Το Fiat 500, το πιο αγαπημένο αυτοκίνητο στην ιστορία της Fiat και σύμβολο του ιταλικού σχεδιασμού, γιορτάζει σήμερα τα 60ά του γενέθλια με μια ειδική εκδήλωση εξαιρετικά αφιερωμένη στην ιστορία, το στιλ και το design, στοιχεία που το έκαναν διάσημο σε ολόκληρο τον πλανήτη. Την ημέρα των 60ών γενεθλίων του, το ιταλικό αυτοκίνητο προστίθεται στη μόνιμη συλλογή έργων τέχνης του MoMA, του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη. Ο Olivier Francois, επικεφαλής της Fiat και CMO της FCA:

Το Fiat 500 έχει αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην ιστορία της αυτοκίνησης. Είναι γεγονός ότι ποτέ δεν ήταν απλά ένα αυτοκίνητο. Στα 60 χρόνια της ύπαρξής του, το 500 υπερβαίνει την φυσική του υπόσταση και μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικό σύμβολο τέχνης με την πιστοποίηση του φημισμένου MoMA, μετά την προσθήκη στην τεράστια συλλογή του. Η κίνηση αυτή είναι ένας φόρος τιμής στην καλλιτεχνική και πολιτιστική αξία του 500.

Ο Martino Stierli, “Philip Johnson Υπεύθυνος Αρχιτεκτονικής και Σχεδιασμού” του MoMA από τη μεριά του είπε:

Το Fiat 500 είναι ένα σύμβολο στην ιστορία της αυτοκίνησης, το οποίο έχει αλλάξει τον τρόπο που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα στην Ιταλία. Αυτό το καθημερινό αριστούργημα στο Μουσείο μας, διευρύνουμε τη συλλογή έργων τέχνης με έναν θρύλο της ιστορίας του automotive design.

Το μοντέλο που θα φιλοξενηθεί στο MoMA είναι η έκδοση 500 F, το δημοφιλέστερο 500 που κυκλοφόρησε από το 1965 μέχρι το 1972. Το “μεγάλο μικρό αυτοκίνητο” της Fiat γνώρισε τεράστια επιτυχία, διαθέτοντας κάτω από το καπό του έναν κινητήρα 499,5 κυβικών εκατοστών που απέδιδε 18 ίππους με μέγιστη ταχύτητα 95 χλμ/ώρα. Από το 1957 έως το 1975 κατασκευάστηκαν συνολικά πάνω από 4 εκατομμύρια Fiat 500, σε διάφορες εκδόσεις όπως το πρώτο 500 στα τέλη των 50’s, οι ισχυρές εκδόσεις Sport και D, η έκδοση F, που διατηρεί και το ρεκόρ παραγωγής, ενώ ακολούθησαν η πιο άνετη L, και τέλος η έκδοση R. Μέσα σε αυτά τα 60 χρόνια, κατάφερε να διατηρήσει αναλλοίωτη την ταυτότητά του, παραμένοντας ένα σύγχρονο μοντέλο. Μετά το λανσάρισμα της νέας γενιά το 2007, το 500 εμφανίστηκε σε διάφορες εκδοχές, hatchback και cabrio, παράλληλα με διάφορες πετυχημένες ειδικές εκδόσεις (όπως το 500 by Diesel, το 500 Gucci και το 500 Riva).

  • SAMURAI-66

    Αξιζει μια θεση σε ιστορικο σταντ τεχνης γιατι ειναι μοναδικο το μικρο.
    Το εχω δει απο κοντα στην κεφαλονια με ιταλικες πινακιδες σε αριστη κατασταση διπλα διπλα με το νεο αδελφακι του και ειναι απιστευτο!

  • stemi

    Νομίζω ότι το πρώτο αυτοκίνητο που μπήκε στο συγκεκριμένο μουσείο ήταν το Fiat Multipla (το νέο).

  • sergio360

    Μονο οι Ιταλοι ξερουν να σχεδιαζουν αυτοκινητα ετσι….

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ανεκτίμητο έργο τέχνης που αξίζει τη θέση του στο μουσείο… Είναι τόσο διαχρονικό και πανέμορφο που το αγαπάς με την πρώτη! Και το νέο 500 συνεχίζει την πορεία του τιμώντας την ιστορία του, που εδώ και 60 χρόνια είναι λατρεμένο σε όλο τον κόσμο! Χρόνια πολλά 500αράκι!