1FP1

Τον ταχύτερο χρόνο στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του Αυστριακού Grand Prix σημείωσε ο Lewis Hamilton σε μια όχι και τόσο ομαλή περίοδο, αφού αρκετοί οδηγοί έκαναν τετ-α-κε ή έβγαιναν εκτός πίστας, κατά κύριο λόγο χωρίς συνέπειες. Πίσω από τον οδηγό της Mercedes, είδε το όνομά του ο Max Verstappen, ο οποίος προσπάθησε στο τέλος να ανέβει στην κορυφή, αλλά έκανε λάθος και δεν τα κατάφερε.

Ο Valtteri Bottas ήταν ο τρίτος ταχύτερος, μπροστά από τους Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen, Stoffel Vandoorne, Daniil Kvyat, Fernando Alonso και τον Esteban Ocon που συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα. Οι δύο McLaren είναι για την ώρα μέσα στους 10 πρώτους, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο χρόνος του Hamilton έγινε με τη μαλακή γόμα. Ας δούμε τα κυριότερα από τα 90 λεπτά του FP1:

Ο καιρός ήταν πολύ καλός, με τον ήλιο να ανεβάζει τις θερμοκρασίες στους 22°C στον αέρα και τους 25°C στο οδόστρωμα. Οι οδηγοί βγήκαν για το installation lap, ώστε να ελέγξουν αν όλα τα συστήματα στα μονοθέσιά τους δουλεύουν σωστά, και ο Verstappen έγινε ο πρώτος οδηγός που ολοκλήρωσε γύρο, με την επίδοσή του να είναι στο 1:08.4. Ο Stroll τον ακολούθησε λίγο αργότερα, αλλά ο Καναδός ήταν αρχικά πιο αργός, παρόλο που πατούσε στην πολύ μαλακή γόμα.

Μετά το πρώτο 20λεπτο, αρκετά μονοθέσια άφησαν τα pits, προκειμένου να ξεκινήσουν τα προγράμματά τους. Ο Raikkonen βγήκε εκτός στην πρώτη στροφή, αλλά ο Φινλανδός επέστρεψε στην πίστα, έχοντας βέβαια καταστρέψει τα ελαστικά του, αφού μπλόκαρε τον πίσω άξονα, κάτι που οδήγησε σε τετ-α-κε, ίσως από κάποιο πρόβλημα στα φρένα.

Ο Bottas έπιασε κορυφή με το 1:07.5, όμως ο Hamilton ήταν ένα δέκατο πιο γρήγορος. Και οι δύο φορούσαν την υπέρ-μαλακή γόμα, την ώρα που ο Vettel ήταν στην τρίτη θέση, με τα πολύ μαλακά. Οι κάμερες έδειχναν τον γερμανό να έχει ακινητοποιηθεί στο μέσο της πίστας, όμως ο Γερμανός κατάφερε να συνεχίσει μόνος του, λέγοντας αμέσως μετά πως πάτησε άτσαλα στα kerb και το αποτέλεσμα ήταν ένα τετ-α-κε, χωρίς να τραυματίσει την SF70H.

Το πρώτο μισάωρο είχε περάσει και ο Bottas ανέβηκε ξανά στην πρώτη θέση, με 1:06.8. Ο Hamilton προσπάθησε να βρεθεί μπροστά από τον team-mate του, ωστόσο ήταν ένα δέκατο πιο αργός, με τον Verstappen να τους παρακολουθεί από την τρίτη θέση, δίχως να μπορεί να κατέβει το 1:07. Τετ-α-κε και από τον Stroll, αλλά χωρίς να προκαλέσει κάποια ζημιά, λέγοντας πως ένιωθε έντονες δονήσεις στο μονοθέσιό του.

Ο Vettel αποφάσισε να πιέσει και το αποτέλεσμα ήταν η κορυφή, με το 1:06.8, αλλά εκεί δεν έμεινε για πολύ, καθώς ο Hamilton ήταν κατά τρία δέκατα ταχύτερος, έχοντας και το πλεονέκτημα της υπέρ-μαλακής γόμας. Έξοδος και για τον Verstappen, ο οποίος διέσχισε την αμμοπαγίδα και χτύπησε ελαφρά την RB13 στο πίσω μέρος, επιστρέφοντας στη συνέχεια στα pits, για να αξιολογήσουν οι μηχανικοί του τη ζημιά, την ώρα που τον ακολουθούσαν κι άλλοι οδηγοί, μας και το 40λεπτο είχε φτάσει.

Ο Raikkonen έγινε ο πρώτος που βγήκε, αφού πριν από τη διακοπή κατέστρεψε τα ελαστικά του και δεν μπορούσε να κινηθεί όσο γρήγορα θα ήθελε. Ο «Iceman» έβαλε τα πολύ μαλακά ανέβηκε αρχικά στην τέταρτη θέση, χωρίς να κατεβαίνει το 1:07, εν αντιθέσει με τους Hamilton, Vettel και Bottas, οι οποίοι βρισκόταν στις τρεις πρώτες θέσεις και ήταν σημαντικά ταχύτεροι από τους υπόλοιπους οδηγούς.

Στα 40 λεπτά για το τέλος, κανένας πιλότος δε βρισκόταν στην πίστα. Palmer και Stroll έκαναν την αρχή, για να τους ακολουθήσουν γρήγορα κι άλλοι οδηγοί, μεταξύ των οποίων βρισκόταν και οι δύο Mercedes, αλλά όχι τα Ferrari. Ο Bottas κατέβασε άλλα δύο δέκατα τον χρόνο του Hamilton, παρά το γεγονός ότι είχε την πολύ μαλακή γόμα, κάτι που έδειχνε ότι οι χρόνοι είχαν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.

Τετ-α-κε και για τον Kvyat στην έναρξη του τελευταίου μισάωρου, όσο οι οδηγοί προσπαθούσαν να πάρουν την καλύτερη δυνατή αίσθηση από τα μονοθέσιά τους για να τα πιέσουν. Κλατάρισμα για το εμπρός αριστερά ελαστικό του Grosjean, ο οποίος πάτησε άτσαλα στα kerbs των δύο τελευταίων στροφών. Ο Γάλλος επέστρεψε αμέσως στο γκαράζ του, τη στιγμή που ο Ricciardo είχε περάσει στην τρίτη θέση, έχοντας τα πολύ μαλακά ελαστικά, όπως και οι Bottas και Vettel, αλλά όχι ο Hamilton, που φορούσε τη μαλακή γόμα.

Παρ’ όλα αυτά, ο Βρετανός έγινε ο ταχύτερος οδηγός, κατεβάζοντας κατά 16 χιλιοστά την επίδοση του Bottas, ο οποίος είχε τετ-α-κε στην πρώτη στροφή, χωρίς συνέπειες για την W08. Ο Hamilton συνέχισε σε ακόμα ταχύτερο τέμπο, έτσι έγινε ο πρώτος οδηγός που κατεβαίνει το 1:06, για το 1:05.9. Μόλις 15 λεπτά έμεναν για τη λήξη και στην πίστα υπήρχε μόνο Bottas, φορώντας την υπέρ-μαλακή γόμα, θέλοντας ίσως να δοκιμάσει έναν πιο γρήγορο γύρο.

Στα τελευταία 10 λεπτά, ο Verstappen πήρε την τρίτη θέση από τον Vettel, γράφοντας μάλιστα το ταχύτερο πέρασμα στο μεσαίο κομμάτι. Ο Massa βγήκε εκτός στη στροφή 9, ζητώντας να επιστρέψει στα pits, αφού ένιωθε ότι είχε προκαλέσει ζημιά στην FW40. Οι χρόνοι δεν έδειχναν να βελτιώνονται, όσο τα λάθη δεν έλειπαν από την πλευρά του Hamilton, χάνοντας κυρίως κάποια σημεία φρεναρίσματος, έχοντας και πάλι τη μαλακή γόμα.

Ο Verstappen κατάφερε να βρει κι άλλο χρόνο, έτσι ανέβηκε στην δεύτερη θέση, όμως ήταν τρία δέκατα πιο αργός από τον Hamilton και δεν έδειχνε πως μπορούσε να απειλήσει τον Βρετανό. Εκτός πίστα ο Sainz, που έκανε λάθος στις δύο τελευταίες στροφές. Ο οδηγός της Toro Rosso έχασε το πίσω μέρος, αλλά κατάφερε να συνεχίσει χωρίς προβλήματα.

Εν τω μεταξύ, ο Verstappen είχε κι άλλη ταχύτητα, πλησιάζοντας τον Hamilton στα 190 χιλιοστά, όσο ο οδηγός της Mercedes έκανε ξανά μικρά λάθη. Με τον μηδενισμό του χρονομέτρου, ο Verstappen ξεκίνησε νέα γρήγορη προσπάθεια, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο κομμάτι. Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, αφού ο Ολλανδός έκανε λάθος στη στροφή 3, καταστρέφοντας ουσιαστικά τον γύρο του στην προσπάθειά του να φρενάρει όσο πιο αργά γίνεται. Τίποτε άλλο δε σημειώθηκε μέχρι να πέσει η καρώ σημεία.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.

2Τα highlights

3Αποτελέσματα

  • Akis-F1 FAN

    Ferrari δεν μας τα λες καλά….

    • gronholm89

      Ειναι νωρις ακομη… Το απογευμα θα αποκατασταθει η ταξη…

  • Nerazzuro21

    Ενθαρρυντική η αξιοπιστία των δύο McLaren. Δεν ασχολούμαι με χρόνους πριν το qualifying.

    O Lorenzo Sassi, αρχιμηχανικός της Ferrari που ήταν υπεύθυνος για τη φετινή μονάδα ισχύος, αποχωρεί από τη Scuderia. Ξυπνήστε εκεί στη Sakura και κάντε του πρόταση.

    • LJ

      Χαχαχαχα, οι Ιάπωνες να πάρουν μηχανικούς απο άλλες ομάδες, καλο!!! Τι μας έχουν μάθει τα 2 τελευταία χρόνια ρε Νίκο; Ότι η Honda και στον πρώτο γύρο να σκάει ο κινητήρας μηχανικούς απο άλλες ομάδες δεν πρόκειται να παρει ποτέ!

    • Nerazzuro21

      Το ξέρω. Είναι περισσότερο ευσεβής πόθος.

    • Mitsos Ribopaido

      omg φεύγει ο sassi?γιατι?

    • Nerazzuro21

      Τα ρεπορτάζ δεν ανέφεραν. Μάλιστα, σύμφωνα με το autosport η αποχώρηση αυτή έγινε με παρέμβαση του ίδιου του Marchionne. Από χτες που βγήκε η είδηση η Ferrari ούτε το επιβεβαιώνει αλλά ούτε και το διαψεύδει την. Όταν οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον Vettel τους είπε ότι δεν ξέρει κάτι και ότι πρέπει να ρωτήσουν κάποιον λίγο πιο ψηλά στην ομάδα.

    • Mika

      Σιγα που θα ριξουν τον εγωισμο τους…

  • LJ

    Τρίβω τα μάτια μου…!

  • gronholm89

    Τελικες ταχυτητες εχουμε;

  • georgekaras

    Xανει την μπαλα η Φερραρι οσο περνα ο καιρος