Μπορεί η Toyota να έχει συνδέσει το όνομα της με τα υβριδικά σύνολα (απλά ή plug-in), τα οποία διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία για την αποθήκευση της ενέργειας, ποτέ όμως δεν έχει ασχοληθεί με το νέο trend της αγοράς -το οποίο στοχεύει να γίνει mainstream- που δεν είναι άλλο από τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με την ιαπωνική εφημερίδα ημερήσιας κυκλοφορίας, Chunichi Shimbun, η εταιρία σκοπεύει να κυκλοφορήσει το πρώτο της EV μοντέλο, στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, πιθανότατα το 2022. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε ότι η Toyota εργάζεται πάνω σε ένα τέτοιο μοντέλο, το οποίο σύμφωνα με την ίδια πηγή θα κάνει χρήση εξελιγμένων solid-state μπαταριών.

Οι μπαταρίες αυτές θα αντικαταστήσουν τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου, έχοντας μικρότερο μέγεθος, αλλά συνάμα πενταπλάσια αυτονομία. Αντί για υγρό ηλεκτρολύτη, που χρησιμοποιούν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου και ιόντων-λιθίου, διαθέτουν έναν στερεό κεραμικό ή πολυμερή ηλεκτρολύτη, προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ ανά φόρτιση σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο.

Οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου χρειάζονται 20 με 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή, για να γεμίσουν στο 80%, προσφέροντας μια αυτονομία -στην καλύτερη- 350 χλμ. Η Toyota θέλει με τις νέες μπαταρίες να μειώσει τον χρόνο φόρτισης σε όσο χρόνο διαρκεί η πλήρωση του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το ηλεκτρικό, με αυτές τις μπαταρίες, λέγεται ότι αρχικά θα κυκλοφορήσει μόνο στην Ιαπωνία, για να ακολουθήσει αργότερα και στις υπόλοιπες αγορές.