Το Automobile Club de l’ Ouest, αλλιώς η διοργανώτρια αρχή των 24 Ωρών του Le Mans, ανακοίνωσε μια σειρά αλλαγών στους κανονισμούς που θα αφορούν την κορυφαία κατηγορία LMP1 από το 2020. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, διάφορα μέτρα για τη μείωση του κόστους και -το ρεζουμέ της υπόθεσης- ταχυφορτιστές για plug-in ανεφοδιασμό των υβριδικών πρωτοτύπων. Αυτή η προσθήκη έχει προκαλέσει συζητήσεις, οι οποίες κάνουν λόγο για εύνοια – ή καλύτερα, παρακάλια στην Porsche να παραμείνει στον θεσμό. Πόθεν προέκυψε αυτό;

Εκπρόσωποι της γερμανικής εταιρίας παραβρέθηκαν πρόσφατα στο ετήσιο meeting των προμηθευτών κινητήρων της Formula 1, ενώ και η συνάντηση μεταξύ του CEO Oliver Blume, του αγωνιστικού διευθυντή της Porsche στο WEC Αndreas Seidl και του αφεντικού της Formula E Alejandro Agag, μόνο τυχαία γεγονότα δεν θα πρέπει να θεωρούνται. Μάλιστα, η ηλεκτρική Formula E φαίνεται πως βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων στο Τσουφενχάουζεν, καθώς πρόσφατα κατέθεσαν φάκελο για τον ρόλο του χορηγού μπαταριών της 5ης σεζόν του πρωταθλήματος. Εν τέλει, προτιμήθηκε η κοινοπραξία McLaren Applied Technologies – Lucid Motors όμως το ενδιαφέρον των Γερμανών για την ηλεκτρική κίνηση παραμένει “ζεστό”. Φαίνεται εξάλλου, από το προμοτάρισμα του πρωτοτύπου Mission E και των υβριδικών Cayenne και Panamera.

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες νόες του Le Mans, η αλλαγή πλεύσης στους κανονισμούς έχει σκοπό να ενισχύσει την ανάπτυξη των ταχυφορτιστών στα αυτοκίνητα παραγωγής, προκειμένου να μειωθούν οι χρόνοι φόρτισης οι οποίοι τώρα κυμαίνονται -στην καλύτερη- στη 1 ώρα. Μια κορυφαία σειρά αγωνιστικών που θα πρέπει να φορτίζουν τις μπαταρίες τους στα λίγα λεπτά ενός ανεφοδιασμού, αναμφίβολα θα ωφελήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στον δρόμο. Το ζήτημα είναι -και εδώ είναι που οι ψίθυροι αρχίζουν να ανεβάζουν ντεσιμπέλ- πως αυτή η μεταβολή, μαζί με την ενεργή αεροδυναμική, ταιριάζουν γάντι στο know-how της Porsche.

Επίσης οι νέοι κανονισμοί αναφέρουν πως τα LMP1 μονοθέσια θα πρέπει να μπορούν να διανύσουν τουλάχιστον ένα χιλιόμετρο αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες τους, κάθε φορά που θα μπαίνουν στα πιτ για ανεφοδιασμό. Επίσης ο τερματισμός κάθε αγώνα θα πρέπει να γίνει μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες. Επίσης οι νέοι κανονισμοί θέλουν να μειωθεί το κόστος και έτσι επιτρέπουν την χρήση κινητών αεροδυναμικών βοηθημάτων. Σήμερα οι κατασκευαστές ετοιμάζουν δύο αεροδυναμικά πακέτα, με σταθερά στοιχεία, κάτι που αυξάνει κατά πολύ το κόστος εξέλιξης. Τέλος αποφασίστηκε από το 2020 και μετά, να μειωθούν οι ημέρες των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες και στην αεροδυναμική σήραγγα, όπως επίσης να μειωθούν οι μηχανικοί και τα μέλη της ομάδας σε κάθε ομάδα από τους 65 στους 50.

Είναι ηλίου φαεινότερο πως η 919 Ηybrid είναι πλέον πίσω από τα Toyota, ασχέτως της επικράτησης της στους αγώνες των 2 τελευταίων σεζόν. Οι Γερμανοί δεν εθελοτυφλούν και αναγνωρίζουν πως οι ατυχίες των Ιαπώνων (πέρσι) και οι χειρονομίες (φέτος) τους γλίτωσαν από ισάριθμες βαριές ήττες, καθώς το TS050 ήταν ξεκάθαρα ταχύτερο της 919 Hybrid. Βέβαια, σε 24ωρους αγώνες επιβραβεύεται περισσότερο η αξιοπιστία, η οποία φαίνεται να διαφεύγει του ιαπωνικού πρωτοτύπου στις λεπτομέρειες. Πολλοί θεωρούν πως οι αλλαγές στους κανονισμούς είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας να παραμείνει η Porsche στους αγώνες αντοχής, τουλάχιστον για την κορυφαία κατηγορία. Σύμφωνα με τους δείκτες τηλεθέασης του Canal+, πέρσι σημειώθηκε ρεκόρ στα νούμερα της παρακολούθησης του φημισμένου αγώνα ενώ και φέτος, το ενδεχόμενο της νίκης από την ομάδα του Jackie Chan κράτησε υψηλά το ενδιαφέρον, παρά το γεγονός ότι είχαν μείνει μόνο 2 αυτοκίνητα της LMP1 (και μόλις 1 με πιθανότητες νίκης, όπως κι έγινε).

Όπως έχουμε δει και από τη Formula 1, οι μεταβολές στις προδιαγραφές των αυτοκινήτων συνήθως ευνοούν αυτόν που κυνηγάει. Η Porsche βρίσκεται στην ευτυχισμένα οξύμωρη θέση να κερδίζει μεν, αλλά στην ουσία να καταδιώκει την Toyota. Δεν τίθεται ζήτημα πως τα plug-in πρωτότυπα φωτογραφίζουν το μέλλον των αγώνων -τουλάχιστον των πρωταθλημάτων αντοχής- και αποσκοπούν στην προσέλκυση νέων κατασκευαστών, ενδεχομένως και από τη Formula E. Σεβαστή και η υιοθέτηση ενεργούς αεροδυναμικής, ώστε να μειωθεί το κόστος εξέλιξης αεροδυναμικών πακέτων στη διάρκεια της σεζόν. Το όλο ζήτημα, όμως, είναι πως η κατάσταση θυμίζει ελαφρώς τα “κάντε μου τα χατίρια ή έφυγα” της Ferrari στην F1, προ ολίγων ετών (γνώμη μου πάντα). Δεν αποκλείεται μάλιστα, αποχώρηση της Porsche του χρόνου και επιστροφή το 2020. Όπως και να ‘χει, παράλληλη ενασχόληση σε 2 και 3 μορφές motorsport θα πρέπει να θεωρείται απίθανη, δεδομένης της οικονομικής στάσης που κρατάει το VAG μετά το Dieselgate.

Ο χρόνος μόνο θα δείξει και η ιστορία θα καταγράψει.

  • SAMURAI-66

    Μεχρι και εδω δηλαδη εβαλαν το χερι τους απο το vw group με σκοπο να τιθασευσουν τους κανονισμους συμφωνα με της επιθυμιες τους…..ολα δικα τους.
    Δεν κανει εντυπωση προφανως!

  • gv

    μπορει οντως αυτοι οι κανονισμοι να ειναι αποτελεσμα πιεσης απο τη μερια της πορσε αλλα εφοσον ειναι στη σωστη κατευθυνση δε βλεπω το λογο να δημιουργουμε τοσο ντορο ελεος δηλαδη..
    εγω με τη πορσε ημουν παντα αλλα πραγματικα ηθελα να νικησει η τογιοτα!
    και λυπηθηκα παρα πολυ!
    εδω τωρα χοντρικα τι βλεπουμε?
    ενισχυση της τεχνολογιας των ταχυφορτιστων,περαιτερω ηλεκτροποιηση των αγωνιστικων και μειωση του κοστους..
    αυτα δε θα ωφελησουν τη τογιοτα δηλαδη σαν κατασκευαστη?
    θελουμε η οχι πιο πολλους κατασκευαστες στο θεσμο?
    μη τρελαθουμε κιολας..
    ειναι κατι που οντως στη παρουσα φαση βολευει πιο πολυ τη πορσε αλλα μπορει να συνεβαινε ετσι κι αλλιως και στο κατω κατω δελεαζει αλλους κατασκευαστες οποτε δε μπορω να ακουω γκρινια!

  • Mika

    Watch this space, λοιπον….

    • mixalhs7

      Οταν ο τιτλος του άρθρου ειναι ”ακλαφτη” ο Ντοτσικας τα’χει ”παρει”, οταν ο τιτλος ειναι ”παραγκα πορσε” ειναι 100% σωστος. χαχαχα

    • Mika

      Δεν ξερω αν το εχεις παρει χαμπαρι,αλλα στο ιντερνετ γινεται χαμος και ντορος με τις επικεφαλιδες των αρθρων του!!!
      :p :p

    • ετσι πανε αυτα τωρα το εμαθες και συ ???

    • Sensei Konstantinos

      Δάκτυλος των Αμερικανών ειναι απο πίσω , τον πληρώνουν για να κάνει ζημιά στην Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία !!! :P

    • mixalhs7

      Τι αβαταρ ειναι αυτο??

    • Mika

      Παλι ο Κλαρκσον ειναι,αλλα με κρανος?
      :p :p

  • thymios tsilimparis

    Δάκτυλος των Γερμανών ή όχι, οι αλλαγές των κανονισμών δείχνουν άνευ ουσίας. Ειδικά αυτό με τον τερματισμό μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες προκαλεί γέλιο και θυμό μαζί. Σε έναν αγώνα αντοχής που…τρώει τα αυτοκίνητα κάθε χρόνο και κανείς δεν τερματίζει χωρίς το παραμικρό πρόβλημα, αυτός ο περιορισμός είναι κατά τη γνώμη μου εκτός λογικής. Να χεις πάθει ζημιά δλδ στους ηλεκτροκινητήρες και να πηγαίνεις για τερματισμό ή ακόμα και για νίκη και να ακυρώνεσαι…

  • Moby Dick

    Μια διευκρίνηση, αυτό το άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση απο κάποιο άλλο ξένο site και έχει μεταφραστεί και διανθιστεί περαιτέρω ή αποτελεί εξ ολοκλήρου προσωπική γραφή και άποψη του κ.Ντότσικα;

    • mixalhs7

      Όταν λέμε πως η Porsche έχει know how στην ενεργή αεροδυναμική, εννοούμε αυτή που είχε εφαρμόσει την δεκαετία του 60 στις 906/908/917 και απαγορεψε η τότε παράγκα της FIA?? λολ
      http://flatsixes.com/porsche-motorsports/vintage-racing/an-in-depth-analysis-of-the-porsche-908lhs-suspension-activated-ailerons/

    • Moby Dick

      Εγώ αν ήμουν στην θέση του νομικού επιτελείου της Porsche θα έκανα αυτομάτως μήνυση στον κ.Ντότσικα και σε όποιον άλλον κακόβουλο – συκοφάντη δημοσιογράφο γράφει ότι θέλει, σπιλώνει όποιον θέλει και θίγει όποιον θέλει ελαφρά την καρδία χωρίς να πληρώνει τίποτα και χωρίς να αποδεικνύει ότι γράφει. Η λέξη παράγκα είναι πολύ βαριά λέξη που ο κ.Ντότσικας θα πρέπει να αποδείξει με στοιχεία.

    • mixalhs7

      Νομίζω πως υπερβάλλεις. Η καφενειακου τύπου συγγραφή ενός άρθρου δεν αποτελεί ποινικό αδίκημα νομίζω!
      Μην κάνουμε σαν κάποιους άλλους που τσιμπάνε σε αντίστοιχους τίτλους τύπου…ακλαφτη.
      Υποτίθεται πως διαθέτουμε κάποιου είδους κρίση!!
      Στο καφενείο εξάλλου πάμε να χαβαλεδιασουμε! Αν η φημη της καθε πορσε εξαρτώταν απ τον τιτλο του καθε Ντοτσικα τοτε μαλλον θα ηταν πιο ”προσεκτικός” πιστευω ;))

    • Moby Dick

      Mα γι αυτο τα γράφουν. Επειδή ξέρουν οτι η Porsche και η κάθε Porsche δεν ασχολείται μαζί τους. Αν ο Ντότσικας ήξερε οτι αν πει μαλακία και φάει μήνυση, σίγουρα δεν θα την έλεγε. Τώρα ξέρει οτι φυσικά δεν θα ασχοληθεί κανεός μαζί του, οπότε μπορεί να πετάει άνετα λάσπη.

    • mixalhs7

      Αν ο τιτλος εγραφε ”Η πορσε πιεζει για αλλαγες κανονισμων ” και το κειμενο ηταν το ιδιο θα ειχε καποια διαφορα απ το εκλαϊκευμένο ”παραγκα”?

    • Moby Dick

      Όχι, το κείμενο έχει και τίτλο προβληματικό και περιεχόμενο μέσα.

    • mixalhs7

      Απ το δικο μου point of view την στιγμη που το αρθρο ειναι επωνυμο (οχι ανωνυμο), βασιζεται σε γεγονοτα και γραφει ξεκαθαρα πως τα συμπερασματα ειναι προσωπικη του αποψη ”(γνωμη μου παντα)” τοτε ειναι στην κριση του καθενος το πως θα το εκλαβει. Για μενα χαβαλεδιαζει, για σενα λασπολογει, για αλλους συντηρει των αστικό μυθο των κακων Γερμανων που κινουν τα νήματα στο παρασκηνιο.
      Everybody is happy με λιγα λογια!!

    • Moby Dick

      Xαβαλές είναι να αφήνεις υπονοούμενα με υπογραφή οτι μια εταιρεία παίζει με σημαδεμένα χαρτιά; Δεν πρέπει να μπορείς να αποδείξεις τα λεγόμενά – γραφόμενά σου; Αυτό είναι καθαρή συκοφάντηση – λάσπη. Το μέσο αυτό (autoblog.gr) είναι μαζικής ιντερνετικής απήχησης. Δεν είμαστε σε καφενείο που είπες πρίν. Είμαστε σε όλη την Ελλάδα ουσιαστικά και ο κυριος αυτός έβαλε το επώνυμό του σε ότι έγραψε.

    • mixalhs7

      Χαβαλές ειναι οταν ξέρεις πως γράφοντας για παράγκα ή για ακλαφτα στο τίτλο θα τσιμπήσει συγκεκριμένο ακροατήριο. Ειναι το ιδιο όταν σε αλλο τιτλο διαβάζεις παράδειγμα για πελατωμα της Τογιοτα στο Λεμαν. ;))

    • Moby Dick

      Δηλαδή ο κ.Ντότσικας κάνει δημοσιογραφία του χαβαλέ συνειδητά;

    • mixalhs7

      Αυτο θα στο πει ο ιδιος.
      Εγω ως viewer παρατηρώ ολα τα μμε ιντερνετικα και μη, σε ολες τις χωρες να κινουνται στο συγκεκριμενο υφος που δεν σου αρεσει, ειτε η θεματολογία αφορα την πολιτικη τις τεχνες τον αθλητισμο κτλ.
      Το πως και το γιατι το κανουν αυτο ειναι μια αλλη μεγαλη ιστορια…

    • Moby Dick

      Υπάρχει η δημοσιογραφία απ’ την μια μεριά και υπάρχει και ο κιτρινισμός απ’ την άλλη (η συκοφάντηση, η λάσπη και ολα οσα περικλείει ο κιτρινισμός για μερικά κλικ παραπάνω ή για δεν ξέρω κι εγώ τι). Αυτό το στύλ δημοσιογραφίας – κιτρινισμού όμως πρέπει πάντα να καταγγέλεται όπου το συναντάμε. Δεν μπορούμε να το αποδεχόμαστε ως φυσιολογικό. Κανονικά “δημοσιογράφοι” σαν τον κ.Ντότσικα πρέπει να απομονώνονται μέσα στην απαξίωσή τους.

    • mixalhs7

      Αν κρινουμε με ορους ασπρο μαυρο τοτε τα πραγματα ειναι οπως τα λες. Αν κρινουμε με βαση την υπαρξη του γκρι, τοτε ειναι αλλιώς.
      C’est la vie που λεν και στο ΛεΜαν :)

    • Mrdesperado32

      χαλαρωσε ρε φιλε το χει βαλει σε αποσιωπιτικα ο ανθρωπος…

  • Dim203

    Δυστυχώς το motorsport ποτέ δεν υπήρξε αποκομμένο απ την πολιτική, εκεί δλδ που κάνουν κουμάντο οι Γερμανοί.
    Στην f1 είναι πολύ χειρότερα, όποιος βλέπει καταλαβαίνει οτι πρώτα έφτιαξαν την w04 και μετά τους κανονισμούς για τους υβριδικούς κινητήρες.