1Αγώνας

Τη δεύτερη νίκη της καριέρας του πανηγύρισε ο Valtteri Bottas στο Red Bull Ring της Αυστρίας. Ο Φινλανδός δεν είχε εύκολο αγώνα, ειδικά στο τέλος, εκεί όπου ο Sebastian Vettel προσπάθησε να του πάρει τη νίκη στους τελευταίους γύρους. Ο οδηγός της Mercedes κρατήθηκε μπροστά, αφήνοντας τον Vettel στη δεύτερη θέση. Το βάθρο ολοκληρώνει ο Daniel Ricciardo, που έπρεπε να αντιμετωπίσει τον Lewis Hamilton στους τελευταίους γύρους.

Ο Hamilton αρκέστηκε στην τέταρτη θέση, μπροστά από τους Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Sergio Perez, Esteban Ocon, Felipe Massa και τον Lance Stroll που συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ας δούμε τι έγινε στους 71 γύρους του αγώνα:

Οι συνθήκες ήταν καλές και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 28°C στο οδόστρωμα και τους 48°C στην άσφαλτο. Οι 10 πρώτοι οδηγοί ήταν οι: Bottas, Vettel, Raikkonen, Ricciardo, Verstappen, Grosjean, Perez, Hamilton, Ocon και ο Sainz. Από τους 10 πρώτους οδηγούς, μόνο ο Hamilton είχε την πολύ μαλακή γόμα, όλοι οι άλλοι την υπέρ-μαλακή. Τα πολύ μαλακά είχαν επίσης οι Magnussen, Stroll και Wehrlein, ενώ οι Palmer και Massa ξεκίνησαν με την μαλακή γόμα.

Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Bottas έφυγε εκπληκτικά, ο Vettel κρατήθηκε στη δεύτερη θέση και ο Raikkonen πάλευε με τον Ricciardo για την τρίτη θέση. Ο Verstappen έπεσε στην τελευταία θέση και ο Raikkonen έχασε την θέση του από τους Ricciardo και Grosjean, πέφτοντας στην πέμπτη θέση. Ο Hamilton είχε κερδίσει μόλις μία θέση και πίεζε τον Perez για την έκτη θέση. Ο Ocon ήταν 8ος, μπροστά από τους Massa και Stroll, με τις Williams να είναι οι πιο ευνοημένες από την εκκίνηση.

Εκτός αγώνα ο Verstappen, όπως και ο Alonso, την ώρα που ο Vettel έλεγε ότι ο Bottas ίσως να είχε κάνει jump start. Ο Kvyat χτύπησε τον Alonso στην πρώτη στροφή και στη συνέχεια ο Ισπανός χτύπησε τον Verstappen, βγαίνοντας εκτός αγώνα και οι δύο. Ο Bottas είχε καλύτερο ρυθμό από τον Vettel και ο Hamilton πέρασε τον Perez, ανεβαίνοντας στην έκτη θέση. Επόμενος στόχος ήταν ο Grosjean και ο Βρετανός είχε εξαιρετικό ρυθμό, παρόλο που είχε την πολύ μαλακή γόμα.

Ο Hamilton δε δυσκολεύτηκε να περάσει στην πέμπτη θέση, όσο οι υπεύθυνοι μάς έδειχναν ότι ο χρόνος αντίδρασης του Bottas στην εκκίνηση ήταν 201 χιλιοστά του δευτερολέπτου, κάνοντας τα 0-200 χλμ/ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα. Ποινή διέλευσης στον Kvyat για ό,τι έκανε στην πρώτη στροφή, όσο ο Bottas έκανε νέο ταχύτερο γύρο και ο Hamilton πλησίαζε τον Raikkonen, ο οποίος ήταν σημαντικά πιο αργός από τον Ricciardo που είχε μπροστά του.

Στον 12ο γύρο, η διαφορά των δύο πρώτων είχε ανοίξει στα 4,5 δευτερόλεπτα, με τον Hamilton να απέχει περίπου 12 δευτερόλεπτα από τον Vettel. Η διαφορά των Raikkonen και Hamilton ήταν στα 3,5 δευτερόλεπτα και η Mercedes ζητούσε feedback για τα ελαστικά από τον Βρετανό, ο οποίος έλεγε ότι τα πίσω δεν ήταν στην καλύτερη κατάσταση, αφού αντιμετώπιζε υπερστροφή. Παρ’ όλα αυτά, συνέχιζε να μειώνει σημαντικά τη διαφορά από τον Raikkonen και ο ρυθμός του ήταν παρόμοιος με αυτόν του Bottas.

Στον 16ο γύρο, ο Hulkenberg μπήκε για αλλαγή, βάζοντας τα μαλακά ελαστικά, με στόχο να φτάσει μέχρι το τέλος του αγώνα. Το ενδιαφέρον μονοπωλούσε η μείωση της διαφοράς των Raikkonen και Hamilton, καθώς είχε φτάσει στα 2 δευτερόλεπτα, με τον Φινλανδό να αντιμετωπίζει graining στο εμπρός αριστερά ελαστικό.

Στον 20ο γύρο, ο Vettel άκουσε ότι περνάνε στο σχέδιο Β, εννοώντας πιθανώς ότι θα ακολουθήσουν στρατηγική ενός pit stop. Ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον Raikkonen και άνοιγε την πίσω πτέρυγα, αλλά ο Raikkonen δεν του έδινε ακόμα το δικαίωμα να επιτεθεί. Εν τω μεταξύ, ο Bottas έγραψε νέο ταχύτερο γύρο, ανοίγοντας τη διαφορά στα 5,6 δευτερόλεπτα.

Τα φρένα του Hamilton είχαν ανεβάσει λίγο θερμοκρασία και το γεγονός ότι δεν είχα καθαρό αέρα μπροστά του, δε βοηθούσε. Μπροστά, ο Bottas ήταν ξανά ο ταχύτερος οδηγός, έτσι η διαφορά έφτασε τα 7,6 δευτερόλεπτα στον 25ο γύρο. Το graining είχε κάνει την εμφάνισή του και στο εμπρός αριστερά ελαστικό του Bottas, ωστόσο τα καλά νέα για τον Φινλανδό ήταν ότι δε θα έπαιρνε κάποια ποινή για την εκκίνησή του.

Στον 30ο γύρο, πρόβλημα για τον Magnussen στο κιβώτιο, μπαίνοντας στα pits, για την τρίτη εγκατάλειψη της χρονιάς. Βλέποντας ότι δεν μπορεί να περάσει τον Raikkonen, ο Hamilton μπήκε στον 31ο γύρο για αλλαγή ελαστικών. Τα υπέρ-μαλακά τοποθετήθηκαν στην W08 και ο Hamilton βγήκε στην πέμπτη θέση, και θα προσπαθούσε να φτάσει μέχρι το τέλος. Ο Ricciardo μπήκε επίσης στον επόμενο γύρο, βάζοντας την πολύ μαλακή γόμα.

Ο Vettel ήταν ο επόμενος που μπήκε, επιλέγοντας και αυτός τα πολύ μαλακά ελαστικά. Ο Γερμανός βγήκε στην τρίτη θέση, πίσω από τον Raikkonen και μπροστά από τον Ricciardo, ο οποίος είχε πίσω του τον Hamilton στα 2,5 δευτερόλεπτα. Ο Raikkonen ήταν έξαλλος με τον Vandoorne και οι αγωνοδίκες εξέταζαν τον Βέλγο επειδή αγνόησε τις μπλε σημαίες.

Είχαμε περάσει στο δεύτερο μισό του αγώνα και ο Hamilton ανέφερε πρόβλημα με τα πίσω ελαστικά. Το graining ήταν όντως έντονο στο πίσω δεξί ελαστικό και ο Βρετανός έχανε χρόνο έναντι του Ricciardo, παρόλο που ο οδηγός της Red Bull είχε την πολύ μαλακή γόμα. Στον 41ο γύρο ήρθε το pit stop για τον Bottas, με τον πρωτοπόρο του αγώνα να επιλέγει φυσικά την πολύ μαλακή γόμα για να φτάσει μέχρι το τέλος.

Ο Bottas επέστρεψε στη δεύτερη θέση, όμως η διαφορά από τον Vettel είχε μειωθεί στα 3 δευτερόλεπτα. Ο Raikkonen ήταν μπροστά και ο συμπατριώτης του τον έφτασε και τον προσπέρασε χωρίς δυσκολία. Ο «Iceman» μπήκε αμέσως μετά για αλλαγή, στον 45ο γύρο, και βγήκε πίσω από τον Hamilton, στην πέμπτη θέση. Ποινή διέλευσης για τον Vandoorne, επειδή αγνόησε τις μπλε σημαίες, την ώρα που ο Sainz άκουγε ότι πρέπει να μπει για να εγκαταλείψει.

Στον 50ο γύρο, η διαφορά των Bottas και Vettel ήταν στα 4 δευτερόλεπτα, με τον Φινλανδό να δείχνει πως για την ώρα ελέγχει τη διαφορά. Ο Hamilton δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Ricciardo, λέγοντας πως αντιμετωπίζει δυσκολίες με τα ελαστικά. Ο Raikkonen ήταν 7,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton και μείωνε τη διαφορά, αλλά όχι με πολύ γρήγορο ρυθμό.

Ο Vettel άκουσε ότι η βροχή είναι πιθανό να κάνει την εμφάνισή της στο τέλος του αγώνα, ενώ λίγο αργότερα ο Raikkonen έχασε αρκετό χρόνο, αφού βγήκε εκτός στην πρώτη στροφή, προσπαθώντας να ντουμπλάρει τον Palmer. Ο Hamilton είχε μειώσει τη διαφορά από τον Ricciardo στα τρία δευτερόλεπτα, αλλά οι δυο τους ανέβασαν ταυτόχρονα τον ρυθμό τους, με τον Hamilton να σημειώνει το ταχύτερο πέρασμα, στον 58ο γύρο, αλλά και στον 59ο.

Ο Hamilton ήταν σημαντικά ταχύτερος από τον Ricciardo, έτσι η διαφορά έπεσε στα 1,8 δευτερόλεπτα. Χρόνο έχανε και ο Bottas έναντι του Vettel, ο οποίος έδειχνα να πατά καλύτερα στα πολύ μαλακά ελαστικά. Ο Hamilton ανησυχούσε για τα ελαστικά του, γι’ αυτό και έλεγε στη Mercedes να προσέχει τη θερμοκρασία και την πίεση, ώστε να μην υπάρξει κάποιο κλατάρισμα, όπως είχε συμβεί πριν από έναν χρόνο με τον Vettel.

Στα 1,9 δευτερόλεπτα η διαφορά των Bottas και Vettel στον 65ο γύρο, όσο εμείς ακούγαμε τον Perez να λέει ότι είδε κάποιες ψιχάλες, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο. Ο Hamilton μείωσε ξανά τη διαφορά από τον Ricciardo, με νέο ταχύτερο γύρο, με τους δύο να είναι τα ταχύτερα μονοθέσια στην πίστα. Ο Hamilton έλεγε πως θέλει όλη τη δύναμη του κινητήρα τώρα, ζητώντας ουσιαστικά την άδεια για κάποια ειδική ρύθμιση.

Είχαμε φτάσει στον 67ο γύρο και η διαφορά μεταξύ των Ricciardo και Hamilton ήταν στο δευτερόλεπτο, όπως και των Bottas και Vettel! Νέος ταχύτερος γύρος από τον Hamilton, αλλά ο Ricciardo ήταν μόλις ελάχιστα χιλιοστά πιο αργός. Αντίθετα, ο Vettel κέρδισε μισό δευτερόλεπτο από τον Bottas στον 69ο γύρο, ενώ ο Hamilton δοκίμασε επίθεση στα φρένα για τη στροφή 4, χωρίς να καταφέρει κάτι.

Μπήκαμε στον τελευταίο γύρο και τίποτα δεν άλλαξε μέχρι τον τερματισμό. Ο Bottas είδε πρώτος την καρώ σημαία, με τους Vettel και Ricciardo να συμπληρώνουν το βάθρο. Ο Hamilton έμεινε στην τέταρτη θέση, μπροστά από τον Raikkonen.

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 14-16 Ιουλίου, στο Silverstone της Αγγλίας.

2Αποτελέσματα

3Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Ferrari 171
2 Lewis Hamilton Mercedes 151
3 Valtteri Bottas Mercedes 136
4 Daniel Ricciardo Red Bull 107
5 Kimi Raikkonen Ferrari 83
6 Sergio Perez Force India 50
7 Max Verstappen Red Bull 45
8 Esteban Ocon Force India 39
9 Carlos Sainz Toro Rosso 29
10 Felipe Massa Williams 22
11 Lance Stroll Williams 18
12 Nico Hulkenberg Renault 18
13 Romain Grosjean Haas 18
14 Kevin Magnussen Haas 11
15 Pascal Wehrlein Sauber 5
16 Daniil Kvyat Toro Rosso 4
17 Fernando Alonso McLaren 2
18 Jolyon Palmer Renault 0
19 Marcus Ericsson Sauber 0
20 Stoffel Vandoorne McLaren 0
21 Antonio Giovinazzi Sauber 0

4Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 287
2 Ferrari 254
3 Red Bull 152
4 Force India 89
5 Williams 40
6 Toro Rosso 33
7 Haas 29
8 Renault 18
9 Sauber 5
10 McLaren 2