Αμερικανός δικαστής ενέκρινε διακανονισμό οικονομικού ύψους 80 εκατομμυρίων δολαρίων προκειμένου να ρυθμιστούν αποζημιώσεις που διεκδικούνται από την Volkswagen, αλλά και τη θυγατρική της Porsche, αναφορικά με τα παραποιημένα δεδομένα εκπομπών ρύπων, αλλά και τα στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμων 500.000 αυτοκινήτων της Porsche στις ΗΠΑ που εμπλέκονται στο σκάνδαλο Dieselgate και εξοπλίζονταν με παράνομο λογισμικό που χειραγωγούσε τόσο τις εκπομπές ρύπων, όσο και τη κατανάλωση καυσίμου.

Ο διακανονισμός καλύπτει την περίοδο από το 2005 μέχρι το 2020, με τον περιφερειακό δικαστή Charles Breyer να εγκρίνει επίσης την καταβολή ποσού 24,5 εκατομμυρίων δολαρίων για την κάλυψη των δικαστικών εξόδων και των αμοιβών των δικηγόρων της υπόθεσης. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπάγονται στη ρύθμιση θα λάβουν αποζημίωση από 250 δολάρια ως 1.109 δολάρια ανά αυτοκίνητο.

Η Porsche ανακοίνωσε πως “εργάζεται για την ανάπτυξη μιας λύσης, ώστε να διασφαλίσει ότι οι πελάτες της έχουν αποζημιωθεί όπως τους αναλογεί”. Σύμφωνα με το διακανονισμό, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της που διαθέτουν τη διαμόρφωση “Sport+” και ανέμεναν ότι θα κινούνταν εντός του ορίου των εκπομπών όταν οδηγούσαν σε αυτή τη διαμόρφωση, θα λάβουν επιπλέον 250 δολάρια, όταν θα ολοκληρώσουν τις αναβαθμίσεις στο λογισμικό των οχημάτων που μειώνει τις εκπομπές των ρύπων.

Το συνολικό ποσό του διακανονισμού μπορεί να φτάσει στα 85 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το οικονομικό ύψος του εξαρτάται από τον αριθμό των απαιτήσεων που έχουν επίσημα κατατεθεί. Δικηγόροι των ιδιοκτητών αυτοκινήτων δήλωσαν ότι μέχρι την 11η Οκτωβρίου περίπου 110.000 αξιώσεις είχαν κατατεθεί καλύπτοντας περίπου 100.000 οχήματα, ενώ 13.773 ιδιοκτήτες είχαν ήδη παραδώσει τα αυτοκίνητα με το σύστημα Sport+ στις αντιπροσωπείες για τις απαραίτητες αναβαθμίσεις λογισμικού.

Η Bosch από τη μεριά της συμφώνησε με τη πολιτεία της Καλιφόρνια να πληρώσει 25 εκατ. δολάρια εξαιτίας του Dieselgate αλλά και των παράνομων λογισμικών της FCA, αλλά δεν παραδέχτηκε πως ευθύνεται για την υπόθεση. Η Bosch συμμετείχε στην ανάπτυξη των παράνομων λογισμικών τόσο του VW Group, όσο και της FCA.

Μέχρι σήμερα το Dieselgate έχει κοστίσει στο VW Group περισσότερα από 34 δισ. δολάρια.