Δύσκολοι καιροί για το VW Group, καθώς μετά το πολυδάπανο dieselgate, ήρθε και το δημοσίευμα του Der Spiegel για σύσταση καρτέλ με τις BMW και Mercedes να ξαναβάλει τους Γερμανούς στο κλείστρο των διωκτικών αρχών. Σύμφωνα με εκπροσώπους της VW, ωστόσο, ουδέν μεμπτό:

Δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο να υπάρχει συνεργασία μεταξύ ανταγωνιστών. Τουναντίον, ο πρώτος που ωφελείται είναι ο καταναλωτής καθώς συμπιέζονται τα κόστη εξέλιξης, συγκριτικά με την ανάπτυξη μιας τεχνολογίας εξ ολοκλήρου από έναν και μόνο κατασκευαστή.

Αναφορικά με τις κατηγορίες περί σύσταση καρτέλ, οι Γερμανοί αρκέστηκαν σε μια λακωνική δήλωση:

Συνεργαζόμαστε στενά με τις αρχές, σε πνεύμα σύμπνοιας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Η “σκόνη” που έχει σηκώσει το ζήτημα, γεμίζει ανασφάλεια τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πολλοί κατασκευαστές υπογραμμίζουν τη δυσκολία που εγείρουν οι ολοένα και αυστηρότερες νόρμες ρύπων, στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν. Τυχόν καταδίκη των BMW AG, Daimler AG, VW Group θα δημιουργήσει προηγούμενο και θα φέρει υπό το φως της δικαιοσύνης δεκάδες άλλες περιπτώσεων συνεργασίας μεταξύ κατασκευαστών.

Ήδη το σωματείο εργαζομένων της VW έχει εκφράσει τον φόβο του για περικοπές στις θέσεις εργασίας, απόρροια τυχόν νέου γιγαντιαίου προστίμου α λα δieselgate. Και δεν είναι το μόνο εσωτερικό πρόβλημα του ομίλου. Την προηγούμενη εβδομάδα ο πρόεδρος του σωματείου της Porsche, Uwe Hueck, ξέσπασε κατά αξιωματούχων της Audi, ζητώντας την παραίτηση ολόκληρου του διοικητικού συμβουλίου!

Ο κυβερνήτης του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, και μέλος του ΔΣ της VW, Stephan Weil, φέρεται πως έμαθε τα μαντάτα από τα δελτία ειδήσεων, όπως είχε συμβεί και με το σκάνδαλο του Dielelgate. Αφού ενημερώθηκε, προέτρεψε την «Φαουβέ» σε δημόσιο διάλογο με το κοινό και απόλυτη διαφάνεια.

Χθες συναντήθηκαν η Υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας, Barbara Hendricks, με τον CEO της VW, Matthias Mueller και τον επικεφαλής του σωματείου της εταιρίας Bernd Osterloh. Τα κακά νέα για τον Mueller είναι ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες –και ειδικά η VW, που βρίσκεται συνέχεια στον προβολέα το τελευταίο διάστημα- αντιμετωπίζονται πλέον με ισχυρή δόση σκεπτισμού και καχυποψίας από το πολιτικό σκηνικό της χώρας.

Τα καλά νέα είναι πως, παρόλη την αρνητική δημοσιότητα, το VW Group αύξησε τον τζίρο για το πρώτο μισό του 2017 κατά €1.4 δις, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Συγκεκριμένα, τα συνολικά κέρδη ανήλθαν σε €8.9 δις με την Audi να αποτελεί το “αφεντικό” του Group, καταγράφοντας έσοδα της τάξης των 2.7 δις ευρώ. Ακολουθούν τα “αυτοκίνητα του λαού”, με €1.8 δις, ενώ η Skoda ανέβηκε κατά 25.5% σε σχέση με πέρσι, φτάνοντας τα €860 εκατ. Μια βελτίωση, ωστόσο, που ωχριά δίπλα σε αυτή της Seat, η οποία αύξησε τη συνεισφορά της στον όμιλο κατά 40.9% (130 εκατ. στο σύνολο).

Πίσω δεν πήγαν ούτε τα –κυριολεκτικά- “βαριά χαρτιά” του Group, με τις Scania και ΜΑΝ να ενισχύονται κατά 18 και 4% αντίστοιχα.

Η Βentley παίρνει το βραβείου του πιο βελτιωμένου «παίκτη», κι ας μην της φαίνεται. Η βρετανική φίρμα εμφάνισε κέρδη ύψους 13 εκατ. τα οποία μπορεί να μην “βαράνε” στο μάτι, όμως είναι τεράστιο άλμα προόδου συγκριτικά με τις ζημιές των 22 εκατ. που παρουσίασε στο πρώτο εξάμηνο του 2016. Η Porsche συνεχίζει να μετατρέπει σε χρυσό ό,τι πιάνει, βάζοντας στα ταμεία του VAG 2.1 δις ευρώ.

Οι προβλέψεις των οικονομολόγων κάνουν λόγο για ετήσια άνοδο στο 4%, παρά την άνοδο του λειτουργικού κόστους και των αποζημιώσεων/προστίμων που έπεσαν «χαλάζι» ελέω Dieselgate.

  • hellboy

    σιγα μην ελεγε η VW οτι ισχυει. κατι τετοιο…….. οπως με το ντισελγκειτ…….. που ενω υπηρχαν αποδειχτικα στοιχεια λεγαν τα ιδια…….. και μετα απο λιγες μερες με λιγο τριψιμο… το αποδεχτηκαν.. τυπικοι γερμανοι…

  • SAMURAI-66
  • manowar

    Πω πω πω κουφα νουμερα …..
    2 1 δις ευρω εσοδα απο μια φιρμα η οποία βγαζει μονο ακριβες κατασκευες.. η cayman ειναι η φθηνοτερη της στα 80.000 ευρω. Αλλα βεβαια μονο τυχαιο που δεν ειναι..οταν βρισκεσαι στις ερευνες αξιοπιστίας βλαβων η πρωτη εταιρια ολων παραδοσιακα μια 10ετια συναιχεια σε οταν επισης πρωτη σε πελατειακές ερευνες οταν τα αυτοκινητα σου δεν σπανε δεν χαλανε και τρεχουν πιο γρηγορα απο τους αλλους με ξεχωριστο στυλ,,,ε του κερατα δηλαδη ….. εισαι η καλυτερη κατασκευάστρια ολων…μπραβο στην πορσε απο μενα τρομεροι….ωστόσο η μπεντλευ τοσο ζημιαρα εταιρία ηταν πέρσυ;;περίεργο

  • Smartass

    Fabricado!!
    YΓ. Δεν θα σχολιάσει το εφεδρικό πανταχού παρών ψευδώνυμο;;;

  • mixalhs7

    Δεν θα βαρεθω να το γραφω. Μην υπερασπιζεστε καμιά πολυεθνική απ’οπου κι αν προέρχεται. Το μονο που τους νοιάζει ειναι η μεγιστοποιηση του κέρδους εις βάρος μας.