Η 85η επέτειος των 24 ωρών του Le Mans πέρασε στην ιστορία ως άλλη μια γερμανική επικράτηση. Αναλύσαμε τη δυσμενή παράδοση της Toyota, που φαίνεται να έχει φάει “μούτζα” ανάλογη με αυτή που έριξε ο Γκούτμαν στη Μπενφίκα. Το γεγονός αυτό πυροδότησε την προσωπική δημοσιογραφική μηχανή αναζήτησης.

«Δεν μπορεί να μην υπάρχει ΜΙΑ νίκη της Toyota απέναντι στην Porsche», σκέφτηκα. Πράγματι, οι Ιάπωνες έχουν κερδίσει διάφορους αγώνες του WEC κατά καιρούς –συμπεριλαμβανομένων των 2 πρώτων του φετινού πρωταθλήματος-, ποτέ όμως δεν έχουν θριαμβεύσει σε ένα γεγονός με τρόπο που να “πονάει” τους Γερμανούς αντιπάλους. Μια δήλωση κυριαρχίας, ένα «Toyota City και σας βάφουμε το σπίτι», κάτι βαρύ τέλος πάντων.

Όπως ξεφύλλιζα τις σελίδες του περιοδικού «Google κι Άγιος ο Θεός», παρατήρησα πως έπεφτα συνέχεια πάνω στο ίδιο μοτίβο φωτογραφιών. Αγωνιστικά Lexus LFA στο Nordschleife είτε στην Karussel υπό βροχή, είτε στην Flugplatz πίσσα σκοτάδι με μόνη συντροφιά τους προβολείς ή στην είσοδο της Pflanzgarten να έχουν γείρει ελάχιστα προς τα αριστερά και να επιτίθενται στο apex. Θυμόμουν πως το LFA είχε σημειώσει επιτυχίες στις 24 ώρες του Nurburgring, αλλά όχι πέρα από την κατηγορία του (την οποία κέρδισε 3 σερί χρονιές). Σεβαστό επίτευγμα, αλλά όχι κάτι που θα έκανε τον ανταγωνισμό να βουρκώσει. Τότε ήρθε η επιφοίτηση. Ο λαμπτήρας LED πάνω από το κεφάλι φώτισε το δώμα, η εγκεφαλική σπίθα πυροδότησε μια αλληλουχία στον μετωπιαίο λοβό παρόμοια με την σκηνή που κουμπώνει 1η ο Vin Diesel στο “The Fast And The Furious”.

Οι εορτασμοί των ανδραγαθημάτων της Lexus στο ‘Ring, περιλάμβαναν μια ειδική έκδοση του μεγαλειώδους (και μοναδικού μέχρι σήμερα) υπεραυτοκινήτου της. Το LFA ξαναβαπτίστηκε –πρωτότυπα και πρόστυχα- ως «Nurburgring Package», υπογραμμίζοντας τη νύξη με την «Πράσινη Κόλαση» και τη δυναμική του σε αυτή. Οι δυο επιπρόσθετες λέξεις μεταφράζονταν σε μια σειρά από μικρές, αλλά καίριες βελτιώσεις. Ο V10 των 4,8-λίτρων απέκτησε 10 άλογα παραπάνω, φτάνοντας τα 570, ενώ η ανάρτηση με την αεροδυναμική μπήκαν στο μικροσκόπιο. Η γεωμετρία των διπλών ψαλιδιών και ο λόγος σκληρότητας ελατηρίων-αμορτισέρ ήρθαν πιο κοντά σε αυτά του αγωνιστικού, ανθρακονημάτινα splitter και πτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα, από κοινού με αντίστοιχα side skirts και τη χαρακτηριστική «φτερούγα» εξασφάλιζαν την αύξηση της κάθετης δύναμης κατά 35%. Το πακέτο συμπλήρωνε η επιθετικότερη χαρτογράφηση του 6-τάχυτου σειριακού κιβωτίου (που κατέβαζε τον χρόνο αλλαγής σε 0,15”) και η τετράδα των Bridgestone RE070.

Όταν παρουσιάστηκε, δεν υπήρξε κάποια παραφιλολογία σχετικά με την κατάρριψη ρεκόρ γύρου. Αντιθέτως, τον μεγαλύτερο ντόρο προκάλεσε η τιμή του, με την Lexus να ζητά €460.000 για καθένα από τα 50 LFA N.P. σχεδόν €70.000 παραπάνω από την βασική έκδοση. Παρόλο το μνημονιακό κόστος, οι επιδόσεις δεν ήταν κάτι που δεν μπορούσες να συναντήσεις σε μια Porsche 911 GT2 RS ας πούμε, η οποία κόστιζε σχεδόν τα μισά. Στο ίδιο μήκος κύματος και το “american badass” δίδυμο των Corvette ZR1 και Dodge Viper ACR. Βασικά, με το budget του Lexus μπορούσες να αγοράσεις τα δυο αμερικάνικα και μια 911 Turbo για την πόλη, τα ταξίδια και τα χιόνια. Τα 3,7” για το 0-100 χλμ/ώρα ήταν κοινό χαρακτηριστικό των τεσσάρων μοντέλων, όπως και τα 320 χλμ/ώρα της τελικής – εξαιρουμένης της Corvette, που έφτανε τα 335.

Την περίοδο εκείνη, η Porsche είχε ανοιχτό μέτωπο με έναν άλλο Ιάπωνα που είχε εισβάλει στα λημέρια της. Για αυτό και εξέλιξε την 911 GT2 RS, προκειμένου να καταρρίψει το 7:26,7 του Nissan GT-R. Χαρακτηριστικός ο εσωτερικός κωδικός του μοντέλου: 727. Το τελευταίο που ήθελε, ήταν άλλος ένας νίντζα-καμικάζι να κάνει χαμό στα αμπελοχώραφά της.

Οι Ιάπωνες υπερθεμάτιζαν την αγωνιστική προέλευση και την αποτελεσματικότητά του στις ανά τον κόσμο πίστες, όμως η αλήθεια είναι πως λίγοι είδαν στο πανάκριβο LFA κάτι παραπάνω από μια ειδική έκδοση συλλεκτικού χαρακτήρα. Ακόμα και στους στοχοπροσηλωμένους Γερμανούς, το πορτοκαλί Lexus δεν γέμιζε ιδιαίτερα το μάτι. 50 ίπποι και σχεδόν 20 κιλά ροπής λιγότερα, σε συνδυασμό με 100 παραπανήσια κιλά δεν αρκούσαν για να τους αγχώσουν. Ούτε η καλύτερη κατανομή και το χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Κάπου εκεί ήρθε ο Akira Iida (σίγουρα τον έχεις καμαρώσει στο Best Motoring) να ανοίξει αυτιά με τον ήχο του V10 και να εξαρθρώσει σαγόνια με τον χρόνο του, μέσα στην αυλή της Porsche

To 7:14.64 πίκρανε κατά 3,4” την GT2 RS και –το 2012- ήταν ο 3ος ταχύτερος γύρος που είχε καταγραφεί από αυτοκίνητο παραγωγής, πίσω μόνο από τα Dodge Viper SRT-10 ACR και Gumpert Apollo Speed (τα Radical SR8/SR8 LM προφανώς δεν εμπίπτουν στον χαρακτηρισμό).

Μπορεί στα χαρτιά να μην πρόκειται για Toyota και ένας χρόνος στο ‘Ring να πέφτει λίγο μακριά από νίκη σε Le Mans, αλλά δεν παύει να είναι «πελάτωμα». Όταν είναι και εκτός έδρας, η γλύκα πολλαπλασιάζεται σε βαθμό σακχαρώδη διαβήτη. Εξ άλλου, τα καλύτερα γκολ μπαίνουν μπροστά στις αντίπαλες εξέδρες…

  • Giannisk

    Η αναφορά στην κατάρα του Γκουτμαν ήταν όλα τα λεφτά.

  • charris

    μετράω ήδη 20 dislike από τους γραφικους εδώ μεσα για το άρθρο….χεχεχε

    • manowar

      καλησπερα και καλη βραδια [[ετσι ειναι το φτηνο ιντερνετ σπασμενο πιατο και γαρουφαλο χυμενο στο πλακακι]]..γυρισα και γω.επιδη ειχα παει βολτα και δεν ασχοληθηκα με το θεμα σας για καμαι 2 εβδομαδες,,,, το [γραφικους] μαλλον θα το εγραψες για κανεναν γνωστη που ξερει τι του γινεται και σε χαλαει η γνωμη του που δεν συμβαδιζει με την δικια σου..για εσας τους δευτεροτριτατζες jdm που μια ζωη ειστε στην σκια του γερμανου που κοπμλεξαρατε χρονια ολοκληρα απο την υπεροχη του γερμανου στα αθληματα προσπαθειτε τωρα με δικαιολογιες παυλα δεκανικια,,,να μπαλωσετε οτι μπορειτε..φυσικα και ντισλαικ ρε αφου το σπιτι του γερμανου δεν το εβλεπε ο ιαπωνας οχι να το κλεισει κιολας..μην περνετε πασουλες απο καγκουρες κορρολακιδες μια ζωη και μετα δημοσιογραφια της πλακας σας το εχω ξαναπει

    • charris

      μάντεψε…..!!!

      σωστός…!!!!

      δεν έλειψες σε κανέναν…..!!!!!!!

      είπαμε….εσύ το σκέφτομαι και γράφω στο χέρι , να μάθεις να διαβάζεις να κάνεις σύνταξη και να καταλαβαινεις τι διαβάζεις…
      και από Σεπτέμβρη στην επαναληπτική εδώ είμαστε…μπας και συνεννοηθούμε….

    • manowar

      Χαρουλη αν σ είχα λείψει θα ειμουν τζαπαν ιτσιμπαν καγκουραν εσύ με το συντακτικό δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 3της λυκεοου ήρθες να μας μάθεις για αυτοκίνητα και μακάρι ν έχεις κάτσει πίσω πό τιμόνια 3 διαφορετικών αυτοκινήτων και προσέξτε δεν το παίζω λεφτά μαγκια αλλά δυστυχώς το σπορ αυτό είναι πανάκριβο θέλει παντρειες χρήμα κτλ..αλλιώς δεν μπορείς να έχεις ολοκληρωμένη εικόνα προσπαθείς τώρα με δικαιολογιες δεκανικια μα δικαιολογήσει ς τον ανύπαρκτο ιαπωνα που αμη τι άλλο έχει και υψοφοβιες στον μηχ. Αθλητισμό

    • charris

      έχεις δίκιο ας φορέσω τα LV να κλάψω πίσω από το τιμόνι του RCZ γιατί είναι ακριβό το χόμπυ …

      btw η δευτεροβάθμια είναι χρόνια πριν…..μπορεις να χρησιμοποιείς και το Δρ.

    • manowar

      Εγώ είμαι στην δευτεροβάθμια γιατί κι ή δικιά μου μόδα έχει περάσει ειμαι παλιος..την μία οδηγας rcz κι την άλλη νισσαν αλμερα επιδη οι καιροί είναι δύσκολοι..τι θεό λατρεύεις τουλάχιστον ξέρεις;;τέλος πάντων ψαρωσα με το πεζό..είναι ή επιτομη της απόλυτης οδήγησης…ρε τζαπανεα τι είναι αυτά που λες από πιομα γυρνας;;

    • charris

      απο το ΤΤ πάντως που μαρτύρησα στα προβλήματα είναι επίπεδα πιο πάνω…..

      το αλμερα που το θυμήθηκες ?τίμιο αμαξι….μονο βενζίνη ήθελε…ότι έπρεπε για φοιτητή….

    • manowar

      Ο ιαπωνας στους 4 τροχούς όταν ακούει για γερμανό φτύνει τα μπουτια του ..για αυτόν τον λόγο καθόμαστε κι μιλάμε..έκτος αν ξέρεις εσύ κανένα ιαπωνα ν δέρνει..τι να ξεκίνησε ν λέω για nsx με 2 τουρμπίνες ηλεκτρικό μοτέρ της παναγιας ματια έχει κι έβγαλε στην ίδια κατηγορία ή αουντι το r8 v10 plus με νατουραλ εσπιρεητεντ μοτορακλα και τρώει ή μύγα σίδερο και το κουνούπι τιτάνιο;;που να πάω στα πριμιουμ που οι ιαπωνες γλυφουν ;;;που πως ποτέ;;στα 2τροχα στον αθλητισμό ππανε ταπα στα αυτοκίνητα……….ξύλο πτσα και καράτε..εκτός αν μου διαφεύγει κάποιο ε εκεί με διορθώνεις

    • manowar

      ΤΤ προβλήματα ;; μαρτυρίσες πιο μοτέρ είχε 1.8 ή 2λιτρο tfsi;;για πες και τις ζημιές που έβγαλε

    • manowar

      ΤΤ προβλήματα ;; μαρτυρίσες πιο μοτέρ είχε 1.8 ή 2λιτρο tfsi;;για πες και τις ζημιές που έβγαλε

  • SAMURAI-66

    Κατατοπιστικο το αρθρο για οσους δεν γνωριζουν την ιστορια που περιγραφει και σαφως καλυτερη η αναφορα στο απιστευτο lfa που αποτελει ονειρο απατηλο και απιαστο για ολους τους καθημερινους ανθρωπους που δεν εχουν τσεκ επιταγων και λογαριασμους στην ελβετια με πολλα μηδενικα!
    Οπως και οτι το συνοδευει εικαζω η πιο γλυκια μελωδια που βγαινει απο κινητηρα παραγωγης στον πλανητη γη σε τετρατοχα!

  • Akis-F1 FAN

    Αν και ένας καλό χρόνος στο ring δεν είναι συγκρίσιμος με νίκη στο λε μαν όπως λέει και το άρθρο, το LFA είναι ένα από τα λίγα διαμάντια της αυτοκίνησης, οπότε χαλάλι ;-p

  • ισως ο πιο εμβληματικος ηχος απο αυτοκινητο παραγωγης για πολλους…..σιγουρα ενας απο τους κορυφαιους……χαλαρα ενα εξαιρετικο αυτοκινητο !!!

    παντως στο χωριο μου λενε…..
    φρεσκα αγγουρια εχει ο μαναβης….και τωρα μιλαμε για HURACAN !!!!! :-D

    • manowar

      οσο αφορα την γνωμη σου για τον ηχο σε βρισκω λιγακι υποτακτικο λογο εικονας που προσπαθεις να κρατας τις ισσοροπιες κανενας ηχος lfa δεν προκειται να ακουστει στο περασμα ενος μακλαρεν f1 ουτε σε γκαμα ηχου ουτε σε ντεσιμπελ ουτε σε αποδοση ουτε σε τιποτα..το περασμα ενος μακλαρεν f1 ειναι η επιτομη της ακουστικης καυλας κατα πολυυυυυυ μετα το lfa πολυυυ πιο μετα.

    • οταν σκεφτομαι ηχο ”ξυραφι” ..προσωπικα σκεφτομαι μονο τα 12κυλινδρα απο ferrari/lamborghini…..μετα το τερας το ατμοδφαιρικο απο την Μ5…..και μετα αυτο του LFA….να πω την αληθεια….την F1 την σκεφτομαι αρκετα λεπτα αργοτερα !!! :-D

    • Anestis Genk

      Εγώ πρώτη βάζω την F50.

    • manowar

      Δεν μπορώ να βάλω πρώτο έναν τούρμπο κινητήρα αλλά από τους τούρμπο είναι φοβερός

    • F50 σε ειπε….οχι F40 !!!!!!!!! LOL

    • manowar

      Ναι εμένα το μυαλό μου πάει στην 40 κατευθείαν όταν πρώτο γράμμα είναι το f @@@@

    • manowar

      Παντου είσαι τι διαλα ρε βισμα ;;χαχχαχαχ

    • BIG babinos iw watching you !!!!! LOL LOL LOL LOL

    • manowar

      Ένα θα σου πω έχει πιξει το μπλογκ στους τζαπαν..όχι τίποτα άλλα ποτέ δεν είχαν γούστο οι ατιμοι

    • δεν πειραζει !!!!! και αυτοι στην ουσια θελουν τον γερμανο τους !!!! χοχοχοχοχοχοχοχο

    • Anestis Genk

      συγκεντρώσου:P

    • manowar

      Από την Φερράρι δεν βάζω καν φ50 ρε όχι γιατί δεν έχει ωραίο ήχο αλλά γιατί είναι κάτι αλλά φεραρρικα που ραγίζουν τζαμαρία στο πέρασμά τους.. :/))

  • Renesis1
  • Μάνος Μαμαλάκης

    LF-A ΕΡΩΤΑΣΣΣΣΣ ΛΈΜΕ!!!!!!!!

  • Mika

    Ενταξει μωρε, ερχεται νεα 911 GT2 RS οποτε οι χρονοι θα πεσουν κι αλλο!
    :p
    Φοβερο παντως σε πορτοκαλι!!!

  • mixalhs7

    Τους πήρε κοντά στα δέκα χρόνια η εξελλιξη αλλά τα κατάφεραν να περάσουν ένα manual sportscar με κινητηρα ”στη λάθος θέση”.
    Το κακό είναι πως μετά απ’αυτό εγκατέλειψαν την κατηγορία supercars κι ένα μέγεθος όπως η ΤΟΥΟΤΑ δεν πρέπει να αρκείται μόνο στα 500 παραδείγματα του LFA. Τουλάχιστον κάθε 10 χρόνια θα πρέπει να παρουσιάζει κάτι αντίστοιχο!

    • Demetris Katsaris

      Πολύ σωστά. Ας δούμε όμως τα βασικά πρώτα.
      Μια αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει σαν κύριο στόχο τις νίκες και τις δόξες σε αγώνες, αλλά τις πωλήσεις.
      Ναι, βοηθάει να έχεις νίκες, αλλά εξαρτάται και από το target group που στοχεύεις να πουλήσεις.
      (Π.χ η κοπελίτσα που θα αγοράσει Aygo, δεν θα κοιτάξει καθόλου πόσες νίκες πήρε η ΤΟΥΟΤΑ στα ράλλυ)

      Όντας ελαφρώς petrohead, με δυσαρεστεί πως η Toyota δεν έχει ικανοποιητική γκάμα σε οχήματα επιδόσεων.
      Αλλά δεν χρειάζεται αφού ήδη έχει την 1η η 2η θέση σε πωλήσεις παγκοσμίως.

      Αν κάποτε αποφασίσει να επιστρέψει δρυμιτερη στους αγώνες ταχύτητας, καλώς. Αν πάλι δεν επιστρέψει, δε θα είναι κατακριτέα από το αγοραστικό κοινό της.

    • mixalhs7

      Ένας οικονομικός γίγαντας όπως ο Ιαπωνικός, επιβάλλεται να έχει (έστω ανα δεκαετία) ένα παράδειγμα επίδειξης νέων τεχνολογιών τύπου LFA. Αν εταιρείες σαν την Τογιοτα δεν ξεπερνούν τα όρια του εφικτού τότε ποιος θα το κάνει?
      Και στο κάτω κάτω αν το ολο concept δεν ταιριάζει στο ίματζ της, έχει την Lexus.

    • Demetris Katsaris

      Θα χρησιμοποιήσω ατάκα του JC. Η Lexus είναι ο βιβλιοθηκάριος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν περίμενες ποτέ super car από αυτούς.
      Πάντως κάποια μοντέλα επιδόσεων τα βγάζει η ΤΟΥΟΤΑ αλλά κυκλοφορούν μόνο σε Ασία μεριά και δεξιοτιμονα και αν είμαστε τυχεροί τα βλέπουμε Κύπρο.

    • mixalhs7

      Διαφωνω. Η Lexus δημιουργηθηκε για να καλυψει την ζήτηση στο κομματι της αγοράς που λέγεται premium buying.
      Aυτο σημαινει πως πρεπει να ακολουθεί τα βήματα των premium ανταγωνιστών της οπως πχ η Μερσεντες που ανέπτυξε ηδη σειρά sportscars και τώρα φτιάχνει hypercar.
      Η Ford που ειναι ΤΟΥΟΤΑ rival εχει το Ford GT οχι για να βγαλει κερδος αλλα για να δειξει τι μπορει να κανει για να πετυχει υψηλες επιδώσεις βαση των εκάστοτε κανονισμων που ειναι σε ισχύ.

    • Demetris Katsaris

      Σίγουρα κάποια βήματα προς την μεριά των επιδόσεων τα ειδαμε από Lexus με μοντέλα όπως LFA, LC500 και παλαιότερα με το IS300.
      Σεβόμενος την άποψη σου πάντα, απλά το μερίδιο αγοράς για αυτά τα οχήματα όπως και η προώθηση που επιδιώκουν είναι μάλλον αμελητέα.
      Λάβε υπόψιν και το εξής παράδειγμα. Το outsourced Supra!
      Γνωρίζοντας πως δεν θα δουν οποιοδήποτε κέρδος, οι manager της TOYOTA έδωσαν το project αλλού.
      Ακόμα και το GT86 έγινε σε συνεργασία με την Subaru.
      Δεν θα σπαταλήσουν πόρους ούτε σε R&D πλέον για οχήματα επιδόσεων.
      Άσχετα αν διαφωνούμε με την στρατηγική του TOYOTA group, έτσι είναι τα πράγματα.

  • Herc

    Μονο σε εμενα φαινεται, στο κατά τα αλλα καταπληκτικο αυτοκινητο, τραγικα αργο το σασμαν σε χρονους αλλαγης ταχυτητων.

  • manowar

    αρθογραφε οταν θα ξεπερασεις την ΗΤΤΑ στο λεμανς στειλε μου μαιλ.δεν διαβαζοντε τα ατιμα τα αρθρα… ειναι γεματα κακο πονο,, ολο εισαγωγικα για να το σωζουμε,, ολο υπονοουμενα ενταξ ο δευτεροτριτοτεταρτος παντα εκανε προσπαθειες να περασει τον ΑΡΧΗΓΟ αλλα δεν εχει να λεει κατι..τελος παντον ο ψυχιατριος ειναι εδω να εξυπηρετει τους παντες…μεγαλο το εργο του