροχούς. Αυτό πατούσε σε ζάντες 19 ιντσών, με ελαστικά 245/45, με το στήσιμο του να ήταν σαφώς πιο σκληρό σε σχέση με το ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Τέλος, διαθέτει δίσκους σε όλους τους τροχούς, οι μπροστά αεριζόμενοι με διάμετρο 305 χλστ., και οι πίσω απλοί με διάμετρο 302 χλστ. Η πέδηση είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Sportage, καθώς για την ακινητοποίηση του από τα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 37 μέτρα, με το πεντάλ να έχει εξαιρετική προοδευτικότητα και σωστή αίσθηση.

Συμπέρασμα

Το Kia Sportage υπήρξε ένα από τα μοντέλα που βοήθησε να εκτοξεύσει την απήχηση της κορεατικής μάρκας. Το τελευταίο μοντέλο είναι πιο εξελιγμένο από ποτέ και έχει ένα πολύ ωραίο εσωτερικό, αλλά τίθεται αντιμέτωπο με πολλούς και αξιόλογους αντιπάλους. Σημαντικό ατού του είναι οι χώροι, η προσεγμένη ποιότητα του εσωτερικού, και η ασφαλέστατη συμπεριφορά του στο δρόμο. Ο κινητήρας έχει πλούσια δύναμη, ενώ το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο συνεργάζεται άψογα, προσφέροντας σου αγχολυτικές μετακινήσεις.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
<h5>Στα συν:</h5> Δύναμη κινητήρα, Κιβώτιο, Χώροι, Ευελιξία, Ηχομόνωση, Ποιότητα κύλισης, 7 χρόνια εγγύηση <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Μουντό εσωτερικόTest Drive: Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.7 CRDi DCT
Autoblog.gr